Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014

Αφαίρεση με δανεικό κεφ. 35-36

Αποφάσισα την αφαίρεση με δανεικό να τη διδάξω δείχνοντας αμέσως την τεχνική.

Δεν μπήκαμε στο βιβλίο , αλλά δουλέψαμε στην παρουσίαση. Από το βιβλίο θα κάνω επιλεκτικά κάποια πράγματα , χωρίς να συμπληρώνω τα "εκτιμώ" και τα "περίπου".

Πρώτα μιλήσαμε για τις Μονάδες και τις Δεκάδες και τη σχέση που υπάρχει μεταξύ τους.
10 Μ = 1Δ και 1Δ= 10 Μ

Στην 3η διαφάνεια έχουμε 20 κομφετί. Επρεπε πρώτα να δούμε πόσες Δεκάδες φτιάχνουμε με αυτά.

Μετά χάσαμε τα κόκκινα (5) και έπρεπε να βρούμε πόσα μας έμειναν. Ευκολα με το νου βρήκαμε πως μας έμειναν 15. Στο σημείο αυτό έγραψα την αφαίρεση κάθετα στον πίνακα. Επαναλάβαμε τον κανόνα πως πάντα ξεκινάμε από τις Μονάδες και ξεκινήσαμε την αφαίρεση. Εκεί όμως συναντήσαμε εμπόδιο! Από το 0 πώς να βγάλω 5; Δε γίνεται. Όμως με τα παιδιά είχαμε βρει νοερά πως μένουν 15, άρα πώς γίνεται να αφαιρέσουμε κάθετα και να βρούμε αυτό που βρήκαμε με το νου; Το πιο συναρπαστικό ήταν πως τα παιδιά πλησίασαν την τεχνική με τους τρόπους που πρότειναν (καλό σημάδι!).

Αφήσαμε αυτές τις σκέψεις κατά μέρος και συνεχίσαμε με την επόμενη διαφάνεια (4η).

Εκεί είχαμε ένα πρόβλημα που αμέσως καταλάβαμε πως λύνεται με αφαίρεση. Κι εδώ όμως οι Μονάδες στον αφαιρετέο ήταν περισσότερες από τις Μονάδες στο μειωτέο. Ηρθε λοιπόν το τερατάκι να μας μάθει νέα κόλπα!

Το τερατάκι μας είπε:
"Αν πάνω (στις Μονάδες) είναι πιο πολλά , συνεχίζω δυνατά"
κάναμε την αφαίρεση εύκολα και γρήγορα.

Στην επόμενη αφαίρεση τα κάτω ήταν πιο πολλά.

Το τερατάκι μας είπε:
"Αν κάτω είναι πιο πολλά , πάω μεμιάς στο γείτονα. Την πορτούλα του χτυπώ, 10 δανεικά ζητώ. Ευθύς αυτός θα μου τα δώσει , απ' το ζόρι θα με σώσει. Στο λεπτό πίσω τα δίνω , την αφαίρεση τη λύνω!"
 

Ακολουθήσαμε έτσι βήμα βήμα τις οδηγίες του:
Πρώτα ζητήσαμε 10 δανεικά από το γείτονα και αυτός μας τα έδωσε αμέσως (σημειώσαμε το δανεικό δίπλα στην πάνω Μοναδα). Αμέσως τα επιστρέψαμε (για να μην τα ξεχάσουμε) και σημειώσαμε δίπλα στην κάτω Δεκάδα πάλι το δανεικό. Ξεκινήσαμε λοιπόν την αφαίρεση.

Μια Δεκάδα εχει 10 μονάδες , άρα 10 που δανειστήκαμε συν όσα έχει πάνω. Από αυτά βγάζουμε τις κάτω Μονάδες.
Στις Δεκάδες πρώτα προσθέτουμε τη μία Δεκάδα στις κάτω Δεκάδες και μετά αφαιρούμε από τις Δεκάδες του μειωτέου.
Όλα αυτά φυσικά έγιναν με πολύ φυσικό τρόπο και δεν ξέρω αν ήταν το ποιηματάκι που έφτιαξα ή αν τα αστερακια μου έχουν έφεση στην αφαίρεση , αλλά πήγε πολύ καλά. Καταφέραμε να κάνουμε πάρα πολλές αφαιρέσεις. Πρωτα δουλέψαμε ομαδικά , για να θυμίζει ο ένας στον άλλο το ποιημα και τα βήματα και μετά δουλέψαμε μόνοι μας.

Παρουσίαση


αφαίρεση με δανεικό, κεφ. 35 36 from Ioanna Chats

Η παρουσίαση και σε βίντεο με τις φωνές των αστεριών μου!

Φύλλο εργασίας (κανόνες και άσκηση)
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!