Σήμερα κάναμε και τα τελευταία της 10ης ενότητας. Ασχοληθήκαμε με τις λέξεις με δυο όμοια σύμφωνα και το συλλαβισμό τους.
Ξεκινήσαμε με το διάλογο της Γαλήνης και της Βάγιας. Αφού διαβάσαμε το διάλογο σε ρόλους (το κείμενο είναι αρκετά απλό , χωρίς δυσκολίες) έθεσα το ερώτημα της Γαλήνης στα παιδιά. Για ποιο λόγο αφού ακούγονται το ίδιο δεν μπορούμε να γράφουμε θάλασα;
Τα παιδιά έφτασαν και αυτά στο συμπέρασμα πως κάθε λέξη έχει την ορθογραφία της και πως ακόμη κι αν ακούγεται το ίδιο είναι λάθος να γράφουμε θάλασα και όχι θάλασσα. Φέραμε και το παράδειγμα με τα ονόματά μας. Το όνομα Γιώργος διαβάζεται το ίδιο αν το γράφω Γιοργος. Είναι όμως λάθος. Το παραδειγμα το επεκτείναμε σε όλα τα ονόματα της τάξης.
Συνεχίσαμε ψάχνοντας κι άλλες λέξεις που έχουν 2 όμοια σύμφωνα. Το κάναμε σαν διαγωνισμό ανάμεσα στις ομάδες. Αφησα 3 λεπτά και τα παιδιά βρήκαν διάφορες λέξεις που έχουμε συναντήσει. Η ομάδα που κέρδισε είχε βρει 10 λέξεις. Τις καταγράψαμε όλες στον πίνακα.
Στη συνέχεια θυμηθήκαμε το συλλαβισμό. Αφού συλλαβίσαμε μερικές απλές λέξεις (χωρίς διπλο σύμφωνο), προσπαθήσαμε να συλλαβίσουμε και λέξεις με διπλό σύμφωνο. Εδώ έμεινα άφωνη που τα παιδιά θυμόντουσαν από πέρσι τον κανόνα που χωρίζει τα δυο όμοια σύμφωνα. Πήραμε λοιπόν τις λέξεις που καταγράψαμε πριν και τις συλλαβίσαμε στον πίνακα και στο τετράδιό μας.
Συνεχίσαμε με το Τ.Ε. στην άσκηση 8 , στην οποία έπρεπε να βρουμε λέξεις με 2 όμοια σύμφωνα και να τις χωρίσουμε σωστά όταν φτάναμε στο τέλος της γραμμής.
Την υπόλοιπη ώρα ασχοληθήκαμε με την άσκηση 5 του Τ.Ε. που την είχαμε αφήσει. Πρώτα επαναλάβαμε τον κανόνα για τα αρσενικά ουσιαστικά σε -ης, δώσαμε τις οδηγίες για το πώς πρέπει να δουλέψουμε στην ομάδα και ξεκινήσαμε. Επειδή θα το κάνουμε σαν βιβλίο θα αναρτήσω την προσπάθεια των παιδιών ολοκληρωμένη όταν τελειώσουμε και με την εικονογράφηση.
Παρουσίαση
Εδω από Drive.
Ξεκινήσαμε με το διάλογο της Γαλήνης και της Βάγιας. Αφού διαβάσαμε το διάλογο σε ρόλους (το κείμενο είναι αρκετά απλό , χωρίς δυσκολίες) έθεσα το ερώτημα της Γαλήνης στα παιδιά. Για ποιο λόγο αφού ακούγονται το ίδιο δεν μπορούμε να γράφουμε θάλασα;
Τα παιδιά έφτασαν και αυτά στο συμπέρασμα πως κάθε λέξη έχει την ορθογραφία της και πως ακόμη κι αν ακούγεται το ίδιο είναι λάθος να γράφουμε θάλασα και όχι θάλασσα. Φέραμε και το παράδειγμα με τα ονόματά μας. Το όνομα Γιώργος διαβάζεται το ίδιο αν το γράφω Γιοργος. Είναι όμως λάθος. Το παραδειγμα το επεκτείναμε σε όλα τα ονόματα της τάξης.
Συνεχίσαμε ψάχνοντας κι άλλες λέξεις που έχουν 2 όμοια σύμφωνα. Το κάναμε σαν διαγωνισμό ανάμεσα στις ομάδες. Αφησα 3 λεπτά και τα παιδιά βρήκαν διάφορες λέξεις που έχουμε συναντήσει. Η ομάδα που κέρδισε είχε βρει 10 λέξεις. Τις καταγράψαμε όλες στον πίνακα.
Στη συνέχεια θυμηθήκαμε το συλλαβισμό. Αφού συλλαβίσαμε μερικές απλές λέξεις (χωρίς διπλο σύμφωνο), προσπαθήσαμε να συλλαβίσουμε και λέξεις με διπλό σύμφωνο. Εδώ έμεινα άφωνη που τα παιδιά θυμόντουσαν από πέρσι τον κανόνα που χωρίζει τα δυο όμοια σύμφωνα. Πήραμε λοιπόν τις λέξεις που καταγράψαμε πριν και τις συλλαβίσαμε στον πίνακα και στο τετράδιό μας.
Συνεχίσαμε με το Τ.Ε. στην άσκηση 8 , στην οποία έπρεπε να βρουμε λέξεις με 2 όμοια σύμφωνα και να τις χωρίσουμε σωστά όταν φτάναμε στο τέλος της γραμμής.
Την υπόλοιπη ώρα ασχοληθήκαμε με την άσκηση 5 του Τ.Ε. που την είχαμε αφήσει. Πρώτα επαναλάβαμε τον κανόνα για τα αρσενικά ουσιαστικά σε -ης, δώσαμε τις οδηγίες για το πώς πρέπει να δουλέψουμε στην ομάδα και ξεκινήσαμε. Επειδή θα το κάνουμε σαν βιβλίο θα αναρτήσω την προσπάθεια των παιδιών ολοκληρωμένη όταν τελειώσουμε και με την εικονογράφηση.
Παρουσίαση
Εδω από Drive.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή