Στο 15ο κεφάλαιο εξασκούμαστε στη μέτρηση πλευρών και στο πώς βρίσκουμε το "γύρω γύρω" (περίμετρο).
Πριν μπούμε στο βιβλίο αποφάσισα να κάνουμε και πάλι μια ομαδική δραστηριότητα για να μπούμε ομαλά στο πνεύμα της μέτρησης πλευρών και στην περίμετρο.
Αρχικά έδωσα σε όλες τις ομάδες ένα κομμάτι άσπρο χαρτόνι στο οποίο είχα σχεδιάσει ελαφρά ένα πλαίσιο. Κάθε κομμάτι είχε διαφορετικό σχήμα και μέγεθος. Εδωσα 3 ορθογώνια και ένα τετράγωνο. Ζήτησα από τα παιδιά να φτιάξουν μια ομαδική ζωγραφιά μέσα στο πλαίσιο. Σημαντικό να συμβάλλουν όλα τα μέλη της ομάδας ζωγραφίζοντας κάτι.
Στη συνέχεια μοίρασα σε κάθε ομάδα ένα αντίτυπο από το έγγραφο "Μετρω ευθύγραμμα τμήματα (1)". Στο έγγραφο έχω μια σειρά δραστηριοτήτων που μας οδηγεί βήμα βήμα στον εντοπισμό της περιμέτρου.
Πρώτα έπρεπε να εντοπίσουν το σχήμα της ζωγραφιάς τους. Μετά να μετρήσουν τις πλευρές και να ονομάσουν (βαφτίσουν) το σχήμα δίνοντας κάποιο γράμμα σε κάθε κορυφή.
Στη συνέχεια έπρεπε να μετρήσουν το μήκος όλων των πλευρών του σχήματός τους. Πολλά παιδιά πριν προλάβω να ρωτήσω αν παρατήρησαν κάτι , μου είπαν για τις ίσες πλευρές του τετραγώνου και τις απέναντι ίσες του ορθογωνίου.
Επόμενο βήμα ήταν να δώσουν σε μένα όλες τις ζωγραφιές. Αυτό το έκανα για να "αναγκάσω" στο επόμενο βήμα να χρησιμοποιήσουν τις μετρήσεις τους και όχι την εύκολη λύση του "ματιού".
Έπειτα , έδωσα σε κάθε ομάδα κορδέλες από χρωματιστό χαρτί για να φτιάξουν την κορνίζα για τη ζωγραφιά τους. Αφού πλεόν δεν είχαν τη ζωγραφιά έπρεπε και πάλι να μετρήσουν για να βρουν τις σωστές κορδέλες. Οι κορδέλες ήταν 8 , αλλά μόνο οι 4 ήταν οι σωστές.
Ακολούθησε η συναρμολόγηση της κορνίζας , αφού επέστρεψα τη ζωγραφιά σε κάθε ομάδα που τελείωνε με το προηγούμενο βήμα.
Τελευταία δραστηριότητα ήταν να βρούμε το μήκος όλων των κορδελών χωρίς χάρακα. Οδήγησα στη λύση με το αγοράκι στη φωτοτυπία να υπενθυμίζει τη μαγική λέξη της Προσθετόλ. Τι έπρεπε όμως να προσθέσουμε; Σιγά σιγά και με ελάχιστη βοήθεια από μένα κατέληξαν πως έπρεπε να βάλουν πρώτα τις δυο πλευρές μαζί, μετά τις άλλες δυο και αυτά που θα έβρισκαν να τα προσθέσουν. Αυτό και έκαναν!
Επέμεινα μόνο στο να γράψουν και μονάδα μέτρησης στην απάντησή τους.
Η όλη δραστηριότητα μας πήρε πολύ λιγότερο χρόνο από όσο είχα υπολογίσει. Κάθε ομάδα βέβαια τελείωσε στο δικό της χρόνο , αλλά συνολικά πήγε πολύ καλά και τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα!
Με το τέλος αυτής της εργασίας συζητήσαμε για όλα όσα κάναμε αναφέροντας τα βήματα και όσα μας έκαναν εντύπωση. Εδώ πάλι είπαμε για τις 4 ίσες πλευρές του τετραγώνου και τις απέναντι ίσες του ορθογωνίου. Το αφήσαμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας , καθώς θα μας χρειαζόταν στις δραστηριότητες του βιβλίου. Επίσης , μιλήσαμε για το πώς βρίσκουμε το γύρω γύρω , που οι μεγάλοι το ονομάζουν περίμετρο. Άφησα τα παιδιά να επιλέξουν μόνα τους πώς θα το λένε.
Συνεχίσαμε μπαίνοντας στο βιβλίο και βλέποντας τις κορνίζες των παιδιών του βιβλίου. Οι δραστηριότητες (της 1ης σελίδας που κάναμε σήμερα) μας φάνηκαν πολύ εύκολες και τελειώσαμε πολύ γρήγορα. Εφαρμόσαμε βέβαια και όσα μάθαμε για τα τετράγωνα και τα ορθογώνια κι έτσι δε μετρήσαμε όλες τις πλευρές των σχημάτων παρά μόνο αυτές που χρειαζόμασταν.
Εγγραφο για την ομαδική εργασία
Πριν μπούμε στο βιβλίο αποφάσισα να κάνουμε και πάλι μια ομαδική δραστηριότητα για να μπούμε ομαλά στο πνεύμα της μέτρησης πλευρών και στην περίμετρο.
