Είχα αποφασίσει από καιρό να κάνω τις τελευταίες μέρες της αποκριάς το κομμάτι με τα σχήματα και τα χρώματα αυτής της ενότητας για να το συνδυάσω με την ιστορία του αρλεκίνου που διάβασα και μου άρεσε πολύ καθώς μου έδωσε πολλές ιδέες! Τα 'φερε έτσι η τύχη και τελευταία μέρα ίσα που προλάβαμε!
Ξεκινήσαμε βλέποντας τον Αρμπεν και τη Χαρά να θαυμάζουν τα σχέδια και τα χρώματα σε ένα ζευγάρι κάλτσες στο λαογραφικό μουσείο.
Μέσα από το συνοδευτικό κείμενο εντοπίσαμε τα χρώματα που αναφέρονταν και τα χωρίσαμε σε 2 κατηγορίες , σε αυτά που κλίνονται και σε αυτά που δεν κλίνονται (άσκηση που δεν μπορώ να πω οτι με ενθουσίασε , αλλά anyway).
Επειτα βρήκαμε και τα σχήματα που αναφέρονταν μέσα στο κείμενο και τα καταγράψαμε κι αυτά προσέχοντας και επαναλαμβάνοντας πολλές φορές την ορθογραφία τους.
Στη συνέχεια πριν μπούμε στην άσκηση των επιρρημάτων δουλέψαμε στη διαφάνεια 5 μια εισαγωγική άσκηση. Ο Στέφανος (στην παρουσίαση) είχε δεμένα τα μάτια του. Επρεπε λοιπόν να του εξηγήσουμε πού βρίσκονταν διάφορα πράγματα μέσα στην τάξη μας. Αναγκαστήκαμε έτσι να χρησιμοποιήσουμε διάφορα επιρρήματα. Ακόμη δεν είχα αναφέρει τα τοπικά επιρρήματα (τοπικές λέξεις, όπως τις ονομάσαμε εμείς).
Επειτα δουλέψαμε στο βιβλίο βρίσκοντας στο κείμενο τις υπογραμμισμένες λέξεις (τοπικά επιρ.) και καταγράφοντάς τες στην αντίστοιχη άσκηση. Μάθαμε εδώ πως αυτές τις λέξεις που μας δείχνουν τον τόπο και απαντούν στην ερώτηση πού; λέγονται τοπικά επιρρήματα (τοπικές λέξεις).
Σε όλη τη διάρκεια που τα παιδιά συμπλήρωναν τις ασκήσεις τοποθετούσα σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη σχήματα διαφόρων χρωμάτων. Αυτό πάντα τα κάνει να αναρωτιούνται τι ετοιμάζω πάλι και έχουν την καλύτερη συμπεριφορά και τελειώνουν και με τις ασκήσεις στο πι και φι!
Ακολούθησε έτσι μια άσκηση που μας σήκωσε από τις καρέκλες (τι καλά!). Καθένας έπρεπε να καταγράψει για 5 σχήματα από αυτά που τοποθέτησα στην τάξη το χρώμα και τη θέση τους. Επρεπε λοιπόν να γράψουν σωστά χρώμα και σχήμα και να χρησιμοποιήσουν τις νέες τοπικές λέξεις που μάθαμε. Η άσκηση πήγε πολύ καλά αν και δεν μπορέσαμε να καταγράψουμε στο φύλλο που ετοίμασα καθώς το φωτοτυπικό μας ήταν άρρωστο... Εξήγησα όμως στα παιδιά πώς θα δουλέψουν και καταγράψαμε τα πάντα σε μια κολλα χαρτί.
Υστερα μεταφερθήκαμε στο Τ.Ε. και κάναμε την άσκηση 9. Την άσκηση 10 την είχαμε κάνει όταν κάναμε την περιγραφή χώρου.
Ετσι , αφού κάναμε όλα αυτά για τα σχήματα, τα χρώματα και τις περιγραφές ήρθε και η ώρα του αρλεκίνου. Εδειξα στα παιδιά μια εικόνα με τον αρλεκίνο και τους ζήτησα να περιγράψουν τη στολή του. Είδαμε τους ρόμβους και τα διάφορα χρώματά τους. Μετά τους ρώτησα αν θα ήθελαν να μάθουν την ιστορία του, ερώτηση με βέβαιη την απάντηση!
Ακούσανε την ιστορία του αρλεκίνου και τους άρεσε πάρα πολύ. Την ιστορία όμως την τροποποίησα λίγο για να ταιριάξει και στα δικά μου (αθεράπευτα δασκαλίστικα) σχέδιά μου. Αφού την άκουσαν μια φορά, τους είπα πως θα παίξουμε ένα παιχνίδι. Θα ξαναδιάβαζα την ιστορία μα αυτή τη φορά όποτε άκουγαν μια τοπική λεξούλα θα έπρεπε να φωνάξουν ΧΟΠ! Ο πρώτος που θα φώναζε θα κέρδιζε μια έκπληξη (είχα μαζί μου φρου φρου). Αν και δεν είχα μεγάλες προσδοκίες από αυτη την άσκηση , τα πήγαμε περίφημα!
Στην ώρα των μαθηματικών συνεχίσαμε με τον αρλεκίνο. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς μια στολή αρλεκίνου. Τι χρειαζόμασταν λοιπόν;
Μια σακούλα σκουπιδιών (που φέραμε από το σπίτι)
Και πολλούς ρόμβους σε διάφορα χρώματα.
Τους ρόμβους θα τους έδινα έγω , αλλά κι εγώ σαν άλλος Ευρυσθέας, ζήτησα για τους ρόμβους να γίνουν κάποιοι άθλοι. Οι άθλοι αυτοί βέβαια δεν είχαν να κάνουν με άλογα , βόδια και μυθικά τέρατα , αλλά με αφαιρέσεις και δανεικά. Μοίρασα στα παιδιά από ένα φυλλάδιο με τους άθλους που έπρεπε να κάνουν. Όποτε κάποιος άθλος ολοκληρωνόταν επιτυχώς έδινα και το αντίστοιχο χρώμα σε ρόμβους.
Όταν ολοκληρώθηκαν οι άθλοι , επιδοθήκαμε στη δημιουργία της στολής μας κολλώντας πάνω στη σακούλα τους ρόμβους που πήραμε.
Ανοίξαμε μια τρύπα για το κεφάλι και δυο για τα χέρια και η στολή μας ήταν έτοιμη! Μαζί φορέσαμε και τις γραβάτες και τα γυαλιά που φτιάξαμε τις προηγούμενες μέρες , μια ιδέα από την αγαπημένη μου Κατερίνα και το υπέροχο ιστολόγιό της Παιχνιδοκαμώματα στου νηπιαγωγείου τα δρώμενα.
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
Ξεκινήσαμε βλέποντας τον Αρμπεν και τη Χαρά να θαυμάζουν τα σχέδια και τα χρώματα σε ένα ζευγάρι κάλτσες στο λαογραφικό μουσείο.
Μέσα από το συνοδευτικό κείμενο εντοπίσαμε τα χρώματα που αναφέρονταν και τα χωρίσαμε σε 2 κατηγορίες , σε αυτά που κλίνονται και σε αυτά που δεν κλίνονται (άσκηση που δεν μπορώ να πω οτι με ενθουσίασε , αλλά anyway).
Επειτα βρήκαμε και τα σχήματα που αναφέρονταν μέσα στο κείμενο και τα καταγράψαμε κι αυτά προσέχοντας και επαναλαμβάνοντας πολλές φορές την ορθογραφία τους.
Στη συνέχεια πριν μπούμε στην άσκηση των επιρρημάτων δουλέψαμε στη διαφάνεια 5 μια εισαγωγική άσκηση. Ο Στέφανος (στην παρουσίαση) είχε δεμένα τα μάτια του. Επρεπε λοιπόν να του εξηγήσουμε πού βρίσκονταν διάφορα πράγματα μέσα στην τάξη μας. Αναγκαστήκαμε έτσι να χρησιμοποιήσουμε διάφορα επιρρήματα. Ακόμη δεν είχα αναφέρει τα τοπικά επιρρήματα (τοπικές λέξεις, όπως τις ονομάσαμε εμείς).
Επειτα δουλέψαμε στο βιβλίο βρίσκοντας στο κείμενο τις υπογραμμισμένες λέξεις (τοπικά επιρ.) και καταγράφοντάς τες στην αντίστοιχη άσκηση. Μάθαμε εδώ πως αυτές τις λέξεις που μας δείχνουν τον τόπο και απαντούν στην ερώτηση πού; λέγονται τοπικά επιρρήματα (τοπικές λέξεις).
Σε όλη τη διάρκεια που τα παιδιά συμπλήρωναν τις ασκήσεις τοποθετούσα σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη σχήματα διαφόρων χρωμάτων. Αυτό πάντα τα κάνει να αναρωτιούνται τι ετοιμάζω πάλι και έχουν την καλύτερη συμπεριφορά και τελειώνουν και με τις ασκήσεις στο πι και φι!
