Ολοκληρώσαμε σήμερα την 8η ενότητα βλέποντας το ποίημα "Η Ξανθούλα" και κάνοντας τις ασκήσεις του Τ.Ε.
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το ποίημα και μιλώντας λίγο για το Διονύσιο Σολωμό. Ήταν αδύνατο να μην αναφέρω ότι είναι ο εθνικός μας ποιητής και πως ο εθνικός μας ύμνος είναι κομμάτι ενός άλλου ποιήματός του.
Λέγοντας αυτά έδειξα στα παιδιά και ολόκληρο το ποίημα της Ξανθούλας , όπως επίσης ακούσαμε και τη μελοποιημένη εκδοχή του.
Συνεχίσαμε διαβάζοντας με διάφορους τρόπους το ποίημα.
Στην ερώτηση ποιο από τα δυο ποιήματα (του Ρίτσου και του Σολωμού) τους άρεσε περισσότερο , το ποίημα του Ρίτσου κέρδισε κατά κράτος. Αιτιολόγησαν μάλιστα λέγοντας πως τους άρεσε περισσότερο γιατί μιλάει για την ειρήνη , τη φιλία και τη γη! Και αφού μπόρεσαν να βρουν το μυστικό στο ένα ποίημα , τους ρώτησα για ποιο πράγμα μιλούσε το ποίημα του Σολωμού. Η ξενιτιά ήταν μια λέξη άγνωστη και τη συζητήσαμε για λίγη ώρα. Συνδέσαμε μάλιστα και το ταξίδι της παρέας και συμπεράναμε πως οι αγαπημένοι τους πίσω στην Ελλάδα θα του πεθυμούσαν ήδη.
Στη συνέχεια είδαμε την ομοιοκαταληξία. Αφού μάθαμε τη λέξη (λέγοντάς τη πολλές φορές) μάθαμε και τι σημαίνει. Εντοπίσαμε και στο ποίημα τις λέξεις που είχαν ομοιοκαταληξία. Δεν ανέφερα τη λέξη ρίμα για να μην την μπερδέψουμε με το ρήμα.
Στις διαφάνειες 8-10 προσπαθήσαμε να βρούμε λέξεις που να κάνουν ομοιοκαταληξία. Δυσκολευτήκαμε λίγο σε κάποια , αλλά τα καταφέραμε.
Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις 7,8 και 9 του τετραδίου εργασιών , με τις οποίες μπήκαμε στο πνεύμα της δημιουργίας στίχων. Με τις διαφάνειες 15-17 παίξαμε προσπαθώντας να βρούμε ποιος συμμαθητής ή συμμαθήτρια θα ομοιοκαταληκτούσε με κάθε στιχάκι.
Τέλος , κάναμε την άσκηση 10 του Τ.Ε. με αρκετή αυτοπεποίθηση πλέον! Τα στιχάκια που φτιάξαμε ήταν πολύ όμορφα!
Παρουσίαση
Εδώ από το drive
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το ποίημα και μιλώντας λίγο για το Διονύσιο Σολωμό. Ήταν αδύνατο να μην αναφέρω ότι είναι ο εθνικός μας ποιητής και πως ο εθνικός μας ύμνος είναι κομμάτι ενός άλλου ποιήματός του.
Λέγοντας αυτά έδειξα στα παιδιά και ολόκληρο το ποίημα της Ξανθούλας , όπως επίσης ακούσαμε και τη μελοποιημένη εκδοχή του.
Συνεχίσαμε διαβάζοντας με διάφορους τρόπους το ποίημα.
