Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Τι βιβλίο είναι αυτό; (3)

Τελειώνοντας την 11η ενότητα ασχοληθήκαμε με τις εκφράσεις που έχουμε για τις λέξεις καιρός και δρόμος και με την κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ος.

Πρώτα διαβάσαμε την ιστορία με τον ποντικό Χουζούρη. Μετά εντοπίσαμε τον ήρωα και κάναμε μια προφορική περίληψη της ιστορίας του. Στη συνέχεια εστιάσαμε στις υπογραμμισμένες εκφράσεις και προσπαθήσαμε να δώσουμε τη σημασία της καθεμιάς.

Με τον ίδιο τρόπο δουλέψαμε και το 2ο κείμενο που είχε εκφράσεις με τη λέξη δρόμος.

Συνεχίσαμε γνωρίζοντας την κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ος. Πρώτα κάναμε μια μικρή αναφορά στα αρσενικά ουσιαστικά που συναντήσαμε τις  προηγούμενες μέρες (σε -ας και σε -ης).
Μετά σκεφτήκαμε και βρήκαμε ένα σωρό ουσιαστικά σε -ος. Τρία από αυτά είχε το βιβλίο μας και μάθαμε από εκεί να τα κλίνουμε , πάντα με τις ερωτήσεις που έχουμε μάθει (ποιος, ποιανού κτλ.).

Μετά από αυτό κλίναμε μερικά ουσιαστικά προφορικά. Κι επειδή η Κλητική των αρσενικών σε -ος είναι λίγο περίεργη έδινα εγώ αρσενικά στα παιδιά και τα παιδιά φώναζαν το αρσενικό αυτό.
π.χ. δεινόσαυρος - έι, δεινόσαυρε!

Συνεχίσαμε με την άσκηση του Τ.Ε. στην οποία συμπληρώσαμε τα αρσενικά σε -ος που είχαν σβηστεί από το τετράδιο της Γαλήνης. Παράλληλα δίναμε και τους ορθογραφικούς κανόνες που έχουμε μάθει και δεν πρέπει να ξεχνάμε.

Παρουσίαση
Εδώ από Drive.



Φύλλο εργασίας
Στο φύλλο εργασίας εστίασα στην Κλητική που είναι και πιο ιδιαίτερη μιας και αύριο θα δουλέψουμε τις πτώσεις πιο διεξοδικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!