Στη 13η ενότητα σήμερα ασχοληθήκαμε με τις ηχομιμητικές λέξεις και τα ρήματα που πηγάζουν από αυτές , καθώς και τα άρθρα, αόριστο και οριστικό.
Τι κάναμε λοιπόν:
Αρχικά είδαμε τη Χαρά και τη Βάγια να μιλούν για τις λέξεις που φανερώνουν ήχους. Προσπαθήσαμε κι εμείς να σκεφτούμε μερικές και βρήκαμε κάμποσες: μπαμ, αψού , γκουχ γκουχ, νταν, γαβ, νιάου κ.α.
Συνεχίσαμε στο τετράδιο στην άσκηση 7 , όπου έπρεπε να εντοπίσουμε στο κείμενο του Ροντάρι λέξεις που να δηλώνουν ήχο. Δε δυσκολευτήκαμε καθόλου να βρούμε τα ρήματα που φανερώνουν τις φωνές των ζώων. Αφού τα εντοπίσαμε όλα, κάναμε κι εμείς τα ζώα και βγάλαμε τη φωνή που αντιπροσώπευε κάθε ρήμα.
Μετά παίξαμε ένα παιχνιδάκι. Ακούγοντας μόνο το παρακάτω βίντεο προσπαθούσαμε να βρούμε σε ποιο ζώο ανήκει καθε φωνή. Αλλες φορές ήταν εύκολο , μα άλλες φορές ήταν πιο δύσκολο!
Μετά πήγαμε στην 8η άσκηση στην οποία κατηγοριοποιήσαμε τους ήχους σε απαλούς και δυνατούς.
Για να είναι πιο ρεαλιστικό έβαλα στην παρουσίαση και τους ήχους από το καθένα. Μπορείτε να τους βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους.
Τα εφέ εδώ:
κελάρυσμα ποταμού εδώ
μπουμπουνητό εδώ
σφύριγμα αέρα εδώ
ζουζουνισμα μέλισσας εδώ
γουργουρητό γάτας εδώ στο 00:51
τρίξιμο καρέκλας εδώ
θρόισμα φύλλων εδώ
τύμπανο εδώ
σκάσιμο λάστιχου εδώ
Υστερα ξαναμπήκαμε στο βιβλίο και γνωρίσαμε από κοντά το αόριστο άρθρο. Το συγκρίναμε με το οριστικό και βρήκαμε τις διαφορές. Το αόριστο άρθρο μιλάει γενικά για οποιοδήποτε πράγμα, ζώο κτλ. , ενώ το οριστικό μιλά για κάτι συγκεκριμένο.
Δώσαμε πολλά παραδείγματα μεταφέροντάς τα και στον πληθυντικό. Εκεί είδαμε ότι το αόριστο άρθρο δεν έχει πληθυντικό (όπως το οριστικό) κι έτσι όταν βάζουμε τις προτάσεις στον πληθυντικό είτε παραλείπουμε το άρθρο είτε χρησιμοποιούμε την αντωνυμία κάποιοι-ες-α.
Συνεχίσαμε συμπληρώνοντας την άσκηση του βιβλίου με το αόριστο άρθρο. Κάναμε και λίγη εξάσκηση παραπάνω λύνοντας προφορικά το φύλλο εργασίας. Γραπτά θα το κάνουμε στο σπίτι.
Παρουσίαση
Εδώ από DRive.
Τι κάναμε λοιπόν:
Αρχικά είδαμε τη Χαρά και τη Βάγια να μιλούν για τις λέξεις που φανερώνουν ήχους. Προσπαθήσαμε κι εμείς να σκεφτούμε μερικές και βρήκαμε κάμποσες: μπαμ, αψού , γκουχ γκουχ, νταν, γαβ, νιάου κ.α.
Συνεχίσαμε στο τετράδιο στην άσκηση 7 , όπου έπρεπε να εντοπίσουμε στο κείμενο του Ροντάρι λέξεις που να δηλώνουν ήχο. Δε δυσκολευτήκαμε καθόλου να βρούμε τα ρήματα που φανερώνουν τις φωνές των ζώων. Αφού τα εντοπίσαμε όλα, κάναμε κι εμείς τα ζώα και βγάλαμε τη φωνή που αντιπροσώπευε κάθε ρήμα.
Μετά παίξαμε ένα παιχνιδάκι. Ακούγοντας μόνο το παρακάτω βίντεο προσπαθούσαμε να βρούμε σε ποιο ζώο ανήκει καθε φωνή. Αλλες φορές ήταν εύκολο , μα άλλες φορές ήταν πιο δύσκολο!
Μετά πήγαμε στην 8η άσκηση στην οποία κατηγοριοποιήσαμε τους ήχους σε απαλούς και δυνατούς.
Για να είναι πιο ρεαλιστικό έβαλα στην παρουσίαση και τους ήχους από το καθένα. Μπορείτε να τους βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους.
Τα εφέ εδώ:
κελάρυσμα ποταμού εδώ
μπουμπουνητό εδώ
σφύριγμα αέρα εδώ
ζουζουνισμα μέλισσας εδώ
γουργουρητό γάτας εδώ στο 00:51
τρίξιμο καρέκλας εδώ
θρόισμα φύλλων εδώ
τύμπανο εδώ
σκάσιμο λάστιχου εδώ
Υστερα ξαναμπήκαμε στο βιβλίο και γνωρίσαμε από κοντά το αόριστο άρθρο. Το συγκρίναμε με το οριστικό και βρήκαμε τις διαφορές. Το αόριστο άρθρο μιλάει γενικά για οποιοδήποτε πράγμα, ζώο κτλ. , ενώ το οριστικό μιλά για κάτι συγκεκριμένο.
Δώσαμε πολλά παραδείγματα μεταφέροντάς τα και στον πληθυντικό. Εκεί είδαμε ότι το αόριστο άρθρο δεν έχει πληθυντικό (όπως το οριστικό) κι έτσι όταν βάζουμε τις προτάσεις στον πληθυντικό είτε παραλείπουμε το άρθρο είτε χρησιμοποιούμε την αντωνυμία κάποιοι-ες-α.
Συνεχίσαμε συμπληρώνοντας την άσκηση του βιβλίου με το αόριστο άρθρο. Κάναμε και λίγη εξάσκηση παραπάνω λύνοντας προφορικά το φύλλο εργασίας. Γραπτά θα το κάνουμε στο σπίτι.
Παρουσίαση
Εδώ από DRive.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!