Παραμένοντας στο χειμωνιάτικο τοπίο και στα Μαθηματικά ετοίμασα μερικές επαναληπτικές δραστηριότητες που επεξεργαστήκαμε σήμερα στην τάξη.
Πρώτη δουλειά μας ήταν να βάψουμε ένα κασκόλ με τρία χρώματα με όποιον τρόπο επιθυμούσε ο καθένας.
Μετά με βάση το πινακάκι και την αξία που είχε κάθε χρώμα έπρεπε να βρούμε το σύνολο για κάθε χρώμα. Ενας πολύ ωραίος "κρυμμένος" πολλαπλασιασμός που έγινε με μεγάλη επιδεξιότητα από τα παιδιά.
Σε όλα τα παιδιά , αλλά κυρίως σε όσα δυσκολεύτηκαν , έδειξα τον τρόπο της παλάμης. Σηκώναμε τόσα δάχτυλα όσες και οι φορές που ειχαμε χρησιμοποιήσει κάποιο χρώμα. Μετά κάθε δάχτυλο έπαιρνε την αξία κάθε χρώματος και μετρούσαμε έτσι ανά 2, ανά 4 ή ανά 5 κάθε φορά.
Η δεύτερη δραστηριότητα ήταν στο ίδιο πνεύμα. Βάψαμε με 3 χρώματα τις χιονονιφάδες μας και έπειτα βρήκαμε την αξία τους με βάση το πινακάκι.
Επόμενη δραστηριότητα οι χιονοπροσθέσεις (κάθετες προσθέσεις διψήφιων αριθμών). Πολύ εύκολες και κατανοητές από όλα μα όλα τα παιδιά. Επαναλάβαμε τον κανόνα που λέει ότι πρώτα προσθέτουμε τις μονάδες και μετά τις δεκάδες και αφού κάναμε μερικά παραδείγματα , αφήσαμε την άσκηση για το σπίτι.
Συνεχίσαμε με τα γλυκά πιγκουινάκια. Πρώτα βρίσκαμε τον κανόνα και μετά γράψαμε ολόκληρο το μοτίβο. Κι αυτή η άσκηση φάνηκε πολύ απλή στα παιδιά , κι έτσι αφήσαμε κάποια για το σπίτι.
Περάσαμε στους χιονάνθρωπους που ήθελαν να κρύψουν στο καπέλο τους αυτά που κρατούσαν. Τους προλάβαμε όμως και βρήκαμε πόσα είχαν γράφοντας τα πάνω στο καπέλο.
Τέλος , κάναμε μια διαφορετική δραστηριότητα που είχε μια κατασκευή , μια γραφική αναπαράσταση και "κρυμμένο"πολλαπλασιασμό!
Φτιάξαμε λοιπόν μια αχνιστή κούπα κακάο να μας ζεστάνει!
Χρησιμοποιήσαμε το πατρόν της τελευταίας σελίδας και αφού βάψαμε την κούπα μας όπως θέλαμε , την κόψαμε στο περίγραμμά της.
Μετά κόψαμε και το κομμάτι του κακάο και το κολλήσαμε πάνω στην κούπα μας.
Είχε φτάσει η στιγμή για να επιλέξει ο καθένας πόση ζάχαρη ήθελε μέσα στο κακάο του. Κάθε παιδί μπορούσε να βάλει από 1 ως και 4 κύβους ζάχαρη. Τα κολλήσαμε κι αυτά πάνω στο κακάο.
Σε αυτό το σημείο φτιάξαμε και την γραφική μας παρασταση. Όση ώρα τα παιδιά ζωγράφιζαν ετοίμασα σε χαρτί του μέτρου τον καμβά μας.
Ανάλογα με τους κύβους ζάχαρης που είχε βάλει ο καθένας τοποθετούσαμε την κούπα μας.
Φυσικά οι 4 κύβοι ήταν η επιλογή με τις περισσότερες κούπες! Τόσες μάλιστα που δε χωρούσαν!
Αφού φτιάξαμε και αυτό καταγράψαμε τις πληροφορίες που μπορούσαμε να πάρουμε. Πόσα παιδιά έβαλαν έναν κύβο, πόσα 2 κύβους κ.ο.κ. Στη συνέχεια βρήκαμε πόσοι κύβοι χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε προτίμηση. Εδώ ο πολλαπλασιασμός ήταν εύκολος στους 2 και στους 3 κύβους , αλλά στους 4 δουλέψαμε με πολλές απανωτές προσθέσεις!
Η δραστηριότητα μου άρεσε πάρα πολύ και έχει πάρα πολλές προεκτάσεις ακόμα , αλλά ο χρόνος στο σχολείο είναι περιορισμένος, Ωστόσο έχω σκοπό να την επαναλάβω , γιατί άρεσε πολύ στα παιδιά.
Η ιδέα για τις κούπες μου ηρθε από εδώ. Μια επίσης πολύ καλή πρόταση για τη Γλώσσα.
