Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Σύγκριση αριθμών , τα σύμβολα >,< ,= , κεφ.12

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τη σύγκριση των αριθμών , τη διάταξή τους ,τη γνωριμία με τα σύμβολα της ανισότητας και ισότητας και τη γνωριμία με τις αριθμολέξεις .

Πριν μπούμε στο βιβλίο , συνέστησα στα παιδιά τη λαίμαργη φάλαινα που πάντα τρώει τα πιο πολλά. Την έφτιαξα με χαρτόνι σχεδιάζοντας τα χαρακτηριστικά της και από τις δυο πλευρές ώστε το στόμα να λειτουργεί και για τα δυο σύμβολα της ανισότητας.



Δουλέψαμε έτσι με αρκετά παραδείγματα στον πίνακα. Κολλούσα έναν αριθμό ψαριών από τη μια και έναν άλλο από την άλλη. Καταγράφαμε το πλήθος τους και το συγκρίναμε χρησιμοποιώντας τη φάλαινα ως χάρακα. Το αποτύπωμα που άφηνε το στόμα της δεν ήταν άλλα από τα σύμβολα της ανισότητας!


Για το ίσον , είπα το εξής:
Η φάλαινα δεν μπορεί να διαλέξει γιατί δεν υπάρχουν περισσότερα. Γυρνάει λοιπόν και μας κοιτάει μην ξέροντας τι να κάνει. Τα χείλια της σχηματίζουν το ίσον (όπως όταν τα σουφρώνουμε όταν αναρωτιόμαστε).
Μπήκε και στον πίνακα των μαθηματικών για να μην την ξεχνάμε!


Επειτα μπήκαμε στο βιβλίο και κάναμε τις ασκήσεις με τη φάλαινα. Τα παιδιά δε ζορίστηκαν καθόλου και μάλλον τους άρεσε αυτή η δραστηριότητα.

Δεν ανέφερα τα ονόματα των συμβόλων όπως τα δίνει στο βιβλίο (σελ. 37) , αλλά άφησα φυσικά να βγαίνει από τα παιδιά η έννοια μεγαλύτερο ,μικρότερο και ίσο.

Την επόμενη μέρα παίξαμε με τις αριθμολέξεις γνωρίζοντάς τες πρώτα στον πίνακα και έπειτα δουλεύοντας στο βιβλίο και το Τ.Ε.

Ασχοληθήκαμε επίσης και με τη διάταξη των αριθμών από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και το αντίστροφο. Για περισσότερη εξάσκηση έφτιαξα τα παζλ (την ιδέα την  βρήκα εδώ).
Αφησα την προηγούμενη εβδομάδα 10 λεπτά τα παιδιά να χρωματίσουν τις εικόνες. Επειτα τις πλαστικοποίησα και τις έκοψα. Κάθε παιδί πήρε κάποιο παζλ και ανάλογα με τον κανόνα έπρεπε να βάλει τους αριθμούς από το μικρότερο στο μεγαλύτερο ή το αντίστροφο για να βγει σωστά η εικόνα.





Θα το δουλέψουμε και αύριο αυτό.
Ετοίμασα και μια μικρή επανάληψη για το 4ημερο που έρχεται.

Ψαράκια








13 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια ! Κάνεις φοβερή δουλειά ! Σ' ευχαριστώ για τις όμορφες ιδέες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ιωάννα,καλησπέρα.Συγχαρητήρια για το κέφι και τη δημιουργικότητα σου.Είσαι απίθανη.Τους αριθμούς που έχεις φτιάξει για το αριθμοχώρι που τους έχεις βρει;Σε ευχαριστώ.Καλή συνέχεια εύχομαι στο εξαιρετικό σου έργο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ Μαρία μου! Τους αριθμούς τους έφτιαξα χρησιμοποιώντας τα πατρον από ενα βιβλιο του ΚΕΝΤΙΚΕΛΕΝΗ που εχω αγοράσει το "Μαθαίνω να μετρώ με κεφάτους αριθμούς". Αν χρειάζεσαι κάτι στείλε μου mail.

      Διαγραφή
  3. Τόσα χρόνια μετά και ακόμα γυρίζω στις δικές σου δραστηριότητες και ιδέες! Πόσο τέλεια είναι όλα αυτά που μας χαρίζεις καθημερινά! Σε ευχαριστούμε Ιωάννα μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα!Πως μπορώ να κατεβάσω τα παζλ διάταξης?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Εβαλα τους συνδέσμους. Κατεβάζετε πατώντας στον τίτλο.

      Διαγραφή
  5. Δεν ξέρεις τι βοήθεια παίρνω από τη σελίδα σου φέτος που παίρνω Α΄τάξη για πρώτη φορά!!! Πολλά συγχαρητήρια!!!
    Σε ευχαριστώ πολύ!!!
    Γεωργία Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!