Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές!

Καθώς οι μέρες των Χριστουγέννων πλησιάζουν κάναμε κι εμείς κάποιες κατασκευές. Όπως πάντα, με απλά υλικά , εύκολα, οικονομικά και γρήγορα σχετικά. 
Βασική προϋπόθεση για να δουλέψουμε μια κατασκευή μέσα στην τάξη είναι αυτή να γίνεται από τα παιδιά και όχι από μένα. Σε κάποιες κατασκευές χρειάζεται μια μικρή προετοιμασία από μέρους μου βέβαια , αλλά στο αποτέλεσμα θέλω να πιστεύω αντανακλάται η προσωπική πινελιά κάθε παιδιού.

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

Ρίξε μια ζαριά καλή...- γλωσσικό παιχνίδι

Ένα παιχνιδάκι που σκαρφίστηκα για να δουλέψουμε το συλλαβισμό , το διαχωρισμό των φθόγγων , αλλά και την ομοιοκαταληξία και πολλά πολλά άλλα!

Έχω φτιάξει 3 ζάρια, το καθένα για διαφορετικό επίπεδο. Το 1ο ζάρι είναι για εμάς τα πρωτάκια , το 2ο για Β' και Γ' τάξη και το 3ο ζάρι για τις υπόλοιπες τάξεις.

Οι κανόνες απλοί: χωριζόμαστε σε ομάδες (ή εκτυπώνουμε περισσότερα ζάρια και αφήνουμε στις ομάδες να παίξει ατομικά κάθε παιδί)  

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

Το μονοπάτι των λέξεων

Το μονοπάτι των λέξεων είναι μια δραστηριότητα ανάγνωσης που σκέφτηκα για να κεντρίσω το ενδιαφέρον και την προσπάθεια όλων των παιδιών. Όπως φαντάζομαι σε όλες τις τάξεις, ετσι και στη δική μου υπάρχουν παιδάκια που διαβάζουν ήδη πολύ καλά και κάποια άλλα που ακόμα ζορίζονται. Με το μονοπάτι των λέξεων μπορούν όλοι να ασχοληθούν αρκεί να αφιερώσουν χρόνο και προσπάθεια. 

Εκτύπωσα τις κάρτες με τις λέξεις μπρος πίσω και τις κόλλησα στο πάτωμα , αφού τις έντυσα με αυτοκόλλητο (δεν τις πλαστικοποίησα γιατί γλιστράνε τα παιδιά και χαλάνε πολύ γρήγορα- το αυτοκόλλητο έχει αποδειχτεί πιο καλό). Ανά διαστήματα θα βάζω τις λέξεις πότε από τη μια και πότε από την άλλη , για να μη μαθαίνεται η σειρά απ'έξω. 

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Ησυχάκια!

Σε μια τάξη γεμάτη 22 υπέροχα ζωηρά και σκανταλιάρικα ζουζούνια η ησυχία είναι κάτι προφανώς ανήκουστο. Σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω το Φωνόμετρο , αλλά η αλήθεια είναι ότι δε με είχε ενθουσιάσει στην εφαρμογή του και ξεχνούσα συνέχεια να βάζω το δείκτη. 
Αποφάσισα λοιπόν να δοκιμάσω μια νέα ιδέα που βρήκα (πού αλλού?) στο pinterest και μου άρεσε πολύ. 
Η ιδέα από εδω.

Τα ησυχάκια λοιπόν είναι μικρά πλασματάκια που μπορούν να ζήσουν άνετα μόνο εκεί που υπάρχει ησυχία.

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

Επανάληψη ως το "Όλοι στον κήπο"

Μετά από 2 μήνες περίπου στο ολοήμερο , επέστρεψα με μεγάλη μου χαρά στο κλασικό και έχω και πάλι (τι άλλο? ) Α τάξη!
Όπως είναι φυσικό οι αναρτήσεις δε θα είναι τόσο συχνές όπως τα προηγούμενα 2 χρόνια μιας και θα χρησιμοποιήσω το ίδιο υλικό και ιδέες. Ωστόσο , επειδή τα παιδιά είναι διαφορετικά και το επίπεδο , αλλά και τα ενδιαφέροντα ποικίλλουν θα βγάζω πού και πού κάποιες δραστηριότητες.

Ας κοιτάξουμε λοιπόν τι κάναμε αυτές τις ημέρες.
Μάθαμε να χρησιμοποιούμε τη γραμματοθήκη μας και φτιάξαμε πολλές λέξεις με αυτήν.

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2015

Ζωγραφίζω με την αλφαβήτα και άλλα...

Φέτος με το ολοήμερο δεν ξέρω τι να γράψω πια στο blog! Βέβαια λέω τα διάφορά μου στη Facebook Page μας , που καλό είναι να την παρακολουθείτε γιατί το υλικό πλέον (που είναι λίγο σε σχέση με τις άλλες χρονιές) το ανεβάζω συχνά εκεί χωρίς ανάρτηση ~ κακά τα ψέματα παίρνει λιγότερο χρόνο!
Σήμερα μιας και τελείωσα το project μου είπα να κάνω και μια ανάρτηση για να βάλω κ όσα άλλα δεν έχω ανεβάσει.

Ζωγραφίζω την αλφαβήτα!

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Φθινοπωρινό παιχνίδι αναγνώρισης γραμμάτων-φθόγγων


Επειδή κοντεύω να τρελαθώ από την ανία τόσες μέρες που περιμένω τοποθέτηση  , έχω οργώσει όπως είναι λογικό όλο το Pinterest και όλες τις εκπαιδευτικές Facebook pages. Κάποια στιγμή λοιπόν έπεσε στην αντίληψή μου αυτή η εικόνα και μου άρεσε σαν ιδέα για παιχνίδι(όσοι παρακολουθείτε τη σελίδα στο Facebook θα την είδατε).

