Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2014

Που λες ,είδα ...(5)

Σήμερα μπήκαμε στο τελευταίο κομμάτι της 9ης ενότητας που θα το δουλέψουμε 2-3 μέρες.
Πρώτα διαβάσαμε το ποίημα του Δ.Τροβά "Ο κόρακας και η αλεπού" που είναι εμπνευσμένο από το γνωστό μύθο του Αισώπου.
Κάποια παιδιά γνώριζαν το μύθο , αλλά τον εξιστόρησα για τα παιδιά που δεν τον ήξεραν.
Μιλήσαμε για τον κόλακα, την κολακεία και το ρήμα κολακεύω γράφοντάς τα στο βιβλίο μας και δίνοντας τις ερμηνείες τους. Εντοπίσαμε στο μύθο ποιος είχε το ρόλο του κόλακα και ποιος ήταν αφελής και ευκολόπιστος.
Ακόμη βρήκαμε ποιο κομμάτι της ιστορίας διαπραγματευόταν το ποίημα (το τέλος).
Θυμηθήκαμε από πέρσι τον Αίσωπο, το μεγάλο αυτό παραμυθά, και μιλήσαμε λίγο για αυτόν και τους μύθους του αναφέροντας όσους γνωρίζαμε.

Επειτα μπήκαμε στα δύσκολα. Η σημερινή γραμματική γνωρίζει στα παιδιά τις πτώσεις και τον τρόπο κλίσης των αρσενικών ουσιαστικών σε -ας.
Αφού θυμηθήκαμε ποια ουσιαστικά λέμε αρσενικά , παίξαμε ένα παιχνίδι στις ομάδες. Κάναμε ένα διαγωνισμό προσπαθώντας να βρούμε τα αρσενικά ουσιαστικά σε -ας που μας ζητούσαν οι διαφάνειες 8-17. Όλες οι ομάδες τα πήγαν πολύ καλά , αλλά μια ήταν που τα βρήκε σχεδόν όλα (7/8) και κέρδισε τη λιχουδιά για το 2ο διάλειμμα.


Συνεχίσαμε βρίσκοντας τα λάθη σε διάφορες προτάσεις. Στις προτάσεις χρησιμοποίησα μόνο την ονομαστική των ουσιαστικών και φυσικά αυτό δημιουργούσε κάποιο πρόβλημα. Τα παιδιά δε δυσκολεύτηκαν να βρουν τους σωστούς τύπους. Ετσι φτάσαμε στο συμπέρασμα πως κάθε ουσιαστικό έχει διαφορετικό τύπο ανάλογα με το τι θέλουμε να πούμε (η ουσία των πτώσεων).

Φτάνοντας στις πτώσεις αποφάσισα να το δουλέψω όπως πριν πολλά χρόνια , όταν είχα και πάλι Β'. Πριν δώσω στα παιδιά τα ονόματα των πτώσεων τους έδωσα ερωτήσεις που οδηγούν στον τύπο.


Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν τι εννοεί κάθε πτώση. Δε με ενδιαφέρει σε αυτό το στάδιο να μάθουμε τα ονόματα των πτώσεων , αλλά να μάθουμε να βρίσκουμε τους διαφορετικούς τύπους των ουσιαστικών. Με τον καιρό θα μάθουμε και τα υπόλοιπα.

Αφού δουλέψαμε με 2-3 ουσιαστικά , στον ενικό και τον πληθυντικό αριθμό, παίξαμε ένα παιχνίδι. Ο βοηθός μοίρασε σε όλα τα παιδιά από ένα ουσιαστικό (έγγραφο :πτωσεις , αριθμοί , εποπτικό για άσκηση παρουσίασης). Εχω 3 ουσιαστικά (επιστήμονας, ανεμιστήρας και ήρωας) σε όλες τις πτώσεις. Κάθε παιδί πήρε κάποιο από τα 3 ουσιαστικά σε κάποια πτώση.




Κάτω από τον πίνακα είχα τοποθετήσει τις εικόνες των ουσιαστικών και τις ερωτήσεις κάθε πτώσης. Τα παιδιά έπρεπε να βρουν πού θα τοποθετούσαν τον τύπο που είχαν στα χέρια τους (σωστή εικόνα, σωστό αριθμό και πτώση-ερώτηση). Η άσκηση πήγε πάρα πολύ καλά για πρώτη μέρα!
Τέλος κλίναμε στο βιβλίο τα ουσιαστικά που είχαμε εκεί. Εδώ είδαμε και τα ονόματα των πτώσεων που τα διαβάσαμε πληροφοριακά και μόνο.

Παρουσίαση



που λες , είδα...(5) from Ioanna Chats

Πτώσεις , αριθμοί , εποπτικό για άσκηση παρουσίασης


που λες, ειδα...(3), κλίση αρσενικών ουσιαστικών σε ας from Ioanna Chats

Και επειδή ο Αίσωπος είναι μεγάλος αγαπημένος των παιδιών , αποφάσισα την ώρα των εικαστικών να ακούσουμε το μύθο και να κάνοιυμε διάφορες δραστηριότητες με αυτόν.
Πρωτα ακούσαμε το μύθο από εδω:

Είναι μια πολύ ωραία αφήγηση με τραγούδια ενσωματωμένα σε αυτήν.
Μετά ξανακούσαμε το μύθο , αυτή τη φορά όμως όλοι είχαμε πάρει ρόλους. Τα αγόρια έγιναν κόρακες , ανεβαίνοντας πάνω στις καρέκλες και τα κορίτσια έγιναν αλεπούδες.
Στη διάρκεια του παραμυθιού κάθε ρόλος έπρεπε να είναι σύμφωνος με όσα ακούγαμε. Είδαμε λοιπόν πονηρές αλεπούδες να σκέφτονται τι να κάνουν και αγαθούς κόρακες να τραγουδάνε δυνατά!


 Οι αλεπούδες , αφού έκλεψαν το τυρί, έτρεξαν να κρυφτούν.
Μετά από αυτό πιαστήκαμε σε 2 κύκλους και χορέψαμε σε απλό βηματισμό τα τραγούδια του μύθου. Επειδή τα παιδιά ακόμα δεν έχουν πολυ δουλεμένο το ρυθμό προσπάθησα με τον απλό βηματισμό να χορέψουμε τα βηματα , να μην περπατάμε απλά δηλαδή. Σε διάφορα σημεία άλλαζα και τη φορά του χορού για να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η δραστηριότητα.


Μάθαμε το μύθο, χορέψαμε και παίξαμε! Ήταν πολύ όμορφα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!