Τα μικρά μου ξωτικά δούλεψαν σκληρά τις τελευταίες μέρες...
Ξεκινήσαμε με ένα παιχνίδι επανάληψης των αριθμών ως το 20. Το παιχνίδι το έφτιαξα στο πνεύμα του προγράμματος της στοματικής υγιεινής που δουλεύουμε φέτος.
Αρχικά σκόρπισα στην τάξη τα δόντια με τα μικρόβια (από το 1 ως το 20).
Επειτα κάθε παιδί διάλεξε μια οδοντόβουρτσα και σύμφωνα με τον αριθμό που είχε η οδοντόκρεμά του έπρεπε να βρει το δόντι που θα καθάριζε.
Επειτα μπήκαμε στο κεφάλαιο 18 και δουλέψαμε με τα δαχτυλάκια μας πάαααααρα πολύ!
Στα προβλήματα του βιβλίου δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στο να εντοπίζουμε τα δυο ποσά και να τα βάζουμε όλα μαζί. Μαζί αναφέραμε κάθε φορά την πρόσθεση σαν πράξη και το αθροισμα σαν αποτέλεσμα (να μαθαίνουμε και λίγη μαθηματική γλώσσα).
Στην τελευταία άσκηση γνωρίσαμε και την αντιμεταθετική ιδιότητα της πρόσθεσης (χωρίς να την ονομάσω βεβαια) κάνοντας πολλά παραδείγματα στον πίνακα.
Στο Τ.Ε. εξασκηθήκαμε πολύ στις προσθέσεις χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά μας (δεν έχω ζητήσει ακόμα να κρατάμε νοερά το μεγαλύτερο προσθετέο , για να είναι πιο οπτικοποιημένη η πρόσθεση). Ακόμη ξαναείδαμε και δουλέψαμε την αντιμεταθετική ιδιότητα.
Το highlight των ημερών ήταν φυσικά το παιχνίδι! Προσπαθώντας να φτιάξω ένα παιχνίδι για τη δράση μας με το δίκτυο εκπαιδευτικών ιστολογίων , προέκυψε και αυτό το παιχνίδι πρόσθεσης ως το 10 , εξασκώντας και την αντιμεταθετική ιδιότητα ΚΑΙ κάνοντας ένα όμορφο χριστουγεννιάτικο δάσος! (ναι είμαι πολύ ενθουσιασμένη με το παιχνίδι μου, χιχιχι).
ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ:
Εκτύπωσα , πλαστικοποιήσα και έκοψα όλα τα κομμάτια σύμφωνα με τις οδηγίες που έχω δώσει στο έγγραφο "παιχνίδι με τα αθροίσματα 6-10".
Εκοψα φελλούς στη μέση (κορμοί) και έγραψα πάνω τα αθροίσματα (από το 6 ως το 10: 4 6αρια, 4 7αρια, 5 8αρια , 5 9αρια, 6 10αρια).
Ετοίμασα το δάσος:
ΠΑΙΧΝΙΔΙ:
Μοίρασα στα παιδιά τα δέντρα (το καθένα από ένα) και τα αστέρια μπερδεμένα (έχω βάλει και λάθος αποτελέσματα για να είναι λίγο πιο απαιτητικό). Κάθε παιδί έπρεπε να αθροίσει τις δυο μπάλες του δέντρου του και να βρει το αστέρι με το σωστό άθροισμα. Επειτα έπρεπε να κολλήσει το αστέρι στο δέντρο και να πάει στο δάσος (χαρτόνι με φελλούς) να βρει το αντίστοιχο κορμό του δέντρου του (πάλι σύμφωνα με το άθροισμα).
Στη συνέχεια για να δουλέψουμε και την αντιμεταθετική ιδιότητα, κάθε παιδί πήρε έναν πιγκουίνο και έγραψε τις δυο προσθέσεις που προέκυπταν από το δέντρο του στις πινακίδες του πιγκουίνου. (το έγραψαν με κανονικό μαρκαδόρο καθώς ήταν πλαστικοποιημένοι)
πχ. αν το δέντρο είχε τις μπάλες 3 και 4 προέκυπταν
3+4=7 και 4+3=7
Τέλος τοποθέτησαν τον πιγκουίνο τους μπροστά από το δέντρο τους.
Να και το χριστουγεννιάτικο δάσος μας!
Παιχνίδι αντιστοίχισης πλήθους (δόντια)
Ξεκινήσαμε με ένα παιχνίδι επανάληψης των αριθμών ως το 20. Το παιχνίδι το έφτιαξα στο πνεύμα του προγράμματος της στοματικής υγιεινής που δουλεύουμε φέτος.
Αρχικά σκόρπισα στην τάξη τα δόντια με τα μικρόβια (από το 1 ως το 20).
Επειτα κάθε παιδί διάλεξε μια οδοντόβουρτσα και σύμφωνα με τον αριθμό που είχε η οδοντόκρεμά του έπρεπε να βρει το δόντι που θα καθάριζε.
Επειτα μπήκαμε στο κεφάλαιο 18 και δουλέψαμε με τα δαχτυλάκια μας πάαααααρα πολύ!
Στα προβλήματα του βιβλίου δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στο να εντοπίζουμε τα δυο ποσά και να τα βάζουμε όλα μαζί. Μαζί αναφέραμε κάθε φορά την πρόσθεση σαν πράξη και το αθροισμα σαν αποτέλεσμα (να μαθαίνουμε και λίγη μαθηματική γλώσσα).
Στην τελευταία άσκηση γνωρίσαμε και την αντιμεταθετική ιδιότητα της πρόσθεσης (χωρίς να την ονομάσω βεβαια) κάνοντας πολλά παραδείγματα στον πίνακα.
Στο Τ.Ε. εξασκηθήκαμε πολύ στις προσθέσεις χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά μας (δεν έχω ζητήσει ακόμα να κρατάμε νοερά το μεγαλύτερο προσθετέο , για να είναι πιο οπτικοποιημένη η πρόσθεση). Ακόμη ξαναείδαμε και δουλέψαμε την αντιμεταθετική ιδιότητα.
Το highlight των ημερών ήταν φυσικά το παιχνίδι! Προσπαθώντας να φτιάξω ένα παιχνίδι για τη δράση μας με το δίκτυο εκπαιδευτικών ιστολογίων , προέκυψε και αυτό το παιχνίδι πρόσθεσης ως το 10 , εξασκώντας και την αντιμεταθετική ιδιότητα ΚΑΙ κάνοντας ένα όμορφο χριστουγεννιάτικο δάσος! (ναι είμαι πολύ ενθουσιασμένη με το παιχνίδι μου, χιχιχι).
ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ:
Εκτύπωσα , πλαστικοποιήσα και έκοψα όλα τα κομμάτια σύμφωνα με τις οδηγίες που έχω δώσει στο έγγραφο "παιχνίδι με τα αθροίσματα 6-10".
Εκοψα φελλούς στη μέση (κορμοί) και έγραψα πάνω τα αθροίσματα (από το 6 ως το 10: 4 6αρια, 4 7αρια, 5 8αρια , 5 9αρια, 6 10αρια).
Ετοίμασα το δάσος:
- έκοψα ένα χαρτόνι στη μέση κατα μηκος
- τοποθέτησα τους φελλούς πάνω στο χαρτόνι στερεώνοντάς τους με μια πινέζα από κατω (δεν τα κόλλησα για να κρατήσω το παιχνίδι στο αρχείο μου)
- έκανα εγκοπές μπροστά από κάθε φελλό περίπου 4-5 εκατοστών
ΠΑΙΧΝΙΔΙ:
Μοίρασα στα παιδιά τα δέντρα (το καθένα από ένα) και τα αστέρια μπερδεμένα (έχω βάλει και λάθος αποτελέσματα για να είναι λίγο πιο απαιτητικό). Κάθε παιδί έπρεπε να αθροίσει τις δυο μπάλες του δέντρου του και να βρει το αστέρι με το σωστό άθροισμα. Επειτα έπρεπε να κολλήσει το αστέρι στο δέντρο και να πάει στο δάσος (χαρτόνι με φελλούς) να βρει το αντίστοιχο κορμό του δέντρου του (πάλι σύμφωνα με το άθροισμα).
