Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Μες στο Μουσείο (4) - όλα σε ένα με έναν αρλεκίνο!

Είχα αποφασίσει από καιρό να κάνω τις τελευταίες μέρες της αποκριάς το κομμάτι με τα σχήματα και τα χρώματα αυτής της ενότητας για να το συνδυάσω με την ιστορία του αρλεκίνου που διάβασα και μου άρεσε πολύ καθώς μου έδωσε πολλές ιδέες! Τα 'φερε έτσι η τύχη και τελευταία μέρα ίσα που προλάβαμε!

Ξεκινήσαμε βλέποντας τον Αρμπεν και τη Χαρά να θαυμάζουν τα σχέδια και τα χρώματα σε ένα ζευγάρι κάλτσες στο λαογραφικό μουσείο.

Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Αφαίρεση με δανεικό κεφ. 35-36

Αποφάσισα την αφαίρεση με δανεικό να τη διδάξω δείχνοντας αμέσως την τεχνική.

Δεν μπήκαμε στο βιβλίο , αλλά δουλέψαμε στην παρουσίαση. Από το βιβλίο θα κάνω επιλεκτικά κάποια πράγματα , χωρίς να συμπληρώνω τα "εκτιμώ" και τα "περίπου".

Πρώτα μιλήσαμε για τις Μονάδες και τις Δεκάδες και τη σχέση που υπάρχει μεταξύ τους.
10 Μ = 1Δ και 1Δ= 10 Μ

Στην 3η διαφάνεια έχουμε 20 κομφετί. Επρεπε πρώτα να δούμε πόσες Δεκάδες φτιάχνουμε με αυτά.

Μες στο Μουσείο (3)

Στη 13η ενότητα σήμερα ασχοληθήκαμε με τις ηχομιμητικές λέξεις και τα ρήματα που πηγάζουν από αυτές , καθώς και τα άρθρα, αόριστο και οριστικό. 

Τι κάναμε λοιπόν:
Αρχικά είδαμε τη Χαρά και τη Βάγια να μιλούν για τις λέξεις που φανερώνουν ήχους. Προσπαθήσαμε κι εμείς να σκεφτούμε μερικές και βρήκαμε κάμποσες: μπαμ, αψού , γκουχ γκουχ, νταν, γαβ, νιάου κ.α.

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Μαθαίνουμε τους όρους της αφαίρεσης-επαλήθευση της αφαίρεσης, κεφ. 34

Θα γκρινιάξω πάλι , αλλά τι να κάνω;;;;
Στο κεφάλαιο 34 , που έχει τίτλο "Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο", η 2η άσκηση δεν έχει καμια μα καμία σχέση με το αντικείμενο του κεφαλαίου. Ενώ γνωρίζουμε στα παιδιά τη μέθοδο της πρόσθεσης με κρατούμενο η 2η άσκηση ζητά να γίνει μια αφαίρεση και μαζί βάζει και την επαλήθευσή της.
Προσωπική μου άποψη είναι πως θα έπρεπε να γίνει ένα εντελώς ξεχωριστό κεφάλαιο αποκλειστικά και μόνο με την αφαίρεση , τους όρους της και την επαλήθευσή της. Μήπως άραγε τα παιδιά έμαθαν (μέχρι τη 2η άσκηση) την πρόσθεση με κρατούμενο τόσο γρήγορα; Με ποια λογική έχουν μπει όλα μέσα στο βιβλίο , φτάσαμε Μάρτη κοντά κι ακόμα δεν έχω καταλάβει!

Μες στο Μουσείο (2)

Συνεχίζοντας στη 13η ενότητα σήμερα γνωρίσαμε από κοντά τη νεροσφυρίχτρα, ένα παιχνίδι που έπαιζαν παλιά τα παιδιά.

Διαβάσαμε αρχικά το κείμενο και το κατατάξαμε στην κατηγορία των περιγραφικών κειμένων. Επειτα εντοπίσαμε τις απαντήσεις στις ερωτήσεις του βιβλίου.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε 2 βίντεο με δυο διαφορετικές νεροσφυρίχτρες.

