Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Ενα χελιδόνι

Προχωρήσαμε στον επόμενο επιβάτη του τρένου της αλφαβήτας , το Ε ε.

Δουλέψαμε όπως πάντα την εικόνα βρίσκοντας τα πρόσωπα, τα ζώα ,  τα πράγματα ,τον τόπο και το χρόνο.

Στη συνέχεια εντοπίσαμε τα πρόσωπα που μιλούσαν στο κείμενο και κάναμε μια σύντομη αναφορά στο διάλογο και τις παύλες διαλόγου.Αφού διαβάσαμε το κείμενο , συζητήσαμε για την ιστορία του. Επειτα παρακολουθήσαμε και αυτό το βίντεο.




 Αφού είδαμε πώς γράφεται το Ε ε ,το βάλαμε στο τρενάκι της αλφαβήτας , στη λίμνη των φωνακλάδικων γραμμάτων και το εντοπίσαμε μέσα στο κείμενο χρωματίζοντάς το κίτρινο.

Στη συνέχεια εστιάσαμε στη λέξη έχει που την μαθαίνουμε ολικά ,σαν εικόνα. Παίξαμε με τη 13η διαφάνεια χειροκροτώντας κάθε φορά που το εντοπίζαμε.

Επειτα φτιάξαμε προφορικά προτάσεις για τους συμμαθητές μας με τη λέξη έχει.
Μετά το εντοπίσαμε στο κείμενο , το χρωματίσαμε και διαβάζοντας το κείμενο χειροκροτήσαμε όποτε το ακούγαμε.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη γραφή του.
Με το σώμα μας...


γράφοντάς το στην πλάτη του διπλανού μας

γράφοντας το στον πίνακα


...και με σύρμα πίπας.
Το Κάδρο του Ε





Συνεχίσαμε φτιάχνοντας έναν άξονα λέξεων (το σπιτάκι του ε) βρίσκοντας λέξεις που να ξεκινούν με αυτό.

Παρακολουθήσαμε και το βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης , "Ο ερωτευμένος ελέφαντας".

Υστερα συμπληρώσαμε τη άσκηση του βιβλίου και προχωρήσαμε στο ποίημα. Το διαβάσαμε και το ακούσαμε μελοποιημένο.

Συζητήσαμε και για το φυσικό περιβάλλον του ελέφαντα, αναφερθήκαμε στη σαβάνα και παρακολουθήσαμε τον ελέφαντα εκεί.

Στη παρουσίαση έχω και το Ελεφαντάκι του Δεληβοριά , αλλά δεν προλάβαμε να το ακούσουμε.

Την επόμενη μέρα αφού τελειώσαμε με την ανάγνωση, αναγνωρίσαμε τις εικόνες του τετραδίου και εντοπίσαμε τα Ε. Φτιάξαμε κι έναν κατάλογο με όσα έπιπλα μπορούσαμε να σκεφτούμε.

Αφού ασχοληθήκαμε με τη γραφή του Εε και τη λέξη έλα , μιλήσαμε για τα αποδημητικά πουλιά. Εξηγήσαμε τους λόγους για τους οποίους μεταναστεύουν, τις εποχές που το κάνουν και τα μέρη στα οποία πηγαίνουν.

Συμπληρώσαμε υστερα τις υπόλοιπες ασκήσεις του Τ.Ε. Όταν τελειώσαμε με αυτές , κάναμε την πρώτη μας άσκηση παραγωγής γραπτού λόγου. Γράψαμε την πρώτη μας πρόταση , αναφέροντας το κεφαλαίο στην αρχή και την τελεία στο τέλος. Η ασκηση είχε στόχο την εξάσκηση με τη λέξη έχει και την πρώτη μας επαφή με τη δημιουργία γραπτού λόγου και τους βασικούς κανόνες που ακολουθούμε.

Τελευταία άσκηση  στην παρουσίαση έχω τη δημιουργία λέξεων με τη γραμματοθήκη μας , αλλά δυστυχώς δεν προλάβαμε. Η προηγούμε άσκηση απαίτησε αρκετό χρόνο , αλλά τη θεώρησα πολύ σημαντική και δε βιάστηκα να την τελειώσουμε. Χρειάστηκε να καθίσω με όλα τα παιδιά εξηγώντας βήμα βήμα τι κάνουμε , άρα όσοι το επιχειρήσουν , ας έχουν στο νου τους ότι χρειάζονται περίπου 20-25 λεπτά για την ολοκλήρωσή της.

Παρουσίαση
Εδώ από Drive.



ενα χελιδόνι1 from Ioanna Chats

επεξεργασιμο εδώ

ενα χελιδονι 2 from Ioanna Chats

επεξεργασιμο εδώ

Ασκηση με το έχει


7 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Πάντα με τον καλό το λόγο Ελένη μου! Σε ευχαριστω πολύ!!!!!

      Διαγραφή
  2. Η δουλειά σου είναι εξαιρετική .Πολλά συγχαρητήρια !!! Σου εύχομαι να είσαι πάντα καλά , καλή δύναμη στο έργο σου.Συνέχισε να μας εμπνέεις με τις ιδέες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ιωάννα, μπράβο σου!!!! εξαιρετική δουλειά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητή συναδέλφισσα Ιωάννα,
    ονομάζομαι Δρούγκας Αργύρης είμαι δάσκαλος της Α΄τάξης του 83ου Δημοτικού Σχολείου και θέλω να σε συγχαρώ για την πολύ καλή και ολοκληρωμένη παρουσίαση και υποστήριξη των γραμμάτων.
    Να είσαι πάντα δημιουργική και δοτική

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!