Αφού χθες τελειώσαμε με την 8η ενότητα , μπήκαμε σήμερα στο Ανθολόγιο, όπως κάνουμε κάθε φορά με το τέλος κάθε ενότητας.
Για σήμερα επέλεξα το κείμενο "Ο μικρός κάστορας και η ηχώ". Θεώρησα πως το μήνυμα της φιλίας και αποδοχής του άλλου του κειμένου ταίριαζε απόλυτα με τη γεύση που μας άφησε το ταξίδι μας στη Χωχαρούπα.
Αρχικά διάβασα εγώ το κείμενο και μετά τα παιδιά. Είπαμε περιληπτικά την ιστορία και μιλήσαμε για την ηχώ. Κάποια παιδιά προσπάθησαν να εξηγήσουν σε όσους δεν ήξεραν τι ακριβώς είναι η ηχώ. Δώσανε μάλιστα και τη λέξη αντίλαλος.
Ύστερα περάσαμε στις ερωτήσεις του βιβλίου.
Στην πρώτη ερώτηση όλα τα παιδιά μπόρεσαν να νιώσουν τον κάστορα και τον πόνο της μοναξιάς του.
Στη δεύτερη ερώτηση μπήκαμε στο google και αναζητήσαμε πληροφορίες και εικόνες (1η μέρα ίντερνετ στην τάξη , δεν μπορούσα να το αφήσω ανεκμετάλλευτο!!!).
Στην αναζήτησή μας βρήκαμε αυτό το πολύ όμορφο βίντεο που μας δίνει αρκετές πληροφορίες.
Γράψαμε στη συνέχεια το όνομα κάθε ζώου πάνω από την εικόνα του (στο βιβλίο) και είπαμε για κάθε ζώο όλες τις πληροφορίες που γνωρίζαμε και που μάθαμε από την αναζήτησή μας .
Στην επόμενη ερώτηση έπρεπε να θυμηθούμε ένα παλιότερο κείμενο που κάναμε , καθώς μας ρωτούσε για τον άλλο ήρωα που είδαμε να αναζητά κάτι και να συναντά διάφορα ζώα. Φυσικά ήταν το προηγούμενο κείμενο του Ανθολογίου που κάναμε "Ο σπουργίτης και το ουράνιο τόξο".
Επειτα ζήτησα από τα παιδιά να βρουν στην τελευταία σελίδα (6 σειρές)πόσες φορές υπήρχε το ρήμα είμαι. Γρήγορα εντοπίσαμε τους δυο τύπους και τους κυκλώσαμε.
Για το τέλος άφησα την τελευταία δραστηριότητα του βιβλίου. Σε αυτήν τα παιδιά έπρεπε να υποδυθούν την ηχώ. Στάθηκαν σε ζευγάρια πλάτη με πλάτη και ο ένας υποδυόταν το παιδί και ο άλλος την ηχώ.
Για το Σαββατοκύριακο πήραμε το παρακάτω επαναληπτικό φύλλο εργασίας. Τη Δευτερα θα ετοιμάσουμε τοστάκι , αλλά αφού μόνο το ρήμα είμαι αποτελεί κάτι που μπορεί να μπει ως ασκησούλα, έβαλα και επιλεγμένες λέξεις που γράψαμε ορθογραφία σε όλο το 1ο τεύχος της Γλώσσας ως επαναληπτική ορθογραφία.
Οι λέξεις είναι οι παρακάτω:
μήλο, παράθυρο, φύλλα, φθινόπωρο, όνειρο, σχολείο, άνθρωποι, εικόνα , παιδιά , μολύβι , σκύλος, ποιος , ψώνια , διαφήμιση , δώδεκα , ευχαριστώ, αυτοκίνητο, Οκτώβρης, οικογένεια, χώρα , ειρήνη, αγάπη, ζαχαρωτά , εγώ, εσύ , αυτός, εμείς εσείς, αυτοί, πήγα, πήρα , βρήκα , μπήκα , βγήκα
Φύλλα εργασίας της ενότητας
Για σήμερα επέλεξα το κείμενο "Ο μικρός κάστορας και η ηχώ". Θεώρησα πως το μήνυμα της φιλίας και αποδοχής του άλλου του κειμένου ταίριαζε απόλυτα με τη γεύση που μας άφησε το ταξίδι μας στη Χωχαρούπα.
Αρχικά διάβασα εγώ το κείμενο και μετά τα παιδιά. Είπαμε περιληπτικά την ιστορία και μιλήσαμε για την ηχώ. Κάποια παιδιά προσπάθησαν να εξηγήσουν σε όσους δεν ήξεραν τι ακριβώς είναι η ηχώ. Δώσανε μάλιστα και τη λέξη αντίλαλος.
