Το νέο κεφάλαιο ήταν αρκετά διασκεδαστικό για τα παιδιά και το απολαύσαμε!
Ξεκινήσαμε προσπαθώντας να καταλάβουμε τι συμβαίνει παρατηρώντας την εικόνα. Εύκολα αντιληφθήκαμε πως πρόκειται για μια παρασταση. Διαβάζοντας αποσπασματικά τα λόγια του κειμένου προσπαθήσαμε να δούμε τι ακριβώς τι συμβαίνει. Μας φάνηκε αστείο που ο Καραγκιόζης παρανοούσε τα λόγια του Μορφονιού.
Ξαφνικά όμως η παρασταση διακόπηκε καθώς η γάτα έκανε την εμφάνισή της. Τα παιδιά έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν και να παρακολουθούν ζωηρά την εξέλιξη της ιστορίας του βιβλίου.
Κάναμε πολλές φορές ανάγνωση με το ζάρι και με ρόλους , αλλά και όλοι μαζί.
Επειτα ήρθαν οι πεταλούδες και κάθισαν πάνω σε κάποιες λέξεις (διαφάνεια 9). Εντοπίσαμε το κοινό σε όλες τις λέξεις γράμμα, το γράμμα που θα εξετάζαμε.
Τη γραφή του Ηη την έδωσα μέσα από τα παρακάτω:
το κεφαλαίο: Ο παππούς χρειάζεται τη σκάλα για να κάνει μια δουλειά σε ένα ψηλό ντουλάπι. Φτιάχνουμε τη σκάλα.
το μικρό: Μετά τη δουλειά αυτή , ο παππούς και η γιαγιά αποφάσισαν να πανε μια βόλτα. Ας τους δώσουμε τα μπαστούνια τους: ένα μικρό για τη γιαγιά κι ένα μεγαλύτερο (να περνάει λίγο τη γραμμούλα) για τον παππού.
Αφού φτιάξαμε και τον άξονα λέξεων (αυτή τη φορά βάλαμε και λέξεις που το είχαν μέσα και δεν ξεκινούσαν μόνο με αυτό, καθώς θα ακολουθήσει άσκηση), μεταφερθήκαμε στο Τ.Ε. και εξασκηθήκαμε στη γραφή του Ηη.
Επειτα το βάλαμε στη λίμνη των φωνακλάδικων και το συνδυάσαμε με όλα τα γνωστά ήσυχα για να φτιάξουμε παρεούλες.
Βρήκαμε μετά και όλα τα Ηη στο κείμενο και κάναμε την άσκηση στο βιβλίο.
Στη συνέχεια ρώτησα τα παιδιά πώς μπορούμε δίκαια να αποφασίσουμε ποιος θα παίξει σε ένα παιχνίδι πρώτος. Οι απαντήσεις πολλές και άξιες και μεσα σε αυτές ήταν και τα λαχνίσματα. Ρώτησα αν γνωρίζουν κι άλλα τραγουδάκια σαν το αμπεμπαμπλομ και τα παιδιά πρότειναν μερικά ακόμη. Δώσαμε την ονομασία τους "λαχνίσματα" και την εξηγήσαμε.
Μεταφερθήκαμε στο ποίημα και είδαμε πως κι αυτό ήταν ένα λάχνισμα.
Τελευταία δραστηριότητα ήταν να διαλέξει κάθε ομάδα 3 λέξεις από το σπίτι του Ηη (άξονα) και να τις γράψει σε ένα χαρτάκι (τις λέξεις τις χρησιμοποιήσαμε τη 2η μέρα για να φτιάξουμε μια ιστορία).
Τη 2η μέρα μπήκαμε στο Τ.Ε. μετά την ανάγνωση και κάναμε τις εκεί δραστηριότητες αρκετά γρήγορα. Τα παιδιά πλέον θυμούνται αρκετούς κανόνες και γνωρίζουν τη σειρά που ακολουθούμε κάθε φορά.
Μετά τις ασκήσεις μπήκαμε στον πρώτο ορθογραφικό κανόνα μας! Ξεχωρίσαμε την κατάληξη -η των αρσενικών και των θηλυκών , από την κατάληξη -ι των ουδέτερων. Φυσικά δε χρησιμοποιήθηκε μεταγλώσσα, αλλά όλα έγιναν διαισθητικά ακολουθώντας τον σχηματικό κανόνα που έφτιαξα στον πίνακα.
Τα παιδιά δε δυσκολεύτηκαν καθόλου να τον ακολουθήσουν. Πρώτα βρίσκαμε και συμπληρώναμε το άρθρο κι έπειτα βλέποντας το σχήμα αποφασίζαμε αν χρειάζεται -ι ή -η. Κάθε φορά εξηγούσαμε κι επαναλαμβάναμε τον κανόνα.
Τέλος χρησιμοποιήσαμε τις λέξεις που διαλέξαμε χθες για να φτιάξουμε μια ιστορία ομαδικά. Εδωσα γενικούς κανόνες σε όλους , αλλά αφιέρωσα ένα 5λεπτο για να το δουλέψω με κάθε ομάδα ξεχωριστά , μιας και τα παιδιά ακόμη δε γνωρίζουν.
Στόχος μου ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τους όρους ήρωας (και να τον ξεδιαλύνουν από τον Spiderman) , τόπος , χρόνος καθώς και να τους οδηγήσω να σκεφτούν κάποιο περιστατικό. Το δουλέψαμε με ερωτήσεις και όλες οι ομάδες έφτιαξαν, προφορικά βέβαια , μια μικρή ιστορία.
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
Ξεκινήσαμε προσπαθώντας να καταλάβουμε τι συμβαίνει παρατηρώντας την εικόνα. Εύκολα αντιληφθήκαμε πως πρόκειται για μια παρασταση. Διαβάζοντας αποσπασματικά τα λόγια του κειμένου προσπαθήσαμε να δούμε τι ακριβώς τι συμβαίνει. Μας φάνηκε αστείο που ο Καραγκιόζης παρανοούσε τα λόγια του Μορφονιού.
Ξαφνικά όμως η παρασταση διακόπηκε καθώς η γάτα έκανε την εμφάνισή της. Τα παιδιά έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν και να παρακολουθούν ζωηρά την εξέλιξη της ιστορίας του βιβλίου.
Κάναμε πολλές φορές ανάγνωση με το ζάρι και με ρόλους , αλλά και όλοι μαζί.
Επειτα ήρθαν οι πεταλούδες και κάθισαν πάνω σε κάποιες λέξεις (διαφάνεια 9). Εντοπίσαμε το κοινό σε όλες τις λέξεις γράμμα, το γράμμα που θα εξετάζαμε.
Τη γραφή του Ηη την έδωσα μέσα από τα παρακάτω:
το κεφαλαίο: Ο παππούς χρειάζεται τη σκάλα για να κάνει μια δουλειά σε ένα ψηλό ντουλάπι. Φτιάχνουμε τη σκάλα.
το μικρό: Μετά τη δουλειά αυτή , ο παππούς και η γιαγιά αποφάσισαν να πανε μια βόλτα. Ας τους δώσουμε τα μπαστούνια τους: ένα μικρό για τη γιαγιά κι ένα μεγαλύτερο (να περνάει λίγο τη γραμμούλα) για τον παππού.
Αφού φτιάξαμε και τον άξονα λέξεων (αυτή τη φορά βάλαμε και λέξεις που το είχαν μέσα και δεν ξεκινούσαν μόνο με αυτό, καθώς θα ακολουθήσει άσκηση), μεταφερθήκαμε στο Τ.Ε. και εξασκηθήκαμε στη γραφή του Ηη.
Επειτα το βάλαμε στη λίμνη των φωνακλάδικων και το συνδυάσαμε με όλα τα γνωστά ήσυχα για να φτιάξουμε παρεούλες.
Βρήκαμε μετά και όλα τα Ηη στο κείμενο και κάναμε την άσκηση στο βιβλίο.
Στη συνέχεια ρώτησα τα παιδιά πώς μπορούμε δίκαια να αποφασίσουμε ποιος θα παίξει σε ένα παιχνίδι πρώτος. Οι απαντήσεις πολλές και άξιες και μεσα σε αυτές ήταν και τα λαχνίσματα. Ρώτησα αν γνωρίζουν κι άλλα τραγουδάκια σαν το αμπεμπαμπλομ και τα παιδιά πρότειναν μερικά ακόμη. Δώσαμε την ονομασία τους "λαχνίσματα" και την εξηγήσαμε.
Μεταφερθήκαμε στο ποίημα και είδαμε πως κι αυτό ήταν ένα λάχνισμα.
Τη 2η μέρα μπήκαμε στο Τ.Ε. μετά την ανάγνωση και κάναμε τις εκεί δραστηριότητες αρκετά γρήγορα. Τα παιδιά πλέον θυμούνται αρκετούς κανόνες και γνωρίζουν τη σειρά που ακολουθούμε κάθε φορά.
Μετά τις ασκήσεις μπήκαμε στον πρώτο ορθογραφικό κανόνα μας! Ξεχωρίσαμε την κατάληξη -η των αρσενικών και των θηλυκών , από την κατάληξη -ι των ουδέτερων. Φυσικά δε χρησιμοποιήθηκε μεταγλώσσα, αλλά όλα έγιναν διαισθητικά ακολουθώντας τον σχηματικό κανόνα που έφτιαξα στον πίνακα.
Τα παιδιά δε δυσκολεύτηκαν καθόλου να τον ακολουθήσουν. Πρώτα βρίσκαμε και συμπληρώναμε το άρθρο κι έπειτα βλέποντας το σχήμα αποφασίζαμε αν χρειάζεται -ι ή -η. Κάθε φορά εξηγούσαμε κι επαναλαμβάναμε τον κανόνα.
Τέλος χρησιμοποιήσαμε τις λέξεις που διαλέξαμε χθες για να φτιάξουμε μια ιστορία ομαδικά. Εδωσα γενικούς κανόνες σε όλους , αλλά αφιέρωσα ένα 5λεπτο για να το δουλέψω με κάθε ομάδα ξεχωριστά , μιας και τα παιδιά ακόμη δε γνωρίζουν.
Στόχος μου ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τους όρους ήρωας (και να τον ξεδιαλύνουν από τον Spiderman) , τόπος , χρόνος καθώς και να τους οδηγήσω να σκεφτούν κάποιο περιστατικό. Το δουλέψαμε με ερωτήσεις και όλες οι ομάδες έφτιαξαν, προφορικά βέβαια , μια μικρή ιστορία.
Παρουσίαση
Εδώ από drive.
Ιωάννα, είναι πραγματικά εκπληκτική η δουλειά σου. Πρώτη φορά φέτος έχω πρώτη τάξη και περιμένω πώς και πώς τις αναρτήσεις σου για να "κλέψω" ιδέες. Μέχρι πριν λίγες μέρες τελείωνα το μάθημα και μετά έκανες την αντίστοιχη ανάρτηση αλλά τώρα έχω συγχρονιστεί μαζί σου! Σε ευχαριστω πολύ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧααχαχχα!!! Πολύ χαίρομαι που σου αρέσουν όσα κάνουμε !!!! Σε ευχαριστω πολύ!
Διαγραφή