Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014

Για να γελάσουμε (1)

Πλησιάζοντας προς το τέλος της σχολικής χρονιάς η όρεξη για μαθημα μειώνεται δραματικά. Μπήκαμε έτσι στην ενότητα 23 "Για να γελάσουμε" με λιγότερο ζήλο απ'ό,τι συνήθως. Η ενότητα όμως μας επιφύλασσε εκπλήξεις και γέλιο!
 
Ξεκινήσαμε την Τριτη με το ποίημα του προοργανωτή που μας άρεσε πολύ με τα παράδοξά του. Το επεξεργαστήκαμε αρκετή ώρα διαβάζοντάς το πολλές φορές και εντοπίζοντας τα κωμικά του στοιχεία.
 
Συνεχίσαμε με την εικόνα και το ανέκδοτο που τη συνόδευε που επίσης μας άρεσε πολύ.
Μιλήσαμε για το χιούμορ και τι είναι αυτό. Δώσαμε και την αγγλική λέξη από την οποία προέρχεται η λέξη , καθώς έχουμε πολλούς λάτρεις της αγγλικής γλώσσας στην τάξη μας!
 
Χθες μπήκαμε στο κείμενο του Τζ. Ροντάρι , ένα ακόμα χιουμοριστικό κείμενο που άρεσε πάρα πολύ! Εντοπίσαμε κι εδώ τα κωμικά στοιχεία και είπαμε πως τα μπερδέματα προκαλούν πολλές φορές το γέλιο μας.
 
Αντί για τις ασκήσεις του Τ.Ε. 1,2 είπα στις ομάδες να διαλέξουν ένα κλασικό παραμύθι και να το μπερδέψουν όπως έκανε και ο παππούς στο κείμενο "Λαθεύοντας ιστορίες".  Αφησα περίπου ένα δεκάλεπτο να εργαστούν σε αυτό.
 
 
Στόχος ήταν να κάνουν μια αρχή και όχι να το μπερδέψουν όλο. Όταν τελείωσαν , κάθε ομάδα παρουσίασε την ιστορία της. Στο τέλος ψηφίσαμε την πιο κωμική.
 
Συνεχίσαμε βλέποντας τους τρόπους διασκέδασης μέσα από την κωμωδία σε διάφορες χρονικές περιόδους (αρχαιότητα, Τουρκοκρατία, μεσαίωνας).
 
Μιλήσαμε για τη γέννηση του θεάτρου στην αρχαία Ελλάδα και την ιδιαιτερότητα του Αριστοφάνη. Παρακολουθήσαμε κι ένα απόσπασμα από τις όρνιθες του Αριστοφάνη.
 
Επειτα μεταφερθήκαμε στον Καραγκιόζη, γνωστό στα παιδιά από τις παραστάσεις που γίνονται στην Ιερισσό , αλλά και την περσινή μας χρονιά με το θέατρο σκιών στο βιβλίο μας.
 
Κι εδώ παρακολουθησαμε ένα απόσπασμα από μια παράσταση του Καραγκιόζη.
 
Τέλος είδαμε τους γελωτοποιούς των παλατιών και μιλήσαμε για το επάγγελμά τους. Παρακολουθήσαμε κι εδώ ένα πολύ μικρό κομμάτι που μας έκανε όλους να γελάσουμε!
 
 
 
Σήμερα μπήκαμε στο κείμενο του Καραγκιόζη. Αφού το διαβάσαμε κι εντοπίσαμε τα κωμικά σημεία, δουλέψαμε στην άσκηση του Τ.Ε. (που ομολογουμένως άρεσε πολύ περισσότερο από το κείμενο στα παιδιά).
 
Σε αυτό το σημείο ρώτησα τα παιδιά αν θα ήθελαν να κάνουμε κι εμείς μια παρασταση θεάτρου σκιών με τα κείμενα που επεξεργαστήκαμε. Η απάντηση ήταν αναμενόμενα θετική. Πρωτα σκεφτήκαμε τι θα χρειαζόμασταν. Φιγούρες, ξυλάκια, μπερντέ.
 
Ξεκινησαμε λοιπόν αναλαμβάνοντας τη διακόσμηση των φιγούρων και η κυρία τον μπερντέ.
 
 
 
 
 
 
 Πήραμε ένα ξύλινο έπιπλο που είχαμε στο διαδρομο και πέρασα ένα πανί που δανείστηκα από τη γλυκιά κυρία Μάχη της Α' .
 Αντί για λάμπες βάλαμε τον προτζέκτορα να φωτίζει το πανί από πίσω.
 
 Εδωσα διαφορετικές φιγούρες σε κάθε ομάδα: μια ομάδα πήρε τον Χατζηαβάτη, μια άλλη το Κολλητήρι και δυο ομάδες πήραν τον Καραγκιόζη. Μια μαθήτρια πήρε το Μορφονιό.
 
 
Για μεγαλύτερη ευκολία και πιο γρήγορα κολλήσαμε τα κομμάτια και δεν τα ενώσαμε με διπλόκαρφα. Από πίσω κολλήσαμε ένα ξυλάκι από σουβλάκι (ή καλαμάκι γιατί τελείωσαν τα ξυλάκια) για να μπορούμε να κρατάμε τη φιγούρα.
 
Τις φιγούρες τις βρήκα εδώ.
 
Δεν έμενε τίποτε άλλο από το να παίξουμε τους διαλόγους!
Παίξαμε το κέιμενο του βιβλίου , αλλά και τις στιχομυθίες του Τ.Ε. Επειδή όμως δυσκολευόμασταν λίγο, πήραμε για το  σπίτι ανάγνωση τα λόγια της φιγούρας μας και αύριο θα κάνουμε μια διαφορετική ανάγνωση πίσω από τον μπερντέ!
 
 
 
Παρουσίαση
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!