Συνεχίζοντας με την αποχή μας από τα βιβλία, σήμερα ασχοληθήκαμε με το χειμώνα στη Γλώσσα.
Μιλήσαμε για τις 4 εποχές και εστιάσαμε στην εποχή που διανύουμε τώρα , τον χειμώνα. Αναφέραμε τους μήνες του και βρήκαμε πράγματα που ξέρουμε για το χειμώνα.
π.χ. έχει κρύο, βροχή , χιόνι, φοράμε χοντρα ρούχα, χρησιμοποιούμε ομπρέλα κ.ο.κ.
Συνεχίσαμε φτιάχνοντας την οικογένεια λέξεων
του χειμώνα. Εδώ η βοήθεια της κυρίας ήταν απαραίτητη , αλλά αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε νέες λέξεις.
Μετά σκεφτήκαμε λέξεις σχετικές με το χειμώνα: γαντια, καρναβάλια, χιονι, Χριστούγεννα κ.α. και αφού τις καταγράψαμε , τις βάλαμε σε αλφαβητική σειρά.
Τέλος , φτιάξαμε μια ακροστιχίδα χρησιμοποιώντας τη λέξη χειμώνας. Αρχικά έκανα ένα παραδειγμα στον πίνακα με τα παιδιά για να δείξω πώς ακριβώς γίνεται. Τα παιδιά μπήκαν πολύ γρήγορα στο νόημα. Η δραστηριότητα αυτή τους άρεσε ανέλπιστα πολύ και μου ζήτησαν να την επαναλάβουμε κάποια στιγμή. Βέβαια μας πήρε πολύ χρόνο , αλλά τα παιδιά δούλεψαν πολύ όμορφα στις ομάδες τους ψάχνοντας να βρουν ταιριαστές λέξεις και σωστούς ορισμούς.
Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε τη λέξη χειμώνας με το δικό της τρόπο: μας έδινε τους ορισμούς και οι υπόλοιποι προσπαθούσαμε να βρούμε τη λέξη που είχε επιλέξει.
Στο φυλλάδιο έχω κι άλλες ασκήσεις που θα επεξεργαστούμε αύριο.
* * *
Το αύριο λοιπόν έφτασε!
Σήμερα λοιπόν ασχοληθήκαμε με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του φυλλαδίου.
Ξεκινήσαμε με τη δημιουργία ενός μικρού ποιήματος χρησιμοποιώντας τη λέξη χειμώνας ως μεσοστιχίδα. Αρχικά έκανα ένα παραδειγμα με τη λέξη μπάλα στον πίνακα για να δείξω στα παιδιά πώς ακριβώς θα δουλέψουν.
ΜΕ
ΠΟΛΛΗ
ΧΑΡΑ
ΕΒΑΛΑ
ΓΚΟΛΑΡΑ
Δε δυσκολεύτηκαν να το καταλάβουν κι έδωσα τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν και περισσότερες λέξεις αν χρειαζόταν.
Τα παιδιά δούλεψαν κυριολεκτικά μόνα τους. Μια ομάδα με φώναξε και μέχρι να πάω εκεί έλυσε και το πρόβλημά της! Τι μεγάλη ευχαρίστηση να βλέπεις τα παιδιά σου να δουλεύουν μόνα τους!
Τα ποιήματά τους με κατέπληξαν! Άφησα βέβαια άπλετο χρόνο να δημιουργήσουν , αλλά ο χρόνος σήμερα δε μας πίεζε.
Όταν ολοκλήρωσαν την εργασία όλες οι ομάδες , παρουσίασαν το έργο τους διαβάζοντας το ποίημα που έφτιαξαν όλοι μαζί.
Συνεχίσαμε με την ιστορία "Το πρώτο χιόνι". Μιλήσαμε για το πλαίσιο: Είναι πρωί και μόλις σηκώνεσαι από το κρεβάτι βλέπεις από το παράθυρο πως τα πάντα έξω είναι λευκά. Το βράδυ χιόνισε! Ποια είναι η πρώτη σκέψη; Ποια τα συναισθήματα; Πώς πέρασες αυτή την ημέρα; Οι εικόνες γύρω από το πλαίσιο βοηθάνε πολύ. Τα παιδιά θέλησαν να το κάνουν στο σπίτι και αποφάσισα να μην τους το αρνηθώ, αν και είπαμε ξανά ότι γράφουμε μόνοι μας ζητώντας μόνο όπου χρειάζεται βοήθεια.
Προχωρήσαμε στην τελευταία δραστηριότητα , στην οποία έπρεπε αρχικά να βρούμε στο κρυπτόλεξο 10 λέξεις του χειμώνα , μετά να τις βάλουμε σε αλφαβητική σειρά και τέλος να βρούμε 2 ταιριαστά επίθετα για κάθε λέξη (άσκηση που τείνει να γίνει μια από τις πιο αγαπημένες των παιδιών!).
Μιλήσαμε για τις 4 εποχές και εστιάσαμε στην εποχή που διανύουμε τώρα , τον χειμώνα. Αναφέραμε τους μήνες του και βρήκαμε πράγματα που ξέρουμε για το χειμώνα.
π.χ. έχει κρύο, βροχή , χιόνι, φοράμε χοντρα ρούχα, χρησιμοποιούμε ομπρέλα κ.ο.κ.
Συνεχίσαμε φτιάχνοντας την οικογένεια λέξεων
του χειμώνα. Εδώ η βοήθεια της κυρίας ήταν απαραίτητη , αλλά αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε νέες λέξεις.
Μετά σκεφτήκαμε λέξεις σχετικές με το χειμώνα: γαντια, καρναβάλια, χιονι, Χριστούγεννα κ.α. και αφού τις καταγράψαμε , τις βάλαμε σε αλφαβητική σειρά.
Τέλος , φτιάξαμε μια ακροστιχίδα χρησιμοποιώντας τη λέξη χειμώνας. Αρχικά έκανα ένα παραδειγμα στον πίνακα με τα παιδιά για να δείξω πώς ακριβώς γίνεται. Τα παιδιά μπήκαν πολύ γρήγορα στο νόημα. Η δραστηριότητα αυτή τους άρεσε ανέλπιστα πολύ και μου ζήτησαν να την επαναλάβουμε κάποια στιγμή. Βέβαια μας πήρε πολύ χρόνο , αλλά τα παιδιά δούλεψαν πολύ όμορφα στις ομάδες τους ψάχνοντας να βρουν ταιριαστές λέξεις και σωστούς ορισμούς.
Στο φυλλάδιο έχω κι άλλες ασκήσεις που θα επεξεργαστούμε αύριο.
* * *
Το αύριο λοιπόν έφτασε!
Σήμερα λοιπόν ασχοληθήκαμε με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του φυλλαδίου.
Ξεκινήσαμε με τη δημιουργία ενός μικρού ποιήματος χρησιμοποιώντας τη λέξη χειμώνας ως μεσοστιχίδα. Αρχικά έκανα ένα παραδειγμα με τη λέξη μπάλα στον πίνακα για να δείξω στα παιδιά πώς ακριβώς θα δουλέψουν.
ΜΕ
ΠΟΛΛΗ
ΧΑΡΑ
ΕΒΑΛΑ
ΓΚΟΛΑΡΑ
Δε δυσκολεύτηκαν να το καταλάβουν κι έδωσα τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν και περισσότερες λέξεις αν χρειαζόταν.
Τα παιδιά δούλεψαν κυριολεκτικά μόνα τους. Μια ομάδα με φώναξε και μέχρι να πάω εκεί έλυσε και το πρόβλημά της! Τι μεγάλη ευχαρίστηση να βλέπεις τα παιδιά σου να δουλεύουν μόνα τους!
Τα ποιήματά τους με κατέπληξαν! Άφησα βέβαια άπλετο χρόνο να δημιουργήσουν , αλλά ο χρόνος σήμερα δε μας πίεζε.
Όταν ολοκλήρωσαν την εργασία όλες οι ομάδες , παρουσίασαν το έργο τους διαβάζοντας το ποίημα που έφτιαξαν όλοι μαζί.
Συνεχίσαμε με την ιστορία "Το πρώτο χιόνι". Μιλήσαμε για το πλαίσιο: Είναι πρωί και μόλις σηκώνεσαι από το κρεβάτι βλέπεις από το παράθυρο πως τα πάντα έξω είναι λευκά. Το βράδυ χιόνισε! Ποια είναι η πρώτη σκέψη; Ποια τα συναισθήματα; Πώς πέρασες αυτή την ημέρα; Οι εικόνες γύρω από το πλαίσιο βοηθάνε πολύ. Τα παιδιά θέλησαν να το κάνουν στο σπίτι και αποφάσισα να μην τους το αρνηθώ, αν και είπαμε ξανά ότι γράφουμε μόνοι μας ζητώντας μόνο όπου χρειάζεται βοήθεια.
Προχωρήσαμε στην τελευταία δραστηριότητα , στην οποία έπρεπε αρχικά να βρούμε στο κρυπτόλεξο 10 λέξεις του χειμώνα , μετά να τις βάλουμε σε αλφαβητική σειρά και τέλος να βρούμε 2 ταιριαστά επίθετα για κάθε λέξη (άσκηση που τείνει να γίνει μια από τις πιο αγαπημένες των παιδιών!).
τις χιονονιφάδες σου θα τις αξιοποιήσω .............σουπερ !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήελεύθερα!!!
ΔιαγραφήΌμορφα και δημιουργικά όπως πάντα!!Καλή εβδομάδα με πολύ χαμόγελο και αισιοδοξία!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπραβο σου .Πολλή αγάπη για δημιουργία στα παιδιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!!!
Διαγραφή