Δευτέρα 24 Αυγούστου 2015

Δοντάκια αστραφτερά-Εφαρμογή προγράμματος αγωγής υγείας

Την προηγούμενη σχολική χρονιά με τα αστεράκια μου ασχοληθήκαμε με τη στοματική υγιεινή. Ονομάσαμε το πρόγραμμα "Δοντάκια αστραφτερά" και παρακάτω ακολουθούν όλες οι δραστηριότητες που κάναμε. Πριν ξεκινήσουμε φτιάξαμε κι έναν φάκελο για να αποθηκεύσουμε όλες τις εργασίες μας.

Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Πλανο οργανωσης σχολικης χρονιας 2015-16

Σαν μπει ο Αύγουστος μετράμε αντίστροφα...

Παρά τα όσα "υπέροχα" συμβαίνουν για άλλη μια φορά στην Παιδεία στην Ελλάδα η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει (;;;;) σε 20 μέρες. Για μας τους εκπαιδευτικούς έστω. Ένας μήνας διακοπών ακόμα για τα παιδάκια.

Όπως έκανα και πέρσι , ετοίμασα ένα πλάνο για να οργανωθούμε για τη νέα χρονιά. Έβαλα ό,τι θεωρώ, εγώ τουλάχιστον, σημαντικό ώστε να ξεκινήσουμε έχοντας μια γενική εικόνα της χρονιάς που έρχεται.

Επειδή είναι αρκετά ογκώδες το υλικό (κι επειδή είναι ακόμα καλοκαιράκι) , δεν ξέρω αν μου έχει ξεφύγει κανένα λάθος (στανταράκι!). Αν εντοπίσετε κάτι πάντως , στείλτε σχόλιο.

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

Καλοκαιρινή εκδρομή-Ιχνη στην άμμο- Χελώνα Καρέττα Καρέττα

Καλοκαιρινή εκδρομή

Μπήκαμε και στη 10η ενότητα και θα επεξεργαστούμε όσα κείμενα προλάβουμε (κι έχουμε χρόνο και διάθεση) να δούμε. Δραστηριότητες έξτρα δεν έχω ,καθώς αρκετά τα ταλαιπώρησα τα καημενούλια μου ένα χρόνο, ας τα αφήσω να απολαύσουν τις τελευταίες μέρες.

Μιας και αυτη την εβδομάδα είναι και η δική μας εκδρομή το κείμενο μας άρεσε πολύ. Το δουλέψαμε όπως πάντα και απαντήσαμε στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του Τ.Ε. και

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Εκθεση βιβλίου - Αντίο όνειρά μου

Χαλαρώσαμε ή όχι ακόμα;

Εμείς την προηγουμενη βδομάδα τελειώσαμε και με την 9η ενότητα δουλεύοντας τα 2 τελευταία κεφάλαια.

Εκθεση βιβλίου

Όπως πάντα, επεξεργαστήκαμε εικόνα κείμενο και προσκλήσεις εντοπίζοντας πληροφορίες χρωματίζοντάς τες μέσα στο κείμενο. Παραλληλα είδαμε και τα βασικά στοιχεία μιας πρόσκλησης. Θα τα χρειαστούμε για να φτιάξουμε την πρόσκληση για τη γιορτή της λήξης του έτους.

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Οι αριθμοί ως το 70 - Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό , κεφ. 52-53

Εχουν χαλαρώσει πολύ οι ρυθμοί και τα μαθηματικά μας , αν και είναι το αγαπημένο μας μάθημα, γίνονται πιο χαλαρά και με πιο χαρούμενο ύφος.

Οι αριθμοί ως το 70

Σε αυτό το κεφάλαιο δε δυσκολευτήκαμε μιας και ήδη χειριζόμασταν αριθμούς μεγαλύτερους του 50. Ωστόσο κάναμε αρκετές ασκήσεις μέτρησης όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενες αναρτήσεις (παλαμάκια, γυμναστική , καράτε κλπ.).

Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό- Τερατώδεις πολλαπλασιασμοί

Χμ...

Πολλαπλασιασμός και Α' τάξη δεν πολυταιριάζουν. Κάναμε όμως φιλότιμες προσπάθειες να μπούμε ελαφρά στην έννοια φορές.

Θα γράψουμε το δικό μας βιβλίο

Αφού επεξεργαστήκαμε την εικόνα , διαβάσαμε το κείμενο και εντοπίσαμε σε αυτό διάφορες πληροφορίες υπογραμμίζοντάς τες.

Με τη λέξη "Μακαρι" κάναμε κι εμείς ευχές (δε φτιάξαμε την αφίσα που λέω στην παρουσίαση, μιας και δεν ήθελα να τους κουράσω κι άλλο ,καθώς ακολουθούσε δραστηριότητα με μπόλικο γράψιμο).

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα μικρό βίντεο με φωτογραφίες μας από όλη τη χρονιά , για να θυμηθούμε όλα όσα κάναμε. Επειτα καταγράψαμε τις αναμνήσεις μας σε χαρτάκια και καθένας διάλεξε από μία (με διαδικασία κλήρωσης για να μην έχουμε μαλώματα).

