Αλλάξαμε σελίδα σήμερα στα μαθηματικά. Μπήκαμε στα γεωμετρικά στερεά και σε θέματα που είναι πολύ πιο κοντά στα παιδιά.
Αρχίσαμε διαβάζοντας τον τίτλο του 13ου κεφαλαίου. Στη συνέχεια γυρίσαμε τα βιβλία μας ανάποδα και ρώτησα τα παιδιά ποια γεωμετρικά στερέα θυμόντουσαν από πέρσι. Όλοι μαζί μπορέσαμε να τα θυμηθούμε όλα.
Μετά κάναμε το διαχωρισμό σχήματος και στερεού επαναλαμβάνοντας αυτά που είπαμε και πέρσι.
Τα στερεά "στεκονται" ενώ τα σχήματα δεν μπορούν να σταθούν. Επίσης , τα στερεά μπορώ να τα πιάσω ενώ τα σχήματα είναι απλά ζωγραφιές και δεν μπορώ.
Συνεχίζοντας ρώτησα τα παιδιά αν μπορούν να εντοπίσουν μέσα στην τάξη διάφορα γεωμετρικά στερεά. Το βλέμμα όλων έπεσε πάνω στις συσκευασίες που συγκεντρώσαμε την προηγούμενη εβδομάδα.
Παρατηρώντας τις συσκευασίες , αλλά και άλλα αντικείμενα μέσα στην τάξη ονομάσαμε και δώσαμε τις ιδιότητες της πυραμίδας, της σφαίρας , του κύβου, του κύλινδρου και του ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου (που έπρεπε να το πούμε πολλές φορές για να το θυμηθούμε- περσι το ονομάζαμε κυρίως ορθογωνιο στερεό).
Έπειτα , αποφασίσαμε να χωρίσουμε όλα τα αντικείμενα που αναφέραμε σε κατηγορίες με βάση το στερεό που έμοιαζαν.
Μια μπάλα -σφαίρα , πυραμίδα, κύλινδρος
....και το ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο.
Προσθέσαμε και ένα ζάρι από το εποπτικό μας υλικό και είχαμε κι έναν κύβο.
Αφού φτιάξαμε τις κατηγορίες , βάλαμε όλα τα αντικείμενα στην κατηγορία τους.
Νικητές ήταν τα ορθογώνια παραλληλεπίπεδα!
Συνεχίσαμε κάνοντας την πρώτη δραστηριότητα του βιβλίου, στην οποία τα παιδιά βοηθούν τη μαμά τους με τα ψώνια και αναγνωρίζουν με ποια γεωμετρικά στερεά μοιάζουν. Η άσκηση ήταν πολύ εύκολη ειδικά μετά από την προηγούμενη δραστηριότητα.
Φτάσαμε μέχρι την ερώτηση "Ποια γεωμετρικά στερεά κυλάνε;" , την απαντήσαμε και τελειώσαμε για σήμερα τα μαθηματικά.
Αρχίσαμε διαβάζοντας τον τίτλο του 13ου κεφαλαίου. Στη συνέχεια γυρίσαμε τα βιβλία μας ανάποδα και ρώτησα τα παιδιά ποια γεωμετρικά στερέα θυμόντουσαν από πέρσι. Όλοι μαζί μπορέσαμε να τα θυμηθούμε όλα.
Μετά κάναμε το διαχωρισμό σχήματος και στερεού επαναλαμβάνοντας αυτά που είπαμε και πέρσι.
Τα στερεά "στεκονται" ενώ τα σχήματα δεν μπορούν να σταθούν. Επίσης , τα στερεά μπορώ να τα πιάσω ενώ τα σχήματα είναι απλά ζωγραφιές και δεν μπορώ.
Συνεχίζοντας ρώτησα τα παιδιά αν μπορούν να εντοπίσουν μέσα στην τάξη διάφορα γεωμετρικά στερεά. Το βλέμμα όλων έπεσε πάνω στις συσκευασίες που συγκεντρώσαμε την προηγούμενη εβδομάδα.
Παρατηρώντας τις συσκευασίες , αλλά και άλλα αντικείμενα μέσα στην τάξη ονομάσαμε και δώσαμε τις ιδιότητες της πυραμίδας, της σφαίρας , του κύβου, του κύλινδρου και του ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου (που έπρεπε να το πούμε πολλές φορές για να το θυμηθούμε- περσι το ονομάζαμε κυρίως ορθογωνιο στερεό).
Έπειτα , αποφασίσαμε να χωρίσουμε όλα τα αντικείμενα που αναφέραμε σε κατηγορίες με βάση το στερεό που έμοιαζαν.
Μια μπάλα -σφαίρα , πυραμίδα, κύλινδρος
....και το ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο.
Προσθέσαμε και ένα ζάρι από το εποπτικό μας υλικό και είχαμε κι έναν κύβο.
Αφού φτιάξαμε τις κατηγορίες , βάλαμε όλα τα αντικείμενα στην κατηγορία τους.
Νικητές ήταν τα ορθογώνια παραλληλεπίπεδα!
Συνεχίσαμε κάνοντας την πρώτη δραστηριότητα του βιβλίου, στην οποία τα παιδιά βοηθούν τη μαμά τους με τα ψώνια και αναγνωρίζουν με ποια γεωμετρικά στερεά μοιάζουν. Η άσκηση ήταν πολύ εύκολη ειδικά μετά από την προηγούμενη δραστηριότητα.
Φτάσαμε μέχρι την ερώτηση "Ποια γεωμετρικά στερεά κυλάνε;" , την απαντήσαμε και τελειώσαμε για σήμερα τα μαθηματικά.
μπράβο σου !!!!!!!!!!!!! ετσι πρέπει να κανουμε το μαθημα!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τιμας! Ευχαριστω πολύ!
Διαγραφή