Κυριακή, 19 Οκτωβρίου 2014

Επανάληψη α, τ, π , με παιχνιδοασκήσεις

Την Πέμπτη και την Παρασκευή αφιέρωσα τις ώρες της Γλώσσας σε επαναληπτικές παιχνιδοασκήσεις στα γράμματα που κάναμε.

Αφού την Πέμπτη ήταν και η Π.Η. διατροφής έφτιαξα ένα φύλλο εργασίας σε ανάλογο ύφος.



επαναληψη α,τ,π για ταξη from Ioanna Chats

Επεξεργάσιμο εδω.

Στην πρώτη σελίδα εντοπίσαμε τα γράμματα και τις παρεούλες και σύμφωνα με τις οδηγίες χρωματίσαμε ανάλογα.



Στην πίσω σελίδα στην 1η ασκηση φώναζα εγω μια λέξη και τα παιδιά έπρεπε να την εντοπίσουν και να την βάψουν σύμφωνα με το χρώμα που είχα υποδείξει.


Στην επόμενη άσκηση έπρεπε να κυκλώσουμε τις παρεούλες που ζητούσα και μετά να διαβάσουμε τις προτάσεις. Στην τελευταία άσκηση γράψαμε παρεούλες με τα γράμματα που έχουμε μάθει.

Την επόμενη μέρα έδωσα στα παιδιά τη γραμματοθήκη τους. Η γραμματοθήκη είναι ένα σακουλάκι που θα έχουμε μέσα όλα τα γράμματα που μαθαίνουμε (τα περισσότερα τα δίνω διπλά , αλλά το α το έδωσα τριπλό -για να φτιάξουμε και την πατάτα). Η γραμματοθήκη θα βρίσκεται καθημερινά μεσα στην τσάντα για να δουλεύουμε με αυτήν το σχηματισμό των λέξεων τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι (στα καθήκοντα υποδεικνύω ποιες λέξεις θα πρέπει να δουλέψουν σαν άσκηση τα παιδιά στο σπίτι).
Ετσι σαν πρώτη μέρα φτιάξαμε πολλές λέξεις με τα γράμματά μας.
Χρησιμοποίησα σακουλάκια zip lock για να μη χάνονται τα γράμματα στην τσάντα.



Γραμματοθήκη (ταμπελάκι για το σακουλάκι)
 

γραμματοθήκη from Ioanna Chats

Γράμματα 2ης ενότητας

Παράλληλα με αυτήν την άσκηση δουλέψαμε και τον τονισμό. Αφού έγραφαν τα παιδιά τη λέξη τους, την έγραφα κι εγώ στον πίνακα χωρίς τόνο. Σηκώνονταν μετά και έβαζαν τον τόνο (που τον έφτιαξα με έναν κύκλο από χαρτί χρυσόσκονης) εκεί που έπρεπε.



Τελευταία μας δραστηριότητα ήταν ένα παιχνίδι ανάγνωσης.

Διαβάζουμε με ζάρι.
Εφτιαξα ένα ζάρι τυλίγοντας ένα κουτί με άσπρο χαρτί και ζωγραφίζοντας πάνω τις βούλες. (σε κάποια σχολείο- όπως στο παλιό μου -υπάρχει στο υλικό του γυμναστή ζάρι μεγάλο από σφουγγάρι που είναι πολύ καλό , αλλά δεν υπάρχει σε όλα τα σχολεία)

Εγραψα στον πίνακα 6 προτάσεις , χρησιμοποιώντας και το θαυμαστικό που μάθαμε πώς να το διαβάζουμε.

Κάθε παιδί έριχνε το ζάρι και διάβαζε την πρόταση που έλεγε ο αριθμός.
 

Τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα τη δουλέψουμε πολύ όλη τη χρονιά. Σε κάποια φάση που οι σειρές θα είναι περισσότερες από 6 θα βάλουμε και 2ο ζάρι (και θα εξασκούμαστε και στις νοερές προσθέσεις!!!!).

Φύλλο εργασίας για το σπίτι
 

4 σχόλια:

  1. Το ζάρι σου μου αρέσει τόσο πολύ!!!!Θα το δοκιμάσουμε Ιωάννα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσετε! Ειναι πολύ ωραίο και παιχνιδιάρικο!

      Διαγραφή
  2. μπορειτε να μου πειτε ποια ειναι η πρωτη παρεουλα των λεξεων (αεροπλανο,αεροστατο,οδοντοβουρτσα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πρωτη παρεούλα λογικά εννοεί την πρωτη συλλαβή (παλαμάκι) , αρα α, α και ο. Ονομάζουμε τις συλλαβες παρεούλες γιατι συνήθως (ωστόσο όχι παντα) αποτελούνται από 2-3 γραμματακια.

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!