Συνεχίσαμε με τη συγγραφή των ιστοριών μας δίνοντας σημασία μόνο στο κεφαλαίο στην αρχή και μετά από τελεία.
 Με την ολοκλήρωση της ιστορίας ξεκινήσαμε την εικονογράφησή της.

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Να σας διαβάσω - Το αλφαβητάρι με τον ήλιο

Να σας διαβάσω;

Διαβάσαμε το κείμενο και το επεξεργαστήκαμε βρίσκοντας διάφορες πληροφορίες μέσα σε αυτο.
Ακούσαμε φυσικά και το τραγούδι των κοριτσιών.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για το τι θα μπορούσε να κανει κάποιος που θα ήξερε όλες τις γλώσσες του κόσμου.

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Στη βιβλιοθήκη

Μπήκαμε στην 9η ενότητα στο πρώτο κεφάλαιο , "Στη βιβλιοθήκη".

Πρωτα επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο όπως πάντα βρίσκοντας πληροφορίες μέσα στο κείμενο και υπογραμμίζοντάς τες.

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Το ημερολόγιο της Μαρίνας - Γεια σου, κότσυφα- Επαναληψη 8ης ενότητας

Την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώσαμε την 8η ενότητα με τα δυο τελευταία κείμενα και πολλεεεεεες ασκήσεις που είχαν!

Το ημερολόγιο της Μαρίνας
Ξεκινήσαμε βλέποντας το κείμενο και προσπαθώντας να το κατατάξουμε σε κάποιο κειμενικό είδος. Μας θύμισε περισσότερο το γράμμα και μιλήσαμε λίγο για το ημερολόγιο και το τι γράφουμε σε αυτό.

Μετά την ανάγνωσή του το χωρίσαμε σε παραγράφους, κάτι που αρχίζουμε και καταφέρνουμε πολύ καλά. Επειτα κάναμε προσεκτική ανάγνωση κάθε παραγράφου και απαντήσαμε στις ερωτήσεις της παρουσίασης εντοπίζοντας τα ρήματα που έπρεπε.

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Πρόσθεση και αφαίρεση διψήφιων και μονοψήφιων- Προβληματα - Κεφ. 49-50

Στο κεφάλαιο 49 δεν κάναμε την πρωτη σελίδα (σελ. 46) μιας και θεώρησα πως πιο πολύ θα μπέρδευε παρά θα βοηθούσε τα παιδιά μου.

Θυμηθήκαμε τις Μονάδες και τις Δεκάδες των διψήφιων αιθμών επαναλαμβάνοντας όσα έχουμε μάθει και δόυλέψαμε διάφορα παραδείγματα στα πλαίσια (σελ. 47).

Συνεχίσαμε γνωρίζοντας ένα νέο τρόπο να υπολογίζουμε τις αφαιρέσεις (στην τάξη μου δεν σπάμε τους αριθμούς για να κάνουμε 5αδες και δεκάδες, βρισκουμε νοερά το αποτέλεσμα απευθείας). Ξεκινάμε από το μικρότερο και ανεβαίνουμε μετρώντας

Το κοτσύφι

Στο 5ο κεφάλαιιο , " Το κοτσύφι" , επεξεργαστήκαμε και πάλι εικόνα και κείμενο , αλλά μάθαμε και πολλά πράγματα για τους κότσυφες.

Μετά από 2 φορές ανάγνωση εντοπίσαμε και κυκλώσαμε πληροφορίες στο κείμενο. Συνεχίσαμε με το πληροφοριακό κείμενο από το βιβλίο της Μαρίνας.

Παράλληλα με όσα διαβάζαμε είδαμε και τα παρακάτω βίντεο:
Ενα κοτσύφι τρώει ένα τεράστιο σκουλήκι.


Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Μαζί σου μπορώ να πάω και στο φεγγάρι!- Γιορτή μητέρας

Για τη γιορτή της μητέρας θέλησα να κάνω κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα μιας και ερωτεύτητα την ιδέα που βρήκα από εδώ.

Πριν ξεκινήσουμε βγήκαμε φωτογραφίες με πόζα ότι ανεβαίνουμε μια σκάλα.

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Βόλτα στο βουνό

Ξεκινήσαμε το 4ο κεφάλαιο της 8ης ενότητας με την επεξεργασία της εικόνας και του κειμένου. Αφού εντοπίσαμε διάφορες πληροφορίες μέσα στο κείμενο εστίασα την προσοχή των παιδιών στις λέξεις που δείχνουν ότι κάτι κάνουν, σαν μια πρώτη εισαγωγή στα ρήματα.

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Υπολογισμοί, κεφ.48

Στο κεφάλαιο 48 δουλέψαμε πολύ , αλλά μακριά από το βιβλίο. Ενώ κάναμε κι εκεί τις πράξεις αποφύγαμε τα σημεία όπου έπρεπε να κάνουμε επιστροφή στην 5άδα και κάναμε τα πάντα νοερά. Μάλιστα επειδή έτσι οι πράξεις που έμεναν ήταν πολύ λίγες , για κάθε πράξη φτιάχναμε ένα πρόβλημα. Εντοπίζαμε αν η ιστορία ήταν της Προσθετόλ ή της Αφαιρίξ και φτιάχναμε την ιστορία της με λόγια.

Αφού ασχοληθήκαμε με πολλές πράξεις , γνωρίσαμε και τα υπόλοιπα διπλά αθροίσματα ως το 20. Στην τάξη τα δουλέψαμε λέγοντάς τα πολλές φορές μπερδεμένα πότε φωνάζοντας , πότε ψιθυρίζοντας , πότε χωρίς φωνή (σαν παιχνίδι). Μαζί κάναμε και τον πίνακα των διπλών αθροισμάτων για να τα κάνουμε επανάληψη στο σπίτι.

Διπλώσαμε στη διακεκομμένη γραμμή και κολλήσαμε στο τετράδιο.

Η Αγγελική-Παίζουμε παντομίμα;

Η Αγγελική
Ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας με το 2ο κεφάλαιο της 8ης ενότητας. Πρωτα θυμηθήκαμε όσα είχαμε δει τις προηγούμενες μέρες και μετά επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο.

Εστιάσαμε στο διαλογο και τις παύλες διαλόγου και εξηγήσαμε πού μας χρησιμεύουν.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 3 ομάδες: η ομάδα των αφηγητών , η ομάδα της Αγγελικής και η ομάδα του Αρη. Εντοπίσαμε στο κείμενο τα λόγια του καθενός και προετοιμαστήκαμε χαμηλόφωνα στις ομάδες.Μετά κάναμε ομαδική ανάγνωση.

Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Μαραθώνιος μαθηματικών 2, κεφ. 40-43 και 46-47

Γεωμετρικά σχήματα

Στο κεφ. 40 δουλέψαμε με τα σχήματα και τα στερεά.
Δουλέψαμε τα σχήματα φτιάχνοντάς τα με πλαστελίνη και ξυλάκια για σουβλάκι (που έκοψα τις μυτες).

Η μετακόμιση

Επιστρέφοντας από τις διακοπές του Πάσχα κάναμε μια μικρή εξάσκηση στις αναγνωστικές μας δεξιότητες με το παρακάτω φύλλο εργασίας. Κάθε παιδί δούλεψε μόνο του (βοηθούσα μόνο σε κάποιες ξεχωριστές περιπτώσεις) προτρέποντας τα παιδιά να καταφέρουν όσα περισσότερα μπορούσαν μόνα τους.


Οσοι παρακολουθούν τη σελίδα μας στο Facebook

Σάββατο 18 Απριλίου 2015

Παιχνίδια που ταξιδεύουν, Το πετροκάραβο, επαναληψη 7ης ενότητας

Τέλειωσαν πάλι οι διακοπές...επιστροφή σε γνώριμα κατατόπια!

Πριν κλείσουμε για το Πάσχα ,την τελευταία βδομάδα , δουλέψαμε με τα παρακάτω (ξεκινώντας λίγο νωρίτερα με την τεμπελιά μου δεν τα ανέβασα :P ).

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ
Ξεκινήσαμε με αυτό το κεφάλαιο δίνοντας τα χαρακτηριστικά του κειμένου που δεν έμοιαζε με άλλα που έχουμε κάνει. Μιλήσαμε και εντοπίσαμε τα μέρη του (υλικά-οδηγίες) και αναφέραμε πού μπορούμε να βρούμε τέτοια κείμενα (βιβλία συνταγ'ών , κατασκευών, οδήγίες χρήσης κτλ.).

Στη συνέχεια κάναμε μια αναγνωστική δραστηριότητα

Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Καράβια

Στο κεφάλαιο "Καραβια" το μπαούλο του θείου Παύλου άνοιξε και θαυμάσαμε το περιεχόμενό του!

Αφού επεξεργαστήκαμε την εικόνα και διαβάσαμε 2-3 φορές το κείμενο , εντοπίσαμε διάφορες πληροφορίες μέσα σε αυτό κυκλώνοντας τις απαντήσεις στις ερωτήσεις της παρουσίασης.

Είδαμε έτσι τις τριήρεις , τα αρχαία ελληνικά , πολεμικά πλοία και μιλήσαμε για τον τρόπο που ταξιδεύαν στις θάλασσες. Τα συγκρίναμε με νεότερα πλοία και βρήκαμε ομοιότητες κια διαφορές.

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Τι κρύβει το μπαούλο;

Πολλά και διάφορα στο κεφάλαιο "Τι κρύβει το μπαούλο;"!

Ξεκινήσαμε με την εικόνα όπου παρατηρήσαμε την Ιωάννα με το θείο μπροστά στο μπαούλο. Διατυπώσαμε και τις δικές μας υποθέσεις σχετικά με το περιεχόμενό του.

Προχωρήσαμε με την ανάγνωση του κειμένου. Αλλες φορές αφήνω πρώτα τα παιδιά να διαβάσουν το κείμενο και μετά το διαβάζω εγώ και άλλες κάνουμε το αντίστροφο.

Στη συνέχεια επικεντρώσαμε την προσοχή μας στο νέο σημαδάκι που υπηρχε στο κείμενό μας. Αφού το εντοπίσαμε , είδαμε πως μοιάζει πολύ με το κόμμα. Ετσι το γνωρίσαμε μέσα από το παρακάτω μικρό παραμυθάκι που έφτιαξα.

Αφού είδαμε 2 φορές την ιστορία (είναι λίγο σύντομη και γρήγορη η αφήγηση)

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Δρασεις κατά του ρατσισμού

Τις δράσεις μας κατά του ρατσισμού και της βίας δεν τις αφήσαμε μόνο για σήμερα , αλλά τις δουλεύουμε εδώ και πολύ καιρό.

"Εχω για συμμαθητή έναν πειρατή"
Την περίοδο της αποκριάς , επέλεξα να διαβάσουμε αυτό το πολύ γλυκό βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου. Επεξεργάζεται την εμφάνιση ενός πολύ διαφορετικού μαθητή σε ένα σχολείο και την αντίδραση των συμμαθητών του. Ενα βιβλίο που προσφέρεται τόσο για δράση κατά της σχολικής βίας ,όσο και κατά του ρατσισμού. Εμείς το χρησιμοποιήσαμε ως εισαγωγική ενότητα στις αντιρατσιστικές μας δράσεις.



