Συνεχίσαμε στη 2η ενότητα με την Τιτίνα την κότα.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο, βρίσκοντας τα πρόσωπα , τα ζώα ,τα πράγματα , τον τόπο και το χρόνο. Κάναμε μια μικρή παρένθεση αφιερώνοντας λίγο χρόνο στο άρθρο η.
Διαβάσαμε το σκιασμένο κομμάτι πολλές φορές και με αρκετούς τρόπους:
Μάθαμε πώς να γράφουμε Τ,τ , το ενώσαμε σε παρεούλα με τα φωνακλάδικα γράμματα στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων (κάθε ήσυχο γράμμα έχει ένα σπιτάκι με τις παρεούλες καρφιτσωμένες - θα ακολουθήσει ανάρτηση κάποια στιγμή).
Το σχηματίσαμε με πλαστελίνη και φτιάξαμε το κάδρο του Τ,τ.
Επειτα παρακολουθήσαμε το Τρομερό ταμπούρλο, της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.
Μετά με τη βοήθεια κάποιων εικόνων , αλλά και του βίντεο που είδαμε φτιάξαμε το σπιτάκι του γράμματος Τ, λέγοντας λέξεις από τ.
Στη συνέχεια εντοπίσαμε το νέο γραμμα που μάθαμε μέσα στο κείμενο. (πάλι με κίτρινο για να μην ενοχλεί στην ανάγνωση)
Υστερα κάναμε μια συντομη αναφορά στο κεφαλαίο και πότε το χρησιμοποιούμε , όπως κάναμε και για την τελεία. Για την τελεία κάναμε και λίγη εξάσκηση με τις προτάσεις της παρουσίασης (διαφ.21).
Συνεχίσαμε με τη δραστηριότητα του βιβλίου εντοπίζοντας το τ μέσα σε λέξεις και τελειώσαμε την πρώτη μέρα διαβάζοντας το ποίημα και ακούγοντάς μελοποιημένο από τα ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ.
Την επόμενη μέρα, αφού καναμε την ανάγνωσή μας , μπήκαμε στην επεξεργασία των δραστηριοτήτων του Τ.Ε.
Εντοπίσαμε το τ στις εικόνες , το γράψαμε και επεξεργαστήκαμε το όνομα Τιτίνα (όχι και από τα πλεόν χρήσιμα θα έλεγα).
Συμπληρώσαμε το τ για να μάθουμε τους φίλους της Τιτίνας και στην επόμενη άσκηση μάθαμε τον καλύτερό της φίλο συμπληρώνοντας σωστά Τ ή τ. Εδώ ξαναθυμηθήκαμε πότε γράφουμε με κεφαλαίο επαναλαμβάνοντας όσα μας έμαθε η κουκουβάγια.
Επεκτείναμε τη δραστηριότητα κάνοντας μια συζήτηση για τον καλύτερό μας φίλο.
Στην επόμενη άσκηση βρήκαμε ότι η Τιτίνα ταξιδεύει με το τρένο. Κάναμε κι εδώ μια παρένθεση και μιλήσαμε για τα ταξίδια:
Είχα σκοπό να κάνουμε ομαδικό πίνακα αναφοράς για τα ταξίδια (τον έκανα πρόπερσι και ήταν υπέροχος!) δίνοντας σε κάθε ομάδα να ζωγραφίσει τις λέξεις κάθε κατηγορίας , αλλά ο χρόνος μας πίεζε κι έτσι μείναμε σε αυτά.
Κάναμε και την τελευταία άσκηση αφήνοντας για τα εικαστικά μια ευχάριστη δραστηριότητα.
Την ώρα των εικαστικών σκέφτηκα να συνδυάσω την Τιτίνα με κάτι κι έτσι φτιάξαμε την Τιτίνα την κότα. Μια εύκολη , ανέξοδη και σχετικά γρήγορη κατασκευή.
Χρειαζόμαστε:
Πάνω στον κύκλο κολλήσαμε το λοφίο
μετά κολλήσαμε το λειρί
από πάνω το ράμφος
ακολούθησαν τα μάτια
και τελευταία τα πούπουλα.
Γράψαμε στο τέλος και το όνομά της.
Ετοιμη και η Τιτίνα, η κότα!
Φύλλα εργασίας
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο, βρίσκοντας τα πρόσωπα , τα ζώα ,τα πράγματα , τον τόπο και το χρόνο. Κάναμε μια μικρή παρένθεση αφιερώνοντας λίγο χρόνο στο άρθρο η.
Διαβάσαμε το σκιασμένο κομμάτι πολλές φορές και με αρκετούς τρόπους:
- Μπερδέψαμε τη σειρά των λέξεων
- διαβάσαμε με ύφος θυμωμένο, αγριεμένο, κλαψιάρικο, χαρούμενο, ενθουσιασμένο
- Διαβάσαμε σε όμάδες
Μάθαμε πώς να γράφουμε Τ,τ , το ενώσαμε σε παρεούλα με τα φωνακλάδικα γράμματα στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων (κάθε ήσυχο γράμμα έχει ένα σπιτάκι με τις παρεούλες καρφιτσωμένες - θα ακολουθήσει ανάρτηση κάποια στιγμή).
Το σχηματίσαμε με πλαστελίνη και φτιάξαμε το κάδρο του Τ,τ.
Επειτα παρακολουθήσαμε το Τρομερό ταμπούρλο, της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.
Μετά με τη βοήθεια κάποιων εικόνων , αλλά και του βίντεο που είδαμε φτιάξαμε το σπιτάκι του γράμματος Τ, λέγοντας λέξεις από τ.