Χειμωνιάτικη επανάληψη
Πρώτη δουλειά μας ήταν να βάψουμε ένα κασκόλ με τρία χρώματα με όποιον τρόπο επιθυμούσε ο καθένας.
Μετά με βάση το πινακάκι και την αξία που είχε κάθε χρώμα έπρεπε να βρούμε το σύνολο για κάθε χρώμα. Ενας πολύ ωραίος "κρυμμένος" πολλαπλασιασμός που έγινε με μεγάλη επιδεξιότητα από τα παιδιά.
Σε όλα τα παιδιά , αλλά κυρίως σε όσα δυσκολεύτηκαν , έδειξα τον τρόπο της παλάμης. Σηκώναμε τόσα δάχτυλα όσες και οι φορές που ειχαμε χρησιμοποιήσει κάποιο χρώμα. Μετά κάθε δάχτυλο έπαιρνε την αξία κάθε χρώματος και μετρούσαμε έτσι ανά 2, ανά 4 ή ανά 5 κάθε φορά.
Η δεύτερη δραστηριότητα ήταν στο ίδιο πνεύμα. Βάψαμε με 3 χρώματα τις χιονονιφάδες μας και έπειτα βρήκαμε την αξία τους με βάση το πινακάκι.
Επόμενη δραστηριότητα οι χιονοπροσθέσεις (κάθετες προσθέσεις διψήφιων αριθμών). Πολύ εύκολες και κατανοητές από όλα μα όλα τα παιδιά. Επαναλάβαμε τον κανόνα που λέει ότι πρώτα προσθέτουμε τις μονάδες και μετά τις δεκάδες και αφού κάναμε μερικά παραδείγματα , αφήσαμε την άσκηση για το σπίτι.
Συνεχίσαμε με τα γλυκά πιγκουινάκια. Πρώτα βρίσκαμε τον κανόνα και μετά γράψαμε ολόκληρο το μοτίβο. Κι αυτή η άσκηση φάνηκε πολύ απλή στα παιδιά , κι έτσι αφήσαμε κάποια για το σπίτι.
Περάσαμε στους χιονάνθρωπους που ήθελαν να κρύψουν στο καπέλο τους αυτά που κρατούσαν. Τους προλάβαμε όμως και βρήκαμε πόσα είχαν γράφοντας τα πάνω στο καπέλο.
Τέλος , κάναμε μια διαφορετική δραστηριότητα που είχε μια κατασκευή , μια γραφική αναπαράσταση και "κρυμμένο"πολλαπλασιασμό!
Φτιάξαμε λοιπόν μια αχνιστή κούπα κακάο να μας ζεστάνει!
Χρησιμοποιήσαμε το πατρόν της τελευταίας σελίδας και αφού βάψαμε την κούπα μας όπως θέλαμε , την κόψαμε στο περίγραμμά της.
Μετά κόψαμε και το κομμάτι του κακάο και το κολλήσαμε πάνω στην κούπα μας.
Είχε φτάσει η στιγμή για να επιλέξει ο καθένας πόση ζάχαρη ήθελε μέσα στο κακάο του. Κάθε παιδί μπορούσε να βάλει από 1 ως και 4 κύβους ζάχαρη. Τα κολλήσαμε κι αυτά πάνω στο κακάο.
Σε αυτό το σημείο φτιάξαμε και την γραφική μας παρασταση. Όση ώρα τα παιδιά ζωγράφιζαν ετοίμασα σε χαρτί του μέτρου τον καμβά μας.
Ανάλογα με τους κύβους ζάχαρης που είχε βάλει ο καθένας τοποθετούσαμε την κούπα μας.
Φυσικά οι 4 κύβοι ήταν η επιλογή με τις περισσότερες κούπες! Τόσες μάλιστα που δε χωρούσαν!
Αφού φτιάξαμε και αυτό καταγράψαμε τις πληροφορίες που μπορούσαμε να πάρουμε. Πόσα παιδιά έβαλαν έναν κύβο, πόσα 2 κύβους κ.ο.κ. Στη συνέχεια βρήκαμε πόσοι κύβοι χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε προτίμηση. Εδώ ο πολλαπλασιασμός ήταν εύκολος στους 2 και στους 3 κύβους , αλλά στους 4 δουλέψαμε με πολλές απανωτές προσθέσεις!
Η δραστηριότητα μου άρεσε πάρα πολύ και έχει πάρα πολλές προεκτάσεις ακόμα , αλλά ο χρόνος στο σχολείο είναι περιορισμένος, Ωστόσο έχω σκοπό να την επαναλάβω , γιατί άρεσε πολύ στα παιδιά.
Η ιδέα για τις κούπες μου ηρθε από εδώ. Μια επίσης πολύ καλή πρόταση για τη Γλώσσα.
Χειμωνιάτικη επανάληψη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!