Το διαβάσαμε και κάναμε διάφορες σκέψεις

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Ενα γράμμα για την Ιωάννα- Δωρα για την Ιωάννα

Στην 7η ενότητα άλλαξε η διάταξη των κειμένων και της εικόνας καθώς και οι δραστηριότητες που τα συνοδεύουν. Ετσι κι εμείς δουλεύουμε λίγο διαφορετικά με το ίδιο ομως κέφι.

Πρωτα επεξεργαστήκαμε τα κείμενα κατηγοριοποιώντας τα (γράμμα, διάλογος). Στη συνέχεια τα διαβάσαμε σιωπηλά , δυνατά από εμένα , αλλά και όλοι μαζί. Επειτα εντοπίζαμε διάφορες πληροφορίες μέσα στα κείμενα και τις υπογραμμίζαμε.

Στο "Ενα γράμμα για την Ιωάννα" εντοπίσαμε στο χάρτη τη χώρα από την οποία έστειλε το γράμμα ο θείος Παύλος.

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Για τ΄ αγγελάκια του ουρανού- επανάληψη 6ης ενότητας

Εχοντας τελειώσει την 6η ενότητα σήμερα κάναμε την επανάληψη της ενότητάς μας.

Ξεκινήσαμε με το κείμενο που το κατατάξαμε εύκολα στα ποιηματα. Το διαβάσαμε όλο μαζί , αλλά και στροφή στροφή εξηγώντας κάθε εικόνα που έβγαινε από αυτήν. Μιλήσαμε για τις στροφές και τους στίχους των ποιημάτων και τα μετρήσαμε στο δικό μας ποίημα.

Συνεχίσαμε δίνοντας τα ονόματα των συμφώνων και των φωνηέντων. Μιλήσαμε για τα γράμματα του ήσυχου χωριού

Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

Μαραθώνιος μαθηματικών- κεφάλαια 35-39

Οχι, δεν τρέξαμε κανέναν μαραθώνιο , αλλά έχω να ποστάρω μαθηματικά πολύ καιρό και μαζεύτηκαν!

Κεφάλαιο 35 ~ Αθροίσματα με πολλούς όρους

Δουλέψαμε τα αθροίσματα με πολλούς όρους μέσα από το βιβλίο , αλλά και με δραστηριότητες στα φυλλάδια.
Δώσαμε έμφαση στο να κρατάμε τα πολλά στο κεφαλάκι και να συμπληρώνουμε τα λίγα στο χεράκι.

Φύλλο εργασίας




Ο θείος Παύλος

Στο τελευταίο κεφάλαιο της 6ης ενότητας γνωρίσαμε το 2ο συνδυασμό , το αυ. Εχοντας εξασκηθεί με το ευ αρκετά, το αυ δε μας δυσκόλεψε τόσο.

Όπως πάντα επεξεργαστήκαμε με ιδιαίτερη προσοχή εικόνα και κείμενο, δίνοντας τις απόψεις μας και συλλέγοντας πληροφορίες από το κείμενο.

Αυτή τη φορά κάναμε μια επιπλέον άσκηση για να θυμηθούμε τα σημάδια της Στίξης

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Η ευχή- το κυκλοθυμικό ευ

Στο νέο μας κεφάλαιο , "Η ευχή", συναντήσαμε τα πιο δύσκολα -κατα τη γνώμη μου- παρεάκια της χρονιάς. Πιστεύω πως τα παιδιά έχουν μάθει ήδη αρκετούς συνδυασμούς και πως τα ευ και αυ είναι αρκετά δύσκολα γι'αυτά. Προσπαθήσαμε έτσι να τα μάθουμε και πάλι με παιγνιώδη τρόπο. Νομίζω πως τα καταφέραμε!

Ξεκινήσαμε με το δημοσιογράφο

Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Κοντά στο τζάκι- "ραπάροντας" με τον τζίτζικα!

Στο νέο κεφάλαιο παρατηρήσαμε την παρέα να κάθεται κοντά στο τζάκι, να πίνει τσάι και να συλλογίζεται σε ποιον μπορεί να ανήκει το κλειδί.

Μετά την επεξεργασία εικόνας και κειμένου , ήρθαν η κ.Αντίθετη και ο κ. Συνώνυμος για να τους βοηθήσουμε να βρουν διάφορες λέξεις. Η άσκηση έχει αρχίσει να βοηθά πολύ τα παιδιά.

Ακολούθησε ο Ακης Οχταποδάκης

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Μην αγγίζετε! Έχει αγκάθια!

Ο δημοσιογράφος ήρθε και μας θύμισε όλα όσα συνέβησαν στο προηγούμενο επεισόδιο. Εχοντας φρεσκάρει λοιπόν τη μνήμη μας , μπήκαμε στις νέες περιπέτειες!

Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος

Μπήκαμε αισίως στην 6η ενότητα παρακολουθώντας στον προοργανωτή την πορεία που θα ακολουθήσουμε.

Πρώτη μας στάση ο "Παπουτσωμένος χιονόδρακος".

Επεξεργαστήκαμε αρκετή ώρα την εικόνα. Την παρατηρήσαμε και μετα κλείσαμε βιβλία και προβολέα και προσπαθήσαμε να αναφέρουμε όσα περισσότερα πράγματα θυμόμασταν από την εικόνα. Η δραστηριότητα αυτη φαίνεται σαν παιχνίδι, σαν διαγωνισμός , στα παιδιά και τα ωθεί να συμμετέχουν με μεγαλύτερη όρεξη.