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Μες στο μουσείο (1)

Μπήκαμε στη 13η ενότητα σήμερα που έχει τίτλο "Μες στο μουσείο". Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ενότητα και καθώς τα παιδιά δεν έχουν επισκεφτεί κάποιο μουσείο (πέρα από τα αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής μας) είναι μια ευκαιρία να γνωρίσουμε διάφορα μουσεία έστω και εικονικά.

Ξεκινήσαμε με τον προοργανωτή παρατηρώντας τις εικόνες και τις λεζάντες τους και βρίσκοντας τη χρησιμότητα των λεζάντων στα εκθέματα ενός μουσείου.

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο (1),κεφ34

Το 34ο κεφάλαιο έχει στον προοργανωτή του μια έρευνα που έγινε από τα παιδιά μιας τάξης σχετικά με το ποιο κολατσιό προτιμούν. Τι πιο ταιριαστό λοιπόν από το να κάνουμε κι εμείς το ίδιο.

Πριν μπούμε στο βιβλίο λοιπόν κάναμε την έρευνα μέσα στην τάξη. Μοίρασα στα παιδιά το φυλλάδιο "Ποιο κολατσιό προτιμάτε;" (εκτύπωση 2 σε 1) και κάθε παιδί διάλεξε μια από τις 4 επιλογές που είχα: τυρόπιτα , σάντουιτς, φρούτα, μπισκότα (το ίδιο περίπου με το βιβλίο). Την επιλογή τους την έγραψαν στο ανάλογο κουτί.
 
Μετά αναρτήσαμε τα αποτελέσματά μας στον πίνακα. Κάθε παιδί ζωγράφισε μια φατσούλα σε ένα χρωματιστό χαρτί (κίτρινο για την τυρόπιτα , μπλε και πρασινο για τα φρούτα και κόκκινο για το σάντουιτς- παραδόξως κανείς δεν επέλεξε τα μπισκότα!) και κόλλησε στο σωστό σημείο της παραστασης τη φατσούλα του.




Τα αποτελέσματα με εξεπληξαν καθως περίμενα μεγαλύτερη διασπορά, αλλά τα φρούτα νίκησαν κατά κράτος!

Την παρασταση αυτή τη μεταφέραμε και στο φυλλάδιό μας βάφοντας τα ανάλογα κουτάκια για κάθε είδος.




Συνεχίζοντας βρήκαμε εύκολα την επιλογή των περισσότερων παιδιών και την καταγράψαμε κι αυτήν στο φυλλάδιό μας.

Μετά απαντήσαμε στις ερωτήσεις (που δεν είχαν και ιδιαίτερη δυσκολία έτσι όπως διαμορφώθηκαν τα αποτελέσματα).

Συνεχίσαμε μπαίνοντας στο βιβλίο και βλέποντας τις επιλογές των παιδιών εκεί. Απαντήσαμε στις ερωτήσεις (αγνοώντας τις εκτιμήσεις και τα περίπου) και συμπληρώσαμε το εικονόγραμμα.

Την 1η άσκηση τη μεταφέραμε στο τετράδιό μας λύνοντας τη όπως μάθαμε (με τους δικαστές). Στο βιβλίο η παρουσίαση της κάθετης πρόσθεσης θεωρώ πως μπερδεύει αρκετά χωρίς να προσφέρει κάτι ουσιώδες.

Τη 2η άσκηση την αφήσαμε για το κλείσιμο του κεφαλαίου (για να το συνδέσω με την αφαίρεση που ακολουθεί στο 35). Στην 3η άσκηση συμπληρώσαμε τα κουτάκια της κάθετης πρόσθεσης και βρήκαμε το αποτέλεσμα. Εδώ επεσήμανα στα παιδιά πως μπορούμε να προσθέσουμε όσους αριθμούς θέλουμε αρκεί να προσέχουμε πολύ να μπαίνουν οι Μονάδες κάτω από τις Μονάδες και οι Δεκάδες κάτω από τις Δεκάδες.





