Αποφάσισα την αφαίρεση με δανεικό να τη διδάξω δείχνοντας αμέσως την τεχνική.
Δεν μπήκαμε στο βιβλίο , αλλά δουλέψαμε στην παρουσίαση. Από το βιβλίο θα κάνω επιλεκτικά κάποια πράγματα , χωρίς να συμπληρώνω τα "εκτιμώ" και τα "περίπου".
Πρώτα μιλήσαμε για τις Μονάδες και τις Δεκάδες και τη σχέση που υπάρχει μεταξύ τους.
10 Μ = 1Δ και 1Δ= 10 Μ
Στην 3η διαφάνεια έχουμε 20 κομφετί. Επρεπε πρώτα να δούμε πόσες Δεκάδες φτιάχνουμε με αυτά.
Μετά χάσαμε τα κόκκινα (5) και έπρεπε να βρούμε πόσα μας έμειναν. Ευκολα με το νου βρήκαμε πως μας έμειναν 15. Στο σημείο αυτό έγραψα την αφαίρεση κάθετα στον πίνακα. Επαναλάβαμε τον κανόνα πως πάντα ξεκινάμε από τις Μονάδες και ξεκινήσαμε την αφαίρεση. Εκεί όμως συναντήσαμε εμπόδιο! Από το 0 πώς να βγάλω 5; Δε γίνεται. Όμως με τα παιδιά είχαμε βρει νοερά πως μένουν 15, άρα πώς γίνεται να αφαιρέσουμε κάθετα και να βρούμε αυτό που βρήκαμε με το νου; Το πιο συναρπαστικό ήταν πως τα παιδιά πλησίασαν την τεχνική με τους τρόπους που πρότειναν (καλό σημάδι!).
Αφήσαμε αυτές τις σκέψεις κατά μέρος και συνεχίσαμε με την επόμενη διαφάνεια (4η).
Εκεί είχαμε ένα πρόβλημα που αμέσως καταλάβαμε πως λύνεται με αφαίρεση. Κι εδώ όμως οι Μονάδες στον αφαιρετέο ήταν περισσότερες από τις Μονάδες στο μειωτέο. Ηρθε λοιπόν το τερατάκι να μας μάθει νέα κόλπα!
Το τερατάκι μας είπε:
"Αν πάνω (στις Μονάδες) είναι πιο πολλά , συνεχίζω δυνατά"
κάναμε την αφαίρεση εύκολα και γρήγορα.
Στην επόμενη αφαίρεση τα κάτω ήταν πιο πολλά.
Το τερατάκι μας είπε:
"Αν κάτω είναι πιο πολλά , πάω μεμιάς στο γείτονα. Την πορτούλα του χτυπώ, 10 δανεικά ζητώ. Ευθύς αυτός θα μου τα δώσει , απ' το ζόρι θα με σώσει. Στο λεπτό πίσω τα δίνω , την αφαίρεση τη λύνω!"
Ακολουθήσαμε έτσι βήμα βήμα τις οδηγίες του:
Πρώτα ζητήσαμε 10 δανεικά από το γείτονα και αυτός μας τα έδωσε αμέσως (σημειώσαμε το δανεικό δίπλα στην πάνω Μοναδα). Αμέσως τα επιστρέψαμε (για να μην τα ξεχάσουμε) και σημειώσαμε δίπλα στην κάτω Δεκάδα πάλι το δανεικό. Ξεκινήσαμε λοιπόν την αφαίρεση.
Μια Δεκάδα εχει 10 μονάδες , άρα 10 που δανειστήκαμε συν όσα έχει πάνω. Από αυτά βγάζουμε τις κάτω Μονάδες.
Στις Δεκάδες πρώτα προσθέτουμε τη μία Δεκάδα στις κάτω Δεκάδες και μετά αφαιρούμε από τις Δεκάδες του μειωτέου.
Όλα αυτά φυσικά έγιναν με πολύ φυσικό τρόπο και δεν ξέρω αν ήταν το ποιηματάκι που έφτιαξα ή αν τα αστερακια μου έχουν έφεση στην αφαίρεση , αλλά πήγε πολύ καλά. Καταφέραμε να κάνουμε πάρα πολλές αφαιρέσεις. Πρωτα δουλέψαμε ομαδικά , για να θυμίζει ο ένας στον άλλο το ποιημα και τα βήματα και μετά δουλέψαμε μόνοι μας.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Δεν μπήκαμε στο βιβλίο , αλλά δουλέψαμε στην παρουσίαση. Από το βιβλίο θα κάνω επιλεκτικά κάποια πράγματα , χωρίς να συμπληρώνω τα "εκτιμώ" και τα "περίπου".
Πρώτα μιλήσαμε για τις Μονάδες και τις Δεκάδες και τη σχέση που υπάρχει μεταξύ τους.
10 Μ = 1Δ και 1Δ= 10 Μ
Στην 3η διαφάνεια έχουμε 20 κομφετί. Επρεπε πρώτα να δούμε πόσες Δεκάδες φτιάχνουμε με αυτά.
Μετά χάσαμε τα κόκκινα (5) και έπρεπε να βρούμε πόσα μας έμειναν. Ευκολα με το νου βρήκαμε πως μας έμειναν 15. Στο σημείο αυτό έγραψα την αφαίρεση κάθετα στον πίνακα. Επαναλάβαμε τον κανόνα πως πάντα ξεκινάμε από τις Μονάδες και ξεκινήσαμε την αφαίρεση. Εκεί όμως συναντήσαμε εμπόδιο! Από το 0 πώς να βγάλω 5; Δε γίνεται. Όμως με τα παιδιά είχαμε βρει νοερά πως μένουν 15, άρα πώς γίνεται να αφαιρέσουμε κάθετα και να βρούμε αυτό που βρήκαμε με το νου; Το πιο συναρπαστικό ήταν πως τα παιδιά πλησίασαν την τεχνική με τους τρόπους που πρότειναν (καλό σημάδι!).
Αφήσαμε αυτές τις σκέψεις κατά μέρος και συνεχίσαμε με την επόμενη διαφάνεια (4η).
Εκεί είχαμε ένα πρόβλημα που αμέσως καταλάβαμε πως λύνεται με αφαίρεση. Κι εδώ όμως οι Μονάδες στον αφαιρετέο ήταν περισσότερες από τις Μονάδες στο μειωτέο. Ηρθε λοιπόν το τερατάκι να μας μάθει νέα κόλπα!
Το τερατάκι μας είπε:
"Αν πάνω (στις Μονάδες) είναι πιο πολλά , συνεχίζω δυνατά"
κάναμε την αφαίρεση εύκολα και γρήγορα.
Στην επόμενη αφαίρεση τα κάτω ήταν πιο πολλά.
Το τερατάκι μας είπε:
"Αν κάτω είναι πιο πολλά , πάω μεμιάς στο γείτονα. Την πορτούλα του χτυπώ, 10 δανεικά ζητώ. Ευθύς αυτός θα μου τα δώσει , απ' το ζόρι θα με σώσει. Στο λεπτό πίσω τα δίνω , την αφαίρεση τη λύνω!"
Ακολουθήσαμε έτσι βήμα βήμα τις οδηγίες του:
Πρώτα ζητήσαμε 10 δανεικά από το γείτονα και αυτός μας τα έδωσε αμέσως (σημειώσαμε το δανεικό δίπλα στην πάνω Μοναδα). Αμέσως τα επιστρέψαμε (για να μην τα ξεχάσουμε) και σημειώσαμε δίπλα στην κάτω Δεκάδα πάλι το δανεικό. Ξεκινήσαμε λοιπόν την αφαίρεση.
Μια Δεκάδα εχει 10 μονάδες , άρα 10 που δανειστήκαμε συν όσα έχει πάνω. Από αυτά βγάζουμε τις κάτω Μονάδες.
Στις Δεκάδες πρώτα προσθέτουμε τη μία Δεκάδα στις κάτω Δεκάδες και μετά αφαιρούμε από τις Δεκάδες του μειωτέου.
