Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Το ταξίδι στη Χωχαρούπα -επανάληψη 8ης ενότητας- ανθολόγιο

Αφού χθες τελειώσαμε με την 8η ενότητα , μπήκαμε σήμερα στο Ανθολόγιο, όπως κάνουμε κάθε φορά με το τέλος κάθε ενότητας.
Για σήμερα επέλεξα το κείμενο "Ο μικρός κάστορας και η ηχώ". Θεώρησα πως το μήνυμα της φιλίας και αποδοχής του άλλου του κειμένου ταίριαζε απόλυτα με τη γεύση που μας άφησε το  ταξίδι μας στη Χωχαρούπα.
Αρχικά διάβασα εγώ το κείμενο και μετά τα παιδιά. Είπαμε περιληπτικά την ιστορία και μιλήσαμε για την ηχώ. Κάποια παιδιά προσπάθησαν να εξηγήσουν σε όσους δεν ήξεραν τι ακριβώς είναι η ηχώ. Δώσανε μάλιστα και τη λέξη αντίλαλος.  
Ύστερα περάσαμε στις ερωτήσεις του βιβλίου.
Στην πρώτη ερώτηση όλα τα παιδιά μπόρεσαν να νιώσουν τον κάστορα και τον πόνο της μοναξιάς του.
Στη δεύτερη ερώτηση μπήκαμε στο google και αναζητήσαμε πληροφορίες και εικόνες (1η μέρα ίντερνετ στην τάξη , δεν μπορούσα να το αφήσω ανεκμετάλλευτο!!!).
Στην αναζήτησή μας βρήκαμε αυτό το πολύ όμορφο βίντεο που μας δίνει αρκετές πληροφορίες.

Γράψαμε στη συνέχεια το όνομα κάθε ζώου πάνω από την εικόνα του (στο βιβλίο) και είπαμε για κάθε ζώο όλες τις πληροφορίες που γνωρίζαμε και που μάθαμε  από την αναζήτησή μας .
Στην επόμενη ερώτηση έπρεπε να θυμηθούμε ένα παλιότερο κείμενο που κάναμε , καθώς μας ρωτούσε για τον άλλο ήρωα που είδαμε να αναζητά κάτι και να συναντά διάφορα ζώα. Φυσικά ήταν το προηγούμενο κείμενο του Ανθολογίου που κάναμε "Ο σπουργίτης και το ουράνιο τόξο".
Επειτα ζήτησα από τα παιδιά να βρουν στην τελευταία σελίδα (6 σειρές)πόσες φορές υπήρχε το ρήμα είμαι. Γρήγορα εντοπίσαμε τους δυο τύπους και τους κυκλώσαμε.

Για το τέλος άφησα την τελευταία δραστηριότητα του βιβλίου. Σε αυτήν τα παιδιά έπρεπε να υποδυθούν την ηχώ. Στάθηκαν σε ζευγάρια πλάτη με πλάτη και ο ένας υποδυόταν το παιδί και ο άλλος την ηχώ.




Για το Σαββατοκύριακο πήραμε το παρακάτω επαναληπτικό φύλλο εργασίας. Τη Δευτερα θα ετοιμάσουμε τοστάκι , αλλά αφού μόνο το ρήμα είμαι αποτελεί κάτι που μπορεί να μπει ως ασκησούλα, έβαλα και επιλεγμένες λέξεις που γράψαμε ορθογραφία σε  όλο το 1ο τεύχος της Γλώσσας ως επαναληπτική ορθογραφία.
Οι λέξεις είναι οι παρακάτω:

μήλο, παράθυρο, φύλλα, φθινόπωρο, όνειρο, σχολείο, άνθρωποι, εικόνα , παιδιά , μολύβι , σκύλος, ποιος , ψώνια , διαφήμιση , δώδεκα , ευχαριστώ, αυτοκίνητο, Οκτώβρης, οικογένεια, χώρα , ειρήνη, αγάπη, ζαχαρωτά , εγώ, εσύ , αυτός, εμείς εσείς, αυτοί, πήγα, πήρα , βρήκα , μπήκα , βγήκα

Φύλλα εργασίας της ενότητας


το ταξίδι στη χωχαρούπα(επαναληψη) from Ioanna Chats

Στο τέλος φυσικά μπήκαμε να δούμε το ιστολόγιό μας , μιας και δεν έχουν όλα τα παιδιά ίντερνετ στο σπίτι. Μαζί με το δικό μας επισκεφτήκαμε και αυτό των φίλων μας από την Αμαλιάδα. Την τάξη της κυρίας Ελένης και τα υπέροχα Ψηφιακά πρωτάκια πάνε στη δευτέρα της! Μας άρεσαν πολύ όλα όσα έκαναν και θαυμάσαμε τις ιστορίες που έφτιαξαν με τις λέξεις της ορθογραφίας τους!


Το ταξίδι στη Χωχαρούπα -επανάληψη 8ης ενότητας- ανθολόγιο


Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Το ταξίδι στη Χωχαρούπα (4)

Ολοκληρώσαμε σήμερα την 8η ενότητα βλέποντας το ποίημα "Η Ξανθούλα" και κάνοντας τις ασκήσεις του Τ.Ε.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το ποίημα και μιλώντας λίγο για το Διονύσιο Σολωμό. Ήταν αδύνατο να μην αναφέρω ότι είναι ο εθνικός μας ποιητής και πως ο εθνικός μας ύμνος είναι κομμάτι ενός άλλου ποιήματός του.
Λέγοντας αυτά έδειξα στα παιδιά και ολόκληρο το ποίημα της Ξανθούλας , όπως επίσης  ακούσαμε και τη μελοποιημένη εκδοχή του.

Συνεχίσαμε διαβάζοντας με διάφορους τρόπους το ποίημα.
Στην ερώτηση ποιο από τα δυο ποιήματα (του Ρίτσου και του Σολωμού) τους άρεσε περισσότερο , το ποίημα του Ρίτσου κέρδισε κατά κράτος. Αιτιολόγησαν μάλιστα λέγοντας πως τους άρεσε περισσότερο γιατί μιλάει για την ειρήνη , τη φιλία και τη γη! Και αφού μπόρεσαν να βρουν το μυστικό στο ένα ποίημα , τους ρώτησα για ποιο πράγμα μιλούσε το ποίημα του Σολωμού. Η ξενιτιά ήταν μια λέξη άγνωστη και τη συζητήσαμε για λίγη ώρα. Συνδέσαμε μάλιστα και το ταξίδι της παρέας και συμπεράναμε πως οι αγαπημένοι τους πίσω στην Ελλάδα θα του πεθυμούσαν ήδη.
Στη συνέχεια είδαμε την ομοιοκαταληξία. Αφού μάθαμε τη λέξη (λέγοντάς τη πολλές φορές) μάθαμε και τι σημαίνει. Εντοπίσαμε και στο ποίημα τις λέξεις που είχαν ομοιοκαταληξία. Δεν ανέφερα τη λέξη ρίμα για να μην την μπερδέψουμε με το ρήμα.
Στις διαφάνειες 8-10 προσπαθήσαμε να βρούμε λέξεις που να κάνουν ομοιοκαταληξία. Δυσκολευτήκαμε λίγο σε κάποια , αλλά τα καταφέραμε.
Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις 7,8 και 9 του τετραδίου εργασιών , με τις οποίες μπήκαμε στο πνεύμα της δημιουργίας στίχων. Με τις διαφάνειες 15-17 παίξαμε προσπαθώντας να βρούμε ποιος συμμαθητής ή συμμαθήτρια θα ομοιοκαταληκτούσε με κάθε στιχάκι.
Τέλος , κάναμε την άσκηση 10 του Τ.Ε. με αρκετή αυτοπεποίθηση πλέον! Τα στιχάκια που φτιάξαμε ήταν πολύ όμορφα!

Παρουσίαση
Εδώ από το drive 



το ταξίδι στη χωχαρούπα(2) from Ioanna Chats


Αφού τελειώσαμε με το βιβλίο και το τετράδιο , αφοσιωθήκαμε στο κολάζ μας που αφήσαμε χθες στη μέση. Ναι, έκλεψα τη Μελέτη και δεν ντρέπομαι να το πω :P .

Ζωγραφίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε, δημιουργήσαμε!

                       
                       Οι ομάδες με τα έργα τους.




Όλο το ταξίδι της παρέας του βιβλίου μας μέσα από τα έργα των αστεριών μου!

          Η Λιλιμέρα , η χώρα με τους γλωσσοδέτες
                         Η χώρα των αινιγμάτων
                                 Η Χωχαρούπα
                       Αν όλα τα παιδιά της γης...

Εργα σπουδαίων καλλιτεχνών, δε συμφωνείτε;





Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Το ταξίδι στη Χωχαρούπα (3)

Φτάσαμε στη Χωχαρούπα!
Μετά από όλες τις ετοιμασίες για το ταξίδι, μετά από ένα μακρύ ταξίδι καταφέραμε να φτάσουμε μαζί με την παρέα στη Χωχαρούπα!

Αφού διάβασα το κείμενο στα παιδιά , μοίρασα ρόλους και παίξαμε το κείμενο 2-3 φορές για να μπορέσουν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά. Είναι κάτι που αρέσει πολύ στα παιδιά από πέρσι και προσπαθώ να το κάνω και φέτος όσο πιο συχνά γίνεται.
Στη συνέχεια εντοπίσαμε το περίεργο που συναντησαμε σε αυτή τη χώρα , που δεν ήταν άλλο από τον έμμετρο στίχο που χρησιμοποιούν στην ομιλία τους οι κάτοικοι της Χωχαρούπας.
Θυμηθήκαμε το ταξίδι και όλες τις χώρες και τα περίεργά τους , τη Λιλιμέρα με τους γλωσσοδέτες και την χώρα των αινιγμάτων.
Στη συνέχεια βρήκαμε ξανά στο κείμενο και χρωματίσαμε τι σημαίνει Χωχαρούπα, κάτι που άρεσε πολύ στα παιδιά.
Έπειτα εντοπίσαμε την προϋπόθεση που έθεσαν στα παιδιά οι κάτοικοι της Χωχαρούπας, να δεχτούν την ειρήνη, και τη χρωματίσαμε κι αυτήν.
Μετά κάναμε μια πολύ μεγάλη συζήτηση γύρω από το πώς φαντάζονταν τα παιδιά τη Χωχαρούπα. Οι ιδέες υπέροχα παιδικές γεμάτες φαντασία και μόνο! Ένας τόπος που μικροί μεγάλοι θα θέλαμε να ζούμε...Μια χώρα όπου το χιόνι και ο ήλιος συνυπάρχουν, όπου το χιόνι είναι από παγωτό και τρώγεται , αλλά δε λερώνεσαι (!!!), γεμάτος παιχνίδια , βιβλία, αγκαλιές και βροχή από ζαχαρωτά (άρα δε χρειάζεσαι ομπρέλα)!
Συνεχίσαμε την εξερεύνηση αυτής της μαγικής χώρας και βρήκαμε τα παιδιά να κάθονται κάτω από τα τεράστια δέντρα διαβάζοντας ένα ποίημα του Γ.Ρίτσου. Το ποίημα μας άρεσε πολύ. Πέρσι το είχαμε μάθει σαν τραγούδι , αλλά τα παιδιά δε συνέδεσαν το τραγούδι με το ποίημα. Θυμηθήκαμε όμως τον ποιητή και το ποίημα "Πρωινό άστρο"  και γυρίσαμε να το ξαναδιαβάσουμε στη σελίδα 25. Μου έκανε εντύπωση που τα παιδιά θυμόντουσαν πως το είχε γράψει για την κόρη του.
Υστερα στην ερώτηση για ποιο λόγο επέλεξαν αυτό το ποίημα τα παιδιά, τα μικρά μου αστέρια αμέσως κινήθηκαν στο κείμενο και μίλησαν για τα παιδιά από όλα τα μέρη του κόσμου και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους. Όπως είπε και η μικρή μου Ιωάννα , είμαστε διαφορετικοί από έξω , αλλά όλοι έχουμε το ίδιο αίμα. Η συγκίνησή μου δεν περιγράφεται...Αν αυτοί είναι οι αυριανοί μας πολίτες , δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα!
Δείξαμε τις περιοχές στον παγκόσμιο χάρτη και μιλήσαμε λίγο για τις διάφορες φυλές του πλανήτη μας.
Στη συνέχεια τραγουδήσαμε 2-3 φορές το τραγούδι για να το θυμηθούμε , αλλά και για να το μάθουμε στους κατοίκους της Χωχαρούπας.