Και φυσικά όλα σήμερα πήγαν ρολόι , αφού έξω η ψησταριά δούλευε πυρετωδώς και αδημονούσαμε να βγούμε έξω!
Το τσικνίσαμε για τα καλά λοιπόν!
Ο κύριος Θωμάς και ο κύριος Τάσος μας περιποιήθηκαν όλους!


Καλή Τσικνοπέμπτη!

Φύλλο φύλλο της κουκιάς - Ανθολόγιο

Αφού τελειώσαμε και με την 11η ενότητα , κάναμε και ένα κείμενο στο Ανθολόγιο για να δουλέψουμε όσα μάθαμε σχετικά με  την κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ος.

Πρώτα διαβάσαμε το λαϊκό παραμύθι της Μήλου ,που μας άρεσε πάρα πολύ. Μας θύμισε ένα άλλο αγαπημένο παραμύθι, τον Τζακ και τη φασολιά.

Μετά ξαναδιηγηθήκαμε την ιστορία περιληπτικά, λέγοντας μόνο τα βασικά σημεία της ιστορίας. Βρήκαμε τους ήρωες της ιστορίας και απαντήσαμε σε διάφορες ερωτήσεις. Εντοπίσαμε στο κείμενο τη φράση  που έλεγε ο γέρος για να ανεβεί την κουκιά

και τη φράση που έλεγε για να την κατεβεί.

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Διακόσμηση πόρτας- Χαρούμενοι κλόουν!

Μπαίνοντας για τα καλά στο πνεύμα της Αποκριάς ετοιμάσαμε όμορφους κλόουν για την πόρτα μας.

Χρησιμοποιήσαμε:
Πατρόν για τον κλόουν (θα το βρείτε εδω κι εδώ το σώμα)
χαρτόνια μονόχρωμα σε διάφορα χρώματα (για τις μπλούζες)
χαρτόνια πολύχρωμα (για τα παντελόνια)
παπούτσια σε αφρώδες χαρτί
παπιγιόν σε χαρτί χρυσόσκονης
χρωματιστό γκοφρέ για τα μαλλιά (δε χρησιμοποιήσα τα μαλλιά από το πατρόν γιατί είναι δύσκολα στο κόψιμο)

Κόψαμε πρώτα το πατρόν του σώματος (αφήνοντας ένα κύκλο (2 εκ. ακτίνα) από το κεφάλι για να κολλήσουμε το γκοφρέ και μετά όλα τα άλλα μέρη (μπλούζα, παντελόνι, παπιγιόν, παπούτσια).
 

Μετά φτιάξαμε μπαλάκια με το γκοφρέ και τα κολλήσαμε στο κεφάλι.


Κολλήσαμε όλα τα μέρη στη σωστή θέση και σχεδιάσαμε το πρόσωπο.
Η πόρτα μας γέμισε χαρούμενους κλόουν!

 

Τι βιβλίο είναι αυτό; (3)

Τελειώνοντας την 11η ενότητα ασχοληθήκαμε με τις εκφράσεις που έχουμε για τις λέξεις καιρός και δρόμος και με την κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ος.

Πρώτα διαβάσαμε την ιστορία με τον ποντικό Χουζούρη. Μετά εντοπίσαμε τον ήρωα και κάναμε μια προφορική περίληψη της ιστορίας του. Στη συνέχεια εστιάσαμε στις υπογραμμισμένες εκφράσεις και προσπαθήσαμε να δώσουμε τη σημασία της καθεμιάς.

Με τον ίδιο τρόπο δουλέψαμε και το 2ο κείμενο που είχε εκφράσεις με τη λέξη δρόμος.

Συνεχίσαμε γνωρίζοντας την κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ος. Πρώτα κάναμε μια μικρή αναφορά στα αρσενικά ουσιαστικά που συναντήσαμε τις  προηγούμενες μέρες (σε -ας και σε -ης).

Νόμοι,δικαστές , κρατούμενα! Μάθαμε την πρόσθεση με κρατούμενο, κεφ.34

Ακολουθώντας τη δική μου σειρά στα μαθηματικά συνεχίσαμε με το κεφάλαιο 34 στο β' τεύχος των μαθηματικών , στο οποίο θα μάθουμε να προσθέτουμε διψήφιους αριθμούς με κρατούμενο.

Πριν μπούμε στο βιβλίο αποφάσισα να δείξω την πρόσθεση με κρατούμενο με ένα λίγο πιο παιχνιδιάρικο τρόπο.

Εφτιαξα μια ιστορία με νόμους που πρέπει όλοι να τηρούν και δικαστές αυστηρούς μα και συμπονετικούς. Εγώ χρησιμοποίησα την παρουσίαση στην τάξη , αλλά τη μετετρεψα και σε βίντεο για να το δούμε πάλι πιο εύκολα.

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Επαναληπτικές ασκήσεις Γλώσσα και Μαθηματικά

Επειδή χρειάστηκε να πάρω κάποιες μέρες άδεια , έφτιαξα μερικές ασκήσεις για να απασχοληθούν τα μικρά μου αστέρια.
Εχω φτιάξει ασκήσεις επαναληπτικές στη γλώσσα έχοντας ως βάση την επεξεργασία κειμένου και ασκήσεις επαναληπτικές σε όσα έχουμε κάνει στα μαθηματικά.

Επαναληπτικές ασκήσεις γλώσσας1
Επαναληπτικές ασκήσεις Γλώσσας 2



επαναληπτικές ασκήσεις2 from Ioanna Chats

Επαναληπτικές ασκήσεις στα μαθηματικά εδώ.

επαναληπτικές ασκ'ησεις ως το 23 from Ioanna Chats

Επαναληπτικές στα μαθηματικά εδώ.


Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Τερατώδεις...αγάπες!!!

Αγιος Βαλεντίνος χθες και αν και δεν πετάω τη σκούφια μου γι'αυτή τη γιορτή , την βρίσκω κάθε χρόνο μια πολύ ωραία ευκαιρία για να μιλήσουμε για την αγάπη.
Ετσι και φέτος κάναμε μια συζήτηση για την αγάπη γενικά, την αγάπη δυο ερωτευμένων, την αγάπη του παιδιού για τους γονείς και των γονιών για κείνο, την αγάπη ανάμεσα σε φίλους.
Φυσικά μίλησα και για τη δική μου μεγααααααλη αγάπη που είναι τα μικρά μου αστεράκια, που τελευταία έχουν μεταμορφωθεί σε μικρά τερατάκια.

Μικρά τερατακια λοιπόν φτιάξαμε και για τη γιορτή της αγάπης, γιατί όσο τερατάκια κι αν είναι τα αγαπάω πολύ!

Χρησιμοποιήσαμε:
Αφρώδες χαρτί σε διάφορα χρώματα
σύρμα πίπας χρωματιστό για τις κεραίες
άσπρο χαρτί σε τριγωνα για τα δόντια
μαύρο μαρκαδόρο
καρδούλες από αφρώδες χαρτί
Ματάκια

Πρώτα κόψαμε το σώμα του τέρατός μας. Τα σχέδια τα έφτιαξα μόνη μου και δεν είναι δύσκολο.


Μετά κολλήσαμε μάτια. Σε κάποια βάλαμε ένα μάτι, σε άλλα τρία και σε άλλα 6!

Σχεδιάσαμε έπειτα το στόμα με μαύρο μαρκαδόρο και κολλήσαμε τα δόντια.


Με τόση δουλειά θέλαμε κάτι να γλυκαθούμε...φάγαμε μερικές γλυκιές καρδούλες!

Συνεχίσαμε βάζοντας καρδούλες και στα τερατάκια μας.

