Στην 6η ενότητα που μπήκαμε σήμερα θα ασχοληθούμε και θα μάθουμε να γράφουμε μηνύματα.
Στην αρχή παρατηρ'ησαμε τα μηνύματα του προοργανωτή. Ξεχωρίσαμε πως τα 3 ήταν γραπτά και το ένα προφορικό. Συζητήσαμε και για μηνύματα που έχουμε αφήσει ή έχουμε πάρει εμείς.
Στη συνέχεια είδαμε τι ακριβώς πρέπει να περιεχει ένα μήνυμα.
Συνεχίσαμε αφήνοντας ένα προφορικό μήνυμα στον τηλεφωνητή (διαφάνεια 12- το τηλέφωνο το δανείστηκα από τα ανίψια μου!).
Συνεχίσαμε με το κείμενο της σελίδας 52.Εδώ είδαμε τις ανησυχίες των παιδιών για τα απαραίτητα του ταξιδιού τους και το μήνυμα που άφησε η Γαλήνη στο Λουκά. Ακόμη μιλήσαμε και για την τουριστική αστυνομία και τις πληροφορίες που μπορούμε να πάρουμε από αυτήν.
Μετά παρατηρήσαμε ένα τηλεφωνικό κατάλογο για να εντοπίσουμε πώς είναι τα ονόματα τοποθετημένα μέσα του. Αντιληφθήκαμε πως για να μπορούμε να τα βρίσκουμε εύκολα , ο τηλεφωνικός κατάλογος έχει τα ονόματα σε αλφαβητική σειρά. Είπαμε πάλι τον κανόνα της αλφαβητικής σειράς.
Ακολούθησαν τα ονόματα των χωρών που βρήκε η Γαλήνη στον κατάλογο. Εδώ ρώτησα τα παιδιά αν γνώριζαν τις χώρες και πολλά από αυτά είχαν ακουστά τις περισσότερες από αυτές. Θελήσαμε να βρούμε αυτές τις χώρες στο χάρτη κι έτσι έπρεπε να βρούμε ποιο χάρτη να χρησιμοποιήσουμε. Ο χάρτης της τάξης μας δείχνει μόνο την Ελλάδα και δε μας βοηθούσε. Βρήκαμε λοιπόν πως χρειαζόμαστε ένα χάρτη μέ όλες τις χώρες του κόσμου. Μάθαμε πως αυτός ο χάρτης λέγεται παγκόσμιος.
Στις διαφάνειες έχω κάνει λινκ σε έναν πολύ καλό διαδραστικό χάρτη ( http://geogr.eduportal.gr/maps/world_map/World_map.htm ), που όμως χρειάζεται σύνδεση στο ίντερνετ και αφού ακόμη δεν έχω σύνδεση στην τάξη βολευτήκαμε με έναν κλασικό χάρτη. Εκεί προσπαθήσαμε με τη βοήθεια της κυρίας (δεξιά, αριστερά, πάνω , κάτω , δίπλα σε αυτή τη χώρα κ.α.)να εντοπίσουμε τις χώρες που βρήκε η Γαλήνη.
Πάνω σε κάθε χώρα που βρίσκαμε αφήναμε ένα χαρτάκι για σημάδι.
Συνεχίσαμε απαντώντας στη Βαγια κουκουβάγια. Βρήκαμε πως η Χωχαρούπα θα βρισκόταν στον κατάλογο μετά από τις Φιλιππίνες.
Με αυτό στο νου μπήκαμε στο τετράδιο εργασιών για να κάνουμε την 1η άσκηση αυτής της ενότητας.
Συνεχίσαμε αφήνοντας μηνύματα στις επόμενες δυο ασκήσεις , αφού επαναλάβαμε πολλές φορές τους κανόνες που μάθαμε.
Στο τέλος κάθε παιδί είχε ένα μήνυμα στο διάδρομο και έπρεπε να το βρει. Έγραψα μικρά μηνυματάκια σε κάθε παιδί πάνω σε post it και τους έστειλα να βρουν το δικό τους. Πολλά παιδιά δεν είχαν ξαναπάρει μήνυμα και αυτό τους χαροποίησε ιδιαίτερα!
Η Παρουσίαση εδώ.