Στην ερώτηση ποιο από τα δυο ποιήματα (του Ρίτσου και του Σολωμού) τους άρεσε περισσότερο , το ποίημα του Ρίτσου κέρδισε κατά κράτος. Αιτιολόγησαν μάλιστα λέγοντας πως τους άρεσε περισσότερο γιατί μιλάει για την ειρήνη , τη φιλία και τη γη! Και αφού μπόρεσαν να βρουν το μυστικό στο ένα ποίημα , τους ρώτησα για ποιο πράγμα μιλούσε το ποίημα του Σολωμού. Η ξενιτιά ήταν μια λέξη άγνωστη και τη συζητήσαμε για λίγη ώρα. Συνδέσαμε μάλιστα και το ταξίδι της παρέας και συμπεράναμε πως οι αγαπημένοι τους πίσω στην Ελλάδα θα του πεθυμούσαν ήδη.
Στη συνέχεια είδαμε την ομοιοκαταληξία. Αφού μάθαμε τη λέξη (λέγοντάς τη πολλές φορές) μάθαμε και τι σημαίνει. Εντοπίσαμε και στο ποίημα τις λέξεις που είχαν ομοιοκαταληξία. Δεν ανέφερα τη λέξη ρίμα για να μην την μπερδέψουμε με το ρήμα.
Στις διαφάνειες 8-10 προσπαθήσαμε να βρούμε λέξεις που να κάνουν ομοιοκαταληξία. Δυσκολευτήκαμε λίγο σε κάποια , αλλά τα καταφέραμε.
Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις 7,8 και 9 του τετραδίου εργασιών , με τις οποίες μπήκαμε στο πνεύμα της δημιουργίας στίχων. Με τις διαφάνειες 15-17 παίξαμε προσπαθώντας να βρούμε ποιος συμμαθητής ή συμμαθήτρια θα ομοιοκαταληκτούσε με κάθε στιχάκι.
Τέλος , κάναμε την άσκηση 10 του Τ.Ε. με αρκετή αυτοπεποίθηση πλέον! Τα στιχάκια που φτιάξαμε ήταν πολύ όμορφα!
Παρουσίαση
Εδώ από το drive
το ταξίδι στη χωχαρούπα(2) from Ioanna Chats
Αφού τελειώσαμε με το βιβλίο και το τετράδιο , αφοσιωθήκαμε στο κολάζ μας που αφήσαμε χθες στη μέση. Ναι, έκλεψα τη Μελέτη και δεν ντρέπομαι να το πω :P .
Ζωγραφίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, δημιουργήσαμε!
Οι ομάδες με τα έργα τους.
Όλο το ταξίδι της παρέας του βιβλίου μας μέσα από τα έργα των αστεριών μου!
Η Λιλιμέρα , η χώρα με τους γλωσσοδέτες
Η χώρα των αινιγμάτων
Η Χωχαρούπα
Αν όλα τα παιδιά της γης...
Εργα σπουδαίων καλλιτεχνών, δε συμφωνείτε;
Αφού τελειώσαμε με το βιβλίο και το τετράδιο , αφοσιωθήκαμε στο κολάζ μας που αφήσαμε χθες στη μέση. Ναι, έκλεψα τη Μελέτη και δεν ντρέπομαι να το πω :P .
Ζωγραφίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, δημιουργήσαμε!
Οι ομάδες με τα έργα τους.
Όλο το ταξίδι της παρέας του βιβλίου μας μέσα από τα έργα των αστεριών μου!
Η Λιλιμέρα , η χώρα με τους γλωσσοδέτες
Η χώρα των αινιγμάτων
Η Χωχαρούπα
Αν όλα τα παιδιά της γης...
Εργα σπουδαίων καλλιτεχνών, δε συμφωνείτε;
Παραπάνω από σπουδαία!!Δεν σας πιστεύουμε!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστούμε γλυκιά μας Ελένη!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΙωαννα,φέτος πήρα τη Δευτερα ταξη .Καθημερινά μου δίνεις υπέροχες ιδέες.Τι υπέροχες πολιτείες είναι αυτές.. Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοφία Πιστέλα
Ιωαννα,φέτος πήρα τη Δευτερα ταξη .Καθημερινά μου δίνεις υπέροχες ιδέες.Τι υπέροχες πολιτείες είναι αυτές.. Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοφία Πιστέλα