Στο νέο κεφάλαιο της 3ης ενότητας δουλέψαμε το γράμμα Μμ , τα σημαία στίξης και πώς αυτά επηρεάζουν την ανάγνωσή μας , αλλά καναμε και μικρή παράσταση θεάτρου σκιών (σε μας δεν ήταν βέβαια σκιών...).
Ξεκινήσαμε βλέποντας την εικόνα και συζητώντας γύρω από όλα αυτά που πιστεύαμε ότι συνέβαιναν.
Αφού εντοπίσαμε τα πρόσωπα, τα ζώα και τα πράγματα , πήγαμε να δούμε το γράμμα που θα επεξεργαζόμασταν.
Είδαμε τη γραφή του, το τοποθετήσαμε στο τρενάκι της Αλφαβήτα
και στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων.
Επειτα το βάψαμε όπου υπήρχε μέσα στο κείμενο.
Στη συνέχεια προσπαθήσαμε μέσα από την ιστορία που εκτυλισσόταν ανάμεσα στον Καραγκιόζη και το Μορφονιό να αντιληφθούμε τα συναισθήματά τους μέσα από τα λόγια τους. Για κάθε συναίσθημα βάλαμε μια φατσούλα με το πρόσωπο σε ανάλογη διάθεση.
Συζητήσαμε έτσι για τη σημασία του να δείχνουμε τα συναισθήματα αυτά με τον τρόπο που διαβάζουμε. Φτάσαμε έτσι πάλι στα αγαπημένα μας σημαδια της Στιξης. Τα εντοπίσαμε και τα κυκλώσαμε κι αυτά , δίνοντας στο καθένα το όνομα και τα χαρακτηριστικά του.
Εστιάσαμε λίγο περισσότερο στο κόμμα που δεν το είχαμε αναφέρει ακόμα και είδαμε πώς αυτό επηρεάζει τον τόνο μας (διαφάνεια 13).
Επειτα φτιάξαμε το σπιτάκι του Μμ, τον άξονα λέξεων δηλαδή γεμάτο με λέξεις από μ.
Προχωρήσαμε με τις παρομοιώσεις. Δεν τις ονόμασα βεβαια στα παιδιά! Κάναμε όμως πολλές όμορφες παρομοιώσεις (χωρίς καν να χρειαστούμε τις βοηθητικές εικόνες που εχω στην παρουσίαση).
Συνεχίσαμε με την άσκηση και το ποιημα του βιβλίου.
Τελευταία δραστηριότητα για την πρώτη μερα ήταν να βάλουμε στη λίστα του Οχταποδάκη τις εικόνες που μας έφερε.
Είδαμε βέβαια και τη μικρή μαϊμού.
Τη 2η μέρα μετά την ανάγνωσή μας μπήκαμε στο Τ.Ε. και ασχοληθήκαμε με τις εκεί δραστηριότητες.
Εντοπίσαμε τα Μμ στις εικόνες και κάναμε μια μικρή βόλτα στη Μήλο , για να θαυμάσουμε τις ομορφιές αυτού του νησιού.
Επειτα δουλέψαμε με τη λέξη μάσκα της ορθογραφίας μας. Ο ταχυδρόμος ανέλαβε πάλι να μοιράσει στα παιδιά το γράμμα τους που περιείχε τα γράμματα που χρειάζονταν για να σχηματίσουν τη λέξη μάσκα.
Τις δυο μέρες αυτές εκμεταλλευτήκαμε τις ώρες των εικαστικών για να φτιάξουμε τις φιγούρες του Καραγκιόζη και του Μορφονιού -τα μισά πήραν τη μια φιγούρα και τα άλλα μισά την άλλη.
Αφού τις φτιάξαμε την πρώτη μέρα, αξιοποιήσαμε τη δεύτερη μέρα με την παράσταση. Όλα τα παιδιά ανά δυο (ανάλογα με τη φιγούρα που είχαν φτιάξει) έπαιξαν το κείμενο του βιβλίου - το μαθαίνουν έτσι κι αλλιώς απ'έξω από τη 2η φορά που θα το διαβάσουμε!!!
