Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με προϋποθέσεις, κεφ.10 (1)

Στα μαθηματικά χθες μπήκαμε στο 10ο κεφάλαιο, όπου έπρεπε να δημιουργήσουμε δεδομένους διψήφιους αριθμούς. Δεν μπήκα στο βιβλίο. Δούλεψα με ασκήσεις στον πίνακα και παιχνιδάκια.

Αρχικά μιλήσαμε και πάλι για τον αγαπημένο μας βάτραχο, που όλο κάπου πηγαίνει και πηδάει και περπατάει. Σηκωθήκαμε από τις καρέκλες μας και κάναμε τους βατράχους. Άλλοτε πηδούσαμε και άλλοτε περπατούσαμε με μικρά βηματάκια.


Μετά βάλαμε το βάτραχο σε μια συγκεκριμένη θέση , π.χ. στο 23 και προσπαθήσαμε να βρούμε πόσα πηδήματα (10-10) και πόσα βηματάκια(1-1) χρειάστηκε για να φτάσει στο 58. Το ζωγραφίσαμε στον πίνακα και γίναμε και πάλι βάτραχοι και το παίξαμε.


Αφού παίξαμε αρκετά το παιχνίδι με το βάτραχο, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και το παιχνίδι με το στόχο. Την πρώτη δραστηριότητα του βιβλίου αποφάσισα να την μετατρέψω σε παιχνίδι.
Έφτιαξα με χαρτόνι από χαρτόκουτο έναν στόχο και τον έβαψα ανάλογα. Εκτύπωσα και από το έγγραφο "Αριθμοί και βελάκια για παιχνίδι" τους αριθμούς και τα βελάκια. Μοίρασα στα παιδιά , στην αρχη στις ομάδες και μετά ατομικά, από ένα βελάκι και τοποθέτησα στο κέντρο του στόχου τον αριθμό στόχο που θέλαμε να πετύχουμε.




Τα παιδιά , πρώτα ομαδικά (μέχρι να μπούμε στο νόημα, 2-3 φορές δλδ) και μετά ατομικά, έπρεπε να βρουν τρόπους είτε με πρόσθεση είτε με αφαίρεση ώστε να φτάσουν τον αριθμό στόχο.




Εξαιρετική άσκηση και με πολύ απρόσμενα αποτελέσματα! Κάποια παιδιά επειδή δεν ήθελαν να έχουν το ίδιο βελάκι με τους συμμαθητές τους έψαξαν και βρήκαν πάρα πολλούς τρόπους να εκφράσουν κάθε αριθμό! Πραγματικά δεν περίμενα τόση μεγάλη επιτυχία!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!