Στη συνέχεια εντοπίσαμε το νέο γραμμα που μάθαμε μέσα στο κείμενο. (πάλι με κίτρινο για να μην ενοχλεί στην ανάγνωση)
Υστερα κάναμε μια συντομη αναφορά στο κεφαλαίο και πότε το χρησιμοποιούμε , όπως κάναμε και για την τελεία. Για την τελεία κάναμε και λίγη εξάσκηση με τις προτάσεις της παρουσίασης (διαφ.21).
Συνεχίσαμε με τη δραστηριότητα του βιβλίου εντοπίζοντας το τ μέσα σε λέξεις και τελειώσαμε την πρώτη μέρα διαβάζοντας το ποίημα και ακούγοντάς μελοποιημένο από τα ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ.
Την επόμενη μέρα, αφού καναμε την ανάγνωσή μας , μπήκαμε στην επεξεργασία των δραστηριοτήτων του Τ.Ε.
Εντοπίσαμε το τ στις εικόνες , το γράψαμε και επεξεργαστήκαμε το όνομα Τιτίνα (όχι και από τα πλεόν χρήσιμα θα έλεγα).
Συμπληρώσαμε το τ για να μάθουμε τους φίλους της Τιτίνας και στην επόμενη άσκηση μάθαμε τον καλύτερό της φίλο συμπληρώνοντας σωστά Τ ή τ. Εδώ ξαναθυμηθήκαμε πότε γράφουμε με κεφαλαίο επαναλαμβάνοντας όσα μας έμαθε η κουκουβάγια.
Επεκτείναμε τη δραστηριότητα κάνοντας μια συζήτηση για τον καλύτερό μας φίλο.
Στην επόμενη άσκηση βρήκαμε ότι η Τιτίνα ταξιδεύει με το τρένο. Κάναμε κι εδώ μια παρένθεση και μιλήσαμε για τα ταξίδια:
- Βρήκαμε διάφορα μεταφορικά μέσα
- Μιλήσαμε για προορισμούς
- Φτιάξαμε το λεξιλόγιο του ταξιδιού βάζοντας λέξεις σχετικές με το ταξίδι (βαλίτσα, πιλότος κ.α.)
Είχα σκοπό να κάνουμε ομαδικό πίνακα αναφοράς για τα ταξίδια (τον έκανα πρόπερσι και ήταν υπέροχος!) δίνοντας σε κάθε ομάδα να ζωγραφίσει τις λέξεις κάθε κατηγορίας , αλλά ο χρόνος μας πίεζε κι έτσι μείναμε σε αυτά.
Κάναμε και την τελευταία άσκηση αφήνοντας για τα εικαστικά μια ευχάριστη δραστηριότητα.
Την ώρα των εικαστικών σκέφτηκα να συνδυάσω την Τιτίνα με κάτι κι έτσι φτιάξαμε την Τιτίνα την κότα. Μια εύκολη , ανέξοδη και σχετικά γρήγορη κατασκευή.
Χρειαζόμαστε:
- κύκλους από χαρτόνι σε διάμετρο 20-25 εκ. σε καφέ, κίτρινο, άσπρο (τους κύκλους τους έκοψα εγώ για να μικρύνω το χρόνο που χρειαζόταν η κατασκευή , αν έχουμε χρόνο αφήνω φυσικά τα παιδιά να το κάνουν)
- το λοφίο σε κόκκινο ή μπορντω χαρτόνι
- το ράμφος σε πορτοκαλί χαρτόνι
- το λειρί σε κόκκινο ή μπορντώ χαρτόνι
- ματάκια
- πούπουλα
Πάνω στον κύκλο κολλήσαμε το λοφίο
μετά κολλήσαμε το λειρί
από πάνω το ράμφος
ακολούθησαν τα μάτια
και τελευταία τα πούπουλα.
Γράψαμε στο τέλος και το όνομά της.
Ετοιμη και η Τιτίνα, η κότα!
Φύλλα εργασίας
Σε ευχαρσιτω πολύ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΠΕΡΟΧΗ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ!!!! ΜΑΣ ΒΟΗΘΑΣ ΠΑΡΑ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!!!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑχ! Σε ευχαριστω πάρα πολύ!!!!!!!!!
ΔιαγραφήΝα είσαι καλά, κορίτσι μου, που μοιράζεσαι μαζί μας την προσπάθειά σου και τη δουλειά σου. Θερμά συγχαρητήρια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΙωάννα όταν λες πρώτη και δεύτερη μέρα πόσος είναι ο χρόνος που αφιερώνεται σε κάθε μέρα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια μέρα (ένα διωρο δλδ) στην επεξεργασία του γραμματος στο βιβλιο και μια μερα (τη 2η ) στην επεξεργασία του ίδιου γραμματος στο τετράδιο εργασιών. Το τηρησα απαρέγκλιτα 2 φορες που είχα πρωτη με τα νεα βιβλία και δεν αντιμετώπισα ποτε θεμα να εχουν ξεχάσει κάποιο γραμμα ή να μου δυσκολευτούν με τα δίψηφα αργότερα. Πιστευω πως όσο περισσότερη σημασία δώσεις στην αρχή να παρουν κ τα μικρά το χρόνο τους να χωνέψουν το γραμμα τόσο καλύτερα.Γι αυτό αλλωστε έκανα κ τοσες πολλες δραστηριότητες. Διαφορετικά δεν προλαβαίνεις τίποτα!!!!
ΔιαγραφήΤελεια Ιωαννα, ευχαριστώ πολύ πολύ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώωωω!!!
ΔιαγραφήΕίναι πρώτη φορά που κάνω Α' τάξη και η βοήθειά σας είναι πολύ σημαντική!!! Σας ευχαριστώ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ για όλα
ΑπάντησηΔιαγραφή