Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Όλοι στο οικόπεδο- Επανάληψη ει,αι,οι

Συνεχίζουμε τις περιπέτειές μας με την παρέα του βιβλίου. Αυτή τη φορά επισκεφτήκαμε ένα οικόπεδο.

Διαβάζοντας στον τίτλο τη λέξη οικόπεδο ρώτησα τα παιδιά αν γνώριζαν τι είναι. Επειδή υπήρχαν πολλά παιδιά που δεν ήξεραν το εξηγήσαμε με απλά λόγια. Βοήθησε και το γεγονός πως δίπλα στην αυλή έχουμε ένα μεγάλο οικόπεδο!

Στην εικόνα εύκολα γνωρίσαμε το οικόπεδο. Την επεξεργαστήκαμε όπως πάντα και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι μπορεί να είχε συμβεί.
Συνεχίσαμε με το κείμενο που έλυσε τις απορίες μας.

Επειτα εστιάσαμε στα σημάδια της στίξης για άλλη μια φορά και τα εντοπίσαμε στο κείμενο.Μετά από αυτό κάναμε και μια άσκηση ανάγνωσης με βάση τα σημεία αυτά.

Συνεχίσαμε την ανάγνωση με ρόλους , κάτι που αρέσει πολύ στα παιδιά.

Στη συνέχεια γυρίσαμε την προσοχή μας στο καινούριο -ι- που θα μαθαίναμε. Αφού μιλήσαμε για τη φιλία του ο με το φωνακλάδικο ι , είδαμε πού μπορεί να το συναντήσουμε. Επειτα το χρωματίσαμε στο κείμενο.

Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου. Εκεί επαναλάβαμε τον προηγούμενο κανόνα που θέλει το οι να είναι το -ι- των πολλών και το εντοπίσαμε σε όλα τα παραδείγματα του βιβλίου.

Συνεχίσαμε με μια παιχνιδοδραστηριότητα. Κάθε ομάδα πήρε από ένα ζάρι με ζωάκια (το 1ο ζάρι του εγγραφου). Κάθε μέλος της ομάδας έριχνε το ζάρι και με βάση αυτό που τύχαινε έγραφε μια πρόταση.
π.χ. τυχαίνω ποντικούς
Οι ποντικοί τρώνε τυρί.



Πολλά παιδιά έγραψαν περισσότερες από μια προτάσεις. Στόχος της άσκησης ήταν να εξασκηθούν τα παιδιά στον πληθυντικό των αρσενικών σε -ος δουλεύοντας το νέο -ι-, το ομικρον γιώτα. Με τη διαρκή επανάληψη του κανόνα , μπορώ να πω ότι "τυπώθηκε" αρκετά καλά!
Στο έγγραφο έχω βάλει και ζάρια για τα θηλυκά και τα ουδέτερα, καθώς και άλλες δραστηριότες που μπορούμε να επιχειρήσουμε με αυτά (φυσικά υπάρχουν αμέτρητες ακόμα επιλογές!).

Τελευταία δραστηριότητα ήταν να φτιάξουμε ερωτήσεις με την ερωτηματική αντωνυμία: ποιος ποια ποιο. Δεν την κάναμε γραπτά μιας και η άσκηση με το ζάρι άρεσε στα παιδιά και αφιερώσαμε περισσότερο χρόνο , από όσο είχα προγραμματίσει. Φτιάξαμε όμως πολλές ερωτήσεις προφορικά. Επισημάναμε πως αυτές οι λέξεις δεν παίρνουν τόνο μιας και έχουν μόνο μια παρεούλα (ένα παλαμάκι).

Την επόμενη μέρα δουλέψαμε με την ανάγνωση , διαβ'αζοντας άλλη μια φορά με ρόλους.
Μετά μπήκαμε στο Τ.Ε. και επεξεργαστήκαμε τις εικόνες.
Στην εικόνα της πινακίδας με το σιδηροδρομικό σταθμό , κάναμε μια στάση. Μιλήσαμε για την ελληνική λέξη σιδηρόδρομο και την αγγλική λέξη train που μας έδωσε το τρένο. Είδαμε ένα όμορφο τρένο στο τουριστικό του ταξίδι.
Δεν τελειώσαμε όμως εδώ με τα τρένα! Κάναμε ακόμα μια δραστηριότητα βλέποντας μια σειρά εικόνων από διάφορα τρένα , τα οποία προσπαθήσαμε να τα ταξινομήσουμε από το παλαιότερο στο νεότερο.



Συνεχίσαμε με μια ακόμα αγγελία , κάτι που τα παιδιά αναγνωρίζουν γρήγορα πια, και δώσαμε τον ορισμό της μονοκατοικίας ξεχωρίζοντάς την από την πολυκατοικία.

Συνεχίσαμε δουλεύοντας τα αρσενικά σε -ος και τον πληθυντικό τους με τις δραστηριότητες του βιβλίου, επαναλαμβάνοντας τον κανόνα για το -οι των πολλών.

Επειτα ξαναδουλέψαμε τις ερωτήσεις με τις αντωνυμίες ποιος, ποια, ποιο.

Τελειώσαμε για τη 2η  μέρα παίζοντας ένα χαλαρωτικό παιχνιδάκι ερωτήσεων (ήταν και Τσικνοπέμπτη άλλωστε!).

Σε μια κορδέλα κόλλησα αυτοκόλλητο velcro και εκτύπωσα και πλαστικοποίησα τις εικόνες (από το έγγραφο "Ζωάκια-παιχνίδι ερωτήσεων") στις οποίες κόλλησα από ένα κομμάτι Velcro  επίσης.

Κάθε παιδί φορούσε την κορδέλα και χωρίς να βλέπει του κολλούσα κάποιο ζωάκι στο μέτωπο. Οι υπόλοιποι μπορούσαμε να δούμε ποιο ζωάκι είχε. Ο παίκτης έπρεπε με ερωτήσεις που απαντούνταν με ναι ή όχι να βρει ποιο ζωάκι ήταν. Δύσκολο παιχνίδι , αλλά το διασκεδάσαμε πολύ!


Την Παρασκευή κάναμε μια μικρή επανάληψη σε όλα όσα είδαμε μέχρι τώρα επικεντρώνοντας την προσοχή μας στα δίψηφα και τους κανόνες που μάθαμε πρόσφατα.
 Χρωματίζουμε τις καταλήξεις επαναλαμβάνοντας κάθε φορά τον κανόνα που μας εξηγεί τι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε.

Παρουσίαση
Εδώ από Drive.


2 σχόλια:

  1. Ιωάννα μου, τέλεια τα παιχνίδια με το ζάρι και τα ζωάκια! Τα φύλλα εργασίας για την επανάληψη σε ποιο σύνδεσμο μπορούμε να τα βρούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!