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Μονάδες και Δεκάδες(Ι), κεφ. 34

Στα μαθηματικά μας συνεχίζουμε στην 5η ενότητα γνωρίζοντας περισσότερα για τις Μονάδες και τις Δεκάδες.

Ξεκινήσαμε δουλεύοντας στη διαφάνεια του θρανίου μας γράφοντας αριθμούς. Ελεγα τις μονάδες και τις δεκάδες ενός αριθμού και τα παιδάκια έγραφαν τον αριθμό κι έλεγαν το όνομά του.

Οι δυο φίλοι- Επανάληψη 5ης ενότητας

Τελειώνοντας την 5η ενότητα την Παρασκευή , ασχοληθήκαμε χαλαρά με μια αναγνωστική δραστηριότητα. Όπως βλέπετε και στο έγγραφο έχω την ίδια άσκηση σε 4 παραλλαγές. Αυτό έγινε για να κάνει κάθε παιδί το δικό του χωρίς να μπαίνει στον πειρασμό απλά να αντιγράψει από το διπλανό.

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

Οργάνωση συλλογών , κεφ.33

Στην οργάνωση συλλογών δουλέψαμε πρώτα στην παρουσίαση και μετά μπήκαμε στο βιβλίο. Γνωρίσαμε τις δυο φίλες , τη Μονάδα και τη Δεκάδα, είδαμε τα γνωρίσματά τους και δουλέψαμε με τις μονάδες και τις δεκάδες χωρίζοντας  πλήθη αντικειμένων σε σακουλάκια (ματσάκια, παρεούλες κτλ) των 10.


Το κεφάλαιο 33 το ξεκινήσαμε δουλεύοντας ζωντανά το παράδειγμα του βιβλίου.

Μοίρασα στα παιδιά πράσινες χάντρες

Με πινέλα και φαντασία

Στο τελευταίο κεφάλαιο της 5ης ενότητας γνωρίσαμε άλλο ένα δίψηφο , το ντ.

Ξεκινήσαμε με το δημοσιογράφο να μας θυμίζει όσα είδαμε στο προηγούμενο και συνεχίσαμε παρατηρώντας την εικόνα. Πολλά παιδιά συνδυάζοντας τον τίτλο και την εικόνα μπόρεσαν να υποθέσουν σωστά τι θα συνεβαινε.

Επειτα διαβάσαμε το κείμενο και εντοπίσαμε τις πιο σημαντικές λεπτομέρειες λέγοντας την ιστορία με λίγα λόγια.

Μετα γνωρίσαμε το νέο δίψηφο

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Το συμπλήρωμα - Επανάληψη 4ης ενότητας , κεφ. 31-32

Μια αστραπιαία ανάρτηση...

Τις τελευταίες μέρες δουλέψαμε πολύ το συμπλήρωμα βρίσκοντας με διάφορους τρόπους αυτό που έλειπε για να συμπληρωθεί ο αριθμός.

Μπλε όνειρα

Συνεχίζουμε με τις περιπέτειες της παρέας μας και αυτή τη φορά επισκεφτήκαμε ένα εργαστήρι ζωγραφικής!

Πρωτα θαυμάσαμε τον υπέροχο πίνακα του Χουάν Μιρό  "Ο κήπος"  και άφησα τα παιδιά να εκφράσουν ό,τι ήθελαν.


Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Όλοι στο οικόπεδο- Επανάληψη ει,αι,οι

Συνεχίζουμε τις περιπέτειές μας με την παρέα του βιβλίου. Αυτή τη φορά επισκεφτήκαμε ένα οικόπεδο.

Διαβάζοντας στον τίτλο τη λέξη οικόπεδο ρώτησα τα παιδιά αν γνώριζαν τι είναι. Επειδή υπήρχαν πολλά παιδιά που δεν ήξεραν το εξηγήσαμε με απλά λόγια. Βοήθησε και το γεγονός πως δίπλα στην αυλή έχουμε ένα μεγάλο οικόπεδο!

Στην εικόνα εύκολα γνωρίσαμε το οικόπεδο. Την επεξεργαστήκαμε όπως πάντα και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι μπορεί να είχε συμβεί.

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Η μάχη με τις ψείρες

Πώς τα πάτε με το αιώνιο πρόβλημα;

Εμείς ως τώρα ήμασταν τυχεροί , αλλά φυσικά δεν υπάρχει σχολείο πουθενά στον κόσμο που κάποια στιγμή μέσα στη χρονιά δε θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με ποιες άλλες , τις ψείρες φυσικά!

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Ενας καινούριος μαθητής

Προχωράμε στη νέα ενότητα γνωρίζοντας όλο και περισσότερες παρεούλες με περίεργη φωνή.

Ξεκινήσαμε όπως πάντα με την επεξεργασία της εικόνας διατυπώνοντας υποθέσεις για το τι μπορεί να έχει συμβεί. Μαζί εντοπισαμε και τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχει η τάξη της Ιωάννας και του Αρη με τη δική μας.

Συνεχίσαμε με το κείμενο , που αναγνωρίσαμε ότι πρόκειται για ένα διάλογο ανάμεσα στα παιδιά και το δάσκαλο. Εντοπίσαμε τους ήρωες και  , αφού το διαβάσαμε αρκετές φορές και το επεξεργαστήκαμε, μοιράσαμε ρόλους και υποδυθήκαμε τους ήρωες.

