Σήμερα συνεχίσαμε με τη 10η ενότητα και το ποίημα του αγαπημένου Ζ.Παπαντωνίου ¨Πέντε ποντικοί".
Αφού το διαβάσαμε 2-3 φορές , το ακούσαμε ολοκληρο (καθώς είναι απόσπασμα) σε μια εκτελεση που βρήκα στο Youtube.
Τα λόγια δεν ακουγονται καθαρα , αλλά μου άρεσε η μουσική.
Και αυτή η εκτέλεση από το Γ.Ζουγανέλη που μας έδειξε η Γαλάτια!
Τα λόγια τα διάβασα στα παιδιά και μετά κάναμε μια περίληψη της ιστορίας του ποιήματος.
Συνεχίσαμε εντοπίζοντας άγνωστες λέξεις , όπως αφουγκραζεται, βάλθηκαν, φακα, και δίνοντας τη σημασία τους.
Μετέπειτα παρατηρήσαμε τις λέξεις με τα έντονα γράμματα. Βρήκαμε σε ποιο μέρος του λόγου ανήκουν , ουσιαστικά, και το γένος τους , αρσενικά. Τα συγκρίναμε με τα άλλα αρσενικά ουσιαστικά που είχαμε συναντήσει και διαπιστώσαμε πως αυτά είχαν άλλη κατάληξη.
Σκεφτήκαμε κι άλλα αρσενικά με αυτή την κατάληξη, -ης. Παραθέτω εδώ μερικά:
επιθεωρητής, αφηγητής, ποιητής, αθλητής, ποδοσφαιριστής, τραγουδιστής, στρατιώτης , κλέφτης, ληστής, ελαιοχρωματιστής, τοξότης, νικητής, κριτής, πλανήτης, αγωνιστής, πολεμιστής, ακροβάτης, ποδηλάτης, μετανάστης, κολυμβητής, βιολιστής, χορευτής, καθηγητής
Σε αυτό το σημείο τα γράψαμε στον πίνακα και εστιάσαμε στο κοινό τους χαρακτηριστικό, την κατάληξη -ης. Προσπαθήσαμε να βγάλουμε τον κανόνα και με πολλές επαναλήψεις να τον μάθουμε.
"Τα αρσενικά ουσιαστικά που τελειώνουν σε -ης γραφονται με ήτα"
Μετα είδαμε πώς κλίνονται στην άσκηση του βιβλίου. Κλίναμε μερικά ακόμη από αυτά που βρήκαμε προφορικά χρησιμοποιώντας πάντα τις ερωτήσεις που έχουμε μάθει.
Αφού το διαβάσαμε 2-3 φορές , το ακούσαμε ολοκληρο (καθώς είναι απόσπασμα) σε μια εκτελεση που βρήκα στο Youtube.
Τα λόγια δεν ακουγονται καθαρα , αλλά μου άρεσε η μουσική.
Και αυτή η εκτέλεση από το Γ.Ζουγανέλη που μας έδειξε η Γαλάτια!
Τα λόγια τα διάβασα στα παιδιά και μετά κάναμε μια περίληψη της ιστορίας του ποιήματος.
Συνεχίσαμε εντοπίζοντας άγνωστες λέξεις , όπως αφουγκραζεται, βάλθηκαν, φακα, και δίνοντας τη σημασία τους.
Μετέπειτα παρατηρήσαμε τις λέξεις με τα έντονα γράμματα. Βρήκαμε σε ποιο μέρος του λόγου ανήκουν , ουσιαστικά, και το γένος τους , αρσενικά. Τα συγκρίναμε με τα άλλα αρσενικά ουσιαστικά που είχαμε συναντήσει και διαπιστώσαμε πως αυτά είχαν άλλη κατάληξη.
Σκεφτήκαμε κι άλλα αρσενικά με αυτή την κατάληξη, -ης. Παραθέτω εδώ μερικά:
επιθεωρητής, αφηγητής, ποιητής, αθλητής, ποδοσφαιριστής, τραγουδιστής, στρατιώτης , κλέφτης, ληστής, ελαιοχρωματιστής, τοξότης, νικητής, κριτής, πλανήτης, αγωνιστής, πολεμιστής, ακροβάτης, ποδηλάτης, μετανάστης, κολυμβητής, βιολιστής, χορευτής, καθηγητής
Σε αυτό το σημείο τα γράψαμε στον πίνακα και εστιάσαμε στο κοινό τους χαρακτηριστικό, την κατάληξη -ης. Προσπαθήσαμε να βγάλουμε τον κανόνα και με πολλές επαναλήψεις να τον μάθουμε.
"Τα αρσενικά ουσιαστικά που τελειώνουν σε -ης γραφονται με ήτα"
Μετα είδαμε πώς κλίνονται στην άσκηση του βιβλίου. Κλίναμε μερικά ακόμη από αυτά που βρήκαμε προφορικά χρησιμοποιώντας πάντα τις ερωτήσεις που έχουμε μάθει.
Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις 6 και 7 του Τ.Ε. στις οποίες δώσαμε έμφαση στην ορθογραφία των λέξεων ράφτης και ναύτης και ξεχωρίσαμε τα κοινά ουσιαστικά από τα κύρια ονόματα. Τα παιδιά κατανόησαν εύκολα τους ορισμούς.
Την άσκηση 5 την αφήσαμε για να την κάνουμε αυριο μαζί με όσα μας έχουν μείνει από αυτήν την απαιτητική ενότητα.
https://www.youtube.com/watch?v=hFEE9Rp4_uU
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρήκα και αυτήν την εκτέλεση από τα Παραμυθοτράγουδα του Ζουγανέλη. Αν σου αρέσει, πρόσθεσέ το και αυτό.Φιλάκια... :)
Σε ευχαριστω , γλυκιά μου Γαλατια!!!!
Διαγραφή