Οι φιγούρες εδώ
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
Ξεκινήσαμε βλέποντας την εικόνα και συζητώντας γύρω από όλα αυτά που πιστεύαμε ότι συνέβαιναν.
Αφού εντοπίσαμε τα πρόσωπα, τα ζώα και τα πράγματα , πήγαμε να δούμε το γράμμα που θα επεξεργαζόμασταν.
Είδαμε τη γραφή του, το τοποθετήσαμε στο τρενάκι της Αλφαβήτα
και στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων.
Επειτα το βάψαμε όπου υπήρχε μέσα στο κείμενο.
Στη συνέχεια προσπαθήσαμε μέσα από την ιστορία που εκτυλισσόταν ανάμεσα στον Καραγκιόζη και το Μορφονιό να αντιληφθούμε τα συναισθήματά τους μέσα από τα λόγια τους. Για κάθε συναίσθημα βάλαμε μια φατσούλα με το πρόσωπο σε ανάλογη διάθεση.
Συζητήσαμε έτσι για τη σημασία του να δείχνουμε τα συναισθήματα αυτά με τον τρόπο που διαβάζουμε. Φτάσαμε έτσι πάλι στα αγαπημένα μας σημαδια της Στιξης. Τα εντοπίσαμε και τα κυκλώσαμε κι αυτά , δίνοντας στο καθένα το όνομα και τα χαρακτηριστικά του.
Εστιάσαμε λίγο περισσότερο στο κόμμα που δεν το είχαμε αναφέρει ακόμα και είδαμε πώς αυτό επηρεάζει τον τόνο μας (διαφάνεια 13).
Επειτα φτιάξαμε το σπιτάκι του Μμ, τον άξονα λέξεων δηλαδή γεμάτο με λέξεις από μ.
Προχωρήσαμε με τις παρομοιώσεις. Δεν τις ονόμασα βεβαια στα παιδιά! Κάναμε όμως πολλές όμορφες παρομοιώσεις (χωρίς καν να χρειαστούμε τις βοηθητικές εικόνες που εχω στην παρουσίαση).
Συνεχίσαμε με την άσκηση και το ποιημα του βιβλίου.
Τελευταία δραστηριότητα για την πρώτη μερα ήταν να βάλουμε στη λίστα του Οχταποδάκη τις εικόνες που μας έφερε.
Είδαμε βέβαια και τη μικρή μαϊμού.
Τη 2η μέρα μετά την ανάγνωσή μας μπήκαμε στο Τ.Ε. και ασχοληθήκαμε με τις εκεί δραστηριότητες.
Εντοπίσαμε τα Μμ στις εικόνες και κάναμε μια μικρή βόλτα στη Μήλο , για να θαυμάσουμε τις ομορφιές αυτού του νησιού.
Επειτα δουλέψαμε με τη λέξη μάσκα της ορθογραφίας μας. Ο ταχυδρόμος ανέλαβε πάλι να μοιράσει στα παιδιά το γράμμα τους που περιείχε τα γράμματα που χρειάζονταν για να σχηματίσουν τη λέξη μάσκα.
Τις δυο μέρες αυτές εκμεταλλευτήκαμε τις ώρες των εικαστικών για να φτιάξουμε τις φιγούρες του Καραγκιόζη και του Μορφονιού -τα μισά πήραν τη μια φιγούρα και τα άλλα μισά την άλλη.
Αφού τις φτιάξαμε την πρώτη μέρα, αξιοποιήσαμε τη δεύτερη μέρα με την παράσταση. Όλα τα παιδιά ανά δυο (ανάλογα με τη φιγούρα που είχαν φτιάξει) έπαιξαν το κείμενο του βιβλίου - το μαθαίνουν έτσι κι αλλιώς απ'έξω από τη 2η φορά που θα το διαβάσουμε!!!
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
Αξιέπαινη η δουλειά σου Ιωάννα!!!Μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστω, καλή μου Ελένη! Πάντα με τον καλό σου λόγο!!!!
ΔιαγραφήΜπραβο σου κοπέλα μου ...Μπράβο και που μας τα δίνεις, μας βοηθάς αφάνταστα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ χαίρομαι!!! Καλή χρονιά με υγεία!!!
Διαγραφή