Ξεκινήσαμε το νέο κεφάλαιο με το δημοσιογράφο μας να αφηγείται όσα είδαμε σε αυτη την ενότητα μέχρι τώρα.
Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε την εικόνα και κάναμε υποθέσεις για το τι θα μπορούσε να είχε συμβεί. Χρησιμοποιήσαμε λέξεις όπως: ίσως , μπορεί, υποθέτω.
Μεταφερθήκαμε στο κείμενο και αφού το διαβάσαμε 2-3 φορές λύσαμε τις απορίες μας. Εδω προσπαθώ με ερωτήσεις να δουλέψουμε την λίγο περίληψη.
Βρήκαμε έπειτα όλα τα σημαδάκια της στίξης και εξηγήσαμε για άλλη μια φορά τη χρησιμότητά τους.
Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε το νέο γράμμα. Το εντοπίσαμε σε λέξεις που συναντήσαμε, δώσαμε τη φωνή του, το βάλαμε στο τρενάκι της αλφαβήτας και φτιάξαμε το σπιτάκι του στο ήσυχο χωριό. Μαζί φτιάξαμε και τον άξονα λέξεων του γ.
Γραφή
Δουλέψαμε και τη γραφή του , μιας και το πεζό γ θέλει λίγη εξάσκηση. Επισημάναμε πως γράφεται το μισό από πάνω και το άλλο μισό κάτω από τη γραμμή. Βρήκαμε κι άλλα γράμματα , όπως το ρ και το μ, που έχουν το ίδιο γνώρισμα.
Για να το θυμόμαστε καλύτερα, είπα στα παιδιά (αφού πλησιάζουν και οι μερες των γιορτών), πως το γ είναι ένα σακούλι. Μέσα βάζουμε τα δώρα κι έτσι πρέπει να το φτιάξουμε χοντρό στην κάτω πλευρά του. Από πάνω πρέπει να βρίσκονται μόνο οι κορδέλες του , και κάτω μόνο το σακούλι. Πρέπει να προσπαθούμε η γραμμή να μην κόβει το σακούλι μας , γιατί θα μας πέσουν τα δώρα! (συμφοράαααααααα)
Μετά το εντοπίσαμε και μέσα στο κείμενο και το φτιάξαμε με πλαστελίνη.
Επειτα κάναμε μια αναγνωστική δραστηριότητα με τον Πινόκιο (τα παιδιά εντοπίζουν πότε ο Πινόκιο λέει αλήθεια και χειροκροτάνε και πότε ψέματα και χτυπάμε το θρανίο).
Παρακάτω δουλέψαμε την άσκηση του βιβλίου και διαβάσαμε το ποίημα.
Μετά από αυτό μας επισκέφτηκε ο Ακης Οχταποδάκης , που μας έφερε εικόνες για να τις βάλουμε το ποίημα.
Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω.Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.
Τελευταία δραστηριότητα της 1ης μέρας ήταν να δουλέψουμε τον πληθυντικό των ουδετερων σε -ι. Καμιά δυσκολία σε αυτό, αφού είδαμε πως ο πληθυντικός (τα πολλά) σχηματίζονται με την προσθήκη ενός -α στο τέλος της λέξης.
Τη δεύτερη μέρα κάναμε την ανάγνωσή μας και δουλέψαμε όπως πάντα με τις δραστηριότητες του Τ.Ε.
Συνεχίσαμε με τον ταχυδρόμο να μας φέρνει μια άσκηση ορθογραφίας. Η εργασία ήταν να φτιάξουμε μια ακροστιχίδα για τη λέξη της ορθογραφίας μας (παγόνι). Τα παιδιά έχουν αρχίσει να δουλεύουν υπέροχα με αυτές τις ασκήσεις!
Επειτα κάναμε μια επανάληψη στις καταλήξεις των αρσενικών , θηλυκών και ουδέτερων επαναλαμβάνοντας τον απλό κανόνα : ο,η βάζω η , το βαζω ι.
Τέλος είδαμε και το γουρλομάτη γάιδαρο.
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε την εικόνα και κάναμε υποθέσεις για το τι θα μπορούσε να είχε συμβεί. Χρησιμοποιήσαμε λέξεις όπως: ίσως , μπορεί, υποθέτω.
Μεταφερθήκαμε στο κείμενο και αφού το διαβάσαμε 2-3 φορές λύσαμε τις απορίες μας. Εδω προσπαθώ με ερωτήσεις να δουλέψουμε την λίγο περίληψη.
Βρήκαμε έπειτα όλα τα σημαδάκια της στίξης και εξηγήσαμε για άλλη μια φορά τη χρησιμότητά τους.
Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε το νέο γράμμα. Το εντοπίσαμε σε λέξεις που συναντήσαμε, δώσαμε τη φωνή του, το βάλαμε στο τρενάκι της αλφαβήτας και φτιάξαμε το σπιτάκι του στο ήσυχο χωριό. Μαζί φτιάξαμε και τον άξονα λέξεων του γ.
Γραφή
Δουλέψαμε και τη γραφή του , μιας και το πεζό γ θέλει λίγη εξάσκηση. Επισημάναμε πως γράφεται το μισό από πάνω και το άλλο μισό κάτω από τη γραμμή. Βρήκαμε κι άλλα γράμματα , όπως το ρ και το μ, που έχουν το ίδιο γνώρισμα.
Για να το θυμόμαστε καλύτερα, είπα στα παιδιά (αφού πλησιάζουν και οι μερες των γιορτών), πως το γ είναι ένα σακούλι. Μέσα βάζουμε τα δώρα κι έτσι πρέπει να το φτιάξουμε χοντρό στην κάτω πλευρά του. Από πάνω πρέπει να βρίσκονται μόνο οι κορδέλες του , και κάτω μόνο το σακούλι. Πρέπει να προσπαθούμε η γραμμή να μην κόβει το σακούλι μας , γιατί θα μας πέσουν τα δώρα! (συμφοράαααααααα)
Μετά το εντοπίσαμε και μέσα στο κείμενο και το φτιάξαμε με πλαστελίνη.
Επειτα κάναμε μια αναγνωστική δραστηριότητα με τον Πινόκιο (τα παιδιά εντοπίζουν πότε ο Πινόκιο λέει αλήθεια και χειροκροτάνε και πότε ψέματα και χτυπάμε το θρανίο).
Παρακάτω δουλέψαμε την άσκηση του βιβλίου και διαβάσαμε το ποίημα.
Μετά από αυτό μας επισκέφτηκε ο Ακης Οχταποδάκης , που μας έφερε εικόνες για να τις βάλουμε το ποίημα.
Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω.Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.
Τελευταία δραστηριότητα της 1ης μέρας ήταν να δουλέψουμε τον πληθυντικό των ουδετερων σε -ι. Καμιά δυσκολία σε αυτό, αφού είδαμε πως ο πληθυντικός (τα πολλά) σχηματίζονται με την προσθήκη ενός -α στο τέλος της λέξης.
Τη δεύτερη μέρα κάναμε την ανάγνωσή μας και δουλέψαμε όπως πάντα με τις δραστηριότητες του Τ.Ε.
Συνεχίσαμε με τον ταχυδρόμο να μας φέρνει μια άσκηση ορθογραφίας. Η εργασία ήταν να φτιάξουμε μια ακροστιχίδα για τη λέξη της ορθογραφίας μας (παγόνι). Τα παιδιά έχουν αρχίσει να δουλεύουν υπέροχα με αυτές τις ασκήσεις!
Επειτα κάναμε μια επανάληψη στις καταλήξεις των αρσενικών , θηλυκών και ουδέτερων επαναλαμβάνοντας τον απλό κανόνα : ο,η βάζω η , το βαζω ι.
Τέλος είδαμε και το γουρλομάτη γάιδαρο.
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
γατα και παπαγαλος 1 from Ioanna Chats
Το ποίημα της 2ης άσκησης το βρήκα στην Τάνια.
Το ποίημα της 2ης άσκησης το βρήκα στην Τάνια.
(πατηστε στην εικόνα για να μεταφερθείτε στο blog της)
Πολύ χρήσιμα κι ωραία όλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!!!
ΔιαγραφήΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ,ΙΩΑΝΝΑ!!!!ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΤΗ ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή