Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014

Προσοχή! Τι λέει εκεί; (2)

Προχωρήσαμε στη γλώσσα σήμερα και κάναμε το κείμενο "Η επανάσταση των παραμυθιών". Το κείμενο , μικρό και εύκολο, άρεσε στα παιδιά και μπορέσαμε πολύ γρήγορα να το επεξεργαστούμε και να απαντήσουμε στις ερωτήσεις. Τις απαντήσεις μας τις κυκλώσαμε και τις υπογραμμίσαμε πάνω στο βιβλίο.


Συνεχίζοντας μιλήσαμε για τις μικρές αγγελίες. Τα παιδιά θυμόντουσαν κάποια πράγματα που κάναμε και πέρσι πάνω στις αγγελίες κι έτσι μιλήσαμε για όσα ή γνωρίζαμε και συμπληρώσαμε κάποια ακόμα.
Βρήκαμε τους λόγους για να κάνει κάποιος μια αγγελία (πώληση, ενοικίαση, εύρημα ή κάτι που χάθηκε και προσφορά ή αναζήτηση εργασίας).
Στο σημείο αυτό δουλέψαμε προφορικά μερικά σενάρια. Έδωσα στα παιδιά το ρόλο τους (εστιάτορας / καταστηματάρχης που ψάχνει προσωπικό,κάποιος που θέλει να πουλήσει ένα αυτοκίνητο, κάποιος που βρήκε ένα σκυλάκι κ.α.).

Έπειτα επεξεργαστήκαμε τις αγγελίες που φέραμε από το σπίτι.
Εντοπίσαμε το κοινό στοιχείο όλων των αγγελιών που είναι το μικρό μέγεθος. Είπαμε έτσι πως στις αγγελίες γράφουμε τις πληροφορίες που θα χρειαστεί κάποιος που θα τη διαβάσει χωρίς να μακρυγορούμε. Ενα ακόμη κοινό στοιχείο ήταν και ο αριθμός τηλεφώνου που είχαν όλες οι αγγελίες ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει ο ενδιαφερόμενος.

Εχοντας όλα αυτά κατά νου δουλέψαμε στις ομάδες και φτιάξαμε τις δικές μας αγγελίες. Στο τέλος τις παρουσιάσαμε στην τάξη.







Συνεχίσαμε με τη γραμματική του κειμένου μας που ήταν το οριστικό άρθρο. Πριν μιλήσουμε για το άρθρο εξήγησα στα παιδιά με παραδείγματα γιατί το λέμε οριστικό, μιας και το βιβλίο το ονομάζει έτσι. Εδωσα έμφαση στο συγκεκριμένο. π.χ. η καρέκλα της Ιρίσας
και όχι μια καρέκλα (οποιαδήποτε)

Εχοντας δουλέψει ήδη την κλίση των αρσενικών ουσιαστικών σε -ας ήταν εύκολο μέσα από τις ερωτήσεις (ποιος , ποιανού κτλ.) να βρούμε και τα άρθρα σε όλα τα γένη και τις πτώσεις.
Στη συνέχεια δουλέψαμε στον πίνακα και στο τετράδιο μερικές ασκήσεις από την παρουσίαση.

Πρώτα συμπληρώσαμε τα άρθρα στο κείμενο της διαφάνειας 11.
Ύστερα τοποθετήσαμε διάφορα ουσιαστικά στο σωστό γένος με βάση το άρθρο τους (επέλεξα ζώα, μιας και ασχολούμαστε με αυτά στη Μελέτη). Η άσκηση είναι στη 12η διάφάνεια.
Παρουσίαση



2 σχόλια:

  1. Ιωάννα,συνέχισε έτσι!!!Είσαι καταπληκτική, ορεξάτη και δημιουργική!Όλα όσα ανεβάζεις είναι καταπληκτικά και μας βοηθάς όλους πάρα πολύ!Σε ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σας ευχαριστω για τα υπέροχα ενθαρρυντικά λόγια, Γαλατιά μου!!!!

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!