Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014

Θέατρο σκιών

Μπήκαμε στη νέα ενότητα , την ενότητα "Μια παράσταση στην πλατεία"  , μια ενότητα που θα μας φτάσει μεχρι τα Χριστούγεννα.

Ξεκινήσαμε και πάλι με την επεξεργασία της εικόνας. Εστιάσαμε στην αφίσα :
  • Μιλήσαμε για το θέατρο σκιών. Το ξεχωρίσαμε από το κουκλοθέατρο και εξηγήσαμε τη σημαντικότητα του φωτός και της σκιάς σε αυτό το θέατρο.
  • Μιλήσαμε και για τις αφίσες. Πότε και πού βλέπουμε αφίσες. Για ποιο λόγο φτιάχνουμε αφίσες, ποιες εκδηλώσεις.
  • Δώσαμε τη σημασία της λέξης θαλασσοπόρος και τα μέσα με τα οποία μπορεί να ταξιδεύει ένας θαλασσοπόρος.

Μεταφερθήκαμε στο κείμενο και τα παιδιά αμέσως εντόπισαν το νέο γράμμα. Αφού μελετήσαμε  τον τρόπο με τον οποίο το προφέρουμε (δίνω μεγάλη βάση στη σωστή προφορά δείχνοντας κάθε γράμμα πώς ακριβώς σχηματίζεται με το στόμα- έχω πολλά παιδάκια με κακή αρθρωση και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λάθη στη γραφή) είδαμε τη γραφή του δουλεύοντάς την και στο πινακάκι μας μιας και αυτό το νέο γράμμα , παρότι μικρό "φτάνει μέχρι την πάνω γραμμή". Το κεφαλαίο Θ τρώει πολλές πίτσες και είναι χοντρό (του ξεκουμπώνεται το κουμπί- η γραμμούλα στη μέση), ενώ το μικρό θ τρώει καρότα και είναι λεπτό.

Το τοποθετήσαμε στο χωριό των ήσυχων γραμματων και στο τρενάκι της Αλφαβήτας. Και μιας και θα κάναμε τους αριθμούς από το 10 ως το 20 στα μαθηματικά, μετρήσαμε τους επιβάτες του τρένου και τους βρήκαμε 11. Το γράψαμε κι αυτό!

Επειτα βρήκαμε όλα τα Θθ στο κείμενο και μετά διαβάσαμε με το ζάρι.

Συνεχίσαμε με ασκήσεις ανάγνωσης , δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο σημάδι της Στίξης.

Μόλις τελειώσαμε , εμφανίστηκε μια νέα βοηθητική φιγούρα, ο κύριος Συνώνυμος!
Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω. Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.

Ο κύριος Συνώνυμος αγαπάει πολύ και ψάχνει πάντα να βρει λέξεις με την ίδια σημασία. Το ίδιο κάναμε κι εμείς μαζί του βρίσκοντας άλλες λέξεις για τη λέξη θεόρατος (που τα παιδιά είχαν την εντύπωση πως σημαίνει αόρατος!!!).

Θεόρατος = γιγάντιος, πελώριος, τεράστιος, πάρα πολύ μεγάλος

Επειτα μοιράσαμε ρόλους (το καπέλο της μάγισσας στις παρουσιάσεις υποδεικνύει αυτό) και διαβάσαμε. Μετά από αυτό πήραμε ύφος θυμωμένο, αγριεμένο, χαρούμενο κτλ και διαβάσαμε και πάλι.

Ακολούθησαν οι δραστηριότητες στο βιβλίο και η δημιουργία του άξονα λέξεων.


Τη 2η μέρα μετά την ανάγνωση μπήκαμε στο Τ.Ε. και επεξεργαστήκαμε μέσα από τις δραστηριότητές του το γράμμα Θθ.

Τελειώνοντας αυτές , έκανε την εμφάνισή του ο ταχυδρόμος. Ο ταχυδρόμος εμφανίζεται και μας φέρνει δραστηριότητες ορθογραφίας. Κάθε φορά κάνω ταχυδρόμο και κάποιον διαφορετικό. Μοίρασε σε όλους φακέλους και τα παιδιά έβγαλαν τις παρεούλες που είχαν μέσα και προσπάθησαν να φτιάξουν τις λέξεις που σχηματίζονταν με αυτές.



Τελευταία δραστηριότητα ήταν να φτιάξουμε προφορικά και γραπτά προτάσεις με το "Θα ήθελα...".


Παρουσίαση



θέατρο σκιών , θθ from Ioanna Chats

Λέξεις ταχυδρόμου

λέξεις ταχυδρόμου from Ioanna Chats

Φύλλα εργασίας

θέατρο σκιών 1 from Ioanna Chats

επεξεργάσιμο εδώ

θέατρο σκιών 2 from Ioanna Chats

επεξεργάσιμο εδώ

Οι βοηθητικές φιγούρες (κύριος Συνωνυμος, Πινόκιο ) καθώς και οι δραστηριότητες με τον ταχυδρόμο και τον Ακη Οχταποδάκη είναι εμπνευσμένες από δραστηριότητες που είχα βρει πριν 2 χρόνια σε σενάρια διδασκαλίας Κυπρίων συναδέλφων. Δυστυχώς δε θυμάμαι τα ονόματά τους , τους ευχαριστώ όμως απεριόριστα! Ήταν και παραμένει ο λόγος που με οδήγησε να αγαπήσω τόσο πολύ τις μικρές τάξεις (που πριν 2 χρόνια τις απέφευγα είναι η αλήθεια...). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!