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

Διακριση συμβόλων + και - , Αφαίρεση με μεγάλο αφαιρετέο , κεφ. 29-30

Ουάου! Σαν να ξέχασα τα μαθηματικά εδώ και λίγο καιρό!

Τι κάναμε λοιπόν:

Διάκριση συμβόλων + και -

Στη διάκριση των συμβόλων + και - μας βοήθησαν πολύ οι δυο αγαπημένες μας μάγισσες, η Προσθετόλ και η Αφαιρίξ. Ξεκινήσαμε με την επεξεργασία της εικόνας του βιβλίου (σελ.72) και διαβάζοντας τις προτάσεις -ιστορίες που είχε από κάτω προσπαθούσαμε να καταλάβουμε αν την ιστορία μας την έλεγε η μάγισσα Προσθετόλ ή η Αφαιρίξ.

Το καπέλο περπατάει + Επαναληψη

Μπήκαμε στη νέα ενότητα την Τετάρτη , "Σκανταλιές". Τίτλος πολύ αγαπητός στα παιδιά!

Ξεκινήσαμε βλέποντας την πορεία που θα ακολουθήσουμε σε αυτήν την ενότητα και μετά μπήκαμε στο κεφάλαιο "Το καπέλο περπατάει".

Επεξεργαστήκαμε την εικόνα και διατυπώσαμε διάφορες υποθέσεις για το τι μπορούσαν να συζητούν τα παιδιά.

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Δημιουργική γραφή: Ο φίλος μου ο ...

Αυτη την εβδομάδα στη δημιουργική γραφή δουλέψαμε πολύ πολύ δημιουργικά!

Πρωτα δουλέψαμε όποτε είχαμε λίγο χρόνο με τις παρακάτω εικόνες. Αφηνα τα παιδιά να παρατηρήσουν κάθε εικόνα (τις δείχνω καθεμιά ξεχωριστά) για λίγη ώρα.

Μετά ζητούσα να σκεφτούν τι μπορεί να είχε συμβεί.
Αυτό έγινε γι'αυτήν την εικόνα.

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Πουπουλένια σύννεφα- Επανάληψη 4ης ενότητας

Σήμερα κάναμε την επανάληψη της 4ης ενότητας, "Το σύννεφο έφερε βροχή".

Πρώτα διαβάσαμε το ποίημα πουπουλένια σύννεφα. Ο καιρός βοήθησε σήμερα με τα χοντρά του σύννεφα και μπορέσαμε κι εμείς να δούμε τα προβατάκια, τις σαπουνάδες και τα παπλώματα του ουρανού. Τα παιδιά έδωσαν και τις δικές τους παρομοιώσεις για τα σύννεφα.

Στη συνέχεια κυκλώσαμε όλα τα σημεία στίξης επαναλαμβάνοντας το όνομα και την ιδιότητά τους.

Αφού διαβάσαμε το κείμενο αρκετές φορές , το ακούσαμε και μελοποιημένο ψάχνοντας παράλληλα μέσα στο κείμενο όλες τις λέξεις που ξεκινούσαν από το γράμμα π.

Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Ψιχάλες

Τελειώνοντας την 4η ενότητα , μπήκαμε στο κεφάλαιο "Ψιχάλες" και κάναμε και το τελευταίο γράμμα της αλφαβήτας, το ψ.

Αφου θυμηθήκαμε την ιστορία του Σαμπερ από το προηγούμενο κεφάλαιο συνεχίσαμε βλέποντας την εικόνα και προσπαθώντας να μαντέψουμε τη συνέχεια.

Συνεχίσαμε διαβάζοντας αρκετές φορές το κείμενο από κάτω και είπαμε με λίγα δικά μας λόγια το τέλος της ιστορίας.

Μετά μας επισκέφτηκε η κυρία Αντίθετη και μας ζήτησε να βρούμε τις αντίθετες από τις λέξεις που μας έδειξε. Δωσαμε μερικά παραδείγματα αντίθετων στην αρχή(πάνω - κάτω, μέσα έξω) και μετά ήταν πιο εύκολο να βρούμε και τα υπόλοιπα.

Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Το παραξενο ταξίδι της Συννεφένιας

Αφού θυμηθήκαμε τι έγινε στο κεφάλαιο "Χωρίς φως" με τη διακοπή του ρεύματος και την ιστορία του παππού για τον άνεμο, προχωρήσαμε στο "Παραξενο ταξίδι της Συννεφένιας".

Πρωτα παρατηρήσαμε την εικόνα και μέσα από αυτήν καταλάβαμε πως ο Σαμπερ κάτι σκεφτόταν. Προσπαθήσαμε να μαντέψουμε την ιστορία του δίνοντας δικές μας ιδέες.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το κείμενο και το επεξεργαστήκαμε.
Μιλήσαμε για τα εισαγωγικά που βάζουν μέσα τους την ιστορία και τα αποσιωπητικά στο τέλος που δείχνουν ότι η ιστορία συνεχίζεται. Μαζί βρήκαμε και όλα τα άλλα σημαδάκια της στίξης. Διαβάσαμε προσέχοντας πολύ αυτά τα σημαδάκια μερικές φορές το κείμενο.

Επειτα ήρθε ο Ακης Οχταποδάκης και μας πήρε κάποιες λέξεις στα πλοκάμια του , αφήνοντάς μας εικόνες στη θέση τους στο κείμενο. Εχοντας κάνει πολλές φορές την άσκηση δε δυσκολευτήκαμε να την λύσουμε.

Αφαίρεση με αφαιρετέο μικρό αριθμό, κεφ.28

Στο κεφάλαιο 28 γνωρίσαμε μια καινούρια μάγισσα από τη χώρα των πράξεων , τη μάγισσα Αφαιρίξ.

Ηρθε λοιπόν και μας συστήθηκε , γνωρίζοντάς μας πως η αγαπημένη της λέξη είναι το βγάζω και πως της αρέσει να παίρνει πράγματα και ειδικά καραμέλες.

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

Χάραξη γραμμών - Μοτίβα , κεφ.26-27

Την προηγούμενη εβδομάδα και αφού τελειώσαμε με το 25ο κεφάλαιο που μας κούρασε λίγο, μπήκαμε σε δυο κεφάλαια αρκετά διασκεδαστικά και σχετικά εύκολα!

Χάραξη γραμμών

Στη χάραξη γραμμών μπήκαμε κατευθεία στο βιβλίο για να μάθουμε τα διάφορα είδη γραμμών. Κάθε γραμμή που μαθαίναμε το όνομά της τη σχεδιάζαμε στο βιβλίο μας , στον πίνακα , αλλά και στο πάτωμα με κιμωλία.

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Χωρίς φως- επαναληψη ως το Φφ

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το κεφάλαιο Χωρίς φως και με μια μικρή επανάληψη σε όλα όσα κάναμε σε αυτή την ενότητα.

Για να γίνει πιο παραστατικό το κεφάλαιο , μπαίνοντας στην τάξη έκλεισα όλα τα φώτα (ευτυχώς ο καιρός βοήθησε!) και είπα στα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να ακούσουν προσεκτικά. Επαιξα διαδοχικά τα παρακάτω βίντεο (μόνο τον ήχο) και κάθε φορά ζητούσα από τα παιδιά να μου πουν τι ακούν.
 αέρας

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Οι αριθμοί ως το 50 , κεφ. 25

Με την επιστροφή μας από τις διακοπές και μετά την επανάληψη πήγαμε στο επόμενο κεφάλαιο. Και ποιο κεφάλαιο είναι μετά το 23;;;; Μα φυσικά το 25! Εύγε!!! Διδάσκουμε και Μαθηματικά! ANYWAY...

Μπήκαμε στο 25ο κεφάλαιο με μια δραστηριότητα προοργανωτική. Μοίρασα στα παιδιά μακαρόνια (σε πλήθος ως το 60) και τους ζήτησα να τα μετρήσουν ομαδικά.

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Μόνος στο σκοτάδι

Στο "Μόνος στο σκοτάδι"  γνωρίσαμε το γράμμα Δδ, που το γνωρίζαμε ήδη από τον αριθμό δύο που μάθαμε στα μαθηματικά.

Ξεκινήσαμε με το δημοσιογράφο να μας περιγράφει όλα όσα είδαμε στην 4η ενότητα μέχρι τώρα. Είχαμε μείνει λοιπόν στην Ιωάννα που θα πήγαινε να βοηθήσει το σκυλάκι που ήταν στη βροχή.

Παρατηρήσαμε στη συνέχει την εικόνα και προσπαθή σαμε να καταλάβουμε τι μπορεί να είχε συμβεί και να συζητούσαν οι ήρωες.

Προχωρήσαμε στο κείμενο

Με βάρκα και σωσίβιο

Το κεφάλαιο αυτό το διδαχτήκαμε πάλι σε 2 μέρες , χώρισα όμως σε 2 μέρη με βάση το κάθε νέο γράμμα. Εκανα δηλαδή τη μια μέρα το Ωω και την άλλη το Ββ.

Την πρώτη μέρα επεξεργαστήκαμε την εικόνα και προσπαθήσαμε να φανταστούμε τι να είχε συμβεί. Σαν κείμενο κάναμε μόνο τις 3 πρώτες σειρές (ως τα λόγια του Αρη). Αφού τις διαβάσαμε , εντοπίσαμε το πρόβλημα που αντιμετώπισαν τα παιδιά και προτείναμε διάφορες λύσεις.

Διαβάσαμε το κείμενο (2 φορές εγώ και μια φορά μόνα τους) και εντοπίσαμε το νέο γράμμα. Το βάλαμε στο τρενάκι και στη λίμνη με τα φωνακλάδικα.

Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Μου χαρίζεις την ουρά σου;

Καινούρια χρονιά , καινούρια ενότητα. Μετά την επανάληψή μας την Πέμπτη και την Παρασκευή , μπήκαμε στην 4η ενότητα , "Το σύννεφο έφερε βροχή".

Στο πρώτο κεφάλαιο συναντήσαμε το ου, που αν και δεν είναι νέο γράμμα , είναι νέος φθόγγος και ίσως λίγο πιο δύσκολο από τα άλλα. Βάλαμε όμως τα δυνατά μας και με μπόλικη φαντασία και όρεξη ξεκινήσαμε.

Επεξεργαστήκαμε την εικόνα δίνοντας

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων

Ξεκινήσαμε κανονικά εμείς στις 8 Γενάρη, μιας και το πολυπόθητο χιόνι δε μας έκανε τη χάρη (από κρύο πάντως παραπονο δεν έχουμε-παγωσαμε στην κυριολεξία!).

Μπήκαμε χαλαρά λοιπόν δουλεύοντας με επαναληπτικές ασκησούλες σε γλώσσα και μαθηματικά και αφιερώνοντας λίγο περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες σχετικά με τις διακοπές που πέρασαν , αλλά και το νέο χρόνο που μας ήρθε.

Αρχικά συμπληρώσαμε το φυλλάδιο