Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2014

Τι βιβλίο είναι αυτό ;(2)

Συνεχίζοντας στην 11η ενότητα σήμερα ασχοληθήκαμε με τα κύρια και κοινά ουσιαστικά, γραμματική χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Τα κείμενα όμως και οι ασκήσεις έδωσαν εναύσματα για πολλές ιστορίες...
Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας το μεγάλο δάσκαλο Αδαμάντιο Κοραή μέσα από τη ρήση του "Το πρώτο βιβλίο κάθε έθνους είναι το λεξικό της γλώσσας του". Το κείμενο που έπεται δίνει κάποιες πληροφορίες γι' αυτόν , ωστόσο συμπλήρωσα κάποια πράγματα που δεν αναφέρονται (όπως η περίοδος Τουρκοκρατίας στην Ελλάδα) και εξήγησα με απλά λόγια στα παιδιά για ποιο λόγο ήταν τόσο σημαντικό το έργο του.

Επειτα εντοπίσαμε στο κείμενο τα κύρια και τα κοινά ουσιαστικά δίνοντας τον κανόνα διαχωρισμού τους. Τα παιδιά τον βρήκαν εύκολο μιας και το κεφαλαίο γράμμα καθοδηγεί. Εδωσα και πάλι έμφαση στο συγκεκριμένο και αφηρημένο, διαχωρίζοντας για παραδειγμα τη λέξη κορίτσι από το όνομα Κατερίνα.

Συνεχίσαμε με τις προτεινόμενες ασκήσεις στο Τ.Ε. Στην άσκηση 10 έπρεπε να ενώσουμε τα κύρια ουσιαστικά με τα κοινά στα οποία ανήκαν. Εδώ γνωρίσαμε διάφορους τόπους και πρόσωπα.
Καβάλα
Αλβανία 
 Όλυμπος
 Αιγαίο
Σε όλους του τόπους αναφέραμε όσα γνωρίζαμε γι'αυτούς. Στο Αιγαίο είπα συνοπτικά και την ιστορία του βασιλιά Αιγέα και τον τραγικό του θάνατο μόλις αντίκρισε τα μαύρα πανιά.

Ηρακλής. Εδώ αναφέραμε πολλά καθώς θυμηθοήκαμε πολλούς από τους άθλους του μέσα από τις εικόνες.

Περικλής. Για τον Περικλή τα παιδιά δε γνώριζαν πολλά και ανέφερα πολύ λίγα πράγματα.
Διονύσιος Σολωμός. Το Δ.Σολωμό τον γνωρίσαμε μέσα από το ποίημα της Ξανθούλας που κάναμε και το οποίο θυμόμασταν ακόμα την πρώτη στροφή. Αναφέραμε τον Εθνικό υμνο και τον Υμνο στην Ελευθερία.

Μπετόβεν. Για τον Μπετόβεν αφού ανέφερα λίγα πράγματα άφησα τη μουσική του να μιλήσει παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο.


Συνεχίσαμε με την 11η ασκηση όπου και πάλι δώσαμε πληροφορίες για τους τόπους, τα πρόσωπα και τα ζώα που συναντήσαμε εκεί.

Στη 12η άσκηση ανοίξαμε το λεξικό μας για να εντοπίσουμε το κύριο όνομα που βρισκόταν εκεί. Γρήγορα βρήκαμε τον Ινδιάνο!

Στη 13η άσκηση διαβάσαμε την ιστορία για το ανακτορο της Κνωσού και αφού βρήκαμε όλα τα κύρια ονόματα , προσπαθήσαμε να θυμηθούμε όσα διαβάσαμε για να συμπληρώσουμε το κείμενο της  16ης διαφάνειας.
Τέλος, επισκεφτήκαμε νοερά το νησί της Κρήτης και θαυμάσαμε το ανάκτορο όπως είναι σήμερα.
video
 Παρουσίαση


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!