Στην αρχή παρατηρ'ησαμε τα μηνύματα του προοργανωτή. Ξεχωρίσαμε πως τα 3 ήταν γραπτά και το ένα προφορικό. Συζητήσαμε και για μηνύματα που έχουμε αφήσει ή έχουμε πάρει εμείς.
Στη συνέχεια είδαμε τι ακριβώς πρέπει να περιεχει ένα μήνυμα.
- Το όνομα αυτού που αφήνουμε το μήνυμα
- Τις πληροφορίες που θέλουμε να του δώσουμε
- Το όνομά μας
Συνεχίσαμε αφήνοντας ένα προφορικό μήνυμα στον τηλεφωνητή (διαφάνεια 12- το τηλέφωνο το δανείστηκα από τα ανίψια μου!).
Συνεχίσαμε με το κείμενο της σελίδας 52.Εδώ είδαμε τις ανησυχίες των παιδιών για τα απαραίτητα του ταξιδιού τους και το μήνυμα που άφησε η Γαλήνη στο Λουκά. Ακόμη μιλήσαμε και για την τουριστική αστυνομία και τις πληροφορίες που μπορούμε να πάρουμε από αυτήν.
Μετά παρατηρήσαμε ένα τηλεφωνικό κατάλογο για να εντοπίσουμε πώς είναι τα ονόματα τοποθετημένα μέσα του. Αντιληφθήκαμε πως για να μπορούμε να τα βρίσκουμε εύκολα , ο τηλεφωνικός κατάλογος έχει τα ονόματα σε αλφαβητική σειρά. Είπαμε πάλι τον κανόνα της αλφαβητικής σειράς.
Ακολούθησαν τα ονόματα των χωρών που βρήκε η Γαλήνη στον κατάλογο. Εδώ ρώτησα τα παιδιά αν γνώριζαν τις χώρες και πολλά από αυτά είχαν ακουστά τις περισσότερες από αυτές. Θελήσαμε να βρούμε αυτές τις χώρες στο χάρτη κι έτσι έπρεπε να βρούμε ποιο χάρτη να χρησιμοποιήσουμε. Ο χάρτης της τάξης μας δείχνει μόνο την Ελλάδα και δε μας βοηθούσε. Βρήκαμε λοιπόν πως χρειαζόμαστε ένα χάρτη μέ όλες τις χώρες του κόσμου. Μάθαμε πως αυτός ο χάρτης λέγεται παγκόσμιος.
Στις διαφάνειες έχω κάνει λινκ σε έναν πολύ καλό διαδραστικό χάρτη ( http://geogr.eduportal.gr/maps/world_map/World_map.htm ), που όμως χρειάζεται σύνδεση στο ίντερνετ και αφού ακόμη δεν έχω σύνδεση στην τάξη βολευτήκαμε με έναν κλασικό χάρτη. Εκεί προσπαθήσαμε με τη βοήθεια της κυρίας (δεξιά, αριστερά, πάνω , κάτω , δίπλα σε αυτή τη χώρα κ.α.)να εντοπίσουμε τις χώρες που βρήκε η Γαλήνη.
Πάνω σε κάθε χώρα που βρίσκαμε αφήναμε ένα χαρτάκι για σημάδι.
Συνεχίσαμε απαντώντας στη Βαγια κουκουβάγια. Βρήκαμε πως η Χωχαρούπα θα βρισκόταν στον κατάλογο μετά από τις Φιλιππίνες.
Με αυτό στο νου μπήκαμε στο τετράδιο εργασιών για να κάνουμε την 1η άσκηση αυτής της ενότητας.
Συνεχίσαμε αφήνοντας μηνύματα στις επόμενες δυο ασκήσεις , αφού επαναλάβαμε πολλές φορές τους κανόνες που μάθαμε.
Στο τέλος κάθε παιδί είχε ένα μήνυμα στο διάδρομο και έπρεπε να το βρει. Έγραψα μικρά μηνυματάκια σε κάθε παιδί πάνω σε post it και τους έστειλα να βρουν το δικό τους. Πολλά παιδιά δεν είχαν ξαναπάρει μήνυμα και αυτό τους χαροποίησε ιδιαίτερα!
Η Παρουσίαση εδώ.
είμαστε έτοιμοι(1) from Ioanna Chats
Φύλλο εργασίας όλης της ενότητας κι εδώ σε printer friendly edition
Φύλλο εργασίας όλης της ενότητας κι εδώ σε printer friendly edition
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!