Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Οι αριθμοί ως το 70 - Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό , κεφ. 52-53

Εχουν χαλαρώσει πολύ οι ρυθμοί και τα μαθηματικά μας , αν και είναι το αγαπημένο μας μάθημα, γίνονται πιο χαλαρά και με πιο χαρούμενο ύφος.

Οι αριθμοί ως το 70

Σε αυτό το κεφάλαιο δε δυσκολευτήκαμε μιας και ήδη χειριζόμασταν αριθμούς μεγαλύτερους του 50. Ωστόσο κάναμε αρκετές ασκήσεις μέτρησης όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενες αναρτήσεις (παλαμάκια, γυμναστική , καράτε κλπ.).

Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό- Τερατώδεις πολλαπλασιασμοί

Χμ...

Πολλαπλασιασμός και Α' τάξη δεν πολυταιριάζουν. Κάναμε όμως φιλότιμες προσπάθειες να μπούμε ελαφρά στην έννοια φορές.

Θα γράψουμε το δικό μας βιβλίο

Αφού επεξεργαστήκαμε την εικόνα , διαβάσαμε το κείμενο και εντοπίσαμε σε αυτό διάφορες πληροφορίες υπογραμμίζοντάς τες.

Με τη λέξη "Μακαρι" κάναμε κι εμείς ευχές (δε φτιάξαμε την αφίσα που λέω στην παρουσίαση, μιας και δεν ήθελα να τους κουράσω κι άλλο ,καθώς ακολουθούσε δραστηριότητα με μπόλικο γράψιμο).

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα μικρό βίντεο με φωτογραφίες μας από όλη τη χρονιά , για να θυμηθούμε όλα όσα κάναμε. Επειτα καταγράψαμε τις αναμνήσεις μας σε χαρτάκια και καθένας διάλεξε από μία (με διαδικασία κλήρωσης για να μην έχουμε μαλώματα).

Συνεχίσαμε με τη συγγραφή των ιστοριών μας δίνοντας σημασία μόνο στο κεφαλαίο στην αρχή και μετά από τελεία.
 Με την ολοκλήρωση της ιστορίας ξεκινήσαμε την εικονογράφησή της.

Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Να σας διαβάσω - Το αλφαβητάρι με τον ήλιο

Να σας διαβάσω;

Διαβάσαμε το κείμενο και το επεξεργαστήκαμε βρίσκοντας διάφορες πληροφορίες μέσα σε αυτο.
Ακούσαμε φυσικά και το τραγούδι των κοριτσιών.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για το τι θα μπορούσε να κανει κάποιος που θα ήξερε όλες τις γλώσσες του κόσμου.

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Στη βιβλιοθήκη

Μπήκαμε στην 9η ενότητα στο πρώτο κεφάλαιο , "Στη βιβλιοθήκη".

Πρωτα επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο όπως πάντα βρίσκοντας πληροφορίες μέσα στο κείμενο και υπογραμμίζοντάς τες.

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Το ημερολόγιο της Μαρίνας - Γεια σου, κότσυφα- Επαναληψη 8ης ενότητας

Την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώσαμε την 8η ενότητα με τα δυο τελευταία κείμενα και πολλεεεεεες ασκήσεις που είχαν!

Το ημερολόγιο της Μαρίνας
Ξεκινήσαμε βλέποντας το κείμενο και προσπαθώντας να το κατατάξουμε σε κάποιο κειμενικό είδος. Μας θύμισε περισσότερο το γράμμα και μιλήσαμε λίγο για το ημερολόγιο και το τι γράφουμε σε αυτό.

Μετά την ανάγνωσή του το χωρίσαμε σε παραγράφους, κάτι που αρχίζουμε και καταφέρνουμε πολύ καλά. Επειτα κάναμε προσεκτική ανάγνωση κάθε παραγράφου και απαντήσαμε στις ερωτήσεις της παρουσίασης εντοπίζοντας τα ρήματα που έπρεπε.

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Πρόσθεση και αφαίρεση διψήφιων και μονοψήφιων- Προβληματα - Κεφ. 49-50

Στο κεφάλαιο 49 δεν κάναμε την πρωτη σελίδα (σελ. 46) μιας και θεώρησα πως πιο πολύ θα μπέρδευε παρά θα βοηθούσε τα παιδιά μου.