Στη συνέχεια για να δουλέψουμε και την αντιμεταθετική ιδιότητα, κάθε παιδί πήρε έναν πιγκουίνο και έγραψε τις δυο προσθέσεις που προέκυπταν από το δέντρο του στις πινακίδες του πιγκουίνου. (το έγραψαν με κανονικό μαρκαδόρο καθώς ήταν πλαστικοποιημένοι)
πχ. αν το δέντρο είχε τις μπάλες 3 και 4 προέκυπταν
3+4=7 και 4+3=7
Τέλος τοποθέτησαν τον πιγκουίνο τους μπροστά από το δέντρο τους.
Να και το χριστουγεννιάτικο δάσος μας!
Παιχνίδι αντιστοίχισης πλήθους (δόντια)
Απίθανα όλα!!Μπράβο Ιωάννα μου!!!Αστείρευτη έμπνευση!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστούμεεεεεεεεε
ΔιαγραφήΤέλεια!!!απίστευτη δουλειά και φαντάζομαι πολύ χρονοβόρα!Σε ευχαριστούμε, γιατί σαν μαμά 2 παιδιών δουλεύω με τα βήματά σου και έχω περισσότερο χρόνο με τα παιδιά μου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή είναι η ουσία! Σε ευχαριστω πολύ για τα όμορφα λόγια!
ΔιαγραφήΕκπληκτικη δουλεια . Συγχαρητηρια!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα 'σαι καλά Μαρία μου! Σε ευχαριστω πολύ!
ΔιαγραφήΗ δουλειά σας είναι εξαιρετική!!! Πάντα να έχετε κέφι και να είστε τόσο δημιουργική!!! Καλή χρονιά με υγεία και πολλά παιδικά χαμόγελα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστω πολύ!!! Καλή χρονιά!!!
ΔιαγραφήΥπέροχη δουλειά!!! Συγχαρητήρια!!! Πηγή έμπνευσης για μένα με τις απίθανες ιδέες σου. Σ΄ευχαριστώ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι ο φύλακας άγγελός μου!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά, ευχαριστούμε τόσο πολύ!
Πόσο υπέροχη δουλειά έχετε κάνει!!!!! Μπράβο σας!!! Είναι η 2η χρονιά που παίρνω Α' τάξη και πραγματικά οι ιδέες σας είναι καταπληκτικές!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήταν εύκολο, παρακαλώ, να ανεβάσετε τα αρχεία του συγκεκριμένου μαθήματος; Ευχαριστώ!!
Εγινε , αν και με μικρή καθυστέρηση...sorry...
ΔιαγραφήΚαταπληκτική δουλειά κάνετε! Μπράβο !
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να ανοίξουμε τα αρχεία αυτού του κεφαλαίου ζητάει να στείλουμε αίτημα προσβασιμότητας μάλλον στο drive απ' ότι καταλαβαίνω. Αν μπορούσατε να το δείτε θα σας ήμουν ευγνώμων ! Είναι πολύ όμορφα όσα έχετε κάνει !
Ευχαριστώ πολύ! Πιστεύω ότι πήρατε το αρχείο.
ΔιαγραφήΝαι το πήρα! Ευχαριστώ πολύ και πάλι που μοιράζεστε όλες αυτές τις υπέροχες ιδέες μαζί μας! Το μάθημα γίνεται πιο διασκεδαστικό και για τα παιδιά και για μας! Καλή συνέχεια και καλές γιορτές !
ΔιαγραφήΚαλές γιορτές!
Διαγραφή