Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2014

Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (Ι)



Στην προσθετική ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 τα πήγαμε πολύ καλά (αν εξαιρέσουμε βέβαια την άσκηση 3 του βιβλίου).

 

Ξεκινήσαμε παίζοντας το παιχνίδι που προτείνεται στο Β.Δ. Εδειχνα εγώ με τα δάχτυλα ένα πλήθος στο ένα χέρι και ένα άλλο στο άλλο χέρι (χωρίς να υπερβαίνει το 5 το άθροισμα). Τα παιδιά έπρεπε να υπολογίσουν με όποιο τρόπο μπορούσαν το άθροισμα και να δείξουν το αποτέλεσμα με τα δάχτυλα του ενός χεριού.


 

Αφού το κάναμε αυτό αρκετές φορές έδινα τα πλήθη στα παιδιά κι έπρεπε να τα παρουσιάσουν στα δυο τους χέρια. Επειτα έπρεπε να υπολογίσουν το σύνολο και το παρουσιάσουν και πάλι με τα δάχτυλα του ενός χεριού.


 

Ακολούθησε η πρώτη δραστηριότητα που δε μας δημιουργησε πρόβλημα μιας και είχε ήδη δουλευτεί πολλές φορές με το παιχνίδι.

 

Στη συνέχεια γνωρίσαμε τα κέρματα του ευρώ και τα λεπτά. Αδειάσαμε και το πορτοφόλι της κυρίας και τα είδαμε από κοντά (έχω μαζέψει σε ένα κουτάκι διάφορα κέρματα του 1 , 2 και 5 λεπτών για αυτές τις καταστάσεις). Τα πιάσαμε τα ζυγίσαμε με το χέρι μας , αισθανθήκαμε τη διαφορά στην υφή των μεταλλικών νομισμάτων και του χάρτινου 5ευρου και τα ταξινομήσαμε ανάλογα με την αξία τους.

 

Συνεχίσαμε με τη 2η άσκηση. Για την άσκηση αυτή σκέφτηκα πως το ζωντανό παράδειγμα θα εξυπηρετούσε καλύτερα το στόχο μας. Εφερα λοιπόν ένα καλάθι και μήλα. Προσπαθήσαμε έτσι να μοιράσουμε 4 μήλα στο καλάθι και στη σακούλα με διάφορους τρόπους. Τα καταφέραμε μια χαρά. Το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως τώρα είναι να αντιλαμβανόμαστε πού γράφουμε. Από όσο θυμάμαι και παλιότερα τα παιδάκια μου είχαν θέμα με αυτό, άρα θα συμβαίνει γενικά.



 

Την 3η άσκηση την είχα ήδη σημειωμένη οτι δημιουργεί προβλήματα στα παιδιά. Προσπάθησα ωστόσο με το 3 να την κάνουμε και από κει θα έκρινα αν θα την ολοκληρώναμε. Δυστυχώς τα παιδιά χάνονται , δεν ξέρουν πώς ακριβώς να μετρήσουν τα κουτάκια , δεν αντιλαμβάνονται το πλήθος που υποτίθεται εξετάζουμε και γίνεται ένας μικρός χαμός. Καναμε το 3 και προχωρήσαμε στο Τ.Ε.

 

Στο τετράδιο οι ασκήσεις άρεσαν πολύ στα παιδιά και συμμετείχαν ενεργά. Δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα ούτε στο να βρούμε τον προσθετέο που έλειπε.

Φύλλα εργασιας 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!