Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Με το σεις και με το σας (2) σελ. 24-25

Συνεχίσαμε στη 2η ενότητα σήμερα , μιλώντας πάλι και ξεχωρίζοντας για το πότε μιλάμε ευγενικά με τυπικό τρόπο (με το σεις και με το σας) και πότε μιλάμε με φιλικό τρόπο.
Κάναμε τις ασκήσεις 1, 2, 3 του τετραδίου εργασιών για εμπέδωση.  Έπειτα παίξαμε το παιχνίδι της Χαράς και της Βάγιας (Τ.Ε. ασκ. 4).Ακολούθησε η λύση της άσκησης 4 του τετραδίου.  Συνεχίσαμε μαθαίνοντας τις ονομασίες των λέξεων ανάλογα με το πλήθος των συλλαβών τους. Τέλος κάναμε και τη δραστηριότητα της παρουσίασης (διαφανειες 14-22).

ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΥ

Για το τέλος είχα προετοιμάσει μια σκυταλοδρομία συλλαβισμού, την οποία όμως δεν προλάβαμε να παίξουμε.
Οι κανόνες είναι απλοί. Τα παιδιά κάθε ομάδας μπαίνουν σε σειρές το ένα πίσω από το άλλο. Όλα τα παιδιά που είναι πρώτα παίρνουν από ένα χαρτί με μια λέξη (διπλωμένο για να μη φαινεται). Με το σφύριγμα ανοίγουν το χαρτί , διαβάζουν τη λέξη και πρέπει να βρουν αν η λέξη είναι μονοσύλλαβη, δισύλλαβη , τρισύλλαβη ή πολυσύλλαβη. Μόλις το βρουν τρέχουν στο ανάλογο κουτί και τοποθετούν τη λέξη (έχω κολλήσει πάνω στα κουτιά τα είδη από το εγγραφο Λέξεις για σκυταλοδρομία). Μετά παίρνουν το επόμενο χαρτί πάνω από το προκαθορισμένο θρανίο και επιστρέφουν στην ομάδα τους δίνοντας στον επόμενο το χαρτί με τη λέξη που πρέπει να βρει. Κερδίζει η ομάδα που έχει τελειώσει με τις λέξεις της. Εγώ έβαλα 20 λέξεις γιατί έχω 4 ομάδες των 5 παιδιών, αλλά εύκολα προσθέτουμε ή αφαιρούμε για να ταιριάξει στα δικά μας δεδομένα. Θεωρώ ότι το παιχνίδι παίζεται καλύτερα έξω στη αυλή , παρά μέσα , αλλά αν ο καιρός δεν επιτρέπει , μπορούμε να το παίξουμε και μέσα.

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ εδω.





8 σχόλια:

  1. Ιωάννα μου, αποθηκεύω όλες τις ασκησούλες σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το ίδιο!!! χαχαχαχαχχαχαχαχαχ!!! Και πολύ καλά κάνεις! Γι'αυτό τις ανεβάζω. Αν δεν ηθελα να μοιραστω υλικο κ ιδέες , ποιος ο λόγος για το blog ? Όταν διορίστηκα, κι εμένα με βοήθησαν πολύ καλοί συνάδελφοι...καιρός να ανταποδώσω όσο μπορώ. Αλλωστε παίρνεις εσύ ιδέες από εμένα , παίρνω όμως κι εγώ ιδέες από εσένα!

      Διαγραφή
  2. ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ! ΕΙΣΑΙ ΑΨΟΓΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ιωάννα μου απίστευτη είσαι! Το φοβερο είναι ότι μου βγαίνουν οι κατασκευές, οι δράσεις, η πορεία μαθήματος ακριβώς όπως τα λες. Σ' ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ για το υλικό που μας προσφέρεις απλόχερα και τι ωραία αν όλοι εμείς οι "απλοί" δάσκαλοι που δουλεύουμε στα σχολέια τόσα χρόνια δημιουργούσαμε ένα αποθετήριο με υλικό και καλές πρακτικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι που δουλεύεις ευχάριστα!!! Με τη σκέψη ενος αποθετηρίου ξεκίνησε και αυτο το blog! Τα πάντα έχουν εφαρμοστεί και έπειτα προταθεί!

      Διαγραφή
  4. Είναι όλες οι παρουσιάσεις τόσο βοηθητικές, που τις ακολούθησα στην α' δημοτικού όσο μπορούσα πιο πιστά. Δεν μου έβγαινε βέβαια όλο το πρόγραμμα, αλλά τα πιο πολλά τα έκανα. Τώρα θα πάμε στη β' δημοτικού και λέω να προετοιμάσω από νωρίς κάποιο υλικό να μην τρέχω όπως φέτος, γιατί έχω και στο σπίτι 2 μπόμπιρες και ο χρόνος είναι πολύ περιορισμένος...Τι φάση όμως με τις παρουσιάσει; Πρέπει να κάνω κάτι εγώ; Γιατί για παράδειγμα στη συγκεκριμένη οι λέξεις δεν φαίνονται στο τέλος, είναι καλυμμένες με τις απαντήσεις.(πολυσύλλαβη, δισύλλαβη κ.τ.λ.) οι λέξεις δεν φαίνονται...Τι να κάνω για να φανούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις παρουσιάσεις θα τις κατεβάζεις στον υπολογιστή σου και θα τις τρέχεις με το Powerpoint. Δε θα κοιτάς το αρχείο από slideshare ή slideboom. Εχουν θέμα εδώ και δυο χρόνια και κρατώ τα links μονο και μονο για την προεπισκόπηση της δουλειάς. Για να κατεβάσεις το αρχείο θα κάνεις κλικ εκεί που λέω "παρουσίαση εδώ". Σε οδηγεί στο Drive και κατεβάζεις κανονικά. Αν έχεις κάποιο πρόβλημα στείλε μου mail (θα το δω και θα απαντήσω άμεσα).

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!