Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

Λεξικοντετεκτιβ και λεξικομαχίες

Συνεχίζοντας τις περιπλανήσεις μας μέσα στις σελίδες των λεξικών μάθαμε πως η λέξη της οποίας τη σημασία ψάχνουμε λέγεται λήμμα. Είδαμε ακόμα πως το λεξικό μας δίνει πληθώρα πληροφοριών για κάθε λέξη , όπως το τι μέρος του λόγου είναι κάθε λέξη, συνώνυμα και αντίθετα της λέξης , ορισμό και παραδειγμα με αυτή.

Δουλέψαμε πρώτα στη δραστηριότητα του βιβλίου με την οποία γνωρίσαμε κάθε μέρος και μετά γίναμε λεξικοντετέκτιβ! Την ιδέα την πήρα από εδώ.

Λεξικοντετέκτιβ
Εφτιαξα το έγγραφο "Λεξικοντετέκτιβ" και το εκτύπωσα 2σε1 μπρος πίσω (κάθε παδί θα έβρισκε 4 λέξεις). Ζητησα από τα παιδιά να ανοίξουν το λεξικό τους , να διαλέξουν λέξεις και να συμπληρώσουν το φυλλάδιο καταγράφοντας το γράμμα στο οποίο συνάντησαν τη λέξη ,
τη λέξη, τον ορισμό της και ζωγραφίζοντας μια εικόνα σχετική με τη λέξη αυτή. Τέλος, έπρεπε να δώσουν ενα δικό τους παραδειγμα με αυτή τη λέξη.



Με τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά δούλεψαν στο λεξικό γνωρίζοντας καλύτερα τις πληροφορίες που μας παρέχει για μια λέξη. Λειτούργησε και ως προετοιμασία για το παιχνίδι που θα παίζαμε την επόμενη μέρα , τις λεξικομαχίες.

Λεξικομαχίες
Αρχικά χωριστήκαμε σε 6 ομάδες των 3ων ατόμων.
Εστησα 3 θρανία με 6 λεξικά πάνω , μολύβια και σβήστρες. Κάθε παιδί πήρε από ένα αντίτυπο του εγγράφου "Λεξικομαχίες". Η πρώτη σειρά κάθε ομάδας πήρε θέση.

Τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους πάνω στο φυλλάδιό τους και περίμεναν τη λέξη που θα τους έδινα.

Μόλις έδινα τη λέξη έπρεπε να την καταγράψουν και να ψάξουν πληροφορίες όπως τη σελίδα στην οποία βρισκόταν η λέξη, το μέρος του λόγου στο οποίο ανήκε και το πλήθος των  συλλαβών της. Τέλος έπρεπε να γράψουν τον ορισμό της (προσπάθησα να διαλέγω λέξεις με μικρούς ορισμούς).






Νικητης ήταν αυτός ή αυτή που θα συμπλήρωνε πρώτος/η την κάρτα του /της χωρίς να υπάρχουν λάθη. 

Οι υπόλοιποι επέστρεφαν στα θρανία τους και συνέχιζαν την καταγραφή των πληροφοριών που δεν πρόλαβαν. Συνεχίζαμε με τη δεύτερη σειρά παιδιών.
Από κάθε σειρά έβγαινε ένας νικητής και στο τέλος διαγωνίστηκαν οι 3 νικητές. Το πιο όμορφο ήταν πως ακόμη και τα παιδιά που δεν προκρίνονταν έψαχναν τις λέξεις που ζητούσα και όλοι ήταν πολύ ενθουσιασμένοι.


Το παιχνίδι άρεσε πολύ στα παιδιά και το ξαναπαίξαμε! Την ιδέα και πάλι τη δανείστηκα από εδώ.

Λεξικοντετέκτιβ (κατεβάζετε το έγγραφο από εδώ.)



Λεξικομαχίες (Κατεβάζετε το έγγραφο από εδώ)

8 σχόλια:

  1. μπραβο μπραβο μπραβο !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    φοβερη ιδεα !!!!!!!!!!!!!!!
    θα την χρησιμοποιησω !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφες και δημιουργικές δραστηριότητες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο Ιωάννα κάνεις εξαιρετική δουλειά! Την παρακολουθώ από την Κύπρο και χρησιμοποιώ αρκετές από τις ιδέες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!