Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Γνωρίζω καλύτερα τα γεωμετρικά μοτίβα, κεφ.16

Μπαίνοντας στην 3η ενότητα αποφάσισα να προσαρμόσω τη σειρά των κεφαλαίων ώστε να υπάρχει μια πιο σωστή , για μένα, συνέχεια. Σε αυτό με βοήθησε πολύ και ο συνάδελφος Χρήστος , που μου έστειλε τις πολύ χρήσιμες προτάσεις του συμβούλου τους. Τον ευχαριστώ ιδιαίτερα για την αλληλεγγύη!

Θα ακολουθήσω λοιπόν την παρακάτω σειρά:

  1. κεφάλαιο 16 Γνωρίζω καλύτερα τα γεωμετρικά μοτίβα
  2. κεφάλαιο 19 Γνωρίζω τα αριθμητικά μοτίβα. Εισαγωγή στην προπαίδεια
  3. κεφάλαιο 17 Υπολογίζω με πολλούς τρόπους μέχρι το 100. Εισαγωγή στην προπαίδεια.
  4. κεφάλαιο 18 Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών
  5. κεφάλαιο 22 Αναλύω αριθμούς μέχρι το 100. Εισαγωγή στην προπαίδεια
  6. κεφάλαιο 24 Βρίσκω την προπαίδεια του 10 και του 5
  7. κεφάλαιο 25 Βρίσκω την προπαίδεια του 2 και του 4
Αυτά προς το παρόν. Τα υπόλοιπα έχω ένα γενικό πλάνο πώς θα τα τοποθετήσω , αλλά θα περιμένω να προχωρήσουμε με αυτά και μετά θα ανεβάσω και τα υπόλοιπα. Έχω σκοπό να καθίσω πολύ σε αυτά τα κεφάλαια και θα επιμείνω ιδιαίτερα στην προπαίδεια, καθώς είναι ένας από τους στόχους που έχω βάλει για τη χρονιά.
Στα μοτίβα τώρα.
Μπήκαμε στο κεφάλαιο 16 δουλεύοντας στην παρουσίαση τις διαφάνειες 2-5. Προσπάθησα να οδηγήσω τα παιδιά να βγάλουν μόνα τους το συμπέρασμα για το τι είναι τα μοτίβα.
Κυκλώσαμε το κομμάτι που επαναλαμβάνεται (κανόνας) και συνεχίσαμε τα μοτίβα των διαφανειών τόσο προφορικά όσο και γραπτά στον πίνακα.

Με το τέλος των δραστηριοτήτων αυτών ρώτησα τα παιδιά τι ονομάζουμε μοτίβο, χωρίς να περιμένω πολλά πράγματα. Κι όμως για άλλη μια φορά τα αστέρια μου με εξεπληξαν ευχάριστα  δίνοντάς μου τον κανόνα όπως ακριβώς τον δίνει και το βιβλίο :μια σειρά από γεωμετρικά σχήματα που επαναλαμβάνεται!

 Συνεχίσαμε παρατηρώντας τις εικόνες του βιβλίου που για να πω την αλήθεια θα μπορούσαν να έχουν πιο ευδιάκριτα και εύκολα μοτίβα (η πρώτη εικόνα). Στη δεύτερη εικόνα βλέπουμε τα παιδιά να φοράνε μπλουζάκια με διάφορα γεωμετρικά μοτίβα. Χρησιμοποίησα αυτό ως αφορμή για την επόμενη δραστηριότητα.
Φτιάχνω το δικό μου μπλουζάκι.
Έδωσα στα παιδιά σελίδες με τα σχέδια από το έγγραφο "εποπτικό υλικό για το 16ο κεφ., γεωμετρικά σχήματα" , τα οποία φωτοτύπησα σε χρωματιστά χαρτιά. Επίσης κάθε παιδί πήρε και ένα μπλουζάκι (έγγραφο: εποπτικό υλικό, μπλούζα). Τους ζήτησα να διακοσμήσουν την μπλούζα τους με γεωμετρικά μοτίβα. Δε χρειάστηκε να πω τίποτε άλλο!


 Κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του μοτίβο χρησιμοποιώντας τους δικούς του κανόνες.




Τα μπλουζάκια μας σε πλήρη διάταξη.

5 σχόλια:

  1. Να είσαι καλά Ιωάννα, ευχαριστώ. Είμαι πάντα "κοντά", παρακολουθώ και συμβουλεύομαι κι εγώ το ιστολόγιό σου. Χρήστος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ευχαριστω και πάλι Χρηστο! Και για τη στήριξη και για όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταπληκτική δουλειά!!!το μονο που έχω να σου πω Ιωάννα είναι οτι προσπαθώ να είμαι ενα μαθημα πίσω απο εσένα για να συμβουλευομαι τις μοναδικές σου ιδέες...Σ Υ Γ Χ Α Ρ Ή Τ Ή Ρ Ι Α!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ιωαννα , υπεροχη η δουλεια σου. Ευχαριστω πολύ για τις ωραιες ιδεες και τη βοηθεια που μας προσφερεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!