Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014

"Ένα σπίτι από γλυκιά ζύμη"-( Ενα ζιζάνιο στη ζύμη + επανάληψη)

Στο τελευταίο κεφάλαιο της 3ης ενότητας η γάτα μας βρέθηκε να κάνει βουτιά σε ένα καζάνι σοκολάτας και από εκεί ξεκίνησαν και οι δικές μας "περιπέτειες"...

Ξεκινήσαμε με το δημοσιογράφο να μας θυμίζει το τρελό τρεχαλητό της γάτας και τις ζημιές που προκάλεσε. Συνεχίσαμε μπαίνοντας στην εικόνα του κεφαλαίου μας. Την μελετήσαμε και διατυπώσαμε ένα σωρό υποθέσεις για το τι μπορεί να είχε συμβεί.


Μεταφερθήκαμε μετά στο κείμενο και λύσαμε τις απορίες μας. Το επεξεργαστήκαμε όπως πάντα κάνοντας ερωτήσεις και δίνοντας τις απαντήσεις που έπρεπε. Βρήκαμε και τα σημεία στίξης που μας βοηθούν στη σωστή ανάγνωση.

Σειρά είχε η εμφάνιση του νέου γράμματος. Το εντοπίσαμε στις λέξεις που έμειναν από το κείμενο (διαφάνεια 6). Όπως πάντα, δώσαμε τη φωνή του και τη γραφή του. Η γραφή του μας φανηκε ιδιαίτερα απαιτητική και γι 'αυτο τη δουλέψαμε και στα πινακάκια μας κάνοντας ένα κόλπο: γράφαμε γραμμούλα στον αέρα ψηλά και κάναμε ένα μεγάλο ς τελικό να πάει ως κάτω. Τα καταφέραμε μια χαρά με λίγη εξάσκηση.

Το τοποθετήσαμε έπειτα στο τρενάκι και στο ήσυχο χωριό. Φτιάξαμε και τον άξονα λέξεων με την μπαλα πάλι , κάτι που αρέσει πάρα πολύ στα παιδιά.

Η μπαλα φελιζόλ που χρησιμοποιούμε για την άσκηση.

Αυτή τη φορά όμως εκτός από το Ζζ είχαμε ακόμη ένα γράμμα να δούμε από κοντα. Κάναμε λοιπόν τις ίδιες δουλειές και γι'αυτό! (δεν κάναμε άξονα λέξεων , καθώς οι λέξεις που ξεκινούν με Υυ, δεν είναι ιδιαίτερα οικείες στα παιδιά).

Επειτα εντοπίσαμε τα Ζζ και τα Υυ στο κείμενο κυκλώνοντάς τα με κόκκινο και πράσινο αντίστοιχα.

Μετά ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες του βιβλιου και το ποίημα.
 Την επόμενη μερα ξεκινήσαμε όπως πάντα με την ανάγνωσή μας. Αυτή τη φορά την κάναμε ομαδικά παίρνοντας κάθε ομάδα κάποιο ρόλο. Για να είναι δίκαιο κάναμε 4 φορές την ανάγνωση μοιράζοντας 4 φορές και τους ρόλους.

Επειτα μας επισκέφτηκε ο κύριος Αναποφάσιστος. Ο κύριος Αναποφάσιστος δεν μπορεί να αποφασίσει από που θα ξεκινήσει και αλλάζει τη σειρά των λέξεων. Το ραβδί δείχνει τα λόγια του κι εμείς διαβάζουμε μαζί του.

Κάναμε τις δραστηριότητες του Τ.Ε. στη συνέχεια "σπάζοντας" εκτος από τη λέξη ζύμη, τη λέξη ζυμάρι και ζαχαροπλάστης.

Την άσκηση της ορθογραφίας , αφού τελειώσαμε με το βιβλίο , τη δουλέψαμε και στο τετράδιό μας σε στυλ ρεμπους.

Τελευταία άσκηση για τη 2η μέρα ήταν να φτιάξουμε μια λίστα με αγαπημένα μας γλυκά. Γράψαμε κάποια τα αγαπημένα μας γλυκά στον πίνακα και ο καθένας έγραφε στη λίστα του ό,τι του άρεσε. Κάποιοι βέβαια τα εγραψαν όλα!



Κάποια στιγμή παρακολουθήσαμε και τα βίντεο για το Ζ και το Υ.


