Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Το ημερολόγιο της Μαρίνας - Γεια σου, κότσυφα- Επαναληψη 8ης ενότητας

Την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώσαμε την 8η ενότητα με τα δυο τελευταία κείμενα και πολλεεεεεες ασκήσεις που είχαν!

Το ημερολόγιο της Μαρίνας
Ξεκινήσαμε βλέποντας το κείμενο και προσπαθώντας να το κατατάξουμε σε κάποιο κειμενικό είδος. Μας θύμισε περισσότερο το γράμμα και μιλήσαμε λίγο για το ημερολόγιο και το τι γράφουμε σε αυτό.

Μετά την ανάγνωσή του το χωρίσαμε σε παραγράφους, κάτι που αρχίζουμε και καταφέρνουμε πολύ καλά. Επειτα κάναμε προσεκτική ανάγνωση κάθε παραγράφου και απαντήσαμε στις ερωτήσεις της παρουσίασης εντοπίζοντας τα ρήματα που έπρεπε.



Αφού ολοκληρώσαμε και αυτη τη δραστηριότητα , παρατηρήσαμε όλα τα ρήματα που κυκλώσαμε απαντώντας στην ερώτηση πότε. Ετσι μπήκαμε για πρώτη φορά στην έννοια του χρόνου των ρημάτων. Χρωματίσαμεε κίτρινα όλα τα ρήματα που ήταν στο χθες και πράσινο το ρήμα στο τώρα.

Μετά τις ασκήσεις της παρουσίασης ,

δουλέψαμε λίγο περισσότερο τις δυο έννοιες του χρόνου. Σε καρτελάκια είχα γράψει ρήματα στον ενεστώτα (πράσινα) και στον αόριστο(κίτρινα). Τα δικά μου ήταν χειρόγραφα γιατί μια διακοπή ρεύματος μου χάλασε τα σχέδια... Κάθε παιδί πήρε από ένα πράσινο καρτελάκι και βλέποντας τον πίνακα του τώρα έπρεπε να διαλέξει μια από τις βοηθητικές λέξεις (τώρα , συνέχεια, αυτή τη στιγμή) έφτιαξε μια πρόταση με το ρήμα του.

Επειτα βρήκαμε πώς είναι αυτό το ρήμα στο χθες και το γράψαμε σε ένα κίτρινο καρτελάκι.


Επαναλάβαμε τη δραστηριότητα με τα κίτρινα καρτελάκια και χρησιμοποιώντας τον πίνακα του χθες και τις βοηθητικές του λέξεις (χθες, μόλις, πριν από λίγο).

Τελειώσαμε με τη συμπλήρωση των ασκήσεων του Τ.Ε.
 Εδώ από Drive




Γεια σου , κότσυφα!

Στο τελευταίο κείμενο της ενότητας είδαμε ένα παραμύθι , που άρεσε πολύ στα παιδιά. Το διαβάσαμε και δώσαμε έμφαση στο χρωματισμό της φωνής μας. Όταν πια το ξέραμε σχετικά καλά διαλέξαμε ρόλους και υποδυθήκαμε το Μάρτη και τον κότσυφα.

Ακούσαμε και τον κότσυφα του Σαββόπουλου και μας άρεσε πάρα πολύ!



Προχωρήσαμε παρακάτω μιλώντας για τις λέξεις και τις παρεούλες (παλαμάκια) που τις αποτελούν. Είπαμε πως αν κάποτε θέλουν να ταξιδέψουν με το τρένο δε θα μπορούν να μπουν ολόκληρες σε ένα βαγόνι κι έτσι θα πρέπει να τις κόψουμε στις παρεούλες τους. Αυτό και κάναμε στην παρουσίαση , αλλά και στο δικό μας τρένο. Κάθε παιδί πήρε το τρένο του (άφησα κια ένα 2λεπτο να το χρωματίσουν)

και προσπάθησαν να βάλουν σωστά κάθε λέξη στο τρένο. Είπαμε πως πρέπει να μπαίνει όλη η παρεούλα - παλαμάκι στο βαγόνι και να μην την κόβουμε οπουδήποτε. Φυσικά δώσαμε και το σωστό όνομα από τις παρεούλες. Μάθαμε πως τις λένε συλλαβές.




Στη συνέχεια μας έδωσε και μερικούς κανόνες ο σοφός βάτραχος για το τι πρέπει να προσέχουμε στο συλλαβισμό και κάναμε μια άσκηση χρησιμοποιώντας το ενωτικό (καθώς είναι δύσκολο να σχεδιάζουμε τρένα και βαγόνια πάντα , χρησιμοποιούμε μόνο την ένωση των βαγονιών , το ενωτικό!).

Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του Τ.Ε. που τις κάναμε με την άνεσή μας χωρίς να βιαζόμαστε κι έτσι μας πήρε 3 μέρες να ολοκληρώσουμε το επαναληπτικό.

Παρουσίαση
Εδώ από Drive.

3 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια! Έχετε ένα βραβείο Θετικής Ενίσχυσης κι από μας: http://tamagikataxidiatounipiagwgeioumas.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο,Ιωάννα! τέλεια παρουσίαση!φανταστική ιδέα ο χωρισμός των λέξεων σε συλλαβές με τη βοήθεια των βαγονιών!
    Σοφία Πιστέλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!