Τις τελευταίες μέρες μπήκαμε στη 10η ενότητα τηας Γλώσσας μας "Προσοχή! Τι λέει εκεί;".
Στον προοργανωτή μιλήσαμε για τις πινακίδες, τις αφίσες και τις ανακοινώσεις παρατηρώντας την παρέα του βιβλίου σε διάφορες εικόνες. Συμφωνήσαμε πως όλα αυτά τα είδη κειμένου μας δίνουν πληροφορίες για κάποιο γεγονός , εκδήλωση ή τοποθεσία.
Δώσαμε τα συνώνυμα της πινακίδας, ταμπέλα και επιγραφή.
Στην ανακοίνωση που διάβαζε η Γαλήνη μιλήσαμε λίγο και για το λαογραφικό μουσείο και μιας και τα παιδιά δε γνώριζαν τι ακριβώς ήταν τους έδειξα το παρακάτω βίντεο.
Στο κείμενο "Ιστορία για το τσίρκο" μιλήσαμε πολύ για το τσίρκο. Τα χωρίσαμε σε δυο είδη: αυτά με ζώα και αυτά με ακροβάτες. Ρώτησα τα παιδιά σε ποιο τσίρκο θα προτιμούσαν να παρακολουθήσουν παράσταση και η απάντηση ήταν φυσικά αυτό με τα ζώα.
Εδώ έκανα μια παρένθεση και μιλήσαμε με τα παιδιά για τις ανάγκες των ζώων και ιδιαίτερα την ανάγκη τους να ζουν στο δικό τους περιβάλλον. Προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση των ζώων αυτών και να φανταστούμε τη ζωή μας στο τσίρκο. Τα παιδιά μπόρεσαν έτσι να δουν πως τα δικαιώματα των ζώων καταπατώνται για χάρη της διασκέδασής μας.
Στο τέλος ξανακανα την ερώτηση "Σε ποιο τσίρκο θα πηγαίνατε;" Οι απαντήσεις αυτή τη φορά ήταν διαφορετικές. Και για να ενισχύσω την άποψή τους έδειξα το παρακάτω βίντεο με ένα τσίρκο με ακροβάτες. Τα παιδιά το καταδιασκέδασαν.
Στο κείμενο τώρα. Βρήκαμε και κυκλώσαμε όσα μπορούσαμε να μυρίσουμε σε ένα τσίρκο, αυτά που έκαναν τα παιδιά πριν την παράσταση και τις επιγραφές.
Σταθήκαμε στις επιγραφές και σκεφτήκαμε κι άλλες επιγραφές που θα μπορούσαν να υπάρχουν μέσα σε ένα τσίρκο.
Επεκτείναμε τη συζήτηση και μιλήσαμε για τις επιγραφές στο σχολείο μας. Πολλά παιδιά θυμόντουσαν αρκετές από αυτές.
Στη συνέχεια πήραμε τη φωτογραφική μηχανή και ψάξαμε επιγραφές στους διαδρόμους του σχολείου μας.
Μετά μιλήσαμε για το πώς μπορούμε να ξέρουμε πότε ένα τσίρκο θα επισκεφτεί την πολη μας και φτάσαμε έτσι στις αφίσες.Παρατηρήσαμε την αφίσα της σελ.18 και μιλήσαμε για τις γραμματοσειρές και τα χρώματα που κεντρίζουν το βλέμμα μας. Βρήκαμε μέσα από τις ερωτήσεις ποιες είναι οι πληροφορίες που πρέπει μας δίνει μια αφίσα και για ποιο λόγο τη χρησιμοποιούμε.
Δουλέψαμε έπειτα την άσκηση 1 του Τ.Ε. Τη 2η άσκηση θα την κάνουμε αργότερα.
Συνεχίσαμε με τις πινακίδες, όπου αναφέραμε ότι σχεδόν πάντα είναι με κεφαλαία γράμματα. Θυμηθήκαμε εδώ ότι δε βάζουμε τόνους στα κεφαλαία. Είδαμε ακόμη πως στις πινακίδες πρέπει να είμαστε ολιγόλογοι και μέσα από την άσκηση του βιβλίου ξεχωρίσαμε πότε κάτι ήταν πινακίδα και πότε τα λόγια κάποιου. Κάναμε και την άσκηση 3 από το Τ.Ε.