Θυμηθήκαμε τις Μονάδες και τις Δεκάδες των διψήφιων αιθμών επαναλαμβάνοντας όσα έχουμε μάθει και δόυλέψαμε διάφορα παραδείγματα στα πλαίσια (σελ. 47).

Συνεχίσαμε γνωρίζοντας ένα νέο τρόπο να υπολογίζουμε τις αφαιρέσεις (στην τάξη μου δεν σπάμε τους αριθμούς για να κάνουμε 5αδες και δεκάδες, βρισκουμε νοερά το αποτέλεσμα απευθείας). Ξεκινάμε από το μικρότερο και ανεβαίνουμε μετρώντας

Το κοτσύφι

Στο 5ο κεφάλαιιο , " Το κοτσύφι" , επεξεργαστήκαμε και πάλι εικόνα και κείμενο , αλλά μάθαμε και πολλά πράγματα για τους κότσυφες.

Μετά από 2 φορές ανάγνωση εντοπίσαμε και κυκλώσαμε πληροφορίες στο κείμενο. Συνεχίσαμε με το πληροφοριακό κείμενο από το βιβλίο της Μαρίνας.

Παράλληλα με όσα διαβάζαμε είδαμε και τα παρακάτω βίντεο:
Ενα κοτσύφι τρώει ένα τεράστιο σκουλήκι.


Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Μαζί σου μπορώ να πάω και στο φεγγάρι!- Γιορτή μητέρας

Για τη γιορτή της μητέρας θέλησα να κάνω κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα μιας και ερωτεύτητα την ιδέα που βρήκα από εδώ.

Πριν ξεκινήσουμε βγήκαμε φωτογραφίες με πόζα ότι ανεβαίνουμε μια σκάλα.

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Βόλτα στο βουνό

Ξεκινήσαμε το 4ο κεφάλαιο της 8ης ενότητας με την επεξεργασία της εικόνας και του κειμένου. Αφού εντοπίσαμε διάφορες πληροφορίες μέσα στο κείμενο εστίασα την προσοχή των παιδιών στις λέξεις που δείχνουν ότι κάτι κάνουν, σαν μια πρώτη εισαγωγή στα ρήματα.

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Υπολογισμοί, κεφ.48

Στο κεφάλαιο 48 δουλέψαμε πολύ , αλλά μακριά από το βιβλίο. Ενώ κάναμε κι εκεί τις πράξεις αποφύγαμε τα σημεία όπου έπρεπε να κάνουμε επιστροφή στην 5άδα και κάναμε τα πάντα νοερά. Μάλιστα επειδή έτσι οι πράξεις που έμεναν ήταν πολύ λίγες , για κάθε πράξη φτιάχναμε ένα πρόβλημα. Εντοπίζαμε αν η ιστορία ήταν της Προσθετόλ ή της Αφαιρίξ και φτιάχναμε την ιστορία της με λόγια.

Αφού ασχοληθήκαμε με πολλές πράξεις , γνωρίσαμε και τα υπόλοιπα διπλά αθροίσματα ως το 20. Στην τάξη τα δουλέψαμε λέγοντάς τα πολλές φορές μπερδεμένα πότε φωνάζοντας , πότε ψιθυρίζοντας , πότε χωρίς φωνή (σαν παιχνίδι). Μαζί κάναμε και τον πίνακα των διπλών αθροισμάτων για να τα κάνουμε επανάληψη στο σπίτι.

Διπλώσαμε στη διακεκομμένη γραμμή και κολλήσαμε στο τετράδιο.

Η Αγγελική-Παίζουμε παντομίμα;

Η Αγγελική
Ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας με το 2ο κεφάλαιο της 8ης ενότητας. Πρωτα θυμηθήκαμε όσα είχαμε δει τις προηγούμενες μέρες και μετά επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο.

Εστιάσαμε στο διαλογο και τις παύλες διαλόγου και εξηγήσαμε πού μας χρησιμεύουν.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 3 ομάδες: η ομάδα των αφηγητών , η ομάδα της Αγγελικής και η ομάδα του Αρη. Εντοπίσαμε στο κείμενο τα λόγια του καθενός και προετοιμαστήκαμε χαμηλόφωνα στις ομάδες.Μετά κάναμε ομαδική ανάγνωση.