Μπήκαμε στο 14ο κεφάλαιο σήμερα και το τελειώσαμε κιόλας!
Ακολουθήσαμε τις δραστηριότητες του βιβλίου κάνοντάς τα όλα σχεδόν (για πρώτη φορά στα χρονικά!).
Αρχικά είδαμε την εικόνα με τα παρτέρια που μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλές προεκτάσεις (πολλαπλασιασμό, εμβαδόν) , αλλά δε θέλω να αφιερώσω πολύ χρόνο σε αυτά τα κεφάλαια μιας και έπονται μερικά πολύ "βαρβάτα". Πάντως ειχα σκοπό να τους δώσω μια σελίδα με λουλούδια να χρωματίσουν και να φτιάξουν το δικό τους παρτέρι , αλλά κόπηκε το ρεύμα και δεν μπορούσα να εκτυπώσω. Θα μείνει για τον πολλαπλασιασμό αυτη η δραστηριότητα.
Αφού βρήκαμε τι σχήμα είχαν τα παρτέρια και ποιο παρτέρι είχε τα περισσότερα λουλούδια , πήγαμε στην επόμενη δραστηριότητα του βιβλίου , όπου έπρεπε να φτιάξουμε γεωμετρικά σχήματα.
Πρώτα έδειξα στα παιδιά πώς ονομάζουμε τα σχήματα δίνοντάς τους σε καθε γωνία ένα γράμμα της αλφαβήτα. Δουλέψαμε λίγο με αυτό βρίσκοντας τα ονόματα των σχημάτων που έφτιαξα στον πίνακα. Μετά "βάφτισαν" και τα παιδιά κάποια σχήματα.
Εδώ έκανα μια παρένθεση και μίλησα για το γνώμονα. Ζήτησα από τα παιδιά κοιτώντας ένα χάρακα και ένα γνώμονα να πουν τις ομοιότητες και τις διαφορές. Έκανα και μια πολύ ελαφριά αναφορά στην κάθετη γωνία (εκεί που κάθεται ο γνώμονας να ξεκουραστεί).
Στην τάξη όμως δεν είχαμε 19 γνώμονες που ζητάει η άσκηση κι έτσι επιστρατεύτηκε το παιχνίδι με τα τανγκραμ που είχαμε.
Κάθε παιδί πήρε από ένα τρίγωνο και το χρησιμοποίησε σαν γνώμονα. Ενώ έδειξα τον τρόπο που βάζουμε το γνώμονα, δεν επέμεινα στην ορθή χρήση του , γιατί πιστεύω ότι είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο (εδώ όταν είχα Ε΄και Στ' έπρεπε να αφιερώνω ολόκληρη ώρα για να το κάνουμε!).
Φυσικά βάψαμε όλα τα σχήματα!
Συνεχίσαμε κάνοντας από την 1η εργασία τη 2η βουλίτσα. Κάθε ομάδα με τα τρίγωνά της προσπαθούσε να φτιάξει κάθε φορά αυτό που ζητούσε η άσκηση (ένα μεγάλο τρίγωνο, ένα τετράγωνο κτλ.). Μάλιστα το κάναμε σαν διαγωνισμό ανάμεσα στις ομάδες. Κέρδιζε η ομάδα που έβρισκε πρώτη τον τρόπο. Φυσικά δε μαρτυρούσε πώς το βρήκε, αλλά περίμενε και τις υπόλοιπες ομάδες. Σπουδαία άσκηση για να φανούν και παιδιά που πιστεύουν ότι δεν είναι "καλοί" στα μαθηματικά, καθώς η γεωμετρία είναι εντελώς διαφορετικός τρόπος σκέψης! Έλαμψαν πολλά αστερακια σήμερα!
Τελειώσαμε κάνοντας και τη μισή 2η άσκηση. Τις 2 τελευταίες βουλίτσες δε θα τις κάνω.
Για το σπίτι πήραμε κάποιες ασκήσεις από το Τ.Ε. που για μια φορά είχαν και λίγο παιγνιώδη μορφη χωρίς να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές.
