Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Βρίσκω την αξία των ψηφίων στους διψήφιους αριθμούς, κεφ.6 (2)- ο βάτραχος

Σήμερα δοκιμάσαμε ένα παιχνιδάκι που σκέφτηκα για το ανέβασμα και κατέβασμα των δεκάδων με συγκεκριμένη μονάδα.
Αρχικά σηκωθήκαμε από τις θέσεις μας και γίναμε όλοι βάτραχοι. Πηδήξαμε πολλές φορές όπως ο βάτραχος από νούφαρο σε νούφαρο  και κάναμε και μικρά βηματάκια πάνω στο νούφαρο (που αργότερα θα μας βοηθήσουν στην πρόσθεση και στην αφαίρεση).

Ενημέρωσα τα παιδιά πως ο βάτραχος πηδάει 10-10 είτε ανεβαίνοντας είτε κατεβαίνοντας. Στη συνέχεια βάλαμε την αριθμογραμμή μας στο πάτωμα.
Έχω φτιάξει 2. Μια που τη βλεπουμε σωστά και μια ανάποδη για το κατέβασμα (στην αφαίρεση). Τις πλαστικοποίησα και θα τις κολλήσω με ταινία 2πλής όψεως. 

Αριθμογραμμή 1-104 (ανάποδη- για αφαίρεση)



αριθμογραμμη για πατωμα 1-104 from Ioanna Chats


Έχοντας και τους αριθμούς στο πάτωμα ήρθε η ώρα του βατράχου. Έφτιαξα για το σκοπό αυτό μια πολύ απλή μάσκα, για να φοράει όποιος γίνεται βάτραχος (και εκτελεί τη δραστηριότητα). 
Παρακάτω βλέπετε τα στάδια δημιουργίας της. Έκοψα σε αφρώδες χαρτί το σχέδιο (το κοιτούσα από το google - κι ετσι είναι πολύ απλό), και από 2 κύκλους άσπρους και μαύρους - οι άσπροι ελαφρά πιο μεγαλοι. Κόλλησα τους κύκλους για μάτια. Τέλος έβαλα 2 πράσινα λάστιχα για να συγκρατιέται η μάσκα από τα αυτιά (χωρίς συραπτικά και κόλλες, απλά τα έδεσα).



 Στο παιχνίδι μας τώρα...
Κάθε παιδί διαλέγει τη μονάδα του (από τα καρτελάκια που έφτιαξα προχθές για την 1η δραστηριότητα του βιβλίου) από την οποία θα ξεκινά τα πηδήματα. Μετά φορά τη μάσκα και τοποθετείται στο σημείο εκκίνησής του.
π.χ. αν διάλεξε το 4 θα πάει να ξεκινήσει από το 4 τα πηδήματα.
Επισημαίνω κάθε φορά ότι ο βάτραχος πηδάει 10-10.
Το παιδί ξεκινάει τα πηδηματάκια του μέχρι να ορισουμε εμείς το τέλος ή μέχρι τον τελευταίο γνωστό σε μας τα δευτεράκια αριθμό (στο προηγούμενο παράδειγμα το 94). Η συμμετοχή φυσικά περιττό να πω ότι ήταν απερίγραπτη!





Τα βατραχάκια πηδάν με ανοιχτά τα πόδια. Προσοχή σε αυτό για να μη γλιστρήσει κανένα παιδάκι πάνω στα πλαστικοποιημένα.

Με αυτά και μ' εκείνα τελείωσε και η ώρα των Μαθηματικών και καταφέραμε να κάνουμε μόνο την 1η άσκηση του κεφαλαίου... Νομίζω όμως ότι καταφέραμε και πολλά ακόμα...
Το φύλλο εργασίας μας βέβαια κινείται στον ίδιο ρυθμό! Στο ρυθμό του βατράχου!

8 σχόλια:

  1. Ονειρεμένη δραστριότητα!!!Μπράβο Ιωάννα μου!!Όμορφα και δημιουργικά!Απίθανα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Ελένη μου! Η υποστήριξή σου ειναι αξιοθαύμαστη και τροφοδοτικη!!!

      Διαγραφή
  2. Συγχαρητήρια για την ωραία δουλειά! Τι εννοείς όμως, όταν λες ανάποδη και σωστή αριθμογραμμή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολύ Βίκυ μου! Την αριθμογραμμή την έφτιαξα για το πάτωμα. Η λανθασμένη, που πλέον τη χρησιμοποιώ για την αφαίρεση έχει τα νούμερα ανάποδα , δηλαδή τα βλέπεις ανάποδα όταν στέκεσαι. Στην άλλη αριθμογραμμή , τη σωστή , έχω βάλει έτσι τα κουτιά ώστε όταν την τοποθετείς στο πάτωμα να βλέπεις τους αριθμούς κανονικά. Δεν ξέρω αν μπορεσα να σε βοηθήσω. Θα βγαλω φωτογραφίες αύριο και θα τις βάλω για να είναι πιο σαφές. Φανταζομαι κι αλλοι θα έχουν την ίδια απορία. Να σκεφτείς ότι κι εγώ το διαπίστωσα μόλις την τοποθετησα στο πάτωμα!

      Διαγραφή
  3. Εκεί που λέει βρες το λάθος. Η κυρία ήταν απρόσεκτη. Βρες και κυκλωσετα. Βλέπω ότι λείπει 30και 51. Τι θα κυλωσω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τους αριθμούς στους οποίους θα έπρεπε να είναι ανάμεσα ο αριθμός που λείπει.

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!