Στο τέλος κάθε ομάδα επέλεξε μια χωρα ή το ποίημα και ξεκινήσαμε να φτιάξουμε ένα κολάζ για το καθένα.



Το κολάζ μας δεν τελείωσε κι έτσι θα το συνεχίσουμε αύριο.

Παρουσίαση από Drive εδώ.


το ταξίδι στη χωχαρούπα(3) from Ioanna Chats

Στο φύλλο εργασίας έχω βάλει ένα γράμμα. Γίνεται εξάσκηση στο ρήμα είμαι , αλλά και θυμόμαστε πώς γράφουμε γράμμα. Θα μας χρειαστεί την επόμενη εβδομάδα που θα γράψουμε στον Αϊ-Βασίλη.

Γνωρίζω καλύτερα τα γεωμετρικά μοτίβα, κεφ.16

Μπαίνοντας στην 3η ενότητα αποφάσισα να προσαρμόσω τη σειρά των κεφαλαίων ώστε να υπάρχει μια πιο σωστή , για μένα, συνέχεια. Σε αυτό με βοήθησε πολύ και ο συνάδελφος Χρήστος , που μου έστειλε τις πολύ χρήσιμες προτάσεις του συμβούλου τους. Τον ευχαριστώ ιδιαίτερα για την αλληλεγγύη!

Θα ακολουθήσω λοιπόν την παρακάτω σειρά:

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για τα Χριστούγεννα/ advent calendar

Ψάχνοντας να βρω κάποια ιδέα για ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για τα Χριστούγεννα βρήκα στο pinterest μια κατασκευή με ένα τάρανδο που μου άρεσε πολυ!
Μπορείτε να τη δείτε εδω.
Lollipop Nose Reindeer

Σκέφτηκα λοιπόν να φτιάξω με αυτή την κατασκευή το ημέρολόγιό μου.


Χρησιμοποίησα ένα παλιό πατρόν ταράνδου που είχα και το μεγάλωσα για να ταιριάζει.

Έφτιαξα τα μάτια με μαύρο μαρκαδόρο και τα φώτισα με λευκό μολύβι. Εγραψα με κόλλα (λευκή κατασκευών , που δεν απλώνει) τα νούμερα και έριξα από πάνω χρυσόσκονη.
Με υγρή κόλλα πάλι, αλλά αυτή τη φορά διαφανη (δε μου αρέσει να διαφημίζω , αλλά η pritt είναι η πιο κατάλληλη γι'αυτή τη δουλειά καθώς δεν κάνει "τρίχες") πέρασα τα κέρατα και έριξα από πάνω ανακατεμένη ασημί και χρυσή χρυσόσκονη.
Τα άφησα έτσι όλο το βράδυ να στεγνώσουν καλά οι κόλλες.
Εν τω μεταξύ τύλιξα τα γλειφιτζούρια μου που θα γινόταν οι μύτες των ταράνδων με κόκκινο ρυζόχαρτο.


Την επόμενη μέρα κόλλησα με απλή υγρή κόλλα χρωματιστά κουδουνάκια στα κέρατα και με το λευκό μολύβι έκανα το στόμα. Έβαλα και το γλειφιτζούρι για μύτη.


Τέλος , έντυσα ένα κομμάτι από χαρρτόκουτα με πράσινο βελουτέ και έκανα τρύπες με το ψαλίδι (και το κατσαβίδι καλό είναι) εκεί που θα έμπαινε κάθε τάρανδος.
Και voila!


Σε κάθε ταρανδάκι έβαλα από πίσω και μια κορδελίτσα , ούτως ώστε αν θέλουν να το κρεμάσουν στο δέντρο τους (αφού φάνε το γλειφιτζούρι εννοείται!!!!!). Κάθε μέρα ο βοηθός της τάξης (που είναι διαφορετικός καθε μέρα) θα μας ενημερώνει για τις ημέρες που μας έμειναν για τα Χριστούγεννα παίρνοντας το ταρανδάκι του!

Θέλει χρόνο για να ετοιμαστεί σωστά , αλλά δεν είναι καθόλου δύσκολο!

Παρακάτω έχω και το ημερολόγιο που έφτιαξε η αδερφή μου και μου άρεσε πάρα πολύ!
 
Χρησιμοποίησε ένα κομμάτι κόκκινη τσόχα για βάση. Πάνω έφτιαξε τσέπες με αφρώδες χαρτί με χρυσόσκονη. Πάνω στις τσέπες κόλλησε τα νούμερα που προηγουμένως είχε περάσει με glitter.Μέσα σε κάθε τσεπούλα έβαλε ένα κόκκινο πουγκάκι , στο οποίο μπήκαν και οι εκπλήξεις που ετοίμασε. Τέλος στόλισε με τσόχινα στολίδια και ασημένια αυτοκόλλητα το πάνω μέρος της κατασκευής.
Για να μπορεί να στηρίζεται πέρασε μια βέργα στο πάνω μέρος μαζί με ένα κόκκινο σκοινί.
 

Το ταξίδι στην Χωχαρούπα (2)

Αινίγματα, το ρήμα είμαι, λέξεις γλωσσοδέτες, απ' όλα είχε σήμερα ο μπαξές!
Ξεκινήσαμε με το κείμενο "Στη χώρα των αινιγμάτων". Διαβάσαμε για το μακρύ ταξίδι της παρέας και τη συνάντησή τους με την κάτοικο της χώρας των αινιγμάτων. Και πάλι σε αυτή τη χώρα κάτι παράξενο συνέβαινε. Οι κάτοικοί της μιλούσαν με αινίγματα!
Πρώτα διάβασα εγώ το κείμενο και μετά μοιράσαμε ρόλους και διάβασαν και τα παιδιά. Στη συνέχεια είπαμε με λίγα λόγια όλα όσα διαβασαμε. Προσπαθώ να το κάνω καθημερινά αυτό για να εξασκούμαστε στην περίληψη.

Μετά ψάξαμε να βρούμε τα αινίγματα του κειμένου βάφοντάς με γαλάζιο.
Αφού βρήκαμε τα αινίγματα στο κείμενο , βρήκαμε και τις λύσεις τους που προς μεγάλη απογοήτευση των παιδιών τις μαρτυρούσαν οι εικόνες. Δε νομίζω πως ήταν τόσο δύσκολα τα αινίγματα ώστε να χρειάζεται και η εικονογράφηση.
Συνεχίσαμε με τις λύσεις των αινιγμάτων της σελίδας 75. Πολλά παιδιά γνώριζαν τα αινίγματα από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
Μεταφερθήκαμε στο Τ.Ε. και φτιάξαμε το δικό μας αίνιγμα για την αγελάδα , αφού είδαμε πώς φτιάχτηκε το αίνιγμα της αλεπούς. Έπειτα ξεχωρίσαμε και τα 2 μπερδεμενα αινίγματα της άσκησης 6, που άρεσε πολύ στα παιδιά σαν δραστηριότητα.
Συνεχιζοντας , εντοπίσαμε τη φράση που είναι κοινή σε όλα τα αινίγματα, "Τι είναι;". Χρησιμοποίησα αυτό σαν πρόλογο για το ρήμα είμαι. Κλίναμε το ρήμα είμαι , που το ξέρουμε από πέρσι, δείχνοντας με κινήσεις των χεριών τα πρόσωπα.

Συμπληρώσαμε το ρήμα είμαι στην 3η άσκηση του βιβλίου, επισημαίνοντας την ορθογραφία του σε όλα τα πρόσωπα. Βγάλαμε και τον κανόνα: Πάντα ει στην αρχή. Στο τέλος αι , εκτός από το εμείς και το εσείς. Το εμείς και εσείς πάντα με έψιλον!
Επιστρέψαμε και κάναμε τις ασκήσεις 2 και 3 στο Τ.Ε. που ήταν αρκετά εύκολες, επαναλαμβάνοντας τους κανόνες ορθογραφιας που είπαμε νωρίτερα.
Τελειώσαμε με το κείμενο της 4ης άσκησης του βιβλίου και τις λέξεις γλωσσοδέτες. Τα παιδιά δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα στην ανάγνωση αυτών των συνδυασμών γραμμάτων ευτυχώς και προχωρήσαμε ομαλά στην άσκηση 4 του Τ.Ε. Αφού συμπληρώσαμε τις λέξεις των εικόνων προσπαθήσαμε να φτιάξουμε προφορικά μικρές ιστορίες με τις λέξεις αυτές. Τα πήγαμε πολύ καλά και πήραμε για το σπίτι την άσκηση γραπτά.

Μεγάααλο το μάθημά μας σήμερα , αλλά ευχάριστο. Κλέβοντας και ένα 10λεπτο από την επόμενη ωρα παίξαμε και το παιχνίδι της 22ης διαφάνειας (δεν είχα σκοπό να το κάνω , αλλά ένα ζουζούνι είδε στο λαπτοπ τη διαφάνεια με το παιχνίδι , αφοτου είχα κλείσει τον προτζέκτορα, και δεν μπόρεσα να τους το αρνηθώ). Κάθε παιδί πήρε από ένα κομμάτι χαρτί που πάνω είχε γραμμένο ένα από τα πρόσωπα(προσωπική αντωνυμία). Επρεπε να συμπληρώσει γράφοντας μια ολοκληρωμένη πρόταση με το ρήμα είμαι. Στη συνέχεια έπρεπε να βάλει την πρότασή του κάτω από το σωστό πρόσωπο , που ήταν κολλημένα στον πίνακα. Νικήτρια ήταν η ομάδα που όλα τα μέλη της είχαν τοποθετήσει την πρότασή τους στο σωστό πρόσωπο. Τα παιδιά που δεν είχαν ολοκληρωμένη πρόταση έπρεπε να επιστρέψουν να τη διορθώσουν.


Παρουσίαση από Drive εδώ.


το ταξίδι στη χωχαρούπα(2) from Ioanna Chats

Τα πρόσωπα (προσωπική αντωνυμία) θα τα βρείτε εδώ

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

Μπισκοτένιοι!

Σήμερα φτιάξαμε πολύ εύκολα στολίδια. Υπέροχους Μπισκοτένιους για το δέντρο μας.
Σε φύλλα φελλού σχεδίασα ανθρωπάκια (δεν είναι καθόλου δύσκολο , αφού το έκανα κι εγώ!). Τα παιδιά έκοψαν το περίγραμμα.

Μετά μοίρασα παλέτες με διάφορα χρώματα τέμπερας και πινέλα. Τα πινέλα ανήκουν στα χρώματα και όχι σε κάθε παιδί, για να μην έχουμε το πρόβλημα με το συχνό πλύσιμο των πινέλων που ανακατεύει  την τέμπερα και την αραιώνει.
Φτιάξαμε άσπρο το περίγραμμα του Μπισκοτένιου , όπως είναι και στα μπισκότα το γλάσο. Βάψαμε μαύρα ματάκια, μπλε παπιγιόν και κόκκινο στόμα.

 
 
Τέλος, βάλαμε μια κόκκινη κορδελίτσα για να το κρεμάσουμε στο δέντρο μας , όταν στολίσουμε.


Έτοιμα σε 20 λεπτά! Και εξαιρετικά οικονομικά, αφού χρειάστηκα 2 φύλλα φελλού,ελάχιστη τέμπερα και απλή χάρτινη κορδέλα!
Η ιδέα είναι από το pinterest από εδω.

Το ταξίδι στη Χωχαρούπα

Μπήκαμε στην 8η ενότητα σήμερα, "Το ταξίδι στη Χωχαρούπα".
Πρώτα είδαμε όλα όσα θα μάθουμε στην ενότητα αυτή , που ευτυχώς είναι εύκολα και τα περισσότερα διασκεδαστικά (γλωσσοδέτες , αινίγματα).
Στη συνέχεια εστιάσαμε την προσοχή μας στην εικόνα του προοργανωτή. Παίξαμε και πάλι το παιχνίδι "Παρατηρώ την εικόνα". Τα παιδιά πλέον το περιμένουν και η προσοχή τους είναι πολύ μεγάλη. Αφού κοιτάξαμε την εικίνα για 2-3 λεπτά, γυρίσαμε το βιβλίο μας ανάποδα και απαντήσαμε στις ερωτήσεις του χιονάνθρωπου (διαφάνεια 4).
Στη ερώτηση , αν θα ήθελαν να βρίσκονται στο μέρος που απεικονίζεται, όλατα παιδιά απάντησαν θετικά και αιτιολόγησαν με πολύ όμορφες ιδέες. Μόνο ένα παιδί έβαλε μια παραμετρο , πως δε θα ήθελε να είναι εκεί το καλοκαίρι γιατί μέσα στα χόρτα θα υπάρχουν φίδια! Πιο υπέροχο μυαλό από αυτό των παιδιών δεν υπάρχει!
Συνεχίσαμε με το πρώτο κείμενο της ενότητας. Τα παιδιά γέλασαν πολύ με τον κύριο από τη Λιλιμέρα και τους γλωσσοδέτες του. Μετά στις ερωτήσεις βάφαμε τη σωστή απάντηση και τους γλωσσοδέτες που υπήρχαν στο κείμενο.
Έπειτα , προσπαθήσαμε κι εμείς να θυμηθούμε γλωσσοδέτες που μάθαμε πέρσι. Είπαμε πολλούς , αλλά αποφασίσαμε να ψάξουμε κι άλλους  στο σπίτι για να βοηθήσουμε την παρέα να βρει τη Χωχαρούπα.
Ύστερα μπήκαμε στο Τ.Ε. για την 1η άσκηση. Όσο μας άρεσε ο πρώτος γλωσσοδέτης , τόσο μας κακοφάνηκε ο δεύτερος. Η γλώσσα μας έχει δεκάδες γλωσσοδέτες, καθημερινά κυκλοφορούν βιβλία με καινούριους. Θα μπορούσαν πιστεύω να βάλουν κάτι καλύτερο που και την άσκηση θα εξυπηρετούσε και τα παιδιά θα τα διασκέδαζε.
Ο τρίτος γλωσσοδέτης μας ήταν γνωστός από πέρσι.

Παρουσίαση
Εδώ από το drive 


Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

Χριστουγεννιάτικα δεντράκια

Είμαστε περίπου ένα μήνα πριν τα Χριστούγεννα και πιστεύω πως έφτασε ο καιρός για την πρώτη μας κατασκευή!
Φτιάξαμε πανέμορφα δεντράκια για να στολίσουμε την τάξη μας!
Αρχικά βάψαμε με πράσινο (ξυλομπογιά ή μαρκαδόρο) ένα κομμάτι (μισή Α4) χαρτονάκι. Μπορούμε να το κάνουμε και με έτοιμο πρασινο χαρτονάκι , αλλά είναι πιο όμορφο με τα νερά που δημιουργούν οι μπογιές.


Στη συνέχεια τυλίξαμε σε κώνο το χαρτονάκι. Να πω την αλήθεια εδώ τα περισσότερα τα τύλιξα εγώ γιατί τα παιδιά δυσκολεύτηκαν.
Συνεχίζοντας , κόψαμε το κομμάτι που περίσσευε , έτσι ώστε το δεντράκι μας να κάθεται.

Επόμενο βήμα ήταν να πάρουμε κόλλες και διάφορες πούλιες και αστεράκια για να στολίσουμε το δέντρο. Χρησιμοποίησα ρευστή κόλλα από μπουκάλι και τα παιδιά την έβαζαν με πινέλο.


Τα δεντράκια μας ήταν σχεδόν έτοιμα!


Τελευταία πινελιά ήταν να τυλίξουμε στο δεντράκι μας ένα γυαλιστερό συρμα πίπας (ασημί, χρυσό , κόκκινο κτλ.). Κι εδώ έπρεπε να βοηθήσω αρκετά παιδιά.


Τα δεντράκια μας σε πλήρη διάταξη!


Η κατασκευή έχει κάποιες δυσκολίες , αλλά και πολύ όμορφο αποτέλεσμα. Επίσης είναι εξαιρετικά οικονομική!
Η ιδέα φυσικά είναι από το αγαπημένο μου pinterest!