Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

Ανθολόγιο: Η ηλεκτρική σκούπα και η λαχτάρα των δύο φίλων

Την προηγούμενη Παρασκευή στο μονόωρο δουλέψαμε το κείμενο "Η ηλεκτρική σκούπα και η λαχτάρα των 2 φιλων". Επειδή ο χρόνος ήταν λίγος και οι δραστηριότητες πολλές , συνεχίσαμε σήμερα με τα υπόλοιπα. Να τι κάναμε , λοιπόν:

Πρώτα διαβάσαμε το κείμενο , μια φορά εγώ και μια τα παιδιά. Κάναμε μια σύντομη περίληψη της ιστορίας και μιλήσαμε για τα μέρη της. Εδώ διαπιστώσαμε πως το τέλος μεν υπήρχε για το κείμενό μας , αλλά δεν ηταν το πραγματικό τέλος της ιστορίας του Καρυδάκη και της Ζαχαρούλας. Κρατήσαμε αυτή τη σκέψη για αργότερα.

Συνεχίσαμε εντοπίζοντας όλους τους κινδύνους που ήρθαν αντιμέτωποι οι φίλοι μας. Κάναμε και αναπαράσταση το επεισόδιο με την ηλεκτρική σκούπα.


Μετά ψάξαμε μέσα στο κείμενο να βρούμε τα επίθετα που υπήρχαν , μιας και τόσο πολύ είχαμε ασχοληθεί με αυτά. Φυσικά δέχομαι και τις παθητικές μετοχές , αφού δεν τις έχουμε γνωρίσει ως ξεχωριστό μέρος του λόγου.

Στη συνέχεια η κυρία διάλεξε 3 από αυτά (τρομακτικό, τυχεροί, μεγάλη) και κάναμε συγκρίσεις.

Έπειτα διαλέξαμε 2 ουσιαστικά , πολυέλαιος και χαλί, και βρήκαμε όσα περισσότερα ταιριαστά επίθετα μπορούσαμε. Ο διαμαντένιος πολυέλαιος και το μαγικό χαλί ήταν κατι παραπάνω από αναμενόμενα.

Ύστερα από αυτά πήγαμε στις δραστηριότητες του βιβλίου. Στην πρώτη δραστηριότητα έπρεπε να δουλέψουμε ομαδικά και να συνεχίσουμε την ιστορία του Καρυδάκη και της Ζαχαρούλας. Κάναμε μια μικρή συζήτηση σχετικά με όσα θα μπορούσαμε να γράψουμε και άφησα τις ομάδες να δουλέψουν καταγράφοντας τις ιδέες τους σε λίστα. Τους είπα πως την ιστορία θα τη γράφαμε την επόμενη βδομάδα (σήμερα δλδ) και θα έπρεπε να κρατήσουν σημειώσεις.

Σήμερα ξεκινήσαμε αμέσως με τη συγγραφή της συνέχειας της ιστορίας. Αφησα μισή ώρα στα παιδιά για να ασχοληθούν με αυτό. Οι ιστορίες ήταν πολύ όμορφες και προς μεγάλη μου ευχαρίστηση είχαν και επίθετα! Δε βοήθησα καθόλου σε αυτή τη δραστηριότητα , καθώς ήθελα να φτάσουμε στην αυτοδιόρθωση που θα γινόταν με την παρουσίαση της ιστορίας τους.
Ετσι κι έγινε. Τα παιδιά μπόρεσαν διαβάζοντας την ιστορία τους να εντόπίσουν πότε είχαν χρησιμοποιήσει πολλές φορές το και, αν δεν είχαν βάλει αρκετές τελείες κι αν θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν περισσότερα επίθετα. Αν μάθεις στα παιδιά πώς να μαθαίνουν, γίνονται οι καλύτεροι δάσκαλοι!

Στη δεύτερη δραστηριότητα έπρεπε να επιλέξουμε τι θα ρουφούσαμε με μια σκούπα που μπορούσε να εξαφανίσει τα πάντα: οι μέδουσες, τα κουνούπια, τα σκουπίδια μέχρι και το σχολείο ( :( ) ρουφήχτηκαν με μανία!

Συνεχίζοντας φτιάξαμε μια λίστα με όσες ηλεκτρικές συσκευές που υπάρχουν στα σπίτια μας μπορούσαμε να σκεφτούμε. Θυμηθήκαμε έτσι και τους καταλόγους για άλλη μια φορά.

Και καθώς ήμασταν έτοιμοι να ορμήξουμε στην τελευταία δραστηριότητα, η πόρτα μας χτύπησε και ο κύριος Γιώργος, ο διευθυντής μας, μας έφερε ένα τεράααααστιο πακέτο από το ταχυδρομείο!!!

Το τι επικράτησε στην τάξη δεν περιγράφεται! Οι αγαπημένοι μας φίλοι από την τάξη της κυρίας Ελένης από την Αμαλιάδα , τα ψηφιακά δευτεράκια, μας έστειλαν ένα πακέτο γεμάτο υπέροχα δωράκια!

Όμορφες κάρτες και προσωπικά δωράκια για τον καθένα μας, αλλά και δυο πολύ όμορφα γράμματα που ανυπομονούσαμε να διαβάσουμε!



Μεγάλη η συγκίνησή μας! Σας ευχαριστούμε πολύ αγαπημένοι μας φίλοι και αξιολάτρευτη δασκάλα!
 








Χαίρομαι πολύ που μέσα από ένα τόσο ψυχρό μέσο , όπως είναι το διαδίκτυο, κατάφερα να γνωρίσω τόσο ζεστούς ανθρώπους! Ελένη μου, διδάσκεις πώς είναι τα καλά λόγια (και όχι η κολακεία), η ευγενής άμιλλα (και όχι ο ανταγωνισμός), η συναδελφικότητα σε όλο της το μεγαλείο!

 

1 σχόλιο:

  1. Ιωάννα μου, τα γλυκά σου λόγια με τιμούν!!!!Σε υπερευχαριστώ!!!!Το κάναμε με πολλή χαρά για εσένα και τα γλυκά παιδάκια σου!!Τα αστεράκια σου, όπως τα αποκαλείς, αλλά και για να σας ευχαριστήσουμε για τα δικά σας υπέροχα δωράκια που ήταν εξαιρετικά και με μεγάλη φαντασία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!