Στην 4η ενότητα της Μελέτης ασχοληθήκαμε με το χρόνο.
Πρώτα μιλήσαμε για τα διάφορα είδη του χρόνου: την ημέρα, τη βδομάδα , το μήνα , το χρόνο, αλλά και την ώρα , τα λεπτά και τα δευτερόλεπτα.
Μάθαμε πόσες ώρες έχει η ημέρα, πόσες μέρες η εβδομάδα, πόσες μέρες και βδομάδες έχει ο μήνας και πόσους μήνες έχει ο χρόνος.
Ακόμη μάθαμε πως η ώρα έχει 60 λεπτά και το λεπτό 60 δευτερολεπτα. Φυσικά τα επανάλαβαμε πολλές φορές (το πρώτο κεφάλαιο το δουλέψαμε μια βδομάδα).
Όταν πλέον ήμασταν αρκετά δυνατοί στις γνώσεις μας παίξαμε και το παιχνίδι του χρόνου. Εγραφα στον πίνακα έναν αριθμό και τα παιδιά έβρισκαν σε τι αντιστοιχούσε.
π.χ. έγραφα τον αριθμό 4 και τα παιδιά έλεγαν πως είναι οι εποχές ή εβδομάδες ενός μήνας
έγραφα τον αριθμό 7 και τα παιδιά έλεγαν πως είναι οι μέρες μιας βδομάδας
Στο 2ο κεφάλαιο παρατηρήσαμε τη ζωή μιας γιαγιάς από τότε που ήταν κοριτσάκι μέχρι που έγινε γιαγιά. Η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά κι έτσι τους έδωσα μια εργασία για το σπίτι. Κάθε παιδί έπρεπε να κοιτάξει φωτογραφίες με τον παππού ή τη γιαγιά και να καταγράψουν μια ιστορία από τα παιδικά ή νεανικά χρόνια τους.
Η τάξη μας λοιπόν πλημμύρισε με φωτογραφίες (τις οποίες φωτοτύπησα και επέστρεψα καθώς ήταν κρίμα να καταστραφούν κατά λάθος στο σχολείο) και αναμνήσεις από άλλες εποχές.
Τα παιδιά διάβασαν τις ιστορίες που έφεραν και παρουσίασαν τις φωτογραφίες τους στους υπόλοιπους.
Στο τέλος της ενότητας μιλήσαμε για τις διαφορές που φερνει ο χρόνος σε διάφορα μέρη. Παρατηρήσαμε τις φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης από το 1880 και το 2004 από το βιβλίο και βρήκαμε διάφορες ομοιότητες και διαφορές. Αναφέραμε τις ανάγκες των ανθρώπων για περισσότερα σπίτια και μεγαλύτερους δρόμους , αλλά και τις ανάγκες της φύσης να διατηρηθεί όσο γίνεται καλύτερα.
Πρώτα μιλήσαμε για τα διάφορα είδη του χρόνου: την ημέρα, τη βδομάδα , το μήνα , το χρόνο, αλλά και την ώρα , τα λεπτά και τα δευτερόλεπτα.
Μάθαμε πόσες ώρες έχει η ημέρα, πόσες μέρες η εβδομάδα, πόσες μέρες και βδομάδες έχει ο μήνας και πόσους μήνες έχει ο χρόνος.
Ακόμη μάθαμε πως η ώρα έχει 60 λεπτά και το λεπτό 60 δευτερολεπτα. Φυσικά τα επανάλαβαμε πολλές φορές (το πρώτο κεφάλαιο το δουλέψαμε μια βδομάδα).
Όταν πλέον ήμασταν αρκετά δυνατοί στις γνώσεις μας παίξαμε και το παιχνίδι του χρόνου. Εγραφα στον πίνακα έναν αριθμό και τα παιδιά έβρισκαν σε τι αντιστοιχούσε.
π.χ. έγραφα τον αριθμό 4 και τα παιδιά έλεγαν πως είναι οι εποχές ή εβδομάδες ενός μήνας
έγραφα τον αριθμό 7 και τα παιδιά έλεγαν πως είναι οι μέρες μιας βδομάδας
Στο 2ο κεφάλαιο παρατηρήσαμε τη ζωή μιας γιαγιάς από τότε που ήταν κοριτσάκι μέχρι που έγινε γιαγιά. Η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά κι έτσι τους έδωσα μια εργασία για το σπίτι. Κάθε παιδί έπρεπε να κοιτάξει φωτογραφίες με τον παππού ή τη γιαγιά και να καταγράψουν μια ιστορία από τα παιδικά ή νεανικά χρόνια τους.
Η τάξη μας λοιπόν πλημμύρισε με φωτογραφίες (τις οποίες φωτοτύπησα και επέστρεψα καθώς ήταν κρίμα να καταστραφούν κατά λάθος στο σχολείο) και αναμνήσεις από άλλες εποχές.
Τα παιδιά διάβασαν τις ιστορίες που έφεραν και παρουσίασαν τις φωτογραφίες τους στους υπόλοιπους.
Στο τέλος της ενότητας μιλήσαμε για τις διαφορές που φερνει ο χρόνος σε διάφορα μέρη. Παρατηρήσαμε τις φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης από το 1880 και το 2004 από το βιβλίο και βρήκαμε διάφορες ομοιότητες και διαφορές. Αναφέραμε τις ανάγκες των ανθρώπων για περισσότερα σπίτια και μεγαλύτερους δρόμους , αλλά και τις ανάγκες της φύσης να διατηρηθεί όσο γίνεται καλύτερα.
Τι ωραία που προσεγγίσατε την έννοια του χρόνου!!!!! Μπράβο και πάλι!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστούμε!!!
Διαγραφή