Μπήκαμε και στην χριστουγεννιάτικη ενότητα σήμερα, στη 12η ενότητα "Πόπο!Κόσμος που περνά!".
Πρώτα επεξεργαστήκαμε τον προοργανωτή. Το τραγούδι "Πάει ο παλιός ο χρόνος" ήταν ήδη γνωστό στα παιδιά και έτσι μπορέσαμε να ξεκινήσουμε την ημέρα μας με ένα τραγούδι.
Συνεχίσαμε με την εικόνα. Παίξαμε και πάλι το παιχνίδι της παρατήρησης. Αφησα τα παιδιά για 2-3 λεπτά να
παρατηρήσουν προσεκτικά την εικόνα. Έπειτα , γύρισαν τα βιβλία τους ανάποδα και του έκανα μερικές ερωτήσεις παρατηρητικότητας.
π.χ. Ποια βιτρίνα κοιτάζει η Γαλήνη;
Πόσα μπαλόνια υπάρχουν στην εικόνα;
Πόσα σκυλάκια υπάρχουν στην εικόνα;
Πόσα μουσικά όργανα είδατε;
Πόσοι είναι ντυμένοι Αγιοι Βασίληδες;
Το κάνουμε σαν διαγωνισμό ανάμεσα στις ομάδες. Δίνει στα παιδιά ακόμη ένα κίνητρο για να συμμετέχουν.
Συνεχίσαμε με τις ερωτήσεις του βιβλίου μιλώντας για τη χριστουγεννιάτικη αγορά της εικόνας και προσπαθώντας να εντοπίσουμε τα ατομα μέσα από τις περιγραφές. Εδώ περιγράψαμε κι εμείς κάποια άτομα. Μετά παίξαμε το παιχνίδι "Βλέπω κάτι...". Ξεκίνησα εγώ λέγοντας : "Βλέπω κάτι μέσα στην τάξη που είναι μεγάλο, ορθογώνιο και άσπρο. Τι είναι;". Τα παιδιά προσπαθούσαν μέσα από τις περιγραφές μου να βρουν κάθε φορά ποιο αντικείμενο είχα βάλει στο "ματι". Όταν το κάναμε 3-4 φορές και α παιδιά κατάλαβαν το νόημα , άφησα και τα ίδια να προσπαθήσουν. Η παιδική αδημονία όμως είναι τέτοια που πολλές φορές προδίδονταν από μόνοι τους λέγοντας πάρα πολλά ή κοιτάζοντας συνέχεια αυτό που περιέγραφαν. Απολαυστικότατο πάντως!
Στην ερώτηση για τον κύριο με τη λατέρνα ακούσαμε και το παρακάτω κομμάτι για να γνωρίσουμε ή να θυμηθούμε τον τόσο νοσταλγικό και αγαπημένο ήχο της.
Στη συνέχεια διαβάσαμε τους στίχους από τα κάλαντα των Χριστουγέννων. Εξηγήσαμε τις λέξεις αγάλλονται, κτίσις και τη φράση "αν είναι ορισμός σας" και είπαμε με απλά λόγια τι λένε οι στίχοι. Επειτα , τα τραγουδήσαμε.
Ύστερα μιλήσαμε για τα δικά μας έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Πολλά από αυτά τα έθιμα ήταν πανελλήνια , υπήρχε όμως και ένα έθιμο της Πρωτοχρονιάς που δεν το είχα ξανακούσει. Την Πρωτοχρονιά ρίχνουν στο τζάκι κλαδιά ελιάς και λένε κάποια ονόματα, φαντάζομαι (γιατί τα παιδιά δε θυμόνταν να μου πουν) για καλή τύχη και ευημερία μέσα στη χρονιά.
Μετά ακούσαμε τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και τα συγκρίναμε με τα κάλαντα που λέμε κι εμείς.
Τέλος κάναμε την άσκηση στο τετράδιο εργασιών βάζοντας τις λέξεις από τα σακιά στη σωστή σειρά.
Φύλλα εργασίας της ενότητας
Πρώτα επεξεργαστήκαμε τον προοργανωτή. Το τραγούδι "Πάει ο παλιός ο χρόνος" ήταν ήδη γνωστό στα παιδιά και έτσι μπορέσαμε να ξεκινήσουμε την ημέρα μας με ένα τραγούδι.
παρατηρήσουν προσεκτικά την εικόνα. Έπειτα , γύρισαν τα βιβλία τους ανάποδα και του έκανα μερικές ερωτήσεις παρατηρητικότητας.
π.χ. Ποια βιτρίνα κοιτάζει η Γαλήνη;
Πόσα μπαλόνια υπάρχουν στην εικόνα;
Πόσα σκυλάκια υπάρχουν στην εικόνα;
Πόσα μουσικά όργανα είδατε;
Πόσοι είναι ντυμένοι Αγιοι Βασίληδες;
Το κάνουμε σαν διαγωνισμό ανάμεσα στις ομάδες. Δίνει στα παιδιά ακόμη ένα κίνητρο για να συμμετέχουν.
Συνεχίσαμε με τις ερωτήσεις του βιβλίου μιλώντας για τη χριστουγεννιάτικη αγορά της εικόνας και προσπαθώντας να εντοπίσουμε τα ατομα μέσα από τις περιγραφές. Εδώ περιγράψαμε κι εμείς κάποια άτομα. Μετά παίξαμε το παιχνίδι "Βλέπω κάτι...". Ξεκίνησα εγώ λέγοντας : "Βλέπω κάτι μέσα στην τάξη που είναι μεγάλο, ορθογώνιο και άσπρο. Τι είναι;". Τα παιδιά προσπαθούσαν μέσα από τις περιγραφές μου να βρουν κάθε φορά ποιο αντικείμενο είχα βάλει στο "ματι". Όταν το κάναμε 3-4 φορές και α παιδιά κατάλαβαν το νόημα , άφησα και τα ίδια να προσπαθήσουν. Η παιδική αδημονία όμως είναι τέτοια που πολλές φορές προδίδονταν από μόνοι τους λέγοντας πάρα πολλά ή κοιτάζοντας συνέχεια αυτό που περιέγραφαν. Απολαυστικότατο πάντως!
Στην ερώτηση για τον κύριο με τη λατέρνα ακούσαμε και το παρακάτω κομμάτι για να γνωρίσουμε ή να θυμηθούμε τον τόσο νοσταλγικό και αγαπημένο ήχο της.
Στη συνέχεια διαβάσαμε τους στίχους από τα κάλαντα των Χριστουγέννων. Εξηγήσαμε τις λέξεις αγάλλονται, κτίσις και τη φράση "αν είναι ορισμός σας" και είπαμε με απλά λόγια τι λένε οι στίχοι. Επειτα , τα τραγουδήσαμε.
Πήραμε μάλιστα και τα τυμπανάκια που φτιάξαμε για μεγαλύτερη ....φασαρία.
Μετά ακούσαμε τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και τα συγκρίναμε με τα κάλαντα που λέμε κι εμείς.
Τέλος κάναμε την άσκηση στο τετράδιο εργασιών βάζοντας τις λέξεις από τα σακιά στη σωστή σειρά.
Φύλλα εργασίας της ενότητας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!