Όπως πάντα , με το τέλος μιας ενότητας κάνουμε κάποιο κείμενο από το Ανθολόγιο, που αρέσει πάρα πολύ στα παιδιά προς μεγάλη μου ευχαρίστηση!
Για σήμερα επέλεξα το κείμενο "Ο σπουργίτης και το ουράνιο τόξο" που έδενε με τα 2 κειμενα που είδαμε στο βιβλίο με τα πουλιά , αλλά εξυπηρετούσε και την επανάληψή μας.
Αρχικά διάβασα εγώ το κείμενο και μετά τα παιδιά ζήτησαν να το διαβάσουν και τα ίδια. Ετσι κι έγινε. Στη συνέχεια μιλήσαμε για τον ήρωα της ιστορίας και δώσαμε μια περίληψη όσων διαβάσαμε.
Έπειτα , απαντήσαμε στην πρώτη ερώτηση του βιβλίου βρίσκοντας τα ζώα που μίλησαν με το σπουργίτη και βάφοντάς τα με πράσινη ξυλομπογιά.
Στη δεύτερη ερώτηση εξεπλάγην ευχάριστα όταν τα παιδιά όχι μόνο θυμόντουσαν από πέρσι τα χρώματα και τη σειρά τους στο ουράνιο τόξο , αλλά και ότι τα λέμε χρώματα της Ίριδας!
Μετά ήρθε η σειρά για την επανάληψη όλων όσων κάναμε στην 6η ενότητα. Πρώτα γράψαμε το μήνυμα που θα άφηνε ο σπουργίτης στην κουκουβάγια πριν φύγει για το ταξίδι του. Επαναλάβαμε και πάλι τους κανόνες που μάθαμε. Τα παιδιά έχουν δουλέψει πολύ και φάνηκε σήμερα από την ευκολία με την οποία έκαναν την άσκηση.
Μετά θυμηθήκαμε τους δυστυχισμένους δίφθογγους και αφού είπαμε 2-3 φορές τον καημό τους (μας άρεσε πολύ είναι η αλήθεια) ψάξαμε να βρούμε στο κείμενο τις 2 λέξεις που είχαν κάποιους δίφθογγους.
αϊ , άι , αη και οϊ , όι , όη
Συνεχίσαμε μιλώντας για τους κανόνες για τα διαλυτικά και είπαμε λέξεις με διαλυτικά , αλλά και λέξεις που δε χρειάζονται διαλυτικά.
Έπειτα , έγραψα ένα μικρό κείμενο στον πίνακα και τα παιδιά στο βιβλίο τους. Είπα στα παιδιά πως κάποια από τα γράμματα του κειμένου έχουν να πάνε σε ένα χορό και θα φύγουν. Αμέσως φωνάξαμε το κόμμα να μεταμορφωθεί σε απόστροφο.
Και κάπως έτσι τελειώσαμε με τη επανάληψή μας. Αφήσαμε για το τέλος την 3η δραστηριότητα του βιβλίου, στην οποία έπρεπε να μετατρέψουμε την εικόνα της πεδιάδας που είχε το βιβλίο στην πεδιάδα που βρήκε ο σπουργίτης το ουράνιο τόξο. Οι μικροί μου καλλιτέχνες με έκαναν πολύ περήφανη! Τα έργα τους απίθανα!
Για το σπίτι πήραμε το παρακάτω φύλλο εργασίας. Μπορεί έξω ο ήλιος ακόμα να λαμποκοπά , αλλά η κυρία Ιωάννα λατρεύει τους χιονάνθρωπους και δεν μπορούσε να περιμένει κι άλλο!
Για σήμερα επέλεξα το κείμενο "Ο σπουργίτης και το ουράνιο τόξο" που έδενε με τα 2 κειμενα που είδαμε στο βιβλίο με τα πουλιά , αλλά εξυπηρετούσε και την επανάληψή μας.
Αρχικά διάβασα εγώ το κείμενο και μετά τα παιδιά ζήτησαν να το διαβάσουν και τα ίδια. Ετσι κι έγινε. Στη συνέχεια μιλήσαμε για τον ήρωα της ιστορίας και δώσαμε μια περίληψη όσων διαβάσαμε.
Έπειτα , απαντήσαμε στην πρώτη ερώτηση του βιβλίου βρίσκοντας τα ζώα που μίλησαν με το σπουργίτη και βάφοντάς τα με πράσινη ξυλομπογιά.
Στη δεύτερη ερώτηση εξεπλάγην ευχάριστα όταν τα παιδιά όχι μόνο θυμόντουσαν από πέρσι τα χρώματα και τη σειρά τους στο ουράνιο τόξο , αλλά και ότι τα λέμε χρώματα της Ίριδας!
Μετά ήρθε η σειρά για την επανάληψη όλων όσων κάναμε στην 6η ενότητα. Πρώτα γράψαμε το μήνυμα που θα άφηνε ο σπουργίτης στην κουκουβάγια πριν φύγει για το ταξίδι του. Επαναλάβαμε και πάλι τους κανόνες που μάθαμε. Τα παιδιά έχουν δουλέψει πολύ και φάνηκε σήμερα από την ευκολία με την οποία έκαναν την άσκηση.
Μετά θυμηθήκαμε τους δυστυχισμένους δίφθογγους και αφού είπαμε 2-3 φορές τον καημό τους (μας άρεσε πολύ είναι η αλήθεια) ψάξαμε να βρούμε στο κείμενο τις 2 λέξεις που είχαν κάποιους δίφθογγους.
αϊ , άι , αη και οϊ , όι , όη
Συνεχίσαμε μιλώντας για τους κανόνες για τα διαλυτικά και είπαμε λέξεις με διαλυτικά , αλλά και λέξεις που δε χρειάζονται διαλυτικά.
Έπειτα , έγραψα ένα μικρό κείμενο στον πίνακα και τα παιδιά στο βιβλίο τους. Είπα στα παιδιά πως κάποια από τα γράμματα του κειμένου έχουν να πάνε σε ένα χορό και θα φύγουν. Αμέσως φωνάξαμε το κόμμα να μεταμορφωθεί σε απόστροφο.
Και κάπως έτσι τελειώσαμε με τη επανάληψή μας. Αφήσαμε για το τέλος την 3η δραστηριότητα του βιβλίου, στην οποία έπρεπε να μετατρέψουμε την εικόνα της πεδιάδας που είχε το βιβλίο στην πεδιάδα που βρήκε ο σπουργίτης το ουράνιο τόξο. Οι μικροί μου καλλιτέχνες με έκαναν πολύ περήφανη! Τα έργα τους απίθανα!
Η Βάια μου έβαλε και τις μπογιές της σύμφωνα με τη διάταξη των χρωμάτων του ουράνιου τόξου!
Στο κείμενο η πεδιάδα όλη είχε τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Όι λίμνες , τα λουλούδια , τα πουλιά!
Για το σπίτι πήραμε το παρακάτω φύλλο εργασίας. Μπορεί έξω ο ήλιος ακόμα να λαμποκοπά , αλλά η κυρία Ιωάννα λατρεύει τους χιονάνθρωπους και δεν μπορούσε να περιμένει κι άλλο!
Από τα πολύ αγαπημένα μου μαθήματά σου αυτό!! Λατρεύω να βλέπω τη δουλειά των παιδιών μέσα στην τάξη!!Και η εμφάνιση του χριστουγεννιάτικου blog σου μοναδική και λατρεμένη!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστω πολύ Ελένη μου γλυκιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για όλη τη δουλειά που ετοιμάζεις! Πραγματικά, αξιοθαύμαστη! Έξτρα συγχαρητήρια για την "printer friendly" επικαιροποίηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε
Θεοδώρα Μ.