Ξεκινήσαμε λίγο διαφορετικά αυτο το κεφάλαιο. Αντί να καθίσουμε στα θρανία μας , πήραμε τις μαξιλάρες μας καθίσαμε μπροστά στον πίνακα και παρακολουθήσαμε χωρίς βιβλία όλα όσα συνέβαιναν με την παρέα.
Επεξεργαστήκαμε την εικόνα εντοπίζοντας πρόσωπα και πράγματα. Εστιάσαμε την προσοχή μας στο νέο πρόσωπο που υπήρχε, τον κύριο με το καπέλο. Αφού τον περιγράψαμε με πολλές λέξεις και φράσεις , τον υποδυθήκαμε κιόλας , χρησιμοποιώντας ένα καπέλο (από το μαγικό κουτί της κυρίας) κι ένα κόκκινο παλτό μιας συμμαθήτριάς μας.
Επειτα είδαμε όλες τις λέξεις που περιέγραφαν την εικόνα και προσπαθήσαμε να βρούμε το γράμμα που είχαν κοινό όλες οι λέξεις, που δεν ήταν άλλο από το Κ κ που θα μαθαίναμε. Αφού είδαμε τον τρόπο γραφής του , το γράψαμε κι εμείς στα πινακάκια μας πολλές φορές.
Μετά το συνδυάσαμε με όλα τα φωνακλάδικα γράμματα που έχουμε μάθει και φτιάξαμε παρεούλες που τις διαβάσαμε δυνατά.
Συνεχίσαμε με έναν καινούριο τρόπο για τη δημιουργία του άξονα λέξεων από Κκ. Ενα παιδί γίνεται μάγος και χρησιμοποιώντας το ραβδί της κυρίας (ένα λεπτό ξύλο που το έντυσα με γυαλιστερό χαρτί και το χρησιμοποιώ σαν δείκτη για να μην μπαίνω μπροστά στη λάμπα του προτζέκτορα) αγγίζει έναν έναν τους συμμαθητές του.
Κάθε παιδί που το αγγίζει το μαγικό ραβδί πρέπει να πει μια λέξη από το γραμμα που εξετάζουμε τη δεδομένη στιγμή.Μετά από αυτο , επιστρέψαμε στις θέσεις μας και ανοίξαμε το βιβλιο μας.
Στη συνέχεια αναφέραμε και πάλι το διαλογο και τα σημάδια της Στίξης δίνοντας τα γνωρίσματά τους.
Υστερα παίξαμε ένα παιχνίδι. Σκόρπισα λέξεις από την εικόνα στο πάτωμα. Κάθε παιδί διάλεγε μια λέξη και με τη βοήθειά μου προσπαθούσε να τη διαβάσει. Επειτα την τοποθετούσε στο σωστό σημείο της εικόνας.
Μια νέα δραστηριότητα που θα έχουμε συχνά είναι η ανάγνωση του Πινόκιο.
Ο Πινόκιο ,γνωστός για τα ψέματά του, διαβάζει λέξεις και προτάσεις που του δίνουμε. Αλλοτε μας λέει την αλήθεια και άλλοτε ψέματα. Εμείς πρέπει να εντοπίσουμε πότε κάνει καθετί. Αν λέει αλήθεια τον χειροκροτάμε , αν λεει ψέματα ,χτυπάμε το θρανίο για να τον φέρουμε σε τάξη!
Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω.Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.
Προχωρήσαμε γνωρίζοντας ακόμα μια λέξη ολικά, τη λέξη και. Τη δουλέψαμε αρκετά με τις δραστηριότητες των διαφανειών 15-16. Στη διαφάνεια 17 δουλέψαμε προφορικά δίνοντας ιδέες για το τι μπορεί να είχε το πακέτο (άσκηση προπαρασκευαστική για την επόμενη μερα).
Μετά εντοπίσαμε και χρωματίσαμε όλα τα Κκ στο κείμενό μας.
Αριθμήσαμε τις σκιασμένες προτάσεις και διαβάσαμε με το ζάρι.
Αφού κάναμε και την άσκηση του βιβλίου , διαβάσαμε και ακούσαμε το ποίημα.
Τέλος, είδαμε το βίντεο "Τρεις κοκαλιάρες καραμέλες".
Την επόμενη μέρα δουλέψαμε πρώτα την ανάγνωση του κειμένου και μπήκαμε στο Τ.Ε.
Ξεκινήσαμε παρατηρώντας την εικόνα που επεξεργαστήκαμε την προηγούμενη λιγάκι διαφοροποιημένη. Εντοπίσαμε τα νέα στοιχεία (λέξεις από κ) και τις διαβάσαμε δυνατά. (διαφάνεια 27)
Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του Τ.Ε. και αφού σχηματίσαμε τη λέξη καπέλα προσπαθήσαμε να βρούμε κι άλλες λέξεις που μπορεί να βγαίνουν από αυτη τη λέξη. Η δραστηριότητα είναι αρκετά δύσκολη , αλλά μπορέσαμε με προσθαφαίρεση κάποιων γραμμάτων να φτιάξουμε κάποιες λέξεις!
Όταν τελειώσαμε και με την τελευταία δραστηριότητα του Τ.Ε. , ασχοληθήκαμε με ακόμα μια δραστηριότητα φτιάχνοντας τη λέξη της ορθογραφίας μας : καπέλα.
Την παρακάτω δραστηριότητα τη βρήκα σε ένα σχέδιο μαθήματος των συναδέλφων Θεοδώρα Ψακίδη, Σταυρούλα Θεοδότου, Ελευθερία Κάτση.
Ο Βοριάς πήρε τα καπέλα μιας παρέας παιδιών κι εμείς
έπρεπε να τα βρούμε και να τους τα δώσουμε.
Είχα μοιράσει σε κάποια παιδιά τα καπέλα από το έγγραφο που έχω στο τέλος της ανάρτησης.Εκτύπωσα , έκοψα τους αριθμούς , κόλλησα πίσω από κάθε καπέλο τον αντίστοιχο αριθμό και πλαστικοποίησα.
Τα παιδιά με τη σειρά έβαλαν τα καπέλα.
Μετά βγάλαμε τη γραμματοθήκη μας και σχηματίσαμε τις λέξεις που ζητούσε η διαφάνεια 38. Κάθε λέξη που σχηματίζαμε τη γράφαμε μετά και στο πινακάκι μας με κεφαλαία.
Τέλος φτιάξαμε μια λίστα με όλα τα πράγματα που μπορεί να είχε το πακέτο. Εδώ ζήτησα από τα παιδιά να βρουν μόνο πράγματα από Κ κ. Επειδή φυσικά υπήρχαν και γράμματα που δε γνωρίζαμε, κάποιες λέξεις τις έγραφα και στον πίνακα.
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
Επεξεργαστήκαμε την εικόνα εντοπίζοντας πρόσωπα και πράγματα. Εστιάσαμε την προσοχή μας στο νέο πρόσωπο που υπήρχε, τον κύριο με το καπέλο. Αφού τον περιγράψαμε με πολλές λέξεις και φράσεις , τον υποδυθήκαμε κιόλας , χρησιμοποιώντας ένα καπέλο (από το μαγικό κουτί της κυρίας) κι ένα κόκκινο παλτό μιας συμμαθήτριάς μας.
Επειτα είδαμε όλες τις λέξεις που περιέγραφαν την εικόνα και προσπαθήσαμε να βρούμε το γράμμα που είχαν κοινό όλες οι λέξεις, που δεν ήταν άλλο από το Κ κ που θα μαθαίναμε. Αφού είδαμε τον τρόπο γραφής του , το γράψαμε κι εμείς στα πινακάκια μας πολλές φορές.
Μετά το συνδυάσαμε με όλα τα φωνακλάδικα γράμματα που έχουμε μάθει και φτιάξαμε παρεούλες που τις διαβάσαμε δυνατά.
Συνεχίσαμε με έναν καινούριο τρόπο για τη δημιουργία του άξονα λέξεων από Κκ. Ενα παιδί γίνεται μάγος και χρησιμοποιώντας το ραβδί της κυρίας (ένα λεπτό ξύλο που το έντυσα με γυαλιστερό χαρτί και το χρησιμοποιώ σαν δείκτη για να μην μπαίνω μπροστά στη λάμπα του προτζέκτορα) αγγίζει έναν έναν τους συμμαθητές του.
Κάθε παιδί που το αγγίζει το μαγικό ραβδί πρέπει να πει μια λέξη από το γραμμα που εξετάζουμε τη δεδομένη στιγμή.Μετά από αυτο , επιστρέψαμε στις θέσεις μας και ανοίξαμε το βιβλιο μας.
Στη συνέχεια αναφέραμε και πάλι το διαλογο και τα σημάδια της Στίξης δίνοντας τα γνωρίσματά τους.
Υστερα παίξαμε ένα παιχνίδι. Σκόρπισα λέξεις από την εικόνα στο πάτωμα. Κάθε παιδί διάλεγε μια λέξη και με τη βοήθειά μου προσπαθούσε να τη διαβάσει. Επειτα την τοποθετούσε στο σωστό σημείο της εικόνας.
Μια νέα δραστηριότητα που θα έχουμε συχνά είναι η ανάγνωση του Πινόκιο.
Ο Πινόκιο ,γνωστός για τα ψέματά του, διαβάζει λέξεις και προτάσεις που του δίνουμε. Αλλοτε μας λέει την αλήθεια και άλλοτε ψέματα. Εμείς πρέπει να εντοπίσουμε πότε κάνει καθετί. Αν λέει αλήθεια τον χειροκροτάμε , αν λεει ψέματα ,χτυπάμε το θρανίο για να τον φέρουμε σε τάξη!
Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω.Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.
Προχωρήσαμε γνωρίζοντας ακόμα μια λέξη ολικά, τη λέξη και. Τη δουλέψαμε αρκετά με τις δραστηριότητες των διαφανειών 15-16. Στη διαφάνεια 17 δουλέψαμε προφορικά δίνοντας ιδέες για το τι μπορεί να είχε το πακέτο (άσκηση προπαρασκευαστική για την επόμενη μερα).
Μετά εντοπίσαμε και χρωματίσαμε όλα τα Κκ στο κείμενό μας.
Αριθμήσαμε τις σκιασμένες προτάσεις και διαβάσαμε με το ζάρι.
Αφού κάναμε και την άσκηση του βιβλίου , διαβάσαμε και ακούσαμε το ποίημα.
Τέλος, είδαμε το βίντεο "Τρεις κοκαλιάρες καραμέλες".
Την επόμενη μέρα δουλέψαμε πρώτα την ανάγνωση του κειμένου και μπήκαμε στο Τ.Ε.
Ξεκινήσαμε παρατηρώντας την εικόνα που επεξεργαστήκαμε την προηγούμενη λιγάκι διαφοροποιημένη. Εντοπίσαμε τα νέα στοιχεία (λέξεις από κ) και τις διαβάσαμε δυνατά. (διαφάνεια 27)
Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του Τ.Ε. και αφού σχηματίσαμε τη λέξη καπέλα προσπαθήσαμε να βρούμε κι άλλες λέξεις που μπορεί να βγαίνουν από αυτη τη λέξη. Η δραστηριότητα είναι αρκετά δύσκολη , αλλά μπορέσαμε με προσθαφαίρεση κάποιων γραμμάτων να φτιάξουμε κάποιες λέξεις!
Όταν τελειώσαμε και με την τελευταία δραστηριότητα του Τ.Ε. , ασχοληθήκαμε με ακόμα μια δραστηριότητα φτιάχνοντας τη λέξη της ορθογραφίας μας : καπέλα.
Την παρακάτω δραστηριότητα τη βρήκα σε ένα σχέδιο μαθήματος των συναδέλφων Θεοδώρα Ψακίδη, Σταυρούλα Θεοδότου, Ελευθερία Κάτση.
Ο Βοριάς πήρε τα καπέλα μιας παρέας παιδιών κι εμείς
έπρεπε να τα βρούμε και να τους τα δώσουμε.
Είχα μοιράσει σε κάποια παιδιά τα καπέλα από το έγγραφο που έχω στο τέλος της ανάρτησης.Εκτύπωσα , έκοψα τους αριθμούς , κόλλησα πίσω από κάθε καπέλο τον αντίστοιχο αριθμό και πλαστικοποίησα.
Τα παιδιά με τη σειρά έβαλαν τα καπέλα.
Μετά βγάλαμε τη γραμματοθήκη μας και σχηματίσαμε τις λέξεις που ζητούσε η διαφάνεια 38. Κάθε λέξη που σχηματίζαμε τη γράφαμε μετά και στο πινακάκι μας με κεφαλαία.
Τέλος φτιάξαμε μια λίστα με όλα τα πράγματα που μπορεί να είχε το πακέτο. Εδώ ζήτησα από τα παιδιά να βρουν μόνο πράγματα από Κ κ. Επειδή φυσικά υπήρχαν και γράμματα που δε γνωρίζαμε, κάποιες λέξεις τις έγραφα και στον πίνακα.
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
επαναληψη ως το κκ from Ioanna Chats
Για άσκηση με λέξεις στην εικόνα
Για άσκηση με λέξεις στην εικόνα
για ομαδοποιηση λεξεων κ from Ioanna Chats
Για άσκηση με το και
Για άσκηση με το και
εικονες για ασκηση με το και Ppt from Ioanna Chats
Για άσκηση ορθογραφίας με τα καπέλα
Για άσκηση ορθογραφίας με τα καπέλα
καπέλα για άσκηση ορθογραφίας Ppt from Ioanna Chats
Λίστα: Τι να έχει το πακέτο;
Λίστα: Τι να έχει το πακέτο;
Συγχαρητήρια!!! η δουλειά σας είναι εξαιρετική!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα 'σαι καλά Αγαπη!
ΔιαγραφήΕυχαριστώ για την πολύτιμη βοήθειά σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα 'σαι καλά Γιώργο!
ΔιαγραφήΜπράβο για όλη την εξαιρετική δουλειά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!!!
Διαγραφή