Σήμερα,  τελευταία μέρα της εβδομάδας και τα Χριστούγεννα μια ανάσα από τώρα είπα να κάνουμε την επανάληψη χαλαρη. Θα αφιερώσω άλλωστε όλη την επόμενη βδομάδα σε επαναλήψεις σε όλα όσα έχουμε κάνει ως τώρα. Στην 4η ενότητα θα μπούμε μετα τις γιορτές.

Αφού γράψαμε την  ορθογραφία μας , "ένα σπίτι από γλυκιά ζύμη", ξεφυλλίσαμε βιβλία ζαχαροπλαστικής που τα είχαμε δει την προηγούμενη μέρα στο Τ.Ε.

Αφού πρωτα εξηγήσαμε τι είναι αυτά τα βιβλία, για ποιο λόγο τα χρησιμοποιούμε και πότε, θαυμάσαμε τις εικόνες για λίγη ώρα.


Μετά τους είπα να διαλέξουν μια συνταγή. Μιλήσαμε για τα δυο μέρη της συνταγης: τα υλικά και την εκτέλεση. Τα εντοπίσαμε και αυτά μέσα στη συνταγή που διαλέξαμε.


Επειτα τους ζήτησα να βρουν μέσα στην εκτέλεση λέξεις που μπορούν να διαβάσουν. Εμειναν έκπληκτα με το πόσες πολλές λέξεις μπορούσαν να αναγνωρίσουν!

Σειρά ειχε η δική μας συνταγή. Στο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης σήμερα το δωράκι ήταν να φτιάξουμε τα δικά μας σπιτάκια από γλυκιά ζύμη.

Πρώτα δώσαμε το όνομα στη συνταγή μας. Γλυκόσπιτα!
Την γράψαμε στον τίτλο.

Συνεχίσαμε με την καταγραφή των υλικών που είχαμε βάλει σε ένα θρανίο. Τα γράψαμε κι αυτά με τη σειρά σε μια λίστα.



Συνεχίσαμε κολλώντας τη συνταγή μας πρώτα σε ένα χαρτόνι για να είναι πιο σταθερή και μετά σε ένα χρωματιστό γλωσσοπίεστρο (να γίνει σαν ταμπέλα).

Επειτα ήρθε η καλύτερη στιγμή. Η στιγμή της σύνθεσης!
Εδώ έγινε το σώσε μέσα στην τάξη , αλλά χαλάλι τους! Τετοια αστραφτερά χαμόγελα κοντά σε ζάχαρη πρώτη φορά βλέπω!!!!!

Χρειαστήκαμε 6 μπισκότα για κάθε σπιτάκι. Φυσικά , σαν αθεράπευτη δασκάλα , μοίρασα τα μπισκότα όπως νά 'ναι και ζητούσα από τα παιδιά να μου βρουν αν χρειάζονται παραπάνω και πόσα ή αν περισσευαν και πόσα. Ε, τόση δουλειά όλη την εβδομάδα με τα αθροίσματα ως το 10, δεν άντεξα και υπέκυψα στον πειρασμό να εμπλεξω και τα μαθηματικά! Τα μικρά μου βέβαια το βρήκαν παιχνίδι κι έτσι όλα μια χαρά!



Αφού τα συναρμολογήσαμε όπως μπορούσε ο καθένας με το γλάσο , τα στολίσαμε με χρωματιστά καραμελάκια.

Στο τέλος βάλαμε και την ταμπέλα με τα υλικά της συνταγής μας! Ετοιμα τα γλυκόσπιτά μας!



Παρουσίαση
Εδώ από drive.







14 σχόλια:

  1. Εξαιρετική προσέγγιση! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι να σου πω, κορίτσι μου! Θαυμάζω το απίστευτα ευφάνταστο και δημιουργικό μυαλό σου! Συγχαρητήρια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ιωάννα είσαι καταπληκτική!Καλές γιορτές σου εύχομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ιωάννα, συγχαρητήρια για άλλη μια φορά! Κι ένα βραβειάκι από μας για σένα!
    http://kathemeraproti.blogspot.gr/2014/12/blog-post_13.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με βοηθάς πάντα πάρα πολύ με τις απίθανες ιδέες σου.
    Σου εύχομαι Χρόνια Πολλά και δημιουργικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΥΧΕΡΟΙ ΟΣΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ είμαι τυχερή που έχω συναδέλφους που με εμπιστεύονται τόσο πολύ! Καλές γιορτές!!!

      Διαγραφή
  7. πολλά συγχαρητήρια!!! ήθελα να σε ρωτήσω για το γλάσο έβαλες νερό και άχνη ζάχαρη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!