Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2013

Ετοιμάζουμε τοστάκι!

Θέλοντας να βάλω τα παιδιά στη διαδικασία της γραπτής εξέτασης (τεστ) χωρίς όμως να φέρω πανικό και άγχος ούτε στα μικρά μου ζουζούνια ούτε και στους γονείς, σκαρφίστηκα το τοστ!
Το τοστ θα είναι ο έλεγχος που θα κάνουμε στο τέλος κάθε ενότητας , για να δούμε πόσο καλά μπορούμε να εφαρμόσουμε αυτά που μάθαμε. Φυσικά είναι μικρό, αφιέρωσα πάρα πολύ χρόνο (45 λεπτά)
για να το ολοκληρώσουμε και το κάναμε όλοι μαζί χωρίς ωστόσο να δίνουμε φωναχτά τις λύσεις. Έτσι δουλέψαμε και ομαδικά σαν ταξη (στην εκφώνηση) και ατομικά (στη λύση).
Το δύσκολο κομμάτι ήταν στη δημιουργία του εγγράφου και όχι στη λύση του. Έχω βάλει 4 τοστ σε κάθε σελίδα (για εξοικονόμηση χαρτιού-δεν είναι καιρός για σπατάλες!) και η διάταξη είναι τέτοια ώστε να εκτυπώνονται μπρος πίσω. Κάποια δυστυχώς δεν τα κατάφερα να εφαπτονται ακριβώς , αλλά λίγο μας επηρεάζει.
Εκτύπωσα το 1ο και το 4ο φύλλο σε άσπρο χαρτί (σελ.1,2 και 7,8) για το ψωμί. Το 2ο φύλλο το εκτύπωσα σε κίτρινο χαρτί για το τυράκι (σελ.3,4) και το 3ο φύλλο σε ροζ χαρτί για τη γαλοπούλα (μην ξεχνάμε και τη σωστή διατροφή! σελ.5,6). Πήρε λοιπόν αυτή τη μορφή:

Τα έκοψα και λίγο από γύρω , χωρίς όμως να επιμένω σε λεπτομέρεια!


Στην προτελευταία σελίδα ρωτούσα τι άρεσε περισσότερο στην ενότητα , έτσι ώστε να μπορώ να εντοπίζω δραστηριότητες που τους αρέσουν και να τις επαναλαμβάνω. Στην τελευταία σελίδα έχω το δείκτη νοστιμιάς! Η βαθμολογία ουσιαστικά , το σκορ , αν θέλετε , όλης την επιδειξης γνώσεων! Πέντε αστέρια λοιπόν που ανάλογα με το πόσο σωστά ήταν λυμένα όλα μέσα βάφονται κίτρινα.

Η ιδέα άρεσε πολύ στα παιδιά! Η αλήθεια είναι πως τα παιδιά δεν περιμένω φυσικά να τα αξιολογήσω μέσα από κάτι τέτοιο , αλλά θεωρώ πολύ σημαντικό να δούμε τη γραπτή εξέταση με άλλο μάτι. Ας είναι κάτι διασκεδαστικό , ας είναι ένα πανηγύρι νεοαποκτηθέντων γνώσεων!

Στη συνέχεια της γλώσσας κάναμε το προτεινόμενο ποίημα από το ανθολόγιο, τον "Παπαγάλο" του Ζαχαρία Παπαντωνίου. Διασκεδαστικό πολύ , άρεσε στα παιδιά. Ακούσαμε βέβαια και τη μελοποιημένη του εκδοχή (που άρεσε επίσης πάρα πολύ), αλλά όχι αυτή που προτείνεται στο βιβλίο , αλλά από τον Μιλτιάδη Πασχαλίδη, που την θεώρησα πιο μπριόζικη!

Τραγουδήσαμε κι εμείς μαζί και κάναμε άψογα τον παπαγάλο χρωματίζοντας τη φωνή μας!
Και αφού τόσο καλά κάναμε τους παπαγάλους, παίξαμε και το παιχνίδι που προτείνει το βιβλίο. Το καταδιασκεδάσαμε!!!

 Το τοστ


5 σχόλια:

  1. Απορούμε πώς τα σκέφτεστε όλα αυτά τα φοβερά και τρομερά!!Εύγε Ιωάννα μου!!Απίθανα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κάνω όπως εσύ!!Βραβείο για το καταπληκτικό post σας!!Με έχετε βοηθήσει πάρα πολύ Συγχαρητήρια!!Δείτε εδώ!http://daskalopaidi.blogspot.gr/search/label/%CE%A4%CE%BF%20%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CF%89%20%CF%8C%CF%80%CF%89%CF%82%20%CE%B5%CF%83%CF%8D!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΈΛΕΙΟ!!
    επι τη ευκαιρια θα ήθελα να σε ρωτησω αν το έκανες και στην Α τάξη. Πέρισι όλη τη χρονιά δεν τους έβαλα ουτε ένα κριτήριο αξιολογησης με σκοπό να τους βαθμολογησω, απλά τα κάναμε σαν επαναληψη- ανατροφοδότηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νινα μου, κι εγω στην Α δεν εβαζα τεστ. Πιο πολυ σε μορφη παιχνιδιου επαναλήψεις και δραστηριότητες για να θυμηθουμε όσα περασαμε

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!