Αρχικά έδωσα σε όλες τις ομάδες ένα κομμάτι άσπρο χαρτόνι στο οποίο είχα σχεδιάσει ελαφρά ένα πλαίσιο. Κάθε κομμάτι είχε διαφορετικό σχήμα και μέγεθος. Εδωσα 3 ορθογώνια και ένα τετράγωνο. Ζήτησα από τα παιδιά να φτιάξουν μια ομαδική ζωγραφιά μέσα στο πλαίσιο. Σημαντικό να συμβάλλουν όλα τα μέλη της ομάδας ζωγραφίζοντας κάτι.
Στη συνέχεια μοίρασα σε κάθε ομάδα ένα αντίτυπο από το έγγραφο "Μετρω ευθύγραμμα τμήματα (1)". Στο έγγραφο έχω μια σειρά δραστηριοτήτων που μας οδηγεί βήμα βήμα στον εντοπισμό της περιμέτρου.
Πρώτα έπρεπε να εντοπίσουν το σχήμα της ζωγραφιάς τους. Μετά να μετρήσουν τις πλευρές και να ονομάσουν (βαφτίσουν) το σχήμα δίνοντας κάποιο γράμμα σε κάθε κορυφή.
Στη συνέχεια έπρεπε να μετρήσουν το μήκος όλων των πλευρών του σχήματός τους. Πολλά παιδιά πριν προλάβω να ρωτήσω αν παρατήρησαν κάτι , μου είπαν για τις ίσες πλευρές του τετραγώνου και τις απέναντι ίσες του ορθογωνίου.
Επόμενο βήμα ήταν να δώσουν σε μένα όλες τις ζωγραφιές. Αυτό το έκανα για να "αναγκάσω" στο επόμενο βήμα να χρησιμοποιήσουν τις μετρήσεις τους και όχι την εύκολη λύση του "ματιού".
Έπειτα , έδωσα σε κάθε ομάδα κορδέλες από χρωματιστό χαρτί για να φτιάξουν την κορνίζα για τη ζωγραφιά τους. Αφού πλεόν δεν είχαν τη ζωγραφιά έπρεπε και πάλι να μετρήσουν για να βρουν τις σωστές κορδέλες. Οι κορδέλες ήταν 8 , αλλά μόνο οι 4 ήταν οι σωστές.
Ακολούθησε η συναρμολόγηση της κορνίζας , αφού επέστρεψα τη ζωγραφιά σε κάθε ομάδα που τελείωνε με το προηγούμενο βήμα.
Τελευταία δραστηριότητα ήταν να βρούμε το μήκος όλων των κορδελών χωρίς χάρακα. Οδήγησα στη λύση με το αγοράκι στη φωτοτυπία να υπενθυμίζει τη μαγική λέξη της Προσθετόλ. Τι έπρεπε όμως να προσθέσουμε; Σιγά σιγά και με ελάχιστη βοήθεια από μένα κατέληξαν πως έπρεπε να βάλουν πρώτα τις δυο πλευρές μαζί, μετά τις άλλες δυο και αυτά που θα έβρισκαν να τα προσθέσουν. Αυτό και έκαναν!
Επέμεινα μόνο στο να γράψουν και μονάδα μέτρησης στην απάντησή τους.
Η όλη δραστηριότητα μας πήρε πολύ λιγότερο χρόνο από όσο είχα υπολογίσει. Κάθε ομάδα βέβαια τελείωσε στο δικό της χρόνο , αλλά συνολικά πήγε πολύ καλά και τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα!
Με το τέλος αυτής της εργασίας συζητήσαμε για όλα όσα κάναμε αναφέροντας τα βήματα και όσα μας έκαναν εντύπωση. Εδώ πάλι είπαμε για τις 4 ίσες πλευρές του τετραγώνου και τις απέναντι ίσες του ορθογωνίου. Το αφήσαμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας , καθώς θα μας χρειαζόταν στις δραστηριότητες του βιβλίου. Επίσης , μιλήσαμε για το πώς βρίσκουμε το γύρω γύρω , που οι μεγάλοι το ονομάζουν περίμετρο. Άφησα τα παιδιά να επιλέξουν μόνα τους πώς θα το λένε.
Συνεχίσαμε μπαίνοντας στο βιβλίο και βλέποντας τις κορνίζες των παιδιών του βιβλίου. Οι δραστηριότητες (της 1ης σελίδας που κάναμε σήμερα) μας φάνηκαν πολύ εύκολες και τελειώσαμε πολύ γρήγορα. Εφαρμόσαμε βέβαια και όσα μάθαμε για τα τετράγωνα και τα ορθογώνια κι έτσι δε μετρήσαμε όλες τις πλευρές των σχημάτων παρά μόνο αυτές που χρειαζόμασταν.
Εγγραφο για την ομαδική εργασία
Είσαι καταπληκτική. Σ' ευχαριστούμε που τα μοιράζεσαι μαζί μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστω jenny!!!!
ΔιαγραφήΚαλή μου Ιωάννα, τι γλυκό και χαρούμενο τραγουδάκι!!! Το δανείζομαι για να το μάθω και στα δικά μου παιδάκια... Ευτυχώς που υπάρχεις!!! Με χριστουγεννιάτικες κατασκευές άρχισες τίποτα; Σε περιμένω να μου δώσεις το σύνθημα και ό,τι άλλο έχεις ευχαρίστηση για το θέμα αυτό!!! Σε φιλώ-Η αρρωστούλα ΝΙΚΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεραστικά σου Νίκη μου! Αόμα τις κατασκευες δεν τις ξεκινησα. Αυριο λέω δειλά δειλά...ό,τι κάνω θα το ανεβάζω κι ετσι μείνε συντονισμενη! Φιλάκια!
Διαγραφή