Ακολούθησε έτσι μια άσκηση που μας σήκωσε από τις καρέκλες (τι καλά!). Καθένας έπρεπε να καταγράψει για 5 σχήματα από αυτά που τοποθέτησα στην τάξη το χρώμα και τη θέση τους. Επρεπε λοιπόν να γράψουν σωστά χρώμα και σχήμα και να χρησιμοποιήσουν τις νέες τοπικές λέξεις που μάθαμε. Η άσκηση πήγε πολύ καλά αν και δεν μπορέσαμε να καταγράψουμε στο φύλλο που ετοίμασα καθώς το φωτοτυπικό μας ήταν άρρωστο... Εξήγησα όμως στα παιδιά πώς θα δουλέψουν και καταγράψαμε τα πάντα σε μια κολλα χαρτί.
Υστερα μεταφερθήκαμε στο Τ.Ε. και κάναμε την άσκηση 9. Την άσκηση 10 την είχαμε κάνει όταν κάναμε την περιγραφή χώρου.
Ετσι , αφού κάναμε όλα αυτά για τα σχήματα, τα χρώματα και τις περιγραφές ήρθε και η ώρα του αρλεκίνου. Εδειξα στα παιδιά μια εικόνα με τον αρλεκίνο και τους ζήτησα να περιγράψουν τη στολή του. Είδαμε τους ρόμβους και τα διάφορα χρώματά τους. Μετά τους ρώτησα αν θα ήθελαν να μάθουν την ιστορία του, ερώτηση με βέβαιη την απάντηση!
Ακούσανε την ιστορία του αρλεκίνου και τους άρεσε πάρα πολύ. Την ιστορία όμως την τροποποίησα λίγο για να ταιριάξει και στα δικά μου (αθεράπευτα δασκαλίστικα) σχέδιά μου. Αφού την άκουσαν μια φορά, τους είπα πως θα παίξουμε ένα παιχνίδι. Θα ξαναδιάβαζα την ιστορία μα αυτή τη φορά όποτε άκουγαν μια τοπική λεξούλα θα έπρεπε να φωνάξουν ΧΟΠ! Ο πρώτος που θα φώναζε θα κέρδιζε μια έκπληξη (είχα μαζί μου φρου φρου). Αν και δεν είχα μεγάλες προσδοκίες από αυτη την άσκηση , τα πήγαμε περίφημα!
Στην ώρα των μαθηματικών συνεχίσαμε με τον αρλεκίνο. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς μια στολή αρλεκίνου. Τι χρειαζόμασταν λοιπόν;
Μια σακούλα σκουπιδιών (που φέραμε από το σπίτι)
Και πολλούς ρόμβους σε διάφορα χρώματα.
Τους ρόμβους θα τους έδινα έγω , αλλά κι εγώ σαν άλλος Ευρυσθέας, ζήτησα για τους ρόμβους να γίνουν κάποιοι άθλοι. Οι άθλοι αυτοί βέβαια δεν είχαν να κάνουν με άλογα , βόδια και μυθικά τέρατα , αλλά με αφαιρέσεις και δανεικά. Μοίρασα στα παιδιά από ένα φυλλάδιο με τους άθλους που έπρεπε να κάνουν. Όποτε κάποιος άθλος ολοκληρωνόταν επιτυχώς έδινα και το αντίστοιχο χρώμα σε ρόμβους.
Όταν ολοκληρώθηκαν οι άθλοι , επιδοθήκαμε στη δημιουργία της στολής μας κολλώντας πάνω στη σακούλα τους ρόμβους που πήραμε.
Ανοίξαμε μια τρύπα για το κεφάλι και δυο για τα χέρια και η στολή μας ήταν έτοιμη! Μαζί φορέσαμε και τις γραβάτες και τα γυαλιά που φτιάξαμε τις προηγούμενες μέρες , μια ιδέα από την αγαπημένη μου Κατερίνα και το υπέροχο ιστολόγιό της Παιχνιδοκαμώματα στου νηπιαγωγείου τα δρώμενα.
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
Τι ωραία που δουλεύεις Ιωάννα μου!!!!!! Τα παιδιά σου είναι πολύ τυχερά!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστω πολύ Κατερίνα μου!
ΔιαγραφήΣε θαυμάζω! ΜΠΡΑΒΟ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήσε ευχαριστω πολύ!!!!
Διαγραφή