Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Που λες, είδα ...(4)

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις συγκρίσεις και μάθαμε πώς μπορούμε να συγκρίνουμε με τα επίθετα.

Στο βιβλίο αναφέρονται λίγα πράγματα κι επειδή δεν ήθελα να μπερδευτούμε και με την κλίση αρσενικών ουσιαστικών μαζί με το συγκριτικό των επιθέτων, αποφάσισα να το δουλέψω εκτενέστερα.



Ξεκίνησα με τον ήρωα στην παρουσίαση να μας δείχνει ποια ρούχα προτίμησε να φορέσει για να βγει στο χιόνι (εξω έχουμε 15 βαθμούς κι εμείς μιλάμε για χιόνι!!!).
Ο ήρωάς μας λοιπόν συγκρίνει και διαλέγει και αυτό το κάνει χρησιμοποιώντας τον περιφραστικό τρόπο (π.χ. πιο όμορφα). Σε κάθε προτίμηση ζητούσα από τα παιδιά να μετατρέψουν τον περιφραστικό τρόπο σε μονολεκτικό. Φτάσαμε έτσι στο συγκριτικό βαθμο των επιθέτων (φυσικά δε χρησιμοποίησα τη μεταγλωσσα) αβίαστα. Έδωσα μόνο ένα μικρό κανόνα για τους 2 τρόπους σύγκρισης. 

Συνεχίσαμε με τις απλές δραστηριότητες του βιβλίου. Στο βιβλίο περνάει το συγκριτικό μόνο διαισθητικά , αλλά αφού υπήρχε χρόνος , έκανα και κάποια πράγματα παραπάνω.

Εφτιαξα ένα ερωτηματολόγιο (παρουσίαση , διαφάνειες 10-17) και τα παιδιά έπρεπε να απαντήσουν στις ερωτήσεις διαλέγοντας αυτό που πίστευαν ή προτιμούσαν.
Ερωτήσεις όπως "Ποιος είναι πιο γρήγορος; Η χελώνα ή το σαλιγκάρι;" ανάγκασαν τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν στις απαντήσεις τους το μονολεκτικό συγκριτικό βαθμό των επιθέτων (οι απαντήσεις δόθηκαν σε χαρτάκια από το έγγραφο "άσκηση παρουσίασης-συγκρίνουμε με τα επίθετα" ).


Φυσικά τόνισα πως σε αυτές τις ερωτήσεις δεν υπάρχουν σωστές ή λανθασμένες απαντήσεις.

Η δραστηριότητα άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά , αν και έπρεπε συνεχώς να υπενθυμίζω γνωστούς κανόνες (κεφαλαίο, τόνους κ.α.) , αφού μέσα στην αδημονία τους να απαντήσουν τα ξεχνούσαν.





Όταν τελειώσαμε με τις ερωτήσεις αναρτήσαμε τα αποτελέσματα. Έπειτα συγκρίναμε τις προτιμήσεις μας και βρήκαμε για  κάθε ζευγάρι ποιο είχε συγκεντρώσει περισσότερα.

Παρουσίαση
Εδώ από Drive.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!