Ύστερα περάσαμε στις ερωτήσεις του βιβλίου.
Στην πρώτη ερώτηση όλα τα παιδιά μπόρεσαν να νιώσουν τον κάστορα και τον πόνο της μοναξιάς του.
Στη δεύτερη ερώτηση μπήκαμε στο google και αναζητήσαμε πληροφορίες και εικόνες (1η μέρα ίντερνετ στην τάξη , δεν μπορούσα να το αφήσω ανεκμετάλλευτο!!!).
Στην αναζήτησή μας βρήκαμε αυτό το πολύ όμορφο βίντεο που μας δίνει αρκετές πληροφορίες.
Γράψαμε στη συνέχεια το όνομα κάθε ζώου πάνω από την εικόνα του (στο βιβλίο) και είπαμε για κάθε ζώο όλες τις πληροφορίες που γνωρίζαμε και που μάθαμε από την αναζήτησή μας .
Στην επόμενη ερώτηση έπρεπε να θυμηθούμε ένα παλιότερο κείμενο που κάναμε , καθώς μας ρωτούσε για τον άλλο ήρωα που είδαμε να αναζητά κάτι και να συναντά διάφορα ζώα. Φυσικά ήταν το προηγούμενο κείμενο του Ανθολογίου που κάναμε "Ο σπουργίτης και το ουράνιο τόξο".
Επειτα ζήτησα από τα παιδιά να βρουν στην τελευταία σελίδα (6 σειρές)πόσες φορές υπήρχε το ρήμα είμαι. Γρήγορα εντοπίσαμε τους δυο τύπους και τους κυκλώσαμε.
Για το τέλος άφησα την τελευταία δραστηριότητα του βιβλίου. Σε αυτήν τα παιδιά έπρεπε να υποδυθούν την ηχώ. Στάθηκαν σε ζευγάρια πλάτη με πλάτη και ο ένας υποδυόταν το παιδί και ο άλλος την ηχώ.
Για το Σαββατοκύριακο πήραμε το παρακάτω επαναληπτικό φύλλο εργασίας. Τη Δευτερα θα ετοιμάσουμε τοστάκι , αλλά αφού μόνο το ρήμα είμαι αποτελεί κάτι που μπορεί να μπει ως ασκησούλα, έβαλα και επιλεγμένες λέξεις που γράψαμε ορθογραφία σε όλο το 1ο τεύχος της Γλώσσας ως επαναληπτική ορθογραφία.
Οι λέξεις είναι οι παρακάτω:
μήλο, παράθυρο, φύλλα, φθινόπωρο, όνειρο, σχολείο, άνθρωποι, εικόνα , παιδιά , μολύβι , σκύλος, ποιος , ψώνια , διαφήμιση , δώδεκα , ευχαριστώ, αυτοκίνητο, Οκτώβρης, οικογένεια, χώρα , ειρήνη, αγάπη, ζαχαρωτά , εγώ, εσύ , αυτός, εμείς εσείς, αυτοί, πήγα, πήρα , βρήκα , μπήκα , βγήκα
Φύλλα εργασίας της ενότητας
το ταξίδι στη χωχαρούπα(επαναληψη) from Ioanna Chats
Στο τέλος φυσικά μπήκαμε να δούμε το ιστολόγιό μας , μιας και δεν έχουν όλα τα παιδιά ίντερνετ στο σπίτι. Μαζί με το δικό μας επισκεφτήκαμε και αυτό των φίλων μας από την Αμαλιάδα. Την τάξη της κυρίας Ελένης και τα υπέροχα Ψηφιακά πρωτάκια πάνε στη δευτέρα της! Μας άρεσαν πολύ όλα όσα έκαναν και θαυμάσαμε τις ιστορίες που έφτιαξαν με τις λέξεις της ορθογραφίας τους!
Στο τέλος φυσικά μπήκαμε να δούμε το ιστολόγιό μας , μιας και δεν έχουν όλα τα παιδιά ίντερνετ στο σπίτι. Μαζί με το δικό μας επισκεφτήκαμε και αυτό των φίλων μας από την Αμαλιάδα. Την τάξη της κυρίας Ελένης και τα υπέροχα Ψηφιακά πρωτάκια πάνε στη δευτέρα της! Μας άρεσαν πολύ όλα όσα έκαναν και θαυμάσαμε τις ιστορίες που έφτιαξαν με τις λέξεις της ορθογραφίας τους!