Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014

Αντίο θάλασσα, Α α

Μπήκαμε στα γραμματάκια με τη δεύτερη ενότητα ξεκινώντας με το πιο γνωστό σε όλα τα παιδιά γραμμα , το γραμμα α.

Για όλα τα γράμματα θα αφιερώνω 2 μέρες στην επεξεργασία τους. Την πρώτη μέρα θα δουλεύω το βιβλίο και τη δεύτερη το Τ.Ε. Με έναν αρκετα ευέλικτο προγραμματισμό , υπολογίζω να τελειώσω τα γράμματα μεχρι τα τέλη Γενάρη. Το πιο βασικό σε όλα πιστεύω είναι να γίνεται η δουλειά συστηματικά και με πολλές επαναλήψεις. Ετσι δε θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα με κενά στα γράμματα στις επόμενες ενότητες με τα δίψηφα και την εισαγωγή της γραμματικής.

Μπήκαμε στο κεφάλαιο Αντίο θάλασσα εστιάζοντας και δουλεύοντας πολύ στην εικόνα. Εντοπίσαμε τα πρόσωπα, τα ζώα , τον τόπο και το χρόνο κάνοντας σε όλα αναφορά στο γραμμα α.

Στο κείμενο δουλέψαμε πολύ τα σκιασμένα διαβάζοντάς τα με διάφορους τρόπους και αλλάζοντας τη σειρά των λέξεων ωστε να αναγκάσω τα παιδιά να "φωτογραφίσουν" τις λέξεις και να μην τις λένε μηχανικά.

Μετα την ανάγνωση των σκιασμένων εστιάσαμε στο γραμμα α και το εντοπίσαμε σε όλο το κείμενο. Το χρωματίσαμε κίτρινο (κίτρινο για να μην εμποδίζει την ανάγνωση στο σπίτι).

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη μορφοποίησή του. Επέμεινα και επιμένω συνέχεια στο να ξεκινούν από ψηλά (στον αέρα, πάνω κτλ.) , αλλά δε σβήνω 100 φορές. Αφήνω τα παιδιά να κρίνουν τι χρειάζεται διόρθωμα και προχωράω. Πολλές φορές αν κάποιο γράμμα  είναι πολύ μεγάλο θα αστειευτώ λέγοντας του παιδιού να του κάνει δίαιτα να το αδυνατίσει ή αν κάποιο είναι πολύ κακογραμμένο ρωτάω αν το γραμματάκι είναι θυμωμένο.  Δεν κάθομαι όμως να σβήσω την προσπάθεια του παιδιού για να γίνουν τα γράμματα της αρεσκείας μου (κι εγώ δεν είμαι και η πλέον καλλίγραφη!).

Αφού είδαμε πώς σχηματίζεται το φτιάξαμε κι εμείς στον αέρα, στο θρανίο με το δάχτυλο, με το σώμα μας, με όσα είχε η πολυμολυβοθήκη μας και φυσικά με την αγαπημένη μας πλαστελίνη.







Τα γράμματα με την πλαστελίνη τα φτιάξαμε κάδρο και το κρεμάσαμε στην τάξη. Θα κάνουμε για όλα τα γράμματα κάτι ανάλογο , αν και όχι πάντα με πλαστελίνη.


Συνεχίσαμε εντοπίζοντας τη φωνή του γράμματος α ψάχνοντας λέξεις που να ξεκινούν με αυτό. Φτιάξαμε έτσι έναν άξονα λέξεων. Τον έκανα μετά σπιτάκι του γραμματος α. (το χρησιμοποιήσαμε τη 2η μέρα , βλ.παρακάτω).

Επειτα εντοπίσαμε το γραμμα α στις ετικέτες που έχουμε βάλει σε διαφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη, στα ονόματά μας κ.ο.κ.

Μετά ασχοληθήκαμε με τη δραστηριότητα του βιβλίου και τέλος διαβάσαμε το ποίημα και το ακούσαμε μελοποιημένο από τον Τάσο Ιωαννίδη.

Σήμερα αφού κάναμε την ανάγνωσή μας , μπήκαμε στο Τ.Ε. και επεξεργαστήκαμε τις εικόνες (θα μπορούσαν να είχαν και καλύτερη ανάλυση ομολογώ!). Εντοπίσαμε στους τίτλους και τις λέξεις το γράμμα α και το κυκλώσαμε.

Στη 2η δραστηριότητα ασχοληθήκαμε και πάλι με τη γραφη του γραμματος και στην 3η γνωρίσαμε ολικά και αναλυτικοσυνθετικά τη λέξη μαμά.

Στην επόμενη άσκηση εντοπίσαμε το γραμμα α , κατι που ως τότε το καταφέρναμε με μεγάλη ευκολία (προς μεγάλη χαρα και ανακούφιση της κυρίας).

Η τελευταία άσκηση ήταν να συμπληρώσουμε σε λέξεις το α , κατι που δε μας δημιουργησε πρόβλημα.

Στο χρόνο που μας έμεινε κάναμε τα παρακάτω:
εντοπίσαμε σε επαγγελματικές κάρτες το γράμμα α.

Πλαστικοποίησα κάποιες κάρτες κι έδωσα στα παιδιά μαρκαδοράκια για να χρωματίσουν τα γράμματα- έπειτα τα καθάρισα με χαρτι για να τα ξαναχρησιμοποιήσω σε επόμενα γράμματα.


Το ίδιο έχω κάνει και με διαφημιστικά φυλλάδια και αποκόμματα εφημερίδων. Τα κρατάω στο αρχείο μου και τα χρησιμοποιώ όποτε χρειάζεται. Ετσι δε γεμίζουμε την τάξη (ή το σπίτι μας) με εκατομμύρια εφημερίδες και περιοδικά.

Μια ακόμη δραστηριότητα ήταν να φτιάξουμε το βιβλίο του γράμματος α. Χρησιμοποιήσαμε τις λέξεις που γράψαμε χθες στο σπιτάκι. Κάθε παιδί πήρε μια λέξη και τη ζωγράφισε. Επειτα έγραψε τη λέξη βλέποντάς την στον άξονα.


Οταν τελείωσαν όλοι , δέσαμε τις ζωγραφιές μας και φτιάξαμε το βιβλίο του α. Το βάλαμε στη βιβλιοθήκη μας.


Δίνω σε κάθε παιδί το 1/4 μιας Α4 , έτσι ώστε να μην παίρνει πάνω από ένα δεκάλεπτο η δραστηριότητα.
Τέλος, παρακολουθήσαμε το βίντεο "¨Η αχτένιστη αγελάδα" της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, κάτι που αρέσει πολύ στα παιδιά ( και στην κυρία!!!).

Παρουσίαση
Στην παρουσίαση έχω όλα όσα κάναμε και τις δυο μέρες. Φαίνεται ωστόσο πότε τελειώνει η μια και ξεκινά η άλλη. Για να δείτε όλες τις δραστηριότητες πρέπει να κατεβάσετε το αρχείο.



αντίο θάλασσα1 from Ioanna Chats

Φύλλα εργασίας 1 και 2
 


6 σχόλια:

  1. Πολυ καλη δουλεια! Μου δινεις ιδεες!
    Συναδελφισσα απο τον ακριτικό Εβρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολύ , συναδέλφισσα από Εβρο!!! Καλή συνέχεια με τα πρωτάκια σου!

      Διαγραφή
    2. Πραγματικά είσαι αξιέπαινη.! Δυστυχώς στις σελιδες των εκπαιδευτικών μπαίνουν μόνο εκπαιδευτικοί και κανεις από αυτους που υποστηρίζουν ότι κάνουμε εύκολη δουλειά. Όλος αυτός ο κόπος σου και ο προσωπικός σου χρόνος δεν ξεπληρώνονται με χρήματα...Βέβαια τα χαμόγελα των παιδιών μας και οι αγκαλιές τους είναι θησαυρός ανεκτίμητος!

      Διαγραφή
    3. Σε ευχαριστω πολύ! Στις σελίδες μας μπαίνουν και πάρα πολλοί γονείς! Οσο για τα χρήματα , δε νομιζω ότι όποιος από εμας είχε από μεσα του το "μικρόβιο" να γίνει εκπαιδευτικός είχε στο πίσω μέρος του μυαλού τα χρήματα...αλλου πληρωνόμαστε εμείς!!!! Ετσι δεν είναι???

      Διαγραφή
    4. Αυτό ακριβώς ήθελα να τονίσω!Η πληρωμή μας είναι οι αγκαλιές και τα χαμόγελά τους . Οι εκπαιδευτικοί δε γερνάμε γιατί παίρνουμε ζωή από τα παιδιά. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η δουλειά μας είναι , όπως την παρουσιάζουν μερικοί , ξεκούραστη. (Και δεν εννοω γονεις. Οι περισσότεροι γονεις βλέπουν την προσπάθειά μας και την αναγνωρίζουν)Εκνευρίζομαι όταν το πρωτο πραγμα που σκεφτονται κάποιοι για μας είναι οι διακοπές μας. Οι ώρες που ετοιμαζομαστε στο σπίτι δεν υπολογίζονται.....
      Το λεω εγω που παραιτήθηκα από εργασία στο δημόσιο, με πολύ καλυτερες απολαβές , διαβασα με μικρο παιδι τότε για τον ΑΣΕΠ ξεσπιτώθηκα για δυο χρόνια για να γίνω αυτό που ονειρευόμουν και δεν το μετάνιωσα ούτε στιγμή.

      Διαγραφή
    5. Πες τα χρυσοστομή!!! Ετσι ακριβως είναι! Κι εγω γίνομαι ταυρος σε υαλοπωλείο μόλις ακούω για τις διακοπές κ ότι συνεχώς καθόμαστε!!! Πλέον η μονη απαντησή μου είναι να ανταλλάξουμε μια βδομαδα εργασίας. Εγω να κανει ό,τι κανει ο άλλος , αλλα και ο άλλος να κάνει ό,τι ακριβως κάνω κι εγω...Εκει βλέπεις ξαφνικα τα πρόσωπα να χλωμιάζουν....

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!