Στην άσκηση 4 του Τ.Ε. μάθαμε για τα ακρωνύμια ή αρτικόλεξα. Μάθαμε έτσι πως ΟΤΕ, ΟΣΕ, ΔΕΗ κ.α. είναι τα αρχικά γράμματα από κάποιες λέξεις. Φτιάξαμε μετά και το δικό μας ακρωνύμιο με το όνομα και το επίθετό μας.
Προσοχή! Τι λέει εκεί; (3)
Στον προοργανωτή μιλήσαμε για τις πινακίδες, τις αφίσες και τις ανακοινώσεις παρατηρώντας την παρέα του βιβλίου σε διάφορες εικόνες. Συμφωνήσαμε πως όλα αυτά τα είδη κειμένου μας δίνουν πληροφορίες για κάποιο γεγονός , εκδήλωση ή τοποθεσία.
Δώσαμε τα συνώνυμα της πινακίδας, ταμπέλα και επιγραφή.
Στην ανακοίνωση που διάβαζε η Γαλήνη μιλήσαμε λίγο και για το λαογραφικό μουσείο και μιας και τα παιδιά δε γνώριζαν τι ακριβώς ήταν τους έδειξα το παρακάτω βίντεο.
Εδώ έκανα μια παρένθεση και μιλήσαμε με τα παιδιά για τις ανάγκες των ζώων και ιδιαίτερα την ανάγκη τους να ζουν στο δικό τους περιβάλλον. Προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση των ζώων αυτών και να φανταστούμε τη ζωή μας στο τσίρκο. Τα παιδιά μπόρεσαν έτσι να δουν πως τα δικαιώματα των ζώων καταπατώνται για χάρη της διασκέδασής μας.
Στο τέλος ξανακανα την ερώτηση "Σε ποιο τσίρκο θα πηγαίνατε;" Οι απαντήσεις αυτή τη φορά ήταν διαφορετικές. Και για να ενισχύσω την άποψή τους έδειξα το παρακάτω βίντεο με ένα τσίρκο με ακροβάτες. Τα παιδιά το καταδιασκέδασαν.
Στο κείμενο τώρα. Βρήκαμε και κυκλώσαμε όσα μπορούσαμε να μυρίσουμε σε ένα τσίρκο, αυτά που έκαναν τα παιδιά πριν την παράσταση και τις επιγραφές.
Σταθήκαμε στις επιγραφές και σκεφτήκαμε κι άλλες επιγραφές που θα μπορούσαν να υπάρχουν μέσα σε ένα τσίρκο.
Επεκτείναμε τη συζήτηση και μιλήσαμε για τις επιγραφές στο σχολείο μας. Πολλά παιδιά θυμόντουσαν αρκετές από αυτές.
Στη συνέχεια πήραμε τη φωτογραφική μηχανή και ψάξαμε επιγραφές στους διαδρόμους του σχολείου μας.
Μετά μιλήσαμε για το πώς μπορούμε να ξέρουμε πότε ένα τσίρκο θα επισκεφτεί την πολη μας και φτάσαμε έτσι στις αφίσες.Παρατηρήσαμε την αφίσα της σελ.18 και μιλήσαμε για τις γραμματοσειρές και τα χρώματα που κεντρίζουν το βλέμμα μας. Βρήκαμε μέσα από τις ερωτήσεις ποιες είναι οι πληροφορίες που πρέπει μας δίνει μια αφίσα και για ποιο λόγο τη χρησιμοποιούμε.
Δουλέψαμε έπειτα την άσκηση 1 του Τ.Ε. Τη 2η άσκηση θα την κάνουμε αργότερα.
Συνεχίσαμε με τις πινακίδες, όπου αναφέραμε ότι σχεδόν πάντα είναι με κεφαλαία γράμματα. Θυμηθήκαμε εδώ ότι δε βάζουμε τόνους στα κεφαλαία. Είδαμε ακόμη πως στις πινακίδες πρέπει να είμαστε ολιγόλογοι και μέσα από την άσκηση του βιβλίου ξεχωρίσαμε πότε κάτι ήταν πινακίδα και πότε τα λόγια κάποιου. Κάναμε και την άσκηση 3 από το Τ.Ε.
Στην άσκηση 4 του Τ.Ε. μάθαμε για τα ακρωνύμια ή αρτικόλεξα. Μάθαμε έτσι πως ΟΤΕ, ΟΣΕ, ΔΕΗ κ.α. είναι τα αρχικά γράμματα από κάποιες λέξεις. Φτιάξαμε μετά και το δικό μας ακρωνύμιο με το όνομα και το επίθετό μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!