Όλα αυτά φυσικά έγιναν με πολύ φυσικό τρόπο και δεν ξέρω αν ήταν το ποιηματάκι που έφτιαξα ή αν τα αστερακια μου έχουν έφεση στην αφαίρεση , αλλά πήγε πολύ καλά. Καταφέραμε να κάνουμε πάρα πολλές αφαιρέσεις. Πρωτα δουλέψαμε ομαδικά , για να θυμίζει ο ένας στον άλλο το ποιημα και τα βήματα και μετά δουλέψαμε μόνοι μας.
Παρουσίαση
Εδώ από Drive.
Ευχαριστώ πολύ, ήταν η καλύτερη εξήγηση που έδωσα στην κόρη μου μετά από πολλές άλλες αποτυχημένες προσπάθειες.
ΑπάντησηΔιαγραφή- Μιχάλης
Πολύ χαίρομαι Μιχάλη!
ΔιαγραφήΚαλησπέρα, Ιωάννα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραία δουλειά! Θα το δουλέψουμε και με τα δικά μου αστεράκια!Σ' ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεσαι μαζί μας τις ιδέες σου!
Παρακολουθώ το ιστολόγιό σου και μου αρέσουν πολύ οι ιδέες σου και ο τρόπος που προσεγγίζεις τη γνώση!
Καλή συνέχεια!
Φιλικά,
Από την Κρήτη!
Άννα Γαζέτη
Σε ευχαριστω πολύ, Αννα μου!
ΔιαγραφήΚαλησπέρα Ιωάννα! Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τις ιδέες σου, από τότε που ανακάλυψα το ιστολόγιό σου το μάθημα στην τάξη μου είναι πάντα απολαυστικό, και για εμένα και για τα παιδάκια μου!! Σε κάποιες παρουσιάσεις μαθηματικών όπως και σε αυτήν δεν μπορώ να βρω κάποιο σύνδεσμο για να τις κατεβάσω ως παρουσιάσεις, αλλά μόνο ως pdf. Υπάρχει κάποιος τρόπος που δεν τον βρίσκω;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σουΔέσποινα κι ευχαριστώ πολύ για τα ενθαρρυντικά σου λόγια! ΤΟι παρουσιάσεις εχουν ένα πρόβλημα από το Slideshare (δεν ξερω το λόγο) κι ετσι σας ανακατευθύνω στο drive. Τη συγκεκριμένη δεν μπορούσες να την βρεις γιατι δεν την είχα ανεβασει. Το ξέχασα!! Ευχαριστω για την επισήμανση! Καλή συνέχεια!
ΔιαγραφήΕυχαριστώ κι εγώ πάρα πολύ για την άμεση ανταπόκριση!! Θα προλάβω να τη χρησιμοποιήσω αυριο κι ολας! :) Δεν υπάρχει ανακατευθυνση στο drive και στις παρουσιάσεις από αυτά τα μαθήματα: http://taksiasterati.blogspot.gr/2014/02/34.html#.WpblZehuZPY http://taksiasterati.blogspot.gr/2014/03/6.html#.WpbmH-huZPY
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι σίγουρα μπελαλίδικο να δίνεις ανακατεύθυνση σε μία προς μία τις παρουσιάσεις. Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ που το κάνεις. Έχεις κάνει τη δουλειά μας ομορφότερη! Συγχαρητήρια κι ευχαριστούμε για τις καταπληκτικές ιδέες!
Παρακαλώ πολύ!
ΔιαγραφήΣε ευχαριστούμε για τις ιδέες σου που ακόμη και τόσα χρόνια μετα είναι πρωτοπόρες.Είδικά σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς ,βοηθούν τόσο εμάς όσο και τους μαθητές μας στην κατανόηση εννοιών, μέσω τηλεκπαίδευσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ χαίρομαι! Σίγουρα όταν έκανα αυτά τα μαθήματα δεν περίμενα ότι θα χρησιμοποιούνταν σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, αλλά πόσο χαίρομαι που το έκανα!
Διαγραφή