Ακολουθήσαμε τις δραστηριότητες του βιβλίου κάνοντάς τα όλα σχεδόν (για πρώτη φορά στα χρονικά!).
Αρχικά είδαμε την εικόνα με τα παρτέρια που μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλές προεκτάσεις (πολλαπλασιασμό, εμβαδόν) , αλλά δε θέλω να αφιερώσω πολύ χρόνο σε αυτά τα κεφάλαια μιας και έπονται μερικά πολύ "βαρβάτα". Πάντως ειχα σκοπό να τους δώσω μια σελίδα με λουλούδια να χρωματίσουν και να φτιάξουν το δικό τους παρτέρι , αλλά κόπηκε το ρεύμα και δεν μπορούσα να εκτυπώσω. Θα μείνει για τον πολλαπλασιασμό αυτη η δραστηριότητα.
Αφού βρήκαμε τι σχήμα είχαν τα παρτέρια και ποιο παρτέρι είχε τα περισσότερα λουλούδια , πήγαμε στην επόμενη δραστηριότητα του βιβλίου , όπου έπρεπε να φτιάξουμε γεωμετρικά σχήματα.
Πρώτα έδειξα στα παιδιά πώς ονομάζουμε τα σχήματα δίνοντάς τους σε καθε γωνία ένα γράμμα της αλφαβήτα. Δουλέψαμε λίγο με αυτό βρίσκοντας τα ονόματα των σχημάτων που έφτιαξα στον πίνακα. Μετά "βάφτισαν" και τα παιδιά κάποια σχήματα.
Εδώ έκανα μια παρένθεση και μίλησα για το γνώμονα. Ζήτησα από τα παιδιά κοιτώντας ένα χάρακα και ένα γνώμονα να πουν τις ομοιότητες και τις διαφορές. Έκανα και μια πολύ ελαφριά αναφορά στην κάθετη γωνία (εκεί που κάθεται ο γνώμονας να ξεκουραστεί).
Στην τάξη όμως δεν είχαμε 19 γνώμονες που ζητάει η άσκηση κι έτσι επιστρατεύτηκε το παιχνίδι με τα τανγκραμ που είχαμε.
Κάθε παιδί πήρε από ένα τρίγωνο και το χρησιμοποίησε σαν γνώμονα. Ενώ έδειξα τον τρόπο που βάζουμε το γνώμονα, δεν επέμεινα στην ορθή χρήση του , γιατί πιστεύω ότι είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο (εδώ όταν είχα Ε΄και Στ' έπρεπε να αφιερώνω ολόκληρη ώρα για να το κάνουμε!).
Φυσικά βάψαμε όλα τα σχήματα!
Συνεχίσαμε κάνοντας από την 1η εργασία τη 2η βουλίτσα. Κάθε ομάδα με τα τρίγωνά της προσπαθούσε να φτιάξει κάθε φορά αυτό που ζητούσε η άσκηση (ένα μεγάλο τρίγωνο, ένα τετράγωνο κτλ.). Μάλιστα το κάναμε σαν διαγωνισμό ανάμεσα στις ομάδες. Κέρδιζε η ομάδα που έβρισκε πρώτη τον τρόπο. Φυσικά δε μαρτυρούσε πώς το βρήκε, αλλά περίμενε και τις υπόλοιπες ομάδες. Σπουδαία άσκηση για να φανούν και παιδιά που πιστεύουν ότι δεν είναι "καλοί" στα μαθηματικά, καθώς η γεωμετρία είναι εντελώς διαφορετικός τρόπος σκέψης! Έλαμψαν πολλά αστερακια σήμερα!
Τελειώσαμε κάνοντας και τη μισή 2η άσκηση. Τις 2 τελευταίες βουλίτσες δε θα τις κάνω.
Για το σπίτι πήραμε κάποιες ασκήσεις από το Τ.Ε. που για μια φορά είχαν και λίγο παιγνιώδη μορφη χωρίς να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!