Τέλος , βάλαμε κεραίες και όσοι ήθελαν καρδούλες πάνω.

Τα τερατάκια της αγάπης ήταν έτοιμα! Εδω τα δικά μου τερατάκια με τα τερατάκια τους!
Η κατασκευή είναι πολύ εύκολη και το 45λεπτο φτάνει άνετα.Το αποτέλεσμα είναι πολύχρωμο και άρεσε πολύ στα παιδιά.




Ας είμαστε πάντα αγαπημένοι!

Λεξικοντετεκτιβ και λεξικομαχίες

Συνεχίζοντας τις περιπλανήσεις μας μέσα στις σελίδες των λεξικών μάθαμε πως η λέξη της οποίας τη σημασία ψάχνουμε λέγεται λήμμα. Είδαμε ακόμα πως το λεξικό μας δίνει πληθώρα πληροφοριών για κάθε λέξη , όπως το τι μέρος του λόγου είναι κάθε λέξη, συνώνυμα και αντίθετα της λέξης , ορισμό και παραδειγμα με αυτή.

Δουλέψαμε πρώτα στη δραστηριότητα του βιβλίου με την οποία γνωρίσαμε κάθε μέρος και μετά γίναμε λεξικοντετέκτιβ! Την ιδέα την πήρα από εδώ.

Λεξικοντετέκτιβ
Εφτιαξα το έγγραφο "Λεξικοντετέκτιβ" και το εκτύπωσα 2σε1 μπρος πίσω (κάθε παδί θα έβρισκε 4 λέξεις). Ζητησα από τα παιδιά να ανοίξουν το λεξικό τους , να διαλέξουν λέξεις και να συμπληρώσουν το φυλλάδιο καταγράφοντας το γράμμα στο οποίο συνάντησαν τη λέξη ,

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Πώς μετακινούνται τα ζώα

Στην ενότητα "Τα ζώα" γνωρίσαμε τις κατηγορίες που χωρίζουμε τα ζώα με βάση τον τρόπο που μετακινούνται. Αφού δουλέψαμε στο βιβλίο τη δραστηριότητα , που μας γνώρισε τα διάφορα χαρακτηριστικά κάθε ομάδας ζώων , αποφασίσαμε να κάνουμε μια ομαδική εργασία.

Χωριστήκαμε σε 5 ομάδες (γιατί είμαστε 4 κανονικά) και κάθε ομάδα ανέλαβε να γράψει πληροφορίες και να συγκεντρώσει φωτογραφίες αντιπροσωπευτικών ζώων για καθεμιά κατηγορία: πτηνά, ψάρια, τετράποδα, ερπετά, εντομα.

Πρώτα κάθε ομάδα έφτιαξε μια λίστα με ζώα από την κατηγορία που είχε αναλάβει.

Μετά έγραψε πληροφορίες που γνώριζαν τα μέλη της ομάδας για αυτήν την κατηγορία (απλά πράγματα).

Στη συνέχεια πήγαμε στους υπολογιστές και ψάξαμε τα ζώα που γράψαμε στις λίστες μας και τα εκτυπώσαμε.

 
 
Τέλος συγκεντρώσαμε όλα αυτά σε ένα χαρτόνι φτιάχνοντας έναν πίνακα αναφοράς για κάθε ομάδα ζώων.
          
                                      






Τα έργα μας έτοιμα για παρουσίαση!





Σε κάθε ομάδα έδωσα και μια μικρή κατασκευή ενός αντιπροσωπευτικού ζώου της ομάδας που είχαν. Τα πατρόν τα βρήκα εδώ.

To να βάζεις τα παιδιά στον υπολογιστή είναι μεν χρονοβόρο , από την άλλη όμως ο ενθουσιασμός τους για το μάθημα γίνεται πολύ έντονος. Μας πήρε 4πλάσιο χρόνο να τελειώσουμε το κεφάλαιο αυτό , αλλά άξιζε!