Συνεχίζοντας το ταξίδι μας φτάσαμε και στο γράμμα Σ,σ,ς.
Ξεκινήσαμε με το "δημοσιογράφο" να μας κάνει μια σύνοψη όσων είδαμε μέχρι τώρα. Ο δημοσιογράφος είναι μια ιδέα που βρηκα πριν κάποια χρόνια σε σχέδια μαθημάτων Κύπριων συναδέλφων και θεωρώ πως είναι πολύ καλό εργαλείο όχι μόνο για τη Α' τάξη , αλλά για όλες. Ο δημοσιογράφος αναλαμβάνει να κάνει μια σύντομη περίληψη όσων έχουμε συναντήσει για να θυμηθούμε τι είδαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Δημοσιογράφος μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε(καλό είναι να γίνονται όλοι) και μάλιστα μπορεί κάποιος άλλος να συνεχίσει το "ρεπορτάζ" , αν το πρώτο παιδί δε θυμάται αρκετά. Η ουσία είναι να γίνεται με παιγνιώδη τρόπο μια σύντομη περίληψη και όχι εξέταση. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα μικρόφωνο (για να μπαίνουν στο ρόλο οι μικροί μας ήρωες). Το δικό μου το έφτιαξα δένοντας με χαρτοταινία μια ξύλινη ράβδο με μια μπάλα βαμβάκι και τυλίγοντάς όλο αυτό με αλουμινόχαρτο. Κρατάει 3η χρονιά τώρα!!!
Αφού κάναμε την ανασκόπησή μας , μπήκαμε στην εικόνα και την επεξεργαστήκαμε. Βρήκαμε όπως πάντα τα πρόσωπα , τα ζώα , τα πράγματα κ.α. και προσπαθήσαμε να βρούμε λέξεις με σ , μεσα στην εικόνα. Κατηγοριοποιήσαμε αυτές τις λέξεις βρίσκοντας άλλες που το είχαν στην αρχή , άλλες στο τέλος και μια στη μέση. Μετά προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τα συναισθήματα των ηρώων μας και τι μπορεί να είχε συμβεί.
Επειτα διαβάσαμε το κείμενο και επιβεβαιώσαμε (ή όχι) τις αρχικές μας υποψίες. Διαβασα 2 φορές το κείμενο και την τρίτη προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε το σ από τον ήχο του . Ετσι τα παιδιά χειροκροτούσαν δυνατ'α όποτε άκουγαν κάποια λέξη με σ.
Συνεχίσαμε βλέποντας τον τρόπο γραφής, επισημαίνοντας την ιδιαιτερότητά του (έχει 3 γραφές : κεφαλαίο , πεζό, τελικό) και τέλος τοποθετώντας το στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων. Είπα μάλιστα στα παιδιά πως το Σ,σ,ς είναι υπεύθυνο για να κρατά την ησυχία σε αυτό το χωριό ψιθυρίζοντας σσσσσς όποτε κάποιο φωνάζει πιο δυνατά.
Μετά εντοπίσαμε το νέο γράμμα μας στο κείμενο.
Επειτα εστιάσαμε στους κανόνες για τα κεφαλαία επισημαίνοντάς τους για άλλη μια φορά.
Υστερα αφιερώσαμε λίγο χρόνο και στα σημαδάκια της Στίξης , εντοπίζοντάς τα , ονομάζοντάς τα και δίνοντας τη λειτουργία τους.
Μεταφερθήκαμε στις ασκήσεις του βιβλίου και φτιάξαμε το σπιτάκι του Σ,σ,ς (άξονα λέξεων) γράφοντας πολλές πολλές λέξεις!
Τέλος , διαβάσαμε το ποίημα του βιβλίου, σκεφτήκαμε κι εμείς κι άλλα ονόματα από Σ για το σαλιγκάρι , εντοπίσαμε όλα τα σ στο ποίημα και ακούσαμε το ποίημα μελοποιημένο!
Την επόμενη μέρα αφού δουλέψαμε την ανάγνωσή μας , μπήκαμε στο Τ.Ε.
Είδαμε τις εικόνες, τις αναγνωρίσαμε , κάναμε ένα μικρό ταξίδι στη Λήμνο (με την εικόνα του Δ.Σ. Κοντιά) και εντοπίσαμε το γράμμα Σ,σ,ς στους τίτλους.
Επειτα έξασκηθήκαμε στη γραφή του Σ,σ,ς και στην ανάγνωση και γραφή της λέξης σαλάτα με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του Τ.Ε.
Τελειώσαμε με το τετράδιο και δουλέψαμε στην παρακάτω δραστηριότητα φτιάχνοντας μια σαλάτα για τον Τάσο.
Τα παιδιά διάλεξαν 4 υλικά από τις εικόνες, τα έκοψαν και τα κόλλησαν στον πίνακα και δίπλα έγραψαν το όνομα κάθε υλικού.
Τελευταία δραστηριότητα (διαφάνειες 33 -51- που άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά) ήταν να βρούμε το σωστό σ και να συμπληρώσουμε ονόματα και λέξεις. Επαναλάβαμε ξανά πολλές φορές τους κανόνες για το κεφαλαίο, το τελικό ς και το πεζό σ.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Ξεκινήσαμε με το "δημοσιογράφο" να μας κάνει μια σύνοψη όσων είδαμε μέχρι τώρα. Ο δημοσιογράφος είναι μια ιδέα που βρηκα πριν κάποια χρόνια σε σχέδια μαθημάτων Κύπριων συναδέλφων και θεωρώ πως είναι πολύ καλό εργαλείο όχι μόνο για τη Α' τάξη , αλλά για όλες. Ο δημοσιογράφος αναλαμβάνει να κάνει μια σύντομη περίληψη όσων έχουμε συναντήσει για να θυμηθούμε τι είδαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Δημοσιογράφος μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε(καλό είναι να γίνονται όλοι) και μάλιστα μπορεί κάποιος άλλος να συνεχίσει το "ρεπορτάζ" , αν το πρώτο παιδί δε θυμάται αρκετά. Η ουσία είναι να γίνεται με παιγνιώδη τρόπο μια σύντομη περίληψη και όχι εξέταση. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα μικρόφωνο (για να μπαίνουν στο ρόλο οι μικροί μας ήρωες). Το δικό μου το έφτιαξα δένοντας με χαρτοταινία μια ξύλινη ράβδο με μια μπάλα βαμβάκι και τυλίγοντάς όλο αυτό με αλουμινόχαρτο. Κρατάει 3η χρονιά τώρα!!!
Αφού κάναμε την ανασκόπησή μας , μπήκαμε στην εικόνα και την επεξεργαστήκαμε. Βρήκαμε όπως πάντα τα πρόσωπα , τα ζώα , τα πράγματα κ.α. και προσπαθήσαμε να βρούμε λέξεις με σ , μεσα στην εικόνα. Κατηγοριοποιήσαμε αυτές τις λέξεις βρίσκοντας άλλες που το είχαν στην αρχή , άλλες στο τέλος και μια στη μέση. Μετά προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τα συναισθήματα των ηρώων μας και τι μπορεί να είχε συμβεί.
Επειτα διαβάσαμε το κείμενο και επιβεβαιώσαμε (ή όχι) τις αρχικές μας υποψίες. Διαβασα 2 φορές το κείμενο και την τρίτη προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε το σ από τον ήχο του . Ετσι τα παιδιά χειροκροτούσαν δυνατ'α όποτε άκουγαν κάποια λέξη με σ.
Συνεχίσαμε βλέποντας τον τρόπο γραφής, επισημαίνοντας την ιδιαιτερότητά του (έχει 3 γραφές : κεφαλαίο , πεζό, τελικό) και τέλος τοποθετώντας το στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων. Είπα μάλιστα στα παιδιά πως το Σ,σ,ς είναι υπεύθυνο για να κρατά την ησυχία σε αυτό το χωριό ψιθυρίζοντας σσσσσς όποτε κάποιο φωνάζει πιο δυνατά.
Μετά εντοπίσαμε το νέο γράμμα μας στο κείμενο.
Επειτα εστιάσαμε στους κανόνες για τα κεφαλαία επισημαίνοντάς τους για άλλη μια φορά.
Υστερα αφιερώσαμε λίγο χρόνο και στα σημαδάκια της Στίξης , εντοπίζοντάς τα , ονομάζοντάς τα και δίνοντας τη λειτουργία τους.
Μεταφερθήκαμε στις ασκήσεις του βιβλίου και φτιάξαμε το σπιτάκι του Σ,σ,ς (άξονα λέξεων) γράφοντας πολλές πολλές λέξεις!
Τέλος , διαβάσαμε το ποίημα του βιβλίου, σκεφτήκαμε κι εμείς κι άλλα ονόματα από Σ για το σαλιγκάρι , εντοπίσαμε όλα τα σ στο ποίημα και ακούσαμε το ποίημα μελοποιημένο!
Είδαμε τις εικόνες, τις αναγνωρίσαμε , κάναμε ένα μικρό ταξίδι στη Λήμνο (με την εικόνα του Δ.Σ. Κοντιά) και εντοπίσαμε το γράμμα Σ,σ,ς στους τίτλους.
Επειτα έξασκηθήκαμε στη γραφή του Σ,σ,ς και στην ανάγνωση και γραφή της λέξης σαλάτα με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του Τ.Ε.
Τελειώσαμε με το τετράδιο και δουλέψαμε στην παρακάτω δραστηριότητα φτιάχνοντας μια σαλάτα για τον Τάσο.
Τα παιδιά διάλεξαν 4 υλικά από τις εικόνες, τα έκοψαν και τα κόλλησαν στον πίνακα και δίπλα έγραψαν το όνομα κάθε υλικού.
Στην 32η διαφάνεια έχω όλα τα υλικά με τα ονόματα των υλικών ωστε να μπορούν άνετα τα παιδιά να εντοπίζουν τη λέξη του υλικού τους και να την αντιγράφουν.
Τα παιδιά μου εν ώρα εργασίας!
Τελευταία δραστηριότητα (διαφάνειες 33 -51- που άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά) ήταν να βρούμε το σωστό σ και να συμπληρώσουμε ονόματα και λέξεις. Επαναλάβαμε ξανά πολλές φορές τους κανόνες για το κεφαλαίο, το τελικό ς και το πεζό σ.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
τασος το σαλιγκάρι 1 from Ioanna Chats
Επεξεργάσιμο εδω.
Επεξεργάσιμο εδω.
τασος το σαλιγκάρι 2 from Ioanna Chats
Επεξεργάσιμο εδω.
Φτιάχνουμε σαλάτα για τον Τάσο
Επεξεργάσιμο εδω.
Φτιάχνουμε σαλάτα για τον Τάσο
μια σαλατα για τον τασο from Ioanna Chats
Επεξεργάσιμο εδω.
Επεξεργάσιμο εδω.
Ο ΜΙΚΡΟΣ ΜΟΥ ΠΑΕΙ Α' ΚΙ ΕΧΕΙ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΜΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΤΗ ΜΟΙΡΑΖΕΣΤΕ! ΦΟΒΕΡΗ! ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ χαίρομαι! Τα φιλιά μου στον πρίγκιπά σου!
ΔιαγραφήΔεν έχω λόγια ,απλά υποκλίνομαι...Αστεράτη μας (έτσι σε αποκαλούμε στη δασκαλίστικη παρέα μας).
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλιά πολλά!!!
Ωωωωωωωωω!!! Ευχαριστω όλη τη δασκαλίστικη παρέα!!!!!Φιλιά πολλά , κοριτσάρα!
ΔιαγραφήΠολλά πολλά μπράβο κι από εμένα για την όμορφη ανάρτηση! Συνεχίστε το ύπέροχο ταξίδι σας στον κόσμο του αλφάβητου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλικά,
Αντώνης Κρασάκης
(εκπαιδευτικός)
Ευχαριστούμε πολύ , Αντώνη!
ΔιαγραφήΙωάννα είσαι καταπληκτική!! Θαυμάζω την δουλειά σου , την δημιουργικότητα και την αξιοσύνη σου! Είσαι πηγή έμπνευσης. Πολλά σγχαρητήρια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστω πολύ , Ματίνα μου!!!!!
ΔιαγραφήΦέτος μετά από χρόνια με τα πρωτάκια μου!Δεν περνά ούτε μια μέρα χωρίς να σε...συμβουλευτω!!Ευχαριστώ!Περίφημη δουλεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ τόσο πολύ για τα υπέροχα λόγια σου! Χαίρομαι